بهترین گزینه های خرید گوشی هوشمند 500 هزار الی یک میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی در رنج کمتراز یک میلیون تومان

گروه دوم از گوشی هایی که در راهنمای خرید بررسی خواهیم کرد مربوط می شود به گوشی هایی با رنج قیمت 500 هزار تا یک میلیون تومان، در سری اول این نوشته ها که شامل معرفی گزینه های خرید گوشی در رنج قیمت کمتر از 500 هزار تومان بود با تعداد گزینه های کمتری نسبت به این قسمت شاهد بودیم. در این رنج قیمتی با توجه به این که تمامی کمپانی ها سعی می کنند گزینه های متنوعی را برای خرید کاربران پیشنهاد دهند گوشی های معرفی شده بیشتر خواهند بود. علاوه بر گوشی های جدیدی که هر ساله تولید کننده گان گوشی در این بازه قیمتی وارد بازار می کنند پرچمدارهای سال گذشته نیز که اکنون افت قیمت داشتند در این رده جای می گیرند، به همین دلیل است که کاربر می تواند انتخاب های متعددی با این مقدار بودجه برای خرید گوشی داشته باشد. این مورد در کنار مزیت هایی که دارد کار انتخاب را نیز می تواند برای خریدار سخت کند به همین دلیل در این نوشته سعی شده تا تفاوت مدل های مختلف ( نقاط قوت و ضعف ) به صورت جزئی مورد بررسی قرار گیرد تا بتواند مقداری از سختی انتخاب را برای کاربر کمتر کند.

گوشی های موتورولا:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

اگر بودجه خرید گوشی همراه شما بین 500 هزار تومان و یک میلیون تومان قرار دارد و علاقه مند به گوشی های برند موتورولا نیز می باشید، تبلت فون سه گوشی Moto G5، Moto E4 و Moto E4 Plus را به شما پیشنهاد می کند که در ادامه به مقایسه این سه گوشی با یکدیگر می پردازیم.

چیپست استفاده شده در دو گوشی Moto E4 و E4 Plus چیپست ساخت مدیاتک می باشد. چیپستی که از یک پردازنده چهار هسته نیز تشکیل شده است. اما در مقابل این دو گوشی، گوشی G5 از چیپست اسنپ دراگون بهره می برد. چیپستی که هشت هسته بوده و از کلاک بالاتری نیز بهره مند می باشد. از نظر اندازه صفحه نمایش، صفحه نمایش E4 Plus یک صفحه نمایش 5.5 اینچی بوده و از صفحه نمایش های 5.0 اینچی دو گوشی دیگر موتورولا کمی بزرگتر می باشد. نوع صفحه نمایش هر سه گوشی نیز LCD می باشد اما بالا بودن رزولوشن صفحه نمایش گوشی G5، تراکم پیکسلی بیشتری را برای این صفحه نمایش به ارمغان می آورد. در نتیجه علی رغم این که کیفیت صفحه نمایش هر سه گوشی خوب و قابل قبول می باشد، صفحه نمایش G5 از کیفیت بهتر و بالاتری بهره می برد. حافظه رم گوشی های G5 و E4 Plus برابر با 3GB بوده و از حافظه رم 2GB گوشی E4 بالاتر می باشد. حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای هر سه گوشی برابر با 16GB بوده و تفاوتی در این زمینه بین سه گوشی وجود ندارد در حالی که پشتیبانی از کارت حافظه جانبی برای G5 تا 256GB ممکن بوده اما برای دو گوشی دیگر موتورولا این مقدار برابر با 128GB می باشد. هر سه گوشی میان رده موتورولا از دوسیم کارت و شبکه پر سرعت 4G نیز پشتیبانی می کنند. دوربین اصلی گوشی های G5 و E4 Plus دوربینی 13MP اما دوربین اصلی گوشی E4 یک دوربین 8MP می باشد. کیفیت دوربین گوشی G5 در مقایسه با دوربین های دو گوشی دیگر از کیفیت بالاتری بهره مند می باشد. قابلیت فیلم برداری 1080p در این گوشی نمونه ای می باشد که برتری دوربین G5 را به رخ دو گوشی دیگر می کشد در حالی که گوشی های E4 و E4 Plus قابلیت فیلم برداری با کیفیت 720p را دارا می باشند. دوربین سلفی هر سه گوشی نیز دوربین هایی 5MP بوده و لی مجددا کیفیت تصاویر ثبت شده با G5 بالاتر می باشد. هر سه گوشی به سیستم عامل اندروید نوگات یا اندروید 7 نیز مجهز بوده و در هر سه آن ها از سنسور اثر انگشت برای اهراز هویت کاربر بهره برده شده است. اما یکی از مزیت های قابل توجهی که گوشی E4 Plus در مقابل دو گوشی دیگر دارد، بهره مندی از باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت می باشد. در واقع ظرفیت باتری E4 Plus تقریبا دو برابر بیشتر از ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت باتری گوشی های G5 و E4 می باشد. با توجه به برتری هایی که گوشی Moto G5 میان سه گوشی مقایسه شده موتورولا در این لیست دارد، این گوشی از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار بوده و در نتیجه خرید Moto G5 پیشنهاد تبلت فون به شما می باشد.

 

گوشی های ایسوس:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

بدون شک نمی توان لیستی از گوشی های همراه هوشمند تعریف کرد و از گوشی های ایسوس در آن لیست نام نبرد. ایسوس با تولید گوشی های همراه هموشمند با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری متفاوت، برندی می باشد که در هر کلاس و رده ای، محصولی برای عرضه دارد. گوشی های سری Zenfone 4 که در سال 2017 عرضه شدند در نوشته امروز ما دو نماینده خواهند داشت. دو نسخه متفاوت از گوشی Zenfone 4 Max با مدل نامبرهای ZC554KL و ZC520KL گوشی های برند ایسوس در لیست ما خواهند بود.

هر دو گوشی ایسوس به چیپست اسنپ دراگون مجهز شده اند با این تفاوت که پردازنده گوشی 554KL  هشت هسته بوده و از پردازنده گرافیکی قدرتمندتری نیز بهره مند می باشد. صفحه نمایش هر دو گوشی نیز از نوع LCD بوده و رزولوشن برابری نیز دارد. اما یکی از تفاوت های اصلی این دو گوشی در اندازه صفحه نمایش آن ها می باشد. اندازه صفحه نمایش گوشی 554KL برابر با 5.5 اینچ بوده و از صفحه نمایش 5.2 اینچ گوشی 520KL به مقدار 0.3 اینچ بزرگتر می باشد. کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی را با توجه به یکسان بودن رزولوشن و نوع صفحه نمایش و همچنین اختلاف اندازه نا چیز بین آن ها تقریبا می توان برابر ارزیابی کرد. حافظه رم 3GB و حافظه داخلی 32GB مدل 554KL این گوشی، دیگر برتری این مدل را در برابر حافظه رم 2GB و حافظه داخلی 16GB مدل 520KL رقم می زند. البته هر دو گوشی قابلیت استفاده از کارت های حافظه جانبی و افزایش حافظه تا 256GB دیگر را نیز دارند. پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه پر سرعت 4G نیز در هر دو گوشی امکان پذیر می باشد. دوربین های به کار رفته در دو گوشی Zenfone 4 Max بر خلاف دیگر مشخصات دو نسخه این گوشی، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. هر دو نسخه این گوشی به یک دوربین دوگانه در قسمت پشت گوشی مجهز شده اند که دوربین هایی 13MP و 5MP می باشد. دوربین سلفی دو گوشی نیز یک دوربین 8MP می باشد که در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده با هر دو گوشی را می توان بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی کرد. سیستم عامل اندروید نسخه 7 یا نوگات و بهره مندی از سنسور اثر انگشت، دیگر مشخصه مشابه میان این دو گوشی به حساب می رود. اما باتری مدل 554KL به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگتر و همچنین پردازنده قدرتمندتر، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت می باشد در حالی که نسخه 520KL از یک باتری 4100 میلی آمپر ساعت بهره می برد. در مجموع دوربین های قدرتمند، مشخصات سخت افزاری بالا و طراحی زیبا را می توان نقاط قوت هر دو نسخه گوشی Zenfone 4 Max نام برد. مدل 554KL این گوشی به واسطه داشتن مشخصات سخت افزاری قدرتمندتر، صفحه نمایش بزرگتر و باتری قدرتمند تر، نسبت به مدل 520KL این گوشی از ارزش خرید بالاتر و کیفیت بهتری بهره مند می باشد.

 

گوشی های سامسونگ:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

سامسونگ هر سال با تولید گوشی های مختلفی که تعداد آن ها زیاد نیز می باشد، امکان ارایه پیشنهادهای مناسب به هر کاربری و با هر بودجه ای که داشته باشد را دارد. در لیست امروز ما که شامل گوشی های مناسب 500 هزار الی یک میلیونی توماتی پیشنهاد می شود، سامسونگ پنج نماینده خواهد داشت. گوشی های A3 2017، J7 Prime، J5 Pro، J5 Prime و J5 2016 نمایندگان سامسونگ در این لیست خواهند بود.

با توجه به این که سه گوشی اول سامسونگ یعنی گوشی های A3 2017، J7 Prime و J5 Pro از چیپست قدرتمند تر Exynos 7870 بهره می برند، برتری در این زمینه ازآن این سه گوشی خواهد بود. گوشی J7 Prime در میان این پنچ گوشی با داشتن صفحه نمایش 5.5 اینچی، بزرگترین صفحه نمایش را با خود به همراه دارد اما از نظر کیفیت صفحه نمایش، با توجه به OLED بودن صفحه نمایش گوشی های A3 2017، J5 Pro و J5 2016، این سه گوشی از کیفیت نمایش بالاتری بهره مند می باشند. حافظه رم تمامی گوشی های سامسونگ به جز گوشی J7 Prime یکسان بوده و برابر با 2GB می باشد. در این زمینه برتری با گوشی J7 Prime می باشد که از حافظه رم 3GB بهره می برد. اما بر خلاف حافظه رم، حافظه داخلی هر پنج گوشی سامسونگ برابر با 16GB می باشد ضمن این که افزایش حافظه گوشی به کمک کارت های حافظه جانبی و تا 256GB نیز در هر پنج گوشی سامسونگ امکان پذیر می باشد. پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه پر سرعت 4G دیگر نقطه اشتراک هر پنچ گوشی سامسونگ می باشد. دوربین اصلی هر پنج گوشی سامسونگ یک دوربین 13MP می باشد اما با توجه به این که لنز دوربین گوشی J5 Pro دارای دریچه دیافراگم f/1.7 می باشد، کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی، در مقایسه با گوشی های دیگر به مراتب بالاتر بوده و از شفافیت و میزان روشنایی بیشتری نیز بهره مند می باشند. در مورد دوربین سلفی نیز مجددا گوشی J5 Pro با مجهز بودن به یک دوربین 13MP برتری را ازآن خود می کند. سیستم عامل تمامی گوشی های سامسونگ به جز گوشی J5 Pro، سیستم عامل اندروید مارشملو یا نسخه 6 می باشد در حالی که گوشی J5 Pro به سیستم عامل جدیدتر اندروید نوگات یا اندروید نسخه 7 مجهز می باشد. سنسور اثر انگشت نیز به جز در گوشی J5 2016 در دیگر گوشی های سامسونگ به کار گرفته شده است. باتری 3300 میلی آمپر ساعت به کار رفته در گوشی J7 Prime، برتری در این زمینه را برای این گوشی به ارمغان می آورد. البته با توجه به بزرگتر بودن صفحه نمایش این گوشی، عملکرد باتری J7 Prime برتری قابل توجهی در مقایسه با دیگر گوشی های سامسونگ ندارد و عملکرد باتری هر پنج گوشی سامسونگ با در نظر گرفتن مشخصات سخت افزاری و اندازه صفحه نمایش آن ها تقریبا برابر ارزیابی می شود.

در نهایت با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این نوشته، گوشی های A3 2017، J7 Prime و J5 Pro را می توان گزینه های بهتری برای خرید معرفی کرد. از میان این سه گزینه نیز ارزش خرید J5 Pro را با توجه به برتری قابل توجه این گوشی در زمینه دوربین و کیفیت صفحه نمایش می توان بالا تر دانست. بنابراین پیشنهاد نهایی تبلت فون به شما از میان این پنج گوشی و سه گزینه بهتری که برای خرید پیشنهاد شدند، خرید گوشی J5 Pro می باشد.

 

گوشی های هواوی:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

هواوی نیز برندی می باشد که هر سال گوشی های مختلف و زیادی را با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی عرضه کرده و در نتیجه در لیست پیشنهادی ما دارای چهار نماینده خواهد بود. گوشی های P10 Lite، Honor 6x، Honor 8 Lite و Y7 Prime چهار گوشی هواوی موجود در این لیست را شامل می شوند.

گوشی P10 Lite در میان این چهار گوشی صاحب قدرتمند ترین چیپست می باشد. البته چیپست به کار رفته در گوشی های Honor 6x و Honor 8 Lite نیز چیپست قدرتمندی بوده و اختلاف قابل توجهی میان چیپست P10 Lite و این دو گوشی وجود ندارد. اما گوشی Y7 Prime از چیپست به مراتب ضعیف تری در مقایسه با سه گوشی دیگر هواوی استفاده می کند. اندازه صفحه نمایش هر چهار گوشی موجود در این لیست در بازه 5.0 الی 5.5 قرار گرفته و تفاوت قابل توجهی میان آن ها وجود ندارد با این حال گوشی های Honor 6x و Y7 Prime صفحه نمایشی 5.5 اینچ داشته و دو گوشی دیگر این لیست مجهز به صفحه نمایشی 5.2 اینچ می باشند. به جز رزولوشن صفحه نمایش گوشی Y7 Prime که مقدار پایین تری می باشد، رزولوشن صفحه نمایش سه گوشی دیگر هواوی برابر با 1080x1920p بوده و در نتیجه از کیفیت خوب و بالایی برخوردار می باشد. گوشی P10 Lite با حافظه رم 4GB خود برتری در این زمینه را ازآن خود کرده است. حافظه رم سه گوشی دیگر هواوی برابر با 3GB می باشد. در قسمت حافظه داخلی، گوشی Honor 8 Lite کم ترین مقدار را در میان این چهار گوشی به خود اختصاص داده است. حافظه داخلی این گوشی برابر با 16GB بوده و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 128GB را نیز دارا می باشد در حالی که سه گوشی دیگر موجود در این لیست، از حافظه داخلی 32GB بهره برده و از کارت های حافظه جانبی تا 256GB نیز پشتیبانی می نمایند. پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه پر سرعت 4G نیز این روزها به یکی از مشخصات رایج تمامی گوشی ها تبدیل شده است و هر چهار گوشی هواوی نیز این دو ویژگی را با خود به همراه دارند. یکی از نقاط اشتراک هر چهار گوشی هواوی موجود در این لیست، بهره بردن از دوربینی 12MP به عنوان دوربین اصلی و دوربینی 8MP به عنوان دوربین سلفی می باشد. سیستم عامل گوشی Honor 6x کمی قدیمی تر بوده و نسخه 6 اندروید یعنی مارشمالو می باشد. سه گوشی دیگر هواوی به سیستم عامل نسخه 7 اندروید یعنی نوگات مجهز می باشند. اما مجهز بودن به سنسور اثر انگشت، دیگر نقظه اشتراک میان چهار گوشی هواوی محسوب می شود. به نظر می رسد تنها موردی که گوشی Y7 Prime موفق شده است تا برتری را ازآن خود نماید، باتری 4000 میلی آمپر ساعت استفاده شده در آن می باشد. ظرفیت باتری گوشی های P10 Lite و Honor 8 Lite نیز برابر با 3000 میلی آمپر ساعت و ظرفیت باتری Honor 6x برابر با 3340 میلی آمپر ساعت می باشد.

در نهایت با در نظر گرفتن تمامی مواردی که مقایسه روی آنها انجام گرفت، گوشی P10 Lite را می توان قدرتمندترین گوشی از بین این چهار گوشی نام برد. P10 Lite از طراحی نسبتا زیباتری نیز نسبت به گوشی های دیگر این لیست بهره مند می باشد. اما نکته مهمی که در میان گوشی های هواوی نام برده شده در این لیست وجود دارد این است که گوشی های Honor 6x و Honor 8 Lite نیز از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشند و اختلاف مشخصات بسیار زیاد و قابل توجهی با گوشی P10 Lite ندارند. در نتیجه گوشی P10 Lite اولین پیشنهاد و گوشی Honor 6x دومین پیشنهاد و در نهایت Honor 8 Lite سومین پیشنهاد تبلت در میان گوشی های هواوی به شما می باشد. دلیل این که از گوشی Y7 Prime نیز به عنوان پیشنهاد تبلت فون نامی برده نشد، ضعیف تر بودن قابل توجه چیپست این گوشی در مقایسه با چیپست سه گوشی دیگر هواوی می باشد.

 

گوشی های اچ تی سی:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

اچ تی سی نیز از برندهایی می باشد که همواره به تولید گوشی هایی با کیفیت بالا و سر سخت مشهور بوده است. علی رغم مشکلاتی که در سال های اخیر دست به گریبان این شرکت تایوانی شده است، سال 2017 را می توان سال خوبی برای این برند به دلیل بازگشت موفق و قدرتمندش به بازار گوشی های هوشمند دانست. اچ تی سی دو نماینده را در لیست گوشی های پیشنهادی تبلت فون به شما کاربران خواهد داشت. گوشی های HTC Desire 10 Pro و HTC One M9 Plus دو نماینده اچ تی سی در لیست ما خواهند بود.

چیپست به کار رفته در هر دو گوشی، چیپست های ساخت مدیاتک می باشد با این تفاوت که چیپست گوشی 10 Pro از دو پردازنده چهار هسته تشکیل شده و  در مقابل M9 Plus از چیپستی با یک پردازنده هشت هسته بهره می برد. با توجه به این که مصرف باتری در چیپست هایی که از دو پردازنده چهار هسته استفاده می کنند بهینه تر بوده و دمای گوشی نیز در استفاده معمولی از گوشی در این حالت بالا نمی رود، برتری در زمینه چیپست ازآن گوشی 10 Pro می باشد. صفحه نمایش گوشی 10 Pro یک صفحه نمایش 5.5 اینچی و از نوع LCD  بوده اما صفحه نمایش M9 Plus صفحه نمایشی 5.2 اینچی و از نوع Super LCD 3 می باشد. بالا بودن رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش M9 Plus، کیفیت بالاتری برای صفحه نمایش این گوشی به ارمغان می آورد. در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی، برتری کاملا ازآن گوشی 10 Pro می باشد. گوشی 10 Pro به حافظه رم 4GB و حافظه داخلی 64GB مجهز شده است در حالی که M9 Plus از حافظه رم 3GB و حافظه داخلی 32GB بهره می برد. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز در این دو گوشی متفاوت می باشد. در حالی که گوشی 10 Pro از کارت های حافظه جانبی تا 256GB پشتیبانی می کند، حداکثر مقدار کارت حافظه جانبی پشتیبانی شده توسط M9 Plus برابر با 128GB می باشد. گوشی 10 Pro از دو سیم کارت به طور همزمان نیز پشتیبانی می کند در حالی که M9 Plus یک سیم کارته می باشد. البته هر دو گوشی از شبکه پر سرعت 4G نیز پشتیبانی به عمل می آورند. دوربین اصلی هر دو گوشی دوربینی 20MP می باشد اما M9 Plus با داشتن دوربین دوم 2.1MP در قسمت پشت گوشی و همچنین قابلیت فیلم برداری 4K، برتری در این زمینه را به دست آورده است. دوربین سلفی این گوشی نیز که یک دوربین 4 اولترا پیکسل بوده و در مقایسه با دوربین سلفی 13MP گوشی 10 Pro از عملکرد بهتری بهره مند است. هر دو گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت برای اهراز هویت کاربر خود نیز می باشند. سیستم عامل گوشی 10 Pro سیستم عامل اندروید مارشملو یا نسخه 6 می باشد در حالی که سیستم عامل گوشی M9 Plus اندروید نسخه 5 است. از نظر باتری نیز گوشی 10 Pro با داشتن باتری 3000 میلی آمپر ساعت، عملکرد بهتری در مقایسه با باتری 2840 میلی آمپر ساعت M9 Plus از خود به نمایش می گذارد.

با در نظر گرفتن تمامی مواردی که در مورد آن ها صحبت شد، می توان ادعا کرد که گوشی HTC Desire 10 Pro از سخت افزار قدرتمند تر و در نتیجه قدرت پردازشی بالاتری بهره مند می باشد در حالی که نقطه قوت گوشی HTC One M9 Plus نیز دوربین آن می باشد. اما با توجه به طراحی زیباتر و همچنین نرم افزار بروز تر و در نظر گرفتن این نکته که کیفیت تصاویر ثبت شده با 10 Pro در عین پایین تر بودن در مقایسه با کیفیت تصاویر ثبت شده M9 Plus، در حالت کلی از کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی بهره مند می باشند، پیشنهاد تبلت فون به شما کاربران، خرید گوشی Desire 10 Pro می باشد که از ارزش خرید بالاتری نسبت به دیگر گوشی اچ تی سی نیز بهره مند است.

 

گوشی های سونی:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

سونی نیز از برند های عرضه کننده گوشی هایی با کیفیت بالا می باشد که دوربین های قدرتمند این شرکت همواره وجه تمایز گوشی های آن با گوشی های دیگر برند ها می باشد. سونی در لیست ما دارای دو نماینده به نام های Sony Xperia XA Ultra و Sony Xperis L1 می باشد که در ادامه به مقایسه این دو گوشی با یکدیگر خواهیم پرداخت.

هر دو گوشی سونی از چیپست ساخت مدیاتک بهره می برند اما گوشی XA Ultra با داشتن چیپستی که از دو پردازنده چهار هسته تشکیل شده است، برتری را در مقایسه با چیپست تک پردازنده و چهار هسته به کار رفته در L1 ازآن خود کرده است. صفحه نمایش هر دو گوشی از نوع LCD بوده اما رزولوشن و اندازه متفاوتی دارد. گوشی XA Ultra به صفحه نمایشی 6.0 اینچ با رزولوشن 1080x1920p مجهزه شده است در حالی که L1 از صفحه نمایشی 5.5 اینچ با رزولوشن پایین تر 720x1280p بهره می برد. در نتیجه کیفیت صفحه نمایش گوشی XA Ultra را می توان به مراتب بالاتر از کیفیت صفحه نمایش L1 ارزیابی کرد. حافظه داخلی هر دو گوشی برابر با 16GB بوده و هر دو گوشی نیز قابلیت افزایش حافظه تا 256GB دیگر را به کمک کارت های حافظه جانبی دارا می باشند. اما حافظه رم دیگر تفاوت موجود بین این دو گوشی می باشد به طوری که حافظه رم گوشی XA Ultra برابر با 3GB و حافظه رم گوشی L1 برابر با 2GB می باشد. هر دو گوشی سونی قابلیت نصب دو سیم کارت را نیز داشته و از شبکه پر سرعت 4G نیز پشتیبانی می کنند. اما از نظر دوربین، برتری کاملا با گوشی XA Ultra می باشد. XA Ultra به یک دوربین 21.5MP به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین 16MP به عنوان دوربین سلفی مجهز شده است و این در حالی است که دوربین اصلی گوشی L1 یک دوربین 13MP و دوربین سلفی آن یک دوربین 5MP می باشد. نسخه سیستم عامل گوشی XA Ultra نسخه 6 اندروید و نسخه سیستم عامل گوشی L1، اندروید 7 می باشد. سنسور اثر انگشت در هیچ یک از دو گوشی سونی به کار نرفته است. XA Ultra به یک باتری 2700 میلی آمپر ساعت و L1 به یک باتری 2620 میلی آمپر ساعت مجهز شده است و در نتیجه میان عملکرد باتری این دو گوشی نیز تفاوت قابل توجهی وجود ندارد.

در انتها و با توجه به مقایسه ای که میان این دو گوشی انجام گرفت، به راحتی می توان گفت که گوشی XA Ultra گوشی قدرتمندتری از هر نظر در مقایسه با L1 می باشد. اما با در نظر گرفتن امکانات قابل قبول هر دو گوشی و اختلاف قیمتی که میان این دو گوشی وجود دارد، ارزش خرید هر دو گوشی را در محدوده قیمت خود می توان بالا ارزیابی کرد.

 

گوشی های ال جی:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

ال جی نیز همواره به یکی از برندهایی مشهور بوده است که گوشی های میان رده بسیار با کیفیتی را روانه بازار می کند. در لیست پیشنهادی تبلت فون، ال جی دارای سه نماینده LG Q6، LG K10 2017 و LG K10 2016 خواهد بود که در ادامه به توضیح بیشتر آن ها خواهیم پرداخت.

مطمئنا اخیرا نام گوشی Q6 بیشتر از دو گوشی دیگر ال جی و حتی بیشتر از بسیاری از گوشی های میان رده برند های دیگر نیز شنیده شده است. دلیل این اتفاق نیز این می باشد که Q6 اولین میان رده مجهز به صفحه نمایش تمام صفحه می باشد. میان رده ای با صفحه نمایش تمام صفحه که از کیفیت بالایی نیز برخوردار می باشد. صفحه نمایش LCD و 5.5 اینچی این گوشی از رزولوشنی برابر با 1080x2160p برخوردار بوده و کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربر می گذارد. صفحه نمایش این گوشی در حالی به اندازه 0.2 اینچ از صفحه نمایش هر دو نسخه گوشی های K10 بزرگتر می باشد که ابعاد گوشی Q6 به طور قابل توجهی از این دو گوشی کمتر می باشد و این امر صرفا به دلیل تمام صفحه بودن صفحه نمایش و کم بودن حاشیه های گوشی امکان پذیر شده است. چیپست گوشی Q6 نیز ساخت اسنپ دراگون بوده و در نتیجه از چیپست های مدیاتک به کار رفته در گوشی های K10 بهتر می باشد. هر دو نسخه از گوشی های K10 مجهز به حافظه داخلی 16GB و حافظه رم 2GB می باشند. نسخه 2016 گوشی K10 از کارت های حافظه جانبی تا 32GB و نسخه 2017 این گوشی از کارت های حافظه جانبی تا 256GB پشتیبانی می کنند. اما گوشی Q6 با دارا بودن حافظه رم 3GB و حافظه داخلی 32GB عملکرد بسیار بهتری نسبت به گوشی های K10  داشته است. نکته جالب توجه تر در مورد گوشی Q6، امکان افزایش حافظه آن به کمک کارت های حافظه جانبی تا 2 ترابایت می باشد که همان طور که اشاره شد مشخصه ای بسیار جلب توجه کننده محسوب می شود. قابلیت نصب دو سیم کارت و پشتیبانی از شبکه پر سرعت 4G یکی از نقاط اشتراک این سه گوشی محسوب می شود. دوربین اصلی هر سه گوشی ال جی یک دوربین 13MP می باشد. اما گوشی های Q6 و K10 2017 به دوربین هایی 5MP به عنوان دوربین سلفی مجهز شده اند در حالی که دوربین سلفی گوشی K10 2016 یک دوربین 8MP می باشد. سیستم عامل گوشی K10 2016 سیستم عامل اندروید 6 اما سیستم عامل دو گوشی دیگر ال جی که در سال 2017 روانه بازار شده اند، سیستم عامل اندروید 7 می باشد. در میان سه گوشی قرار گرفته در لیست پیشنهادی تبلت فون، فقط گوشی K10 2017 دارای سنسور اثر انگشت بوده و دو گوشی دیگر فاقد این سنسور می باشند. گوشی Q6 علاوه بر برتری هایی که در زمینه صفحه نمایش و مشخصات سخت فزاری دارد، با در اختیار داشتن باتری قدرتمند تر 3000 میلی آمپر ساعت، برتری در این مورد را نیز ازآن خود کرده است.

با توجه به مقایسه انجام شده میان سه گوشی ال جی، برتر بودن گوشی Q6 در میان این سه گوشی را به راحتی می توان تایید کرد. اما با توجه به اختلاف قیمت قابل توجه Q6 و گوشی های K10، چنین برتری کاملا مطابق انتظار نیز می باشد. در نهایت می توان گفت که اولین پیشنهاد تبلت فون به شما خرید گوشی Q6 و دومین پیشنهاد نیز خرید گوشی K10 2017 می باشد.

 

گوشی های بلک بری:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

بلک بری همواره طرفداران خاص خود را داشته است. صفحه کلید اختصاصی و امنیت بالای سیستم عامل این برند از جمله مشخصات قابل توجه گوشی های بلک بری به حساب می روند. دو گوشی BlackBerry Passport و BlackBerry DTEK 50، نماینده های این برند در لیست پیشنهادی ما می باشند.

اولین تفاوت میان این دو گوشی، بهره بردن گوشی Passport از صفحه کلید اختصاصی بلک بری و سیستم عامل BlackBerry OS 10 می باشد در حالی که گوشی DTEK 50 یک گوشی لمسی بدون صفحه کلید اختصاصی بلک بری بوده و از نسخه 6 سیستم عامل اندروید یعنی مارشمالو نیز بهره می برد. صفحه نمایش هر دو گوشی از نوع LCD بوده اما صفحه نمایش 5.2 اینچ گوشی Dtek 50 به مقدار 0.7 اینچ از صفحه نمایش 4.5 اینچ Passport بزرگتر می باشد. کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی را با توجه به رزولوشن، اندازه صفحه نمایش و تراکم پیکسلی آن ها می توان تقریبا برابر در نظر گرفت. هر دو گوشی بلک بری مجهز به چیپست های اسنپ دراگون می باشند که چیپست گوشی Dtek 50 به دلیل بهره مندی از دو پردازنده چهار هسته و همچنین پردازنده گرافیکی قدرتمندتر، چیپست به نظر بهتری می رسد. حافظه رم هر دو گوشی بلک بری نیز برابر با 3GB می باشد اما حافظه داخلی گوشی Passport برابر با 32GB بوده و از حافظه داخلی 16GB گوشی Dtek 50 بیشتر می باشد. البته پشتیبانی از کارت های حافظه جانبی نیز برای هر دو گوشی امکان پذیر می باشد. گوشی Passport از کارت های حافظه جانبی تا 128GB و گوشی Dtek 50 از کارت های حافظه جانبی تا 256GB پشتیبانی می کنند. هر دو گوشی بلک بری گوشی هایی با قابلیت نصب یک سیم کارت بوده و از شبکه پر سرعت 4G نیز پشتیبانی می کنند. دوربین های اصلی گوشی های بلک بری دوربین هایی 13MP بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند اما دوربین سلفی گوشی Dtek 50 یک دوربین 8MP بوده و  از کیفیت به مراتب بهتری در مقایسه با دوربین سلفی 2MP گوشی Passport بهره مند می باشد. با توجه به کاربردی که گوشی Passport داشته و بیشتر مخصوص انجام کارهای تجاری و برای افرادی در این کلاس طراحی شده است، باتری این گوشی نیز باتری قدرتمند تری بوده و یک باتری 3450 میلی آمپر ساعت می باشد که از عملکرد بهتری در مقایسه با باتری 2610 میلی آمپر ساعت گوشی Dtek 50 بهره مند است.

در نهایت باید گفت که با توجه به این که مشخصات سخت افزاری میان این دو گوشی اختلاف قابل توجی با یکدیگر نداشته و قیمت آن ها نیز بسیار نزدیک به یکدیگر می باشد، هر دو گوشی از ارزش خرید بالایی بهره مند می باشند. در نتیجه این طراحی و سیستم عامل به کار رفته در دو گوشی می باشد که تفاوت میان آن ها را رقم می زند. اگر از طرفداران سیستم عامل BlackBerry OS 10 و صفحه کلید اختصاصی آن هستید، گوشی پیشنهادی ما به شما گوشی BlackBerry Passport در این محدوده قیمتی می باشد. اما اگر از طرفداران سیستم عامل اندروید و همچنین برند بلک بری هستید، گوشی پیشنهادی تبلت فون به شما، گوشی BlackBerry Dtek 50 می باشد.

 

گوشی های نوکیا:

بهترین و مناسب ترین گوشی های ارزان قیمت و یک میلیون تومانی

نوکیا پس از  غیبت چندین ساله در بازار گوشی های هوشمند، به نظر می رسد که بازگشت موفقی به این بازار داشته است و چندین گوشی با مشخصات سخت افزاری مختلف را نیز روانه بازار کرده است. در این نوشته ما به مقایسه دو گوشی Nokia 5 و Nokia 6 خواهیم پرداخت که با توجه به قیمت و مشخصات مناسبی که دارند، در لیست پیشنهادی تبلت فون قرار گرفته اند.

هر دو گوشی نوکیا مجهز به چیپست اسنپ دراگون می باشند که از یک پردازنده هشت هسته با کلاک 1.4GHz تشکیل شده است. صفحه نمایش گوشی Nokia 6 یک صفحه نمایش 5.5 اینچ و از نوع LCD بوده و با داشتن رزولوشن 1080x1920p از کیفیت بهتری در مقایسه با صفحه نمایش 5.2 اینچ و LCD گوشی Nokia 5 که رزولوشنی برابر با 720x1280p دارد، بهره مند می باشد. در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نیز برتری با گوشی Nokia 6 می باشد. حافظه داخلی این گوشی برابر با 32GB و حافظه رم آن نیز برابر با 3GB می باشد در حالی که Nokia 5 از حافظه داخلی 16GB و حافظه رم 2GB بهره می برد. پشتیبانی از کارت های حافظه جانبی نیز برای هر دو گوشی امکان پذیر می باشد. گوشی Nokia 6 از کارت های حافظه جانبی تا 128GB و گوشی Nokia 5 از کارت های حافظه جانبی تا 256GB پشتیبانی می کنند. امکان نصب دو سیم کارت و پشتیبانی از شبکه 4G یکی از نقاط اشتراک این دو گوشی نوکیا به حساب می رود. همچنین گوشی نوکیا 6 با داشتن دوربین اصلی 16MP توانایی ثبت تصاویر با کیفیت تری را در مقایسه با کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین 13MP گوشی نوکیا 5 دارا می باشد. اما کیفیت تصاویر سلفی ثبت شده با این دو گوشی، به دلیل بهره بردن هر دو گوشی از یک دوربین 8M، یکسان می باشد. سیستم عامل استفاده شده در هر دو گوشی نسخه 7 سیستم عامل اندروید بوده و هر دو گوشی نیز مجهز به سنسور اثر انگشت می باشند. باتری های استفاده شده در دو گوشی نیز مشابه و ظرفیتی برابر با 3000 میلی آمپر ساعت دارند.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده می توان گفت که گوشی Nokia 6 گوشی قدرتمندتری در مقایسه با گوشی Nokia 5 می باشد. اما با در نظر گرفتن قیمت و تفاوت کمی که میان مشخصات سخت افزاری این دو گوشی وجود دارد، تبلت فون هر دو گوشی را گوشی هایی با ارزش خرید بالا معرفی می کند که انتخاب میان این دو گوشی با توجه به مواردی مانند کیفیت صفحه نمایش، حافظه داخلی و رم و کیفیت دوربین به عهده خود کاربر می باشد تا با در نظر گرفتن نیازهایش، گوشی مناسب خود را انتخاب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "راهنمای خرید گوشی در رنج کمتراز یک میلیون تومان"