قیمت مشخصات و تاریخ معرفی ایفون 8

اخبار و شایعات گوشی اپل آیفون 8

امروز به بررسی اخبار و حواشی پیرامون گوشی iPhone 8 خواهیم پرداخت. از آنجایی که گوشی iPhone 8 در دهمین سال از رونمایی و عرضه گوشی های iPhone توسط اپل قرار دارد، همواره اخبار مربوط به این گوشی با هیجانات و حواشی خاص خود پی گیری شده است. با توجه به اینکه سال 2017، دهمین سال رونمایی اپل از گوشی های هوشمند iPhone می باشد، خود اپل نیز توجه ویژه ای را معطوف به این گوشی کرده است تا مانند زمانی که استیو جابز از اولین گوشی iPhone رونمایی کرد و توجه تمامی کاربران را به خود جلب کرد، بار دیگر و با رونمایی از گوشی iPhone 8، اپل بتواند تمامی توجه ها را به سمت خود جلب کند. برای رسیدن به این هدف، اپل چاره ای جز ایجاد تغییرات قابل توجه و قرار دادن نوآوری ها و ویژگی های جدید در گوشی iPhone 8 خود ندارد.

ابتدا در مورد زمان رو نمایی و عرضه این گوشی صحبت خواهیم کرد. از همان ابتدا و مانند تمامی موارد دیگر مربوط به این گوشی، شایعات و گمانه زنی های مختلفی در مورد تاریخ رونمایی از این گوشی مطرح بود.

در اواسط اردیبهشت امسال اخباری مبنی بر اینکه اپل موفق به رونمایی و عرضه این گوشی قبل از آغاز سال 2018 نخواهد شد، منتشر شد. بالاخره با توجه به تغییراتی که انتظار می رفت و صفحه نمایشی که قرار بود تمام قسمت جلو گوشی را پوشش دهد، وجود چنین تاخیری در رونمایی از این گوشی غیر ممکن و نادرست به نظر نمی رسید. اما فقط چند روز پس از انتشار این خبر، وقوع چنین تاخیر زیادی در رونمایی و عرضه این گوشی تکذیب شد و خبر از رونمایی این گوشی مطابق برنامه همه ساله اپل برای رونمایی از گوشی های جدید خود و در اواسط شهریور ماه داده شد. حال و با نزدیک تر شدن به شهریور و موعد مقرر برای رونمایی از این گوشی، به نظر می رسد که اپل قادر به رونمایی از این گوشی مطابق وعده ای که داده بود خواهد شد و باید منتظر رونمایی از این گوشی در یک ماه آینده باشیم. همچنین مطابق برنامه ای که اپل برای عرضه گوشی های خود دارد، 10 روز پس از رونمایی از این گوشی، عرضه اولیه آن شروع خواهد شد.

طراحی:

بزرگترین تغییری که در حال حاضر از گوشی iPhone 8 انتظار می رود، نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی می باشد. این نسبت نشان دهنده این می باشد که چه مقدار از قسمت جلو گوشی توسط صفحه نمایش تسخیر شده است. در حال حاضر داشتن یک صفحه نمایش که تمام قسمت جلو گوشی را پوشش می دهد به یک ویژگی مورد توجه از جانب کاربران در گوشی های هوشمند تبدیل شده است. برای اولین بار شرکت LG با رونمایی از گوشی G6 چنین صفحه نمایشی را رونمایی کرد، پس از ال جی نوبت به سامسونگ و گوشی S8 رسید تا از چنین صفحه نمایشی رونمایی کند. ایده این کار چنین است که برای مثال در گوشی های اپل، بتوان صفحه نمایش 5.5 اینچی گوشی iPhone 7 Plus را در گوشی iPhone 7 که صفحه نمایش 4.7 اینچی داشت، جای داد. برای عملی کردن این هدف، باید تمام حاشیه های قسمت جلو گوشی تبدیل به صفحه نمایش شوند که این کار طبیعتا منجر به حذف شدن دکمه فیزیکی Home از قسمت جلو گوشی خواهد شد. شایعات زیادی مبنی بر اینکه صفحه نمایش نسخه پایه iPhone 8 منحنی نیز خواهد بود وجود دارند اما با این وجود فعلا هیچ اظهار نظری قطعی نمی باشد و باید تا رونمایی رسمی از این محصول صبر کرد.

گزارش های معتبری که از شرکت اپل و طی یک سال گذشته به بیرون درز کرده اند، خبر از کار کردن اپل روی طراحی جدیدی از iPhone داده اند که تمرکز ویژه ای روی صفحه نمایش گوشی با توجه به حذف شدن دکمه Home از قسمت جلو گوشی دارد.

همچنین انتشار تصویر قالب گوشی های iPhone 7, 7 Plus, 8 نشان دهنده ابعاد کوچکتر iPhone 8 در مقایسه با iPhone 7 Plus و نزدیک بودن ابعاد این گوشی به iPhone 7 می باشد و این در حالی است که مطمئنا گوشی iPhone 8 مجهز به صفحه نمایش بزرگتری در مقایسه با صفحه نمایش 4.7 اینچی iPhone 7 خواهد بود و در نتیجه این امر، احتمال وجود صفحه نمایشی که تمام قسمت جلو گوشی را در بر می گیرد، در گوشی iPhone 8 بیشتر نیز می شود.

قیمت خرید گوشی iPhone 8

پس از این اخبار، New York Times نوشت “گوشی جدید اپل مجهز به صفحه نمایش تمام صفحه ای خواهد بود که یک دکمه مجازی مستقیما در صفحه نمایش گوشی جای داده شده است.”

خبرهای زیادی در مورد صفحه نمایش و سنسور اثر انگشت گوشی و دکمه Home و محل قرار گیری آن منتشر شد. برخی اخبار از حضور سنسور اثر انگشت اپتیکال در صفحه نمایش خبر دادند که صحت این خبر به معنی حذف کامل Touch ID بوده و دو راه پیش روی اپل قرار می داد، قرار دادن سنسور اثر انگشت اپتیکال در صفحه نمایش و تاخیر در رونمایی از گوشی یا حذف کامل سنسور اثر انگشت اپتیکال از صفحه نمایش و قرار دادن آن در جایی دیگر از گوشی که البته به نظر می رسید اپل قصد دارد سنسور اثر انگشت اپتیکال را در صفحه نمایش OLED خود قرار داده و از پیش آمدن تاخیر در رونمایی گوشی نیز جلو گیری کند.

اما تحلیل گران Bloomberg اعتقاد داشتند که گوشی iPhone 8 شامل یک سیستم تشخیص چهره خواهد بود که به جای سنسور اثر انگشت  Touch IDدر این گوشی به کار خواهد رفت.

پیشبینی ها و اخبار جدید از طراحی iPhone 8 به اتمام نرسید. پس از این اخبار شماتیک هایی از گوشی iPhone 8 منتشر شدند که از قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در قاب پشت گوشی و به مانند گوشی Samsung Galaxy S8 خبر می دادند.

قیمت خرید گوشی iPhone 8

تصاویر زیر نیز نشان دهنده آخرین حدس ها و گمانه زنی هایی می باشند که از طراحی جدید iPhone 8 پیشبینی می شود. اما باید به این نکته توجه داشت که هیچ کدام از خبرها و طرح هایی که از این گوشی و تا به حال منتشر شده اند به طور قطع صحیح نمی باشند و برای دیدن طراحی نهایی این گوشی، باید تا رونمایی رسمی این گوشی توسط اپل صبر کرد.

قیمت خرید گوشی iPhone 8

قیمت خرید گوشی iPhone 8

قیمت خرید گوشی iPhone 8

 

سخت افزار و مشخصات:

بدون شک یکی از بزرگترین مشخصه هایی که امسال در مورد گوشی iPhone 8 بسیار خبر ساز شد، صفحه نمایش این گوشی می باشد. صفحه نمایشی که علاوه بر تمام صفحه بودن و پوشش تمام قاب جلو گوشی، دیگر از نوع LCD نخواهد بود. به نظر می رسد اپل بالاخره تصمیم به استفاده از صفحه نمایش های OLED در گوشی های جدید خود گرفته است. پیکسل های موجود در صفحه نمایش های OLED خودشان اقدام به تولید نور می کنند که این کار منجر به عدم نیاز صفحه نمایش به نور پس زمینه برای نمایش محتوا می شود که در نتیجه مصرف باتری را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اما مزیت صفحه نمایش های OLED فقط به کاهش مصرف باتری ختم نمی شود. در این صفحه نمایش ها محدوده دینامیکی بهبود قابل توجهی در مقایسه با صفحه نمایش های LCD یافته و رنگ ها نیز بسیار طبیعی تر بوده و محدوده بیشتری دارند که در نتیجه افزایش کیفیت بالایی را برای صفحه نمایش گوشی به ارمغان می آورد.

طبق اکثر گزارش هایی که از گوشی جدید اپل ارایه شده اند، اپل گوشی iPhone 8 خود را در سه نسخه رونمایی خواهد کرد که این سه نسخه صفحه نمایش های 4.7، 5.5 و 5.8 اینچی خواهند داشت. اما برخی گزارش ها خبر از به کار رفتن صفحه نمایش OLED فقط در نسخه 5.8 اینچی این گوشی می دهند در حالی که برخی گزارش های دیگر از به کار گرفته شدن این صفحه نمایش در هر سه نسخه این گوشی حاکی می باشند.

اپل به شدت علاقه مند به معرفی سیستم روی تراشه (SOC) جدیدی روی گوشی iPhone 8 می باشد. کاری که همواره انجام داده و رونمایی از نسخه های اصلی گوشی های همراه خود را هر سال با معرفی یک چیپست جدید روی گوشی رونمایی شده، همراه کرده است. گوشی iPhone 7 از چیپست A10 بهره می برد در حالی که طبق اخبار منتشر شده، گوشی iPhone 8 مجهز به چیپست جدیدتر A11 خواهد بود که به واسطه فرایند ساخت 10nm که این چیپست خواهد داشت، مصرف باتری در گوشی را نیز بسیار کاهش داده و بهینه می کند.

شرکت تایوانی TSMC وظیفه تولید این چیپست های 10nm جدید اپل را به عهده خواهد داشت.

همان طور که اشاره شد، 10nm به فرایند ساخت چیپست اشاره می کند و هر چه این عدد کوچک تر باشد، تعداد ترانزیستور بیشتری در چیپست می تواند قرار بگیرد. ترانزیستورها قطعاتی می باشند که امکان انجام فرایندهای پردازشی و تکمیل شدن آن ها را فراهم می کنند. بنابراین هر چه تعداد ترانزیستورها بیشتر باشد، فرآیند های بیشتری در دستگاه می توانند کنار هم و به صورت همزمان انجام شوند و این کار به معنی بهینه شدن بیشتر مصرف باتری و همچنین بالا رفتن قدرت پردازشی گوشی می باشد. اپل تا به حال از چیپستی با فرایند ساخت 10nm استفاده نکرده بود و چیپست A10 به کار رفته در گوش iPhone 7 نیز فرایند ساخت 16nm داشت. بنابراین انتظار می رود که تفاوت قابل توجه و چشم گیری در عملکرد باتری و قدرت پردازشی گوشی iPhone 8 به وجود بیاید.

در مورد دوربین های به کار رفته در این گوشی نیز باید گفت که گوشی iPhone 8 از دوربین های دوتایی به کار رفته در گوشی iPhone 7 Plus بهره خواهد برد که البته دوربین های به کار رفته در iPhone 8 بدون تغییر نخواهند بود. تغییری که دوربین به کار رفته در iPhone 8 نسبت به گوشی قبلی اپل خواهد داشت، در لنزهای این دوربین خواهد بود. هر دو لنز به کار رفته در دوربین که یکی از آن ها لنزی با زاویه دید وسیع و دیگری لنز Telephoto می باشند، مجهز به قابلیت OIS یا تثبیت کننده نوری تصاویر خواهند بود. لازم است تا به این نکته اشاره شود که در حال حاضر لنزهای telephoto فاقد این امکان می باشند.

همچنین برخی کارشناسان معتقدند که iPhone 8 در قسمت جلو گوشی از یک دوربین با برخی قابلیت های 3D استفاده خواهد کرد که یک اقدام انقلابی خواهد بود. این دوربین می تواند برای مثال در تشخیص عمق و مکان دقیق اشیا در فضا های سه بعدی کمک کرده و همچنین در برنامه های واقعیت افزوده در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه گوشی iPhone 8، امکان شارژ بی سیم در این گوشی می باشد که بالاخره شاهد آن در گوشی های اپل خواهیم بود. هر چند برخی شایعات خبر از ارایه این امکان در یکی از مدل هلی iPhone 8 و نه در همه مدل های این گوشی می دهند.

امکان حذف پورت  USB-A و جایگذین شدن پورت USB-C نیز در گوشی iPhone 8 وجود دارد و با توجه به اضافه شدن پورت USB-C به گوشی، به نظر می رسد که گوشی جدید اپل از تکنولوژی شارژ سریع نیز بهره خواهد برد.

اما در آخر به بررسی نسخه سیستم عاملی که در iPhone 8 به کار خواهد رفت می پردازیم. در کنفرانس سالانه WWDC که امسال برگزار شد، اپل از نسخه جدید سیستم عامل مخصوص خود برای گوشی ها و تبلت های اپل، یعنی سیستم عامل iOS 11 رونمایی کرد. تاریخ دقیقه منتشر شدن این سیستم عامل فعلا مشخص نمی باشد اما نسخه پیش نمایشی مخصوص توسعه دهندگان در دسترس بوده و همچنین نسخه بتا این سیستم عامل نیز در تابستان منتشر خواهد شد. اما نکته مهم در مورد سیستم عامل iOS 11 این می باشد که گوشی iPhone 8 مطمئنا با سیستم عامل iOS 11 رونمایی و عرضه خواهد شد.

سیستم عامل iOS 11 نیز با تغییرات زیادی همراه خواهد بود. تمرکز بیشتر سیستم عامل جدید روی به روزرسانی برنامه های سیستمی خواهد بود. رابط کاربری برنامه ها در این سیستم عامل با تغییراتی همراه خواهند بود، استیکرهای بیشتری اضافه خواهند شد و همچنین همگام سازی ابری برای پیام کوتاه ها امکان پذیر خواهد شد که به کاربر اجازه می دهد پیامک های خود را از یک گوشی به گوشی دیگر به کمک تکنولوژی ابر انتقال دهد. Siri صدای جدیدی با خود به همراه خواهد داشت و همچنین قادر خواهد بود تا صدای کاربر را به زبان های دیگر ترجمه کرده و بیان کند.

و در آخر قیمت پیشبینی شده برای iPhone 8. چیزی که از آن اطمینان داریم این است که گوشی iPhone 8 مطمئنا قیمت بالایی با خود به همراه خواهد داشت. با توجه به عرضه اولیه گوشی iPhone 7 با قیمت 599 پوند، پیشبینی می شود که قیمت iPhone 8 در بهترین شرایط حداقل کمی بیشتر از 599 پوند باشد اما احتمال گران تر بودن قیمت این گوشی به میزان قابل توجه تری نیز وجود دارد. به هر حال چیزی که قطعی می باشد این است که قیمت این گوشی حداقل 599 پوند خواهد بود و برای برخی مدل های این گوشی، احتمالا قیمت تا 1000 پوند نیز خواهد رسید.

نکته آخر این که برای دانستن قیمت، مشخصات و ظاهر قطعی گوشی iPhone 8 باید تا رونمایی رسمی این گوشی در شهریور ماه امسال صبر کرد و تمامی خبرهایی که تا به امروز در مورد این گوشی منتشر شده اند، هیچ کدام قطعی و مورد تایید اپل نمی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *