اموزش های مربوط به طرح ریجستری

آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا

فعال سازی دستگاه های دارای سیم کارت، فرآیندی است که منجر به برقراری ارتباط میان دستگاه و شبکه می شود. هر شخصی می تواند به کمک سامانه همتا و با وارد کردن مشخصات مورد نیاز (شناسه IMEI دستگاه، کد فعال سازی که همراه با دستگاه خریداری شده به کاربر ارائه می شود و شماره موبایل خود) اقدام به فعال سازی یا ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نماید.

– در صورتی که تلفن همراه قانونی باشد ولی فعال سازی نگردد، پس از اولین اتصال به شبکه های اپراتوری، پیامک هشداری از طرف سامانه همتا مبنی بر عدم فعال بودن گوشی همراه برای دارنده آن ارسال می گردد. مشتریان محترم باید پس از دریافت گوشی خریداری شده با استفاده از کد شش رقمی که با دستگاه ارسال می شود، نسبت به فعال سازی گوشی خریداری شده اقدام نمایند.

فعال سازی گوشی های همراه در سامانه همتا به دو طریق قابل انجام می باشد در ادامه به معرفی دو روش خواهیم پرداخت در روش اول می توانید با استفاده از گوشی و در روش دوم با استفاده از سایت همتا نسبت به فعال سازی گوشی خریداری شده اقدام کنید.

روش اول فعال سازی گوشی خریداری شده

1-    کد دستوری #7777*

2-    سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir

در این آموزش، نحوه فعال سازی گوشی های همراه به روش ساده تر یعنی از طریق کد دستوری #7777* و به صورت تصویری شرح داده خواهد شد.

1-    شماره گیری #7777*

فعال سازی گوشی همراه

 

2-    ارسال گزینه مربوط به “فعال سازی” (عدد 2)

فعال سازی گوشی همراه

 

3-    وارد کردن شناسه 15 رقمی IMEI بدون خط تیره و علامت های اضافی (شناسه IMEI روی جعبه تلفن همراه درج شده است و یا از طریق شماره گیری #06#* با گوشی همراهی که قصد فعال سازی آن را دارید، قابل مشاهده است.)

فعال سازی گوشی همراه

 

4-    وارد کردن شماره سیم کارتی که قصد فعال سازی گوشی همراه با آن سیم کارت را دارید.

فعال سازی گوشی همراه

 

5-    وارد کردن کد فعال سازی 6 رقمی (این کد با صفر شروع نمی شود و هنگام خرید گوشی همراه باید از فروشنده دریافت شود.)

فعال سازی گوشی همراه

6-    در این مرحله پیامی شامل شناسه 15 رقمی IMEI وشماره سیم کارتی که در مراحل قبلی وارد کرده اید، نمایش داده می شود. چنان چه محتویات این پیام مورد تایید شما باشد، با ارسال “عدد 1” تایید خود را اعلام می نمایید.

فعال سازی گوشی همراه

7-    در نهایت پیامی نمایش داده خواهد شد که به معنی موفق بودن فرآیند فعال سازی گوشی همراه کاربر با شناسه 15 رقمی IMEI و شماره سیم کارت وارد شده می باشد.

فعال سازی گوشی همراه

روش دوم فعال سازی گوشی خریداری شده

1- ابتدا لازم است  به سایت همتا مراجعه کنید. بعد از باز شدن سایت می توانید به دو روش نسبت به فعال سازی گوشی خود اقدام کنید روش اول در قسمت مشخص شده در تصویر برای روی فعال سازی کلیک می کنید.

اموزش فعال سازی گوشی تلفن همراه

 

بعد از انجام این عمل صفحه مشابه صفحه زیر باز می شود. که باید اطلاعات لازم مانند شماره موبایل و IMEI دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید به همراه کد فعال سازی وارد نمایید بعد از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده بر روی گزینه فعال سازی کلیک کنید. توجه داشته باشید که شماره ای در قسمت شماره موبایل وارد می کنید به مالک دستگاه شناخته می شود. پس دقت لازم رو هنگام وارد کردن شماره تلفن داشته باشد.

اموزش فعال سازی گوشی تلفن همراه

در روش دوم فعال سازی با استفاده از سایت همتا در عکس اول با وارد کردن شماره موبایل خود می توانید وارد پنل کاربری خود در سایت همتا شده و نسبت به فعال سازی اقدام کنید.

1-    برای فعال سازی گوشی های همراه دو یا چند سیم کارت، کافیست تا با کد فعال سازی ارایه شده همراه با گوشی، شناسه 15 رقمی IMEI یکی از اسلات ها (Slot) را فعال نمایید. در این صورت شناسه مربوط به اسلات یا اسلات های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهد شد.برای اطمینان بیشتر IMEI های گوشی رو با IMEI های فعال شده که معمولا داخل اس ام اس و پنل کاربری هست چک کنید که همخوانی داشته باشد. (لازم است تا به این نکته نیز اشاره شود که کد فعال سازی، یک کد یک بار مصرف بوده و پس از فعال سازی، دیگر قابل استفاده نمی باشد.)

2-    گوشی های همراهی که قبل از مشمول طرح رجیستری شدن برند آن ها در شبکه فعال بوده اند، (حداقل یک تماس صوتی به وسیله آن ها برقرار شده باشد) به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می توانند از شبکه های اپراتوری به صورت دائم استفاده کنند و نیازی به فعال سازی نیز ندارند.اما برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکل به سایت همتا مراجعه و نسبت به اضافه کردن گوشی به پنل خود اقدام کنید برای این کار لازم است وارد پنل آخرین سیم کارتی که قبل اجرای طرح روی گوشی بوده، شوید و ازگزینه افزودن دستگاه استفاده نمایید.

مشتریان تبلت فون می توانند با استفاده از کد شش رقمی ارسالی با گوشی با استفاده از روش های گفته شده نسبت به فعال سازی گوشی های خریداری شده از این فروشگاه اقدام نمایند. چنانچه مشکلی در روند فعال سازی داشتید می توانید با شماره های درج شده در قسمت تماس با تبلت فون تماس بگیرید تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا"

  1. من یه ماهه خریدم ولی فعالسازی نکردم الانم سیمکارتو که میندازم ب گوشی نمیاره .چیکار کنم

  2. سلام من میخوام سیم کارت هام رو عوض کنم شماره جدید بگذارم داخل گوشیم لازمه دوباره همین روند رو تکرار کنم؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام. اگر قبلا به شماره ای فعال کردید الان مالک اون خط هست اگر سیم کارت هم عوض کنید مشکلی پیش نمیاد اما مالک اصلی اون سیم کارتی هست که فعال سازی شده.

  3. سلام آیا لازمه حتما قبل از روشن کردن دستگاه سیمکارت را داخل دستگاه قرار دهیم یا بدون سیم هم روشن میشود؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایید.

  4. سلام من دو عدد سیم کارت دارم یکیش ایرانسل ودومی همراه اول درصورت خریدگوشی جدید چطورمیتونم دوتا سیم کارت درگوشی جدیدفعال کنم

  5. سلام خدمت شما
    وقت بخیر
    سوالی داشتم در مورد فعال سازی، من موبایلم رو با روشی که گفتید فعال کردم و دو شناسه هم ثبت شده در سایت همتا چون دو سیم کارت بود گوشیم.
    بعد از گذاشتن سیم کارت دوم این اس ام اس برام اومده و شناسه ای که در پایین اس ام اس اومده برام مربوط به سیم دوم هست:
    مالک این دستگاه، شماره تلفن
    093********
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید درغیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    IMEI:
    65************79
    ممنون میشم راهنمای کنید.