نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8

بررسی جامع و دقیق گوشی Huawei Honor 8

گوشی هانر 8 از جدیدترین محصولات کمپانی هواوی است که ویژگی­‌های مشترک زیادی با دیگر پرچمدار خود یعنی گوشی P9 دارد. گوشی هواوی Honor 8 طراحی منحصر بفردی دارد، اما سخت­‌افزار داخلی آن تغییر چندانی با دیگر گوشی‌های بالارده این کمپانی نداشته است. در طراحی این گوشی از همان نمایشگر 5.2 اینچی با وضوح 1080p و از همان تراشه‌های کایرین استفاده شده است. البته وجود این دو ویژگی به‌جای صفحه‌نمایش‌های QHD و تراشه‌های گران‌قیمت کوالکام از اصلی‌ترین دلایل پایین بودن قیمت خرید گوشی هواوی Honor 8 در مقایسه با دیگر پرچمداران است. بخش حافظه نیز در دو نسخه حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی با حافظه رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شود.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - اینفوگرافی

این گوشی همانند P9 دارای دوربین دوگانه می‌باشد. این دوربین­‌های هوشمند و دقیق برای محیط­‌های کم نور و افکت­‌های بوکه (bokeh) بی­‌رقیب هستند. لازم به ذکر است که برخلاف Huawei P9، دوربین­‌های Honor 8 فاقد نام تجاری لایکا هستند، اما منبع اصلی طراحی و سخت افزار اصلی این دوربین­‌ها همان شرکت آلمانی لایکا می‌باشد. البته به علت نداشتن آرم لایکا این دوربین‌ها از برخی حالت­‌های فیلم‌برداری منحصربفرد آن محروم هستند. همچنین دوربین B&W (سیاه و سفید) هنوز برای عکاسی در نور کم برای بهبود کیفیت عکس استفاده می­‌شود. سایر ویژگی­‌هایی را که از P9 سراغ داشتیم در این گوشی نیز می­‌توان پیدا کرد.

طراحی و کیفیت ساخت Huawei Honor 8

این گوشی داخل یک جعبه زیبا عرضه می‌شود. محتویات جعبه شامل هدفون هواوی که بسیار شبیه EarPod اپل است، کابل USB-C و شارژر دیواری 9V/2A سریع می­‌باشد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - جعبه گشایی

ابعاد دقیق گوشی برابر با 71×7.5×145.5 میلی‌متر است که تقریبا هم­‌اندازه با P9 می­‌باشد. در مورد سنگینی، هانر 8 با وزن 153 گرمی حدود 9 گرم سنگین‌تر از P9 است. البته این اختلاف وزن آنقدری نیست که با در دست گرفتن گوشی‌ها براحتی قابل تشخیص باشد. می­‌توان گفت هیچ­کدام از این دو گوشی وزن زیادی ندارند و در بین گوشی‌های 5.2 اینچی تقریبا وزن متوسطی دارند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - خوش دستی

همانطور که گفتیم، پرچمدار هانر با دیگر پرچمدار هواوی وجه شباهت‌های زیادی دارد. اما از نقطه نظر طراحی تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد که همین تفاوت‌ها زیبایی‌های خاص هر یک از این گوشی‌ها را شکل داده‌اند.

تنها قسمت از بدنه Honor 8 که در ساخت آن از فلز استفاده شده، قاب آن است. پشت گوشی کمی منحنی شکل هست و روی آن را با لایه­‌ای از شیشه پوشانده­‌اند. لایه شیشه­‌ای ظاهری زیبا و دلنواز به گوشی بخشیده است، مخصوصا زمانی که زیر تابش خورشید قرار می­‌گیرد. ولی طرح شیشه­‌ای هم بدون ایراد نیست و متاسفانه این لایه همیشه در معرض لکه و اثر انگشت است و زودتر کثیف می­‌شود. البته می‌توانید با خرید کیف و قاب گوشی از این معضل خلاص شوید. باوجود اینکه بدنه P9 تماما فلز است، اما اگر بخواهیم ظاهر این دو گوشی را مقایسه کنیم، Honor 8 ظاهری چشمگیرتر دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - طراحی

هوآوی دو سوراخ برای قرار دادن دوربین­‌های 12 مگاپیکسلی در پنل پشت گوشی در نظر گرفته است. در واقع این دوربین­‌ها فاقد بیرون­‌زدگی هستند و در داخل قاب گوشی قرار گرفته­‌اند. اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی قرار داشته و هم‌رنگ با آن است. بیرون­زدگی اسکنر نیز ناچیز است.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - طراحی

اسکنر اثر انگشت این گوشی همیشه روشن است و در زمره­‌ی سریع­‌ترین و حساس­‌ترین اسکنرهاست. همچنین این اسکنر می­‌تواند به عنوان یک کلید با قابلیت کلیک کردن و تنظیم کردن عمل نماید. بگونه­‌ای که می­‌توانید سه عمل را برای آن با تک کلیک کردن، دوبار کلیک کردن و کلیک کردن و نگه داشتن اختصاص دهید. بنابراین می­‌توانید به عملیات یا اپلیکیشن­‌های مورد علاقه خود دسترسی سریع‌تری داشته باشید.

بالای نمایشگر 5.2 اینچی گوشی خروجی صدای تماس­‌ها، دوربین سلفی 8MP و چند سنسور قرار دارد. همچنین زیر پخش کننده صدای تماس یک چراغ هشدار وجود دارد که البته باید آن را فعال کرد. پایین صفحه‌نمایش نیز تنها لوگوی Honor وجود دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - طراحی

در سمت چپ گوشی شیار سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد. این گوشی می­‌تواند از یک نانو سیم کارت و یک کارت حافظه microSD یا دو نانو سیم کارت پشتیبانی کند. درواقع هواوی هانر 8 از شیار ترکیبی استفاده می­‌کند. بگونه­‌ای که می­‌توانید از بین دو حالت استفاده از کارت حافظه یا استفاده از دو سیم کارت یکی را انتخاب کنید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - طراحی

در سمت راست نیز دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور یا قفل قرار دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - طراحی

در بالای گوشی حسگر مادون قرمز و میکروفون دوم تعبیه شده‌اند. در پایین گوشی نیز درگاه USB-C، جک هدفون و اسپیکر جای گرفته­‌اند. میکروفون اصلی نیز زیر اسپیکر قرار دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - طراحی

در پشت Honor 8 دو سنسور 12MP قرار دارند که یکی استاندارد بوده و عکس­‌های رنگی می­‌گیرد و دیگری تک­‌رنگ است و برای اضافه کردن نور و عمقِ بیشتر و کم کردن نویز بکار برده می­‌شود. همچنین فلش دوگانه LED نیز کنار دوربین­‌ها قرار دارد.

صفحه نمایش گوشی هواوی Honor 8

هانر 8 دارای صفحه نمایش کارآمد IPS LTPS با بزرگی 5.2 اینچ است. شاید بتوان گفت که رزولوشن 1080p دیگر قدیمی شده، اما تراکم پیکسلی 423 پیکسل بر هر اینچ کافی و رضایت­‌بخش است. همچنین پنل LTPS رنگ سیاه عمیق و وسعت رنگ بالایی را ارایه می­‌کند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - صفحه‌نمایش

میزان روشنایی نمایشگر تقریبا به اندازه­ نمایشگر 500 نیتی P9 بوده که برای مطالعه خوب است. بخاطر رنگ سیاه عمیق­‌تر شاهد کنتراست عالی هستیم که حتی از گوشی P9 نیز بهتر است.

با این وجود باید بدانید که گزینه روشنایی خودکار تا حدودی مشکل دارد. بطوری که اغلب صفحه نمایش را تار و کم نور می‌کند و حتی بعضا محتوای نمایشگر به سختی قابل مشاهده است. این مشکل یا از سنسورهای نور محیط است یا اینکه مشکل نرم­‌افزاری وجود دارد که در این صورت با بروز رسانی‌های هواوی این مشکل برطرف خواهد شد.

همانند اکثر گوشی‌های ساخت هواوی، در این محصول نیز خبری از محافظ صفحه مطرح مانند محصولات گوریلا گلس نیست. از همین رو خرید محافظ صفحه گلس برای بالا بردن ضریب امنیت صفحه‌نمایش را به کاربران این گوشی پیشنهاد می‌کنیم.

باتری گوشی هواوی آنر 8

این گوشی مجهز به یک باتری 3,000 میلی‌آمپر بر ساعت است. این باتری از شارژر سریع پشتیبانی می­‌کند. بگونه­‌ای که شارژر 9V/2A در عرض 30 دقیقه حدود 40 درصد باتری را شارژ می‌کند. این گوشی دارای یک آپشن ذخیره انرژی به نام ROG است که رزولوشن را تا 720p پایین می­‌آورد تا حین بازی کردن، باتری دوام بیشتری داشته باشد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - باتری

همچنین طول عمر باتری در حالت‌های مکالمه در شبکه‌های 3G و وب‌گردی که به ترتیب برابر با 18 و 11 ساعت است، مناسب می‌باشد. اما 9 ساعت برای پخش ویدیو کمی نسبت به رقبا پایین‌تر است.

 ویژگی­‌های ارتباطی گوشی Huawei Honor 8

این گوشی از لحاظ ویژگی­‌های ارتباطی بسیار مجهز است. رادیو شامل چهار باند 2G، پنج باند 3G و پنج باند 4G است. البته P9 باندهای بیشتری را نسبت به Honor 8 پوشش داده است.

سیم کارت دوم Honor 8 تنها از شبکه­‌های 2G پشتیبانی می­‌کند، در حالی که سیم کارت اصلی از ارتباطات سلولی کامل پشتیبانی می­‌کند.

هانر 8 از وای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac دو بانده 2.4/5.0GHz بهمراه وای‌فای دایرکت و اسپات پشتیبانی می­‌کند. نسخه بلوتوث آن 4.2 است که با شبکه­‌های LTE بعضا تداخل دارد. امیدواریم هواوی نسبت به رفع این مشکل هر چه زودتر اقدام کند.

رابط کاربری گوشی هواوی Honor 8

سیستم عامل Honor 8 اندروید مارشمالو 6.0 و رابط کاربری آن 4.1 Emotion است. رابط کاربری Emotion بین رابط‌های کاربری مختلف اندروید سازگاری بالایی دارد و کار کردن با اندروید را ساده تر کرده است.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - رابط کاربری

موضوعات مختلفی در رابطه با صفحه قفل وجود دارد. هر بار که نمایشگر را روشن می­‌کنید، با تصویر کاور جدیدی برخورد خواهید کرد. همچنین می­‌توانید تصویری را برای لاک­‌اسکرین انتخاب کنید. هر تصویری را که انتخاب کنید احتمالا آن را زیاد مشاهده نخواهید کرد. زیرا که آنلاک کردن گوشی با اثر انگشت شما را مستقیما به صفحه اصلی هدایت خواهد کرد.

اگر نمایشگر گوشی را با دکمه پاور روشن کنید، در صفحه روشن شده ساعت و تاریخ، گام‌شمار (اگر فعال باشد) و میانبری به دوربین را مشاهده خواهید کرد. همچنین با دوبار فشار دادن دکمه کم کردن صدا می­‌توانید سریعا اپلیکیشن دوربین را فعال کنید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - رابط کاربری

در حالت لاک­‌اسکرین با کشیدن صفحه از پایین به بالا با یک منو به سبک iOS روبرو خواهید شد که دارای گزینه­‌های میانبر به دوربین، دسترسی سریع به چراغ قوه، ماشین حساب و ضبط کننده صدا می‌باشد. اگر لاک اسکرین سبک magazine را انتخاب کنید، 8 گزینه دیگر به این منو اضافه خواهد شد.

بعد از آنلاک کردن نمایشگر، در پایین صفحه اصلی 5 میان‌بر قابل تنظیم خواهید دید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - رابط کاربری

با یک کلیک روی صفحه اصلی و نگه داشتن انگشت‌تان، وارد حالت Overview می­‌شوید که به شما اجازه چک کردن و سازماندهی پنل صفحه اصلی را می­‌دهد.

برای هنگام رانندگی یک حالت به نام Sample در صفحه اصلی وجود دارد که آیکون­‌ها را بزرگتر نمایش می­‌دهد تا کلیک کردن راحت‌تر باشد.

عملکرد و بنچمارک گوشی Huawei Honor 8

گوشی هواوی Honor 8 مجهز به چیپست Kirin 950 می‌باشد. لازم به ذکر است که اختلاف شماره مدل تراشه‌ها تغییر بزرگی را در مقایسه با پردازنده 955 استفاده شده در گوشی P9 ایجاد نمی‌کند. در واقع تراشه بکار گرفته شده در این گوشی همان مدل بکار رفته در گوشی Huawei Mate 8 است و اختلاف ناچیزی با یکدیگر دارند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - بنچمارک

این چیپست ساخت هواوی دارای 8 هسته مرکزی است که متشکل از 4 هسته Cortex-A72 با کلاک 2.3 گیگاهرتز (در مقایسه با 4 هسته 2.5 گیگاهرتزی Kirin 955) و 4 هسته Cortex-A53 با کلاک 1.8 گیگاهرتزی (مشابه Kirin 955) می‌باشد. پردازنده گرافیکی آن نیز مالی T880MP4 (چهار هسته‌ای) می‌باشد. حافظه رم این گوشی 4GB از نوع LPDDR4 بوده و حافظه داخلی در دو مدل 32GB و 64GB ارایه می­‌شود. این در حالی است که Huawei P9 با حافظه رم 3GB و حافظه داخلی 32GB طراحی شده است.

دوربین گوشی هواوی هانر 8

درست مثل P9، گوشی هانر 8 دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم لنز f/2.2 هست که یکی عکس­‌های رنگی و دیگری عکس تک­‌رنگ (سیاه و سفید) می­‌گیرد. درواقع دوربین دوم فاقد فیلتر Bayer می­‌باشد که در دوربین­‌های متداول برای گرفتن عکس رنگی بکار گرفته می­‌شود. این عمل موجب می­‌شود که دوربین تک­‌رنگ سه برابر بیشتر نور جذب کند. بنابراین در محیط­‌های کم نور این دوربین عملکرد بهتری دارد. به شکل کلی می‌توان گفت یکی از این دوربین­‌ها وظیفه جمع­‌آوری اطلاعات مربوط به رنگ­‌ها و دیگری هم وظیفه جمع­‌آوری اطلاعات روشنایی و نور را دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - دوربین

متاسفانه به علت نداشتن گواهی Leica، برخلاف P9 خبری از حالت­‌های فیلمبرداری Smooth و Vivid نیست و نمی­‌توان مستقیما با دوربین دوم، عکس تک­‌رنگ گرفت. اما هواوی راه دور زدن این محدودیت­‌ها را پیدا کرده است. گوشی هنوز یک فیلتر سیاه و سفید دارد که با استفاده از دو دوربین یک عکس معمولی گرفته و سپس آن را با اشباع کردن رنگ، تبدیل به یک عکس تک‌رنگ می­‌کند که حتی از عکس­‌های سیاه و سفید بیشتر گوشی­‌ها بهتر است.

هانر 8 هم مانند پی 9 از سنسور دوم برای گرفتن نور بیشتر و بعضی اوقات برای استفاده از عمق بکار می­‌برد. وقتی با این گوشی­‌ها عکس می­‌گیرید، هر کدام از سنسورها تصویری جداگانه می‌گیرند. سپس گوشی از اطلاعات تصویر دوربین تک‌رنگ برای افزایش کیفیت تصویر رنگی استفاده می­‌کند.

برنامه دوربین گوشی یک حالت دستی دارد که دارای گزینه­‌های عکس‌برداری RAW، فوکوس دستی، سرعت عکس‌برداری، ISO و چند گزینه­ دیگر می­‌باشد.

تمام گزینه­‌های دوربین مخفی هستند که با بالا یا پایین کشیدن صفحه می­‌توان از آنها استفاده کرد. البته این حالت شاید در ابتدای کار گیج کننده باشد. منوی اصلی شامل حالت­‌های عکس‌برداری Beauty، پانوراما، HDR ،Photo و Light-Painting است. همچنین منوی تنظیمات پیشرفته با سویپ کردن از بالای صفحه قابل دسترس است.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - رابط کاربری دوربین

عکس­‌های سیاه و سفیدی که در محیط­‌های کم نور با Honor 8 گرفته می­‌شوند نسبت به P9 کمی نویز بیشتری دارند، ولی با این حال از بیشتر گوشی­‌ها بهتر و دارای جزییات بیشتری هستند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - عکس سیاه و سفید

هدف اصلی استفاده از دوربین دوم افزایش عملکرد در محیط­‌های کم نور است. چون بخاطر نداشتن فیلتر رنگی RGB، سنسور می­‌تواند نور بیشتری را جذب کند که در نتیجه نویز کاهش می­‌یابد.

هر دو دوربین اجازه می­‌دهند تا فاصله با سوژه مورد نظر بوسیله فوکوس خودکار هیبریدی دقیقا محاسبه شود و سپس دوربین نقشه عمقی صحنه را ایجاد کرده و از این اطلاعات برای بازسازی افکت با کیفیت بالای bokeh استفاده کند.

در حالت Light Painting گوشی با کیفیت 8 مگاپیکسل عکس می‌گیرد. این حالت خود شامل 4 زیر مجموعه star-track ،silky-water ،light-graffiti و light-trails می‌باشد. دوربین ابتدا عکس را با تنظیمات نوردهی مناسب می­‌گیرد، سپس دنباله‌های نور خودرو، ستاره، آب یا هر سوژه متحرک دیگر را ثبت می‌کند. بعد از اتمام این عملیات، دنباله­‌های نور بصورت خودکار به تصویر اضافه می­‌شوند.

به شکل تجربی می‌توان گفت عکس­‌های رنگی 12 مگاپیکسلی این دوربین جزییات کافی و دامنه دینامیکی مطلوبی دارند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - نمونه عکس دوربین

دوربین جلویی Honor 8 با کیفیت 8 مگاپیکسل قادر به ثبت عکس‌هایی با کیفیت 3,264×2,448 پیکسل می‌باشد. این دوربین نسبتا کند بوده و دارای لنز استاندارد f/2.4 می­‌باشد. این دوربین با ویژگی پیش‌فرض زیباسازی همراه است. بگونه­‌ای که لکه­‌های صورت را می­‌پوشاند. البته این ایراد را هم دارد که گاهی جزییات مطلوب از تصاویر را نیز پاک می­‌کند.

یکی از ایرادات اصلی گوشی Honor 8 عدم فیلم‌برداری با کیفیت 2160p است. البته بسیاری از کاربران با توجه به قیمت گوشی می‌توانند با عدم وجود این قابلیت کنار بیایند.

حداکثر کیفیت فیلم‌برداری این گوشی 1080p با سرعت 60fps است. البته در حالت اسلومو سرعت ضبط فیلم برابر با 120fps بوده که در این حالت ویدیوها با رزولوشن 720p گرفته می‌شوند. در حالت حداکثر کیفیت و سرعت فیلمبرداری یعنی 1080p@60fps ویدیوها با نرخ بیتی 34Mbps ضبط می­‌شوند. میزان بیت ریت صدای ضبط شده نیز در استریو 192Kbps است.

 سخن پایانی

Honor 8 یکی از زیباترین گوشی­‌هایی است که هواوی تا کنون طراحی کرده است. دوربین دوگانه از جمله عواملی است که نظر کاربران را به خود جذب می­‌کند. باید اعتراف کنیم پیدا کرن ایراد از این گوشی کار سختی است.

پس از موفقیت P9 حال نوبت پرچمدار دیگر هواوی است. سری Honor به خوبی در حال انجام وظیفه برای هواوی است. دوماه پیش زمانی که از گوشی Honor 8 رونمایی شد، در کمتر از 4 روز، این گوشی 5 میلیون ثبت نام پیش خرید دریافت کرد.

در مورد طراحی گوشی Honor 8 بیشتر از شاکله طراحی P9 استفاده شده است و همانطور که می­‌دانید سری P از قوی­ترین گوشی­‌های هواوی در زمینه طراحی می­‌باشند . اما نکته­‌ای که برای خریداران بسیار قابل توجه می‌باشد، قیمت خرید گوشی است. این گوشی نیز از قاعده حاشیه سود کمتر، فروش بیشتر هواوی طبیعت می‌کند. البته قیمت این گوشی با وجود هم‌رده بودن مشخصات فنی دستگاه با P9 به مراتب کمتر از همتای سری P می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 8 - نکات منفی و مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "بررسی جامع و دقیق گوشی Huawei Honor 8"

  1. باسلام خدمت دوستان،بایدبگم بمدت سه سال من این گوشی رواستفاده کردم وتنهایکبارباطریشوعوض کردم ونهایتابهمن پارسال فروختمش وواردخانواده شیایومی poco والان mi10t5gشدم،امابه جرات بایدبگم هونور8 بهترین گوشی زمان خودش بوده وهنوزهم میتونه بامیانرده ها برابری کنه بخاطرمتریال وظاهرزیباوچشم نوازش وتراشه وپردازشگرش،توهیچ گیم وبرنامه ای منولنگ نذاشت،عکسهاشم واقعاعالی بود،هنوزدلم پیش اون گوشیم ،دوست داشتم گوشی خودموپس بگیرم،ولی یه مشکلی الان ایجادشده وعجیبه سایه اپ ها درپس زمینه میمونه ،یعنی وقتی زیادکارمیکنی وازیک صفحه میری صفحه بعد سایه اون برنامه هامحوتوپس زمینه میمونه،ولی بااین همه عاشقشم

  2. سلام چطور گوشی م رو بروز رسانی کنم گوشی من هنور 8 لایت است چطوری یکی راهنمایی کنه یا به اندروید 9 میرود ش

  3. ممنون از تضیحات خوبی ک ارایه کردین. حتی اگر از نزدیک هم این کوشی رو ندیده بودم با توضیحات شما کاملا متوجه میشدم قابلیت های کوشی رو. موفق باشین

  4. سلام
    من این گوشیو نزدیک 3 هفتس که خریدم
    حرف نداره .عالیه
    هیچ مدل دیگه ای مثل سامسونگ و اچ تی سی تو این رنج قیمت بهش نمیرسه
    سامسونگی که در حده این باشه ولی یکم دوربینش ضعیف باشه نوت فایو هست
    ولی هانر هشت فوق العادس

  5. با سلام. بیلد گوشی من هانر8 هست و در حال حاضر B130 هست و FRD-L09C185B360-FULL(اندروید 7)با حجم 2.21گیگابایت از طریق خود گوشی برام ارسال شده! حالا سوال اینه که ایا ارزش داره این اپدیت رو انجام بدم؟شنیده ها حاکی از اینه که بعد از اپدیت مشکلاتی برای گوشی پیش میاد؟ اساتید چه پیشنهادی دارند؟ضمنا میشه بگید اندروید 7 در مقابل 6 چه خاصیتی داره؟در اخر بگم که من با اندروید 6 و شرایط حال حاضر مشکلی ندارم!!!
    بی زحمت راهنمایی بفرمایید

  6. خوب بود.. ممنون
    دوست من از این مدل داره ولی متاسفانه هیچ رخدادی رو نشون نمیده.. ینی مثلا وقتی تو تلگرام واسش پیام میاد اصن نشون نمیده که شما رخداد دارید یا هرچی.. به نظر شما مشکل چیه.. ممنون

    1. دوست عزیزی که میگن هیچ اعلانی براشون بالا نمیاد.
      اندروید گوشی رو هفت کنن.انشاءالله نتیجه میگیرن.