حقوق مشتریان و تعهدات تبلت فون

حقوق مشتری در تبلت فون

مشتریان وفادار اساس و شالوده‌ی هر کسب و کار موفق‌اند. هر کسب و کار در تمام طول عمر خود تلاش دارد مشتریان جدید به دست آورد و مشتریان فعلی خود را حفظ کند. مشتریان راضی در نهایت به معنای موفقیت هستند و اساس رونق هر تجارتی مشتریان وفادار است. مشتری مداری نقشی اساسی در کسب و کار دارد و شرکت و بنگاه‌های تجاری در تلاشند تجربه‌ای خوب از خود برای مشتریان فراهم سازند. فروشگاه اینترنتی تبلت‌فون تمام تلاش خود را در بهبود تجربه یک خرید خوب برای مشتریان به کار می‌گیرد. ولی به راستی معنا و مفهوم “مشتری مداری و رعایت حقوق مشتری” چیست؟ آیا قوانینی برای رعایت حقوق مشتری وجود دارد؟ مرجع رسمی برای رسیدگی به حقوق مشتری و شکایات چه کسی است؟ آیا واقعا همیشه حق با مشتری است؟

همه‌ی ما به عنوان مشتری با بنگاه‌ها٬ موسسات٬ فروشگاه‌ها و ارایه دهندگان خدماتی مواجه بوده‌ایم که شعار اصلی‌شان رعایت حقوق مشتریان٬ احترام به حقوق مشتری٬ مشتری مداری یا همیشه حق با مشتری است، بوده. چقدر در عمل با این مشتری مداری مواجه شده‌ایم؟

بحث مشتری مداری با توجه به ساختار و چگونگی کسب و کار موجودیت می‌یابد. مشتری مداری در یک فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه فیزیکی تفاوت عمده‌ای دارد. البته هر یک از این دو مورد با توجه به نوع خدمات و کالای عرضه شده، تعهدات متفاوتی دارند. پس مشتری مداری با توجه به نوع کسب و کار و ساختار آن تعریف می‌شود. در بحث فروش اینترنتی شرایط کاملا متفاوت است. برای مثال، چون در بیشتر موارد مشتری قبل از تحویل گرفتن کالا هزینه‌ی آن را می‌پردازد، باید تضمینی برای تحویل کالا وجود داشته باشد. امروزه با وجود سامانه‌های نظارتی، مسائل اینچنینی در صورتی که موقع خرید به برخی نکات مانند داشتن نماد الکترونیکی و درگاه پرداخت بانکی و مسایلی از این قبیل دقت کنید، کمتر پیش می‌آید. نهادهای نظارتی به شدت با متخلفان برخورد می‌کنند. اصلی‌ترین راه برای جلوگیری از سو استفاده و پایمال شدن حقوق مشتری، این است که مشتریان با آگاهی و شناخت و جدی گرفتن موارد ذکر شده اقدام به خرید کنند.

برای فروشگاه اینترنتی تبلتفون، بحثِ رعایت حقوق مشتریان از دو وجه اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. یکی اینکه بحث خرید اینترنتی متفاوت با خرید سنتی است و حقوق مشتریان در شرایط خرید اینترنتی بسیار حساس است و نیازمند رعایت ملزومات خاصی است. دوم اینکه بازار لوازم دیجیتال به دلیل مسائل فنی و تخصصی، پیچیده‌تر از بازارهای سنتی (برای مثال پوشاک) است و توجه دو چندان از طرف فروشنده و خریدار را می‌طلبد. فروشگاه تبلت فون با در نظر گرفتن حساسیت و رعایت ملزوماتِ مساله، سعی کرده است فرآیند خرید را طوری طراحی کند که مشتریان عزیز با خیالی آسوده و خاطری مطمئن خرید خود را انجام دهند.

مهم‌ترین مساله در رعایت حقوق مشتری، صداقت است. صادق بودن با مشتری یعنی ما به تمام قراردادهایمان با مشتریان عمل می‌کنیم. در بازار لوازم دیجیتال ممکن است برخی تفاوت‌ها در مشخصات و امکانات یک مدل دستگاه مانند یک گوشی وجود داشته باشد. سازندگان با توجه به علایق مشتریان، بعضا مدل‌های مختلفی از یک دستگاه را با مشخصات متنوع تولید می‌کنند که ممکن است این مدل‌ها اختلاف قیمت داشته باشند. در گوشی موبایل، پارامترهایی مانند 3G یا 4G بودن گوشی٬ تک سیم کارت بودن یا دو سیم کارت بودن٬ میزان رم و حافظه داخلی و همچنین نوع پردازنده ممکن است متفاوت باشد. مشتری حق دارد دقیقا بداند دستگاهی که می‌خرد چه مشخصاتی دارد و دقیقا کدام مدل است. ما در تبلت فون با ذکر مشخصات دقیق در جدول مشخصاتِ محصول و همچنین لحاظ کردن گزینه‌های ارتباطی٬ تعداد سیم کارت و … در گزینه‌های خرید، اختلاف قیمت را به اطلاع شما مشتریان عزیز می‌رسانیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم‌گیری کنید. کارشناسان فروش ما قبل از انجام سفارشات، تمام گزینه‌های مورد نیاز مانند رنگ گوشی٬ گارانتی محصول و مشخصات متغیر را با مشتری بررسی می‌کنند و سفارشات پس از تایید نهایی کاربر ارسال می‌شود.

مشتری حق دارد دقیقا کالای مورد نظر خود را تحویل بگیرد. با توجه به اینکه ما سعی داریم با تامین کالاها از منابع اصلی و نزدیک به تولید کننده و کاهش هزینه‌ها، محصولات را با پایین‌ترین قیمت ممکن عرضه کنیم، ممکن است برای برخی از مشتریان ابهاماتی در مورد اصل بودن کالاهای موجود در فروشگاه پیش بیاید. تمام کالاهای موجود در فروشگاه اینترنتی تبلت فون با تضمین اصالت به فروش می‌رسند و هیچگونه کالای غیر اصلی در بین محصولات فروشگاه به فروش نمی‌رسد. تضمین اصالت کالا به شرط مرجوعی است و اگر کالای ارسال شده مغایرتی با اصل بودن و یا مشخصات درج شده در فروشگاه داشته باشد، تمام مبلغ پرداخت شده به صورت کامل باز گردانده می‌شود. تمام محصولات به صورت آکبند تحویل مشتریان داده می‌شوند و تمام لوازم جانبی دستگاه بنا به ادعای سازنده، مشخصات روی جعبه و مندرج در دفترچه راهنما تحویل داده می‌شود و قابل پیگیری است. مشتری حق دارد کالای اصلی آکبند با ضمانت اصالت و لوازم کامل را دریافت کند. 

در زمینه ارسال کالاها، فروشگاه تبلت فون با شرکت‌های پست و تیپاکس قرارداد دارد و هرگونه مشکل در فرآیند ارسال به عهده شرکت‌های مرسولی و فروشنده است. مشتری حق دارد سفارش خود را در زمان تعیین شده و به طور صحیح و سالم تحویل بگیرد. حداکثر زمان ارسال با پیک در شهر تهران 5 ساعت است. برخی از سفارشات در صورت درخواست مشتری و مقدور بودن برای فروشگاه، زیر 2 ساعت نیز تحویل داده می‌شوند. زمان ارسال با پست نهایتا دو روز و زمان ارسال با تیپاکس یک روز است.

گارانتی تعویض هفت روزه در فروش لوازم دیجیتال، حق مسلم مشتری است. تمام لوازم الکترونیکی و دیجیتالی بنا به ماهیت تولید، ممکن است از کارخانه دارای مشکلاتی باشند که هنگام استفاده‌ی اولیه‌، کاربر متوجه این مشکلات شود و در این صورت فروشگاه موظف است کالا را با یک کالای بدون مشکل نو تعویض کند. در صورت بروز مشکل در محصول ارسالی، فروشگاه متعهد می‌شود، در صورت تایید مشکل دستگاه بر اساس استاندارد های موجود کالای خریداری شده را تعویض نماید. البته که در صورت خرید جنس با گارانتی باید تعهدات شرکت گارانتی را مطالعه کنید و تعهدات به عهده ی شرکت عرضه کننده گارانتی است، در این صورت بحث مهلت تست هفت روزه فقط برای کالاهای بدون گارانتی اعتبار دارد. آنچه مسلم است کالاهای الکترونیکی هرچند به میزان کم، ممکن است مشکلاتی داشته باشند و این حق مشتری است که کالای نو و سالم را تحویل بگیرد. بنا به ماده دوم قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مندرج در وبسایت نماد اعتماد الکترونیک، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات، منفرداً یا مشترکاً مسئول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و یا مندرجات قرارداد مربوطه یا عرف در معاملات هستند. پشتیبانی از کالای فروخته شده حتی پس از اتمام مهلت تست نیز ادامه دارد. معرفی به شرکت‌های گارانتی و دارا بودن بخش تعمیرات تخصصی، این امکان را به فروشگاه می‌دهد تا پس از اتمام مهلت تست هفت روزه نیز خدمات گارانتی و تعمیرات را به شما مشتریان عزیز ارایه دهد.

بحث دیگر، قیمت کالاست. مشتریان عموما بین فروشگاه‌ها مقایساتی را انجام داده و سپس اقدام به خرید کالا می‌کنند. فروشگاه تبلت فون سعی دارد بهترین قیمت بازار را به مشتریان خود ارایه کند و خریداران ملزم به خرید لوازم جانبی مانند قاب، محافظ و هزینه اضافی بابت نصب برنامه٬ اکانت٬ فعالسازی و  مسائلی از این دست نیستند. بنابراین قیمت ارایه شده توسط فروشگاه باید واقعی باشد. مشتری حق دارد محصول را با قیمت واقعی و معقول خریداری کند و الزامی برای خرید لوازم جانبی و …  وجود نداشته باشد. بنا به ماده‌ی سوم قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مندرج در وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیک، فروش اجباری یک یا چند نوع کالا یا خدمات به همراه محصول خریداری شده ممنوع می‌باشد.

مجموعه تبلت فون با رعایت تمامی موارد بالا و پایندی به تعهدات خود، به دنبال جلب رضایت مشتریان و ارتباط مستمر می‌باشد. جدا از استراتژی فروشگاه و میزان حاشیه سود آن، تحت هر شرایط مشتری حق دارد کالای مورد نظر خود را با قیمت منصفانه و معقول خریداری کند.

تبلت فون همواره به تمام تعهدات خود در مورد مشتریان وفادار است و تمام این تعهدات از مراجع ذی‌ربط قابل پیگری و مطالبه است. ما امیدواریم با ارایه خدمات مناسب و رعایت حقوق مشتریان، تجربه‌ی خرید اینترنتی مطمئن٬ به صرفه و لذت بخش را برای شما فراهم سازیم.

نظرات کاربران درباره "حقوق مشتریان و تعهدات تبلت فون"

    شریفی 15 اسفند 1394

    بااحترام اگر مراتب بالا رعایت شود فوف العاده هست
    بخصوص در خرید اینترنتی همیشه خریدار احساس میکند نشود کالای بدون آکبند ودست دوم بیاندازند
    موفق باشید

    محمد 4 فروردین 1395

    انصافا قیمت های این سایت از سایتهای دیگه مناسب تر هستند.
    میمونه اصالت و پلمپ و آکبند بودن کالا.
    که انشاالله اونم رعایت میشه.
    من اولین خریدمو از این سایت انجام دادم و هنوز به دستم نرسیده بیشتر فکرم اینه که کالا باید پلمپ و آکبند باشه.
    خلاصه منتظرم….

    کیوان 22 فروردین 1395

    سلام خسته نباشید. به نظرم بهتره امکان ارسال رایگان رو برای مشتریانتون فراهم کنید. اینجوری هم به نفع مشتریه و هم در طولانی مدت به نفع شما.

      bahar.marufi 6 مرداد 1395

      سلام… منم کاملا با نظر شما موافقم ..

    amir 21 اردیبهشت 1395

    ازین حرفا همه میزنن و وقتی خرید کردی میزنن زیر همش.

      تبلت فون 23 اردیبهشت 1395

      سلام. دوست عزیز قضاوت وقتی که خریدی از ما نداشتی کار درستی نیست.

    حامد 9 خرداد 1395

    من اولین خریدمو از شما امشب داشتم منتظرم تا برسه به دستم ایشااله که تبلت فون روسفید میشه:)

    sali.sdi78 15 خرداد 1395

    من اولین سفارش رو زدم. ببینیم تبلت فون چیکار می کنه 😉

      تبلت فون 15 خرداد 1395

      سلام. امیدواریم بتوانیم رضایت شما را فراهم کنیم.

    امیدرضا 1 تیر 1395

    مم صبح اولین خریدم رو از تبلتفون زدم . انشالله که تجربه خوب و موفقی باشه و ما از مشتریان ثابت این فروشگاه بشیم

    shokrianmj 7 تیر 1395

    سلام اولین خریدم رو زدم ببینم چیکاره اس تبلتفون.

    امیر 9 تیر 1395

    سلام من روز سه شنبه ساعت 2 سفارش دادم کی به دست من میرسه تو خراسان هستم لطفا زود تر

      تبلت فون 10 تیر 1395

      سلام. دوست عزیز کد پیگیری براتون ایمیل شده اگه دریافت نکردید با بخش فروش تماس بگیرید.

    زیبا حسینی 5 مرداد 1395

    باعرض سلام وخسته نباشید.بنظر شما گوشی سامسونگ j5 LTE بهتره یاj7سری f

      تبلت فون 5 مرداد 1395

      سلام. جی 7 مشخصات بهتری دارد.

    زینب =ن 7 مرداد 1395

    سلام من از تبلت فون راضی ام جنس هاش اصل وقیمتهاش بسیار مناسبه به همه دوستام توصیه میکنم ازش خریدکنن ارزششو داره حتی ازمغازه هابهتره

    علي حسنى 25 مرداد 1395

    سلام، من امروز اولین خریدم را از این سایت انجام دادم ، معمولا من خرید اینترنتى زیاد انجام می دهم ، امیدوارم این بار اول ،سر آغازی باشد برای خریدهای بعدى . در ضمن شما مانند سایتهاى دیگه چرا مبلغ را زمان تحویل درب منزل نمی گیرید ، اینطورى با آرامش بیشترى می تونیم خرید کنیم .

      تبلت فون 25 مرداد 1395

      سلام. این امکان فعلا فقط برای تهران فراهم می باشد.

    هاشمی 27 مرداد 1395

    با سلام ، من دیروز برای اولین بار از شما خرید کردم و امیدوارم مشتری همیشگی شما بتوانم باشم .
    اما از دیروز هنوز ایمیلی از طرف شما فرستاده نشده ، من و خانواده ام خرید اینترنتی زیاد داریم اکثر سایت ها به محض واریز مبلغ واتمام خرید ایمیلی دال بر تائید خرید و کد پیگیری ارسال میکنند ، لطفأ در این مورد رسیدگی لازم را انجام بدهید که موجب راحتی خیال مشتریانتان خواهد بود .

      تبلت فون 27 مرداد 1395

      سلام. پوشه اسپم ایمیلتون رو چک کنید اگر نبود بگید ارسال شود این کار به صورت اتوماتیک برای هر خرید انجام می شود.

    حمید 19 مهر 1395

    سلام. خسته نباشید.
    آیا شرایطی هست که هزینه حمل با پیک در تهران رایگان باشد؟

      تبلت فون 24 مهر 1395

      سلام. با بخش فروش تماس بگیرید.

    هادی 12 دی 1395

    سلام من امروز برای اولین بار ازشماخریدکردم باتوجه به اینکه بابخش فروش هم تماس گرفتم اما کد رهگیری وتاییدخریدبرای من ارسال نشد لطفارسیدگی کنید امیدوارم باتوجه به اینکه خرید اینترنتی زیاددارم از مشتری های همیشگی شما شوم.ممنونم از سایت خوبتون.

      تبلت فون 13 دی 1395

      سلام. دوست عزیز سفارشتون ارسال شده کد پیگیری براتون ارسال شده بود دوباره ارسال کردم پوشه اسپم رو چک کنید.

    حسین 28 دی 1395

    سلام. بنده دومین بار هست که از این سایت خرید میکنم اما اولین بار خرید ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس ۲ داشتم اما شما صبح تماس گرفتید و گفتید اون رنگ رو ندارید و مبلغ رو برگشت زدید . الان ساعت سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر خرید کردم خداروشکر میدونم فقط رنگ بندهاش متفاوت هست و دیگه بهانه نداری تبلت فون. مزاح بود. اصل بودن شرط اول هست. امیدوارم سربلند باشید.

پاسخ دادن به علي حسنى لغو پاسخ