خرید ساعت هوشمند Samsung Gear S4

از سامسونگ Gear S4 چه انتظاراتی باید داشت؟

در سال 2016 میلادی، سامسونگ ساعت هوشمند Gear S3 خود را معرفی و روانه بازار کرد که با استقبال بسیار خوبی از جانب مصرف کنندگان نیز رو به رو شد. حال و پس از گذشت 2 سال از معرفی ساعت هوشمند Gear S3، به نظر می رسد که شرکت کره ای در حال آماده شدن برای رونمایی و عرضه ساعت هوشمند Gear S4 می باشد.

صفحه نمایشی با کیفیت بسیار بالا، مشخصات سخت افزاری قدرتمند، طراحی زیبا و وجود برخی قابلیت های سلامت محور، ساعت Gear S3 را به یکی از موفق ترین و پر فروش ترین ساعت های هوشمند موجود در بازار تبدیل کرد اما پس از گذشت دو سال، کاربران منتظر ویژگی هایی به مراتب بالاتر و متفاوت تر از ویژگی های موجود در Gear S3 می باشند. در ادامه به معرفی برخی ویژگی ها و قابلیت هایی که احتمالا در ساعت هوشمند Gear S4 حضور خواهند داشت، خواهیم پرداخت.

خرید ساعت هوشمند Samsung Gear S4

Gear S4 به سیستم عامل TizenOS خود سامسونگ که برای گجت های پوشیدنی این شرکت طراحی شده است، مجهز خواهد بود. سیستم عاملی که 64 بیتی بوده و از گرافیک 4K Ultra HD، تشخیص صدا و تصویر نیز پشتیبانی می کند. به نظر می رسد که نسخه سیستم عاملی که قرار است Gear S4 به آن مجهز شود، نسخه 3.0 می باشد. سامسونگ ادعا کرده است که سرعت و کارایی نسخه 3.0 سیستم عامل Tizen به مقدار 30 درصد از نسخه های پیشین بالاتر خواهد بود.

دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ که برای اولین بار همراه با گوشی های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus معرفی و به کار گرفته شد، دیگر قابلیتی می باشد که به نظر می رسد در Gear S4 حاضر بوده و در واقع جانشین S Voice خواهد شد.

قابلیت های سلامت محور دیگر زمینه ای می باشد که قادر به جلب نظر بسیاری از کاربران به سمت ساعت های هوشمند شده است. این قابلیت ها از زمان معرفی شدن در ساعت های هوشمند تا به امروز، همواره با پیشرفت های بسیار زیادی در دقت و کارکرد همراه بوده اند. در حال حاضر به کار گیری حسگر ضربان قلب در گجت های پوشیدنی به قابلیتی مرسوم تبدیل شده است و از این رو یک ویژگی متمایز کننده به حساب نمی رود. بنابراین سامسونگ قصد دارد تا حسگرهایی به منظور پایش و کنترل فشار خون کاربر را نیز در ساعت هوشمند جدید خود به کار گیرد که در صورت موفق شدن در این کار، مطمئنا استقبال و رضایت بیشتر کاربران را به دلیل کاربردی و مفید تر بودن این ویژگی به همراه خواهد داشت.

از دیگر شایعاتی که پیرامون ساعت هوشمند Gear S4 مطرح شده اما صحت آن ها را نمی توان با قاطعیت تایید یا رد کرد، می توان به مواردی نظیر احتمال قرار گرفتن باتری در بند ساعت اشاره کرد. چنان چه این شایعه که البته سامسونگ پتنت هایی را نیز در ارتباط با آن به ثبت رسانده است واقعیت داشته باشد، ضمن کاهش وزن ساعت هوشمند، فضای قابل توجهی نیز برای به کارگیری حسگرهای بیشتر در ساعت هوشمند سامسونگ فراهم خواهد شد. فراهم شدن این فضا در Gear S4، برخی شایعاتی دیگر مانند احتمال حضور دوربین، سنسور اثر انگشت و برخی سنسورهای پیشرفته و کاربردی تر مرتبط با سنجش سلامتی کاربر را در این گجت پوشیدنی به وجود آورده است.
در نهایت می توان گفت با توجه به این که تمامی مواردی که به آن ها اشاره شد، اخبار و شایعاتی می باشند که در سایت های مختلف داخلی و خارجی درج شده اند و سامسونگ نیز به طور رسمی هیچ یک از آن ها را تایید و یا رد نکرده است، برای پی بردن به واقعیت آن ها باید منتطر رونمایی رسمی این گجت پوشیدنی توسط سامسونگ بود که به نظر می رسد رونمایی رسمی از Gear S4 نیز در اواخر سال 2018 میلادی اتفاق بیافتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *