آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

آموزش جفت کردن مچ بند سامسونگ Gear Fit با تمامی گوشی‌های اندرویدی

مچ بند هوشمند سامسونگ Gear Fit یکی از پر طرفدارترین مچ‌بندهای حال حاضر بازار می‌باشد که به لطف مشخصات فنی و قیمت خرید بسیار مناسبش توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان تکنولوژی را به خود جلب کند. برخورداری از قابلیت‌های سلامتی لازم مانند گام‌شمار و شمارنده ضربان قلب در کنار ویژگی‌های کاربردری مانند نمایش تماس‌های دریافتی و نمایش پیام‌ها از نکات مثبت این مچ‌بند ارزان‌قیمت می‌باشد. در کنار مزایای فراوان این گجت، ایراد بزرگی می‌توان به این مچ‌بند گرفت و آن هم مساله جفت کردن آن با گوشی میزبان می‌باشد. در واقع این مچ‌بند در ابتدای کار خود یکی از محدودترین مچ‌بندهای هوشمند از لحاظ قابلیت جفت‌سازی با گوشی‌هایی با سیستم‌عامل‌های مختلف بود و فقط با گوشی‌های سامسونگ (و آن هم در صورتی که گوشی شما در لیست سیاه سامسونگ نمی‌بود) قابل جفت سازی بود. اما در ادامه روشی را معرفی خواهیم کرد که به سادگی می‌توان به کمک آن اکثر گوشی‌های اندرویدی را با این مچ‌بند جفت کرد. به یاد داشته باشید که این روش برای تمامی گوشی‌های اندرویدی جوابگو نیست و حتی برخی از گوشی‌های خود سامسونگ نیز بدون هیچ دلیل خاصی به گیر فیت متصل نمی‌شوند.

برای متصل کردن گوشی‌های غیر سامسونگی به Gear Fit ابتدا لازم است که این مچ‌بند به یک گوشی هوشمند سامسونگ متصل شود. پس در ابتدا روش اتصال به گوشی سامسونگ را با هم مرور خواهیم کرد.

متصل کردن مچ‌بند Gear Fit به گوشی‌های سامسونگ

این مچ‌بند فقط و فقط با یک اپلیکیشن می‌تواند به گوشی هوشمند متصل شود و آن هم Samsung-Gear-Fit-Manager نام دارد. برخی از گوشی‌های هوشمند به شکل پیش‌فرض این اپلیکیشن را دارا می‌باشند و نیازی به نصب ندارند. اما چنانکه قصد دانلود این اپلیکیشن را دارید، بایستی از اپ استور خود سامسونگ – Galaxy App – نام این برنامه را جستجو کرده و آن را دانلود و نصب کنید. آموزش جفت کردن سامسونگ Gear Fit با گوشی‌های سامسونگ را مرحله به مرحله دنبال می‌کنیم.

گام 1 – با روشن کردن این مچ‌بند با پیامی مطابق با شکل زیر مواجه خواهید شد که از شما درخواست می‌کند برای کار با دستگاه، ابتدا اپلیکیشن Gear Fit Manager را روی گوشی خود نصب کرده و سپس به جستجوی دستگاه Gear Fit از داخل اپلیکیشن بپردازید.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

گام 2 – پس از دانلود و نصب اپلیکیشن Gear Fit Manager، به منوی اپلیکیشن‌های گوشی خود رفته و این اپلیکیشن را پیدا کرده و اجرا کنید. با انتخاب گزینه جستجو، گوشی‌تان به دنبال پیدا کردن تمامی مچ‌بندهای Gear Fit که در محدوده بلوتوث هستند خواهد بود.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

گام 3 – پس از اینکه اپلیکیشن توانست Gear Fit را پیدا کند، روی مچ‌بند کلیک کنید تا عملیات جفت‌سازی آغاز شود. برای جفت شدن گوشی با گیر فیت، هم روی گوشی و هم مچ‌بند درخواست Pair شدن نمایش داده می‌شود که بایستی در هر دو این درخواست تایید شود.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

گام 4 – در این مرحله که فقط برای گوشی‌های سامسونگی در دسترس است، نرم‌افزار با نمایش یک پیام از شما درخواست تایید دانلود و نصب فریم ور (Frimware) جدید برای مچ‌بند را خواهد کرد که برای راه‌اندازی Gear Fit کاملا ضروری است.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

گام 5 – در آخر و پس از نمایش چند پیام و تایید آنها، Gear Fit از شما سوال می‌پرسد که قصد دارید مچ‌بندتان را به کدام دست‌تان ببندید. پس از پاسخ به این سوال، مچ‌بندتان آماده استفاده می‌باشد.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

به یاد داشته باشید که حتی برای گوشی‌های سامسونگ نیز نباید اپلیکیشن Gear Fit Manager را به غیر از Galaxy App و یا وبسایت خود سامسونگ، از منبع دیگری دانلود کنید.

متصل کردن مچ‌بند Gear Fit به گوشی‌های غیر سامسونگی

هر گوشی اندرویدی که اپلیکیشن Gear Fit Manager را بدون هیچ مشکلی اجرا کند به شرطی که از بلوتوث نسخه 4 با تکنولوژی LE یا همان Low-Energy نیز پشتیبانی کند، می‌تواند به مچ‌بند هوشمند گیر فیت جفت شود.

در مورد شرط لازم برای پشتیبانی از گوشی اندرویدی از Gear Fit صحبت کردیم. اما در مورد پیش‌نیازهای جفت شدن گیر فیت با دیگر گوشی‌های اندرویدی لازم به ذکر است که در ابتدا به یک گوشی سامسونگ که از Gear Fit پشتیبانی کند نیاز خواهید داشت.

گام 1 – گوشی سامسونگی که از اپلیکیشن Gear Fit Manager پشتیبانی می‌کند تهیه کرده و تمامی مراحل گفته شده برای جفت سازی Gear Fit با گوشی سامسونگ را انجام دهید. هدف از این کار، آپدیت فریم ور مچ‌بند می‌باشد که فقط از طریق گوشی‌های سامسونگ امکان‌پذیر می‌باشد.

گام 2 – پس از جفت کردن مچ‌بند با گوشی سامسونگ، اپلیکیشن Gear Fit Manager نصب شده روی گوشی را باز کرده و ارتباط Gear Fit با گوشی را با Disconnect کردن مچ‌بند قطع کنید.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

گام 3 – حال اپلیکیشن Gear Fit Manager را با یکی از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل از گوشی سامسونگ به هر گوشی که قصد دارید مچ‌بندتان را با آن جفت کنید، ارسال کرده و اپلیکیشن را روی دستگاه نصب کنید.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

گام 4 – پس از نصب، اپلیکیشن را اجرا کنید و اجازه دهید با انتخاب گزینه جستوجو گوشی‌تان به دنبال مچ‌بند Gear Fit که در دسترس بلوتوث قرار دارد بپردازد.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

گام 5 – پس از اینکه اپلیکیشن توانست Gear Fit را پیدا کند، روی آن کلیک کنید تا مراحل جفت شدن گوشی با مچ‌بند همانند گوشی‌های سامسونگی آغاز شود.

آموزش جفت کردن سامسونگ گیر فیت با تمامی گوشی‌های اندرویدی

تذکر: به یاد داشته باشید که به دلیل اینکه جفت کردن مچ‌بند Gear Fit با گوشی‌های غیر سامسونگی چندان هم روال استانداردی نیست، ممکن است در مراحل جفت کردن با مشکلاتی روبرو شوید. برای مثال در همین مرحله (گام 5) ممکن است در انتخاب گزینه Pair در بار اول موفق نشوید و مجبور شوید که چندین بار برای جفت کردن گوشی با مچ‌بند تلاش کنید.

سایر مراحل جفت کردن گوشی اندرویدی با Gear Fit مانند روالی است که در گوشی‌های سامسونگ توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "آموزش جفت کردن مچ بند سامسونگ Gear Fit با تمامی گوشی‌های اندرویدی"

  1. سلام و احترام
    بنده ی مچ بند GEAR FIT 2 PRO دارم از کسی خریدم ولی اکانت اون بنده خدا روشه الان هم قفل شده چجوری باید ریست فاکتوریش کنم؟

  2. سلام.یه سوالی داشتم.من مبدل شارژر ساعت gaer fit گم شده.و هر جا میرم نمیتونم پیدا کنم.جایی میشناسین لوازم جانبی ساعت هوشمند بفروشه و معتبر باشه؟

  3. سلام .من الان گلکسی الفا دارم و مچ بند من راحت با گوشیم ست میشه.من میخوام گوشیمو بفروشم و sony z5 premiumبخرم میخواستم بدونم با سونی z5 هم ست میشه یا نه؟

  4. سلام گوشی j7 سامسونگ این برنامه رو بدون هیچ مشکلی اجرا میکنه.
    ولی متاسفانه وقتی فاصله بین گوشی و ساعت از محدوده بلوتوث بیشتر شد ومجددا وارد محدوده شد ارتباط بصورت خودکار برقرار نمیشه.
    راهکاری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. سلام داداش
    من تبلت هواوی دارم می خواهستم ساعت هوشمند DZ09رو خریداری کنم که ساخت شرکت سامسونگ هست.
    حالا این ساعت به گوشی من متصل می شود یا نه؟؟؟؟؟

  6. سلام – برنامه open gear را برای دانلود قرار میدید . هیچ جوری نتونستم دانلودش کنم ک نصب بشه

  7. سلام
    من خرید کردم و امروز به دستم رسیده
    متاسفانه روی گوشی من برنامه manager نصب نمیشه
    گوشیم htc m7 هستش
    نمیدونم چیکار کنم…

  8. سلام اولا که ممنون از راهنماییتون
    بعد متاسافانه یکی از مشکلات بزرگ در گوشی های غیر از سامسونگی کلا باز نشدن نرم افزار Gear fit manager است . یعنی بعد از نصب با باگ ساپورت نشدن مواجه میشید و کلا نرم فزار باز نمیشود
    راه حل ساده تر دانلود نرم افزار Open Gear از پلی استور است که کاملا مجانیست ، در عرض 10 ثانیه ساعت بالا میاد و تقریبا 60 درصد کارهای Gear fir manager رو انجام میده ، مثلا نمایش تماس ها ، نمایش sms ها ، جستجوی گوشی ، سینک کردن گام شمار و Gps با ایمیل شما ، ولی قابلیت دانلود ساعت ها و اپلیکیشن های جدید رو ندارید

    1. سلام. بله اون موقع دیگه نوتیفیکشن های مربوط به گوشی رو نخواهید داشت از بقیه امکانات می توانید استفاده کنید. فقط لازمه برای راه اندازی یک بار با گوشی مراجل جفت سازی رو انجام دهید.

  9. اخواهشا منو راهنمایی کنید به بلکبریی زد30 هم وصل میشه ایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون سیستم عامل بلکبرری مال خودشه اما من برنامه های اندروید رو هم به واستهی اندروید ریدر نصب میکنم