اموزش های مربوط به طرح ریجستری

آموزش انتقال مالکیت گوشی های همراه

چنان چه فردی بخواهد گوشی همراه خود را به شخص دیگری بفروشد، باید با استفاده از فرآیند “انتقال مالکیت”، گوشی همراه خود را برای سیم کارت خریدار فعال نماید.

توجه: در صورتی که به هر دلیلی فرآیند “انتقال مالکیت” انجام نپذیرد، فرد خریدار می تواند از گوشی همراه استفاده نماید ولی در واقع معامله بدون سند انجام داده است. به عبارت دیگر از نظر سامانه همتا، گوشی همراه خریداری شده، تحت مالکیت سیم کارت خریدار قرار نخواهد گرفت. بنابراین مسئولیت عواقب ناشی از انجام‌ ندادن فرآیند “انتقال مالکیت”، بر عهده شخص خریدار خواهد بود. پیشنهاد می شود حتماً فرآیند “انتقال مالکیت” در حین خرید و فروش گوشی های همراه انجام شود. البته در مواردی مانند قرض دادن گوشی همراه، استفاده از سیم کارتی دیگر در گوشی همراه و موارد مشابه، مالک گوشی همراه مختار است که فرآیند “انتقال مالکیت” را انجام دهد یا ندهد زیرا به هر حال، مالک گوشی همراه خود او می باشد.

نکته: برای انتقال مالکیت گوشی های همراه دو یا چند سیمکارته، کافیست مالکیت شناسه یکی از SLOT ها را منتقل نمایید. با انتقال مالکیت یک شناسه، مالکیت شناسه های مربوط به SLOT های دیگر نیز بصورت خودکار منتقل خواهد شد.

 

فرآیند “انتقال مالکیت” نیز مانند دیگر موارد مرتبط با طرح رجیستری، به دو روش (مراجعه به سایت سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir و یا شماره گیری کد دستوری #7777*) انجام پذیر می باشد. در ادامه، نحوه انجام فرآیند “انتقال مالکیت” به روش ساده تر شماره گیری کد دستوری #7777* به صورت تصویری شرح داده خواهد شد.

 

1-    شماره گیری کد دستوری #7777*

انتقال مالکیت گوشی های همراه

 

2-    ارسال عدد مربوط به گزینه “انتقال مالکیت” (عدد3)

انتقال مالکیت گوشی های همراه

 

3-    در این مرحله، پیامی نمایش داده می‌شود که نشان دهنده شناسه‌ گوشی ‌های همراه تحت مالکیت سیم کارت شما می باشد. لازم است تا عدد مربوط به شناسه گوشی همراهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید، وارد و ارسال کنید.

چنان چه هیچ شناسه ای برای شما نمایش داده نشده باشد، ‌باید عدد مربوط به گزینه “افزودن دستگاه” (عدد 0) را وارد کرده و شناسه IMEI گوشی همراه خود را به کارتابل خود در سامانه همتا اضافه نمایید. پس از انجام این کار، لازم است تا فرآیند “انتقال مالکیت” را از ابتدا آغار نمایید.

انتقال مالکیت گوشی های همراه

 

4-    در این مرحله باید شماره سیم کارتی که قصد انتقال مالکیت گوشی همراه به آن را دارید،(یعنی شماره سیم کارت خریدار) وارد نمایید.

انتقال مالکیت گوشی های همراه

 

5-    در این مرحله پیامی نمایش داده می شود که شامل شناسه IMEI گوشی همراهی که قصد “انتقال مالکیت” آن را دارید و همچنین شماره سیم کارت خریدار، می باشد. چنان چه اطلاعات نمایش داده شده مورد تایید شما می باشد، عدد مربوط به گزبنه تایید (عدد 1) را وارد و سپس ارسال نمایید.

انتقال مالکیت گوشی های همراه

 

6-    و در نهایت پیامی نمایش داده می شود که بیانگر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیم کارت خریدار می باشد.

انتقال مالکیت گوشی های همراه

 

توجه: کد فعالسازی حتماً باید با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال شده باشد. خریدار می‌تواند با استفاده از کد فعالسازی ارسال شده، شناسه IMEI گوشی همراه خریداری شده و شماره سیمکارت خود، از طریق فرآیند “فعالسازی” گوشی همراه خریداری شده را برای شماره سیمکارت خود فعال نماید.

انتقال مالکیت گوشی های همراه

 

نکته: چنان چه قصد خرید گوشی همراه کارکرده یا دست دوم را دارید، فروشنده حتماً باید از طریق کد دستوری #7777* و با استفاده از فرآیند “انتقال مالکیت”، مالکیت گوشی همراه را به شما انتقال دهد. دقت داشته باشید که فرآیند “انتقال مالکیت” هنگام فروش گوشی همراه الزامی بوده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از انجام ندادن آن به عهده شخص خریدار می باشد. پس حتماً از فروشنده گوشی همراه بخواهید که این فرآیند را انجام دهد.

نکته: چنانچه قصد تعویض سیمکارت خود را دارید و یا میخواهید تلفن همراه خود را به یکی از آشنایان و اقوام قرض دهید، لزومی به انجام فرآیند “انتقال مالکیت” نمی باشد، هرچند توصیه می شود که با هر بار تعویض سیمکارت، جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی، فرآیند “انتقال مالکیت” انجام پذیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *