طول عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 7

بررسی طول عمر باتری گوشی Samsung Galaxy S7

همانطور که مستحضر هستید، پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ تا نسل پنجم با باتری‌های قابل تعویض توسط کاربر عرضه می‌شدند. اما با معرفی گوشی Galaxy S6 این روند تغییر کرد. در واقع S6 با باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر و با حجمی کمتر از نسل‌های قبلی خود عرضه شده بود.

قسمت اول همین موضوع درباره S7 نیز صادق است. بطوری که پرچمدار نسل هفتم سامسونگ نیز با باتری غیر قابل تعویض و تعبیه شده در داخل دستگاه طراحی شده است. اما در مورد قسمت دوم، خوشبختانه سامسونگ ظرفیت باتری پرچمدار خود را در مقایسه با نسل قبلی ارتقا داده است. همچنین می‌توان گفت گوشی سامسونگ Galaxy S7 دارای حجیم‌ترین باتری در بین گوشی‌های گلکسی اس می‌باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی S7

گلکسی S7 مجهز به باتری 3,000 میلی‌آمپری می‌باشد که امروزه چنین ظرفیتی برای یک دستگاه تقریبا 5 اینچی عدد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. یکی از گوشی‌هایی که از لحاظ مشخصات فنی و ظرفیت باتری نزدیک به S7 است، گوشی سونی Xperia Z5 می‌باشد که با صفحه‌نمایش 5.2 اینچی (بزرگتر از S7)، دارای باتری 2,900 میلی‌آمپری می‌باشد.

پرچمدار جدید ال‌جی – LG G5 – با وجود اینکه دارای صفحه‌نمایش 5.3 اینچی است، از باتری 2,800mAh بهره می‌برد. البته نسل قبلی، یعنی گوشی LG G4 با پنل 5.5 اینچی از باتری 3,000 برخوردار بود.

ظرفیت باتری در مورد نماینده اپل نیز چندان تعریفی ندارد. گوشی iPhone 6s با صفحه‌نمایش کوچکتر 4.7 اینچی برابر با 1,715mAh می‌باشد.

با توجه به مطالب بالا می‌توان دریافت که گوشی Samsung Galaxy S7 با باتری 3,000 میلی‌آمپری حداقل در روی کاغذ با توجه به اندازه صفحه‌نمایش از تمامی پرچمداران دیگر باتری حجیم‌تری دارد. اما تجربه بارها ثابت کرده که مشخصات روی کاغذ نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. بنابراین باید به آزمون‌های طول عمر باتری که به شکل یکسان برای گوشی‌های اشاره شده انجام گرفته متوصل شویم.

اولین تست باتری مورد بحث‌مان درباره گوشی Samsung Galaxy S7 و سایر گوشی‌های ذکر شده، تست باتری در حالت مکالمه در شبکه‌های 3G می‌باشد. طول عمر باتری گلکسی S7 در این آزمون قابل توجه است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، S7 تقریبا در بالای جدول قرار دارد. البته باید یادآور شویم که نسل قبلی پرچمدار سامسونگ عملکرد نزدیک به S7 داشت. در کل طول عمر باتری Galaxy S7 از گوشی‌هایی همچون سونی Z5 و آیفون 6s بیشتر می‌باشد. گوشی‌های سونی Z3، آیفون 6Plus و ال‌جی G3 بالاتر از S7 قرار دارند.

طول عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ در حالت مکالمه

آزمون طول عمر باتری در حالت پخش ویدیو برای سامسونگ گلکسی S7 چندان فوق‌العاده نیست. اما با همه این حال از گوشی‌هایی همچون آیفون 6s، سونی Z5، ال‌جی نکسوس 5X، سامسونگ S5 و S6، هواوی Mate 8 و موتورولا DROID Turbo بیشتر است. در مورد مطرح‌ترین گوشی‌هایی که بالاتر از S7 در این تست قرار گرفته‌اند، می‌توان به سامسونگ نوت 4 و گلکسی A9 و همچنین سونی Z3 Compact اشاره کرد.

طول عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ در حالت پخش ویدیو

و اما در مورد نتایج آزمون طول عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 در حالت وبگردی، باید اعتراف کنیم که عدد ثبت شده برای S7 کمی نامید کننده است. با پرچمدار جدید سامسونگ با اتصالات وای‌فای می‌توانید تقریبا به مدت 9 ساعت و نیم به وبگردی بپردازید. این در حالی است که این عدد برای پرچمدار نسل قبلی سامسونگ یک و نیم ساعت بیشتر بود.

طول عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ در حالت وب گردی

البته باید اشاره کنیم که تمامی تست‌های طول عمر باتری در وبگردی با مرورگرهای اینترنتی پیش‌فرض گوشی‌ها انجام گرفته است. همین آزمون برای S7 با مرورگر گوگل کروم نیز انجام گرفته که عدد بدست آمده کمی از ده ساعت بیشتر است.

به طور کلی، اعداد و ارقام بدست آمده برای سامسونگ Galaxy S7 (با در نظر گرفتن تمامی تست‌ها) بیشتر از هر گوشی بالارده‌ای بود که اشاره کردیم.

در مورد ویژگی جدید “صفحه‌نمایش همیشه فعال” که به تازگی در برخی از اسمارت‌فون‌ها در نظر گرفته شده است، باید اشاره کنیم که به ادعای سامسونگ، چنانکه این ویژگی در گوشی‌تان فعال باشد، به طور تقریبی در هر ساعت تنها 1% از شارژ دستگاه‌تان کم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "بررسی طول عمر باتری گوشی Samsung Galaxy S7"

  1. سلام دوستان من دوساله اس ۷ دارم اندروید ۶بود درسته مثل اول باتریش نبود ولی راضی بود تا یه ماه پیش اندروید ۸کردم مصرفش یکم رفت بالا بطوری که تقریبا هر ۲دیقه ۱درصد کم میکنه واگر باهاش فضای مجازی برم و وبگردی تقریبا ۲.۵الی ۳ساعت دووم میاره و وقتی باتریش ۱۰۰میشه تو باتری زمان تخمینی خالی شدن ۱۰ساعت نشون میده و سلامت باتریمم ۸۰درصد شده و چرخه تخلیه باتری هم۹۱۳ به نظرتون وقتشه باتری عوض کنم اگه عوض کنم باتری مثل خود گوشی که باشه میشه پیدا کرد یانه ممنون جواب بدین

  2. سلام منs7edge دارم و باید حتما روزی ۱ بارو به شارژبزنم درصورتیکه مداوم هم ازش استفاده نمیکنم
    حتی از شارژکه میکشم اگر نیم ساعت بیکارباشه و صفحه نمایش همیشه فعالشم روشن نباشه به راحتی ۳ درصد ازشارژش کم میشه به نظرتون باتریش مشکل داره؟

  3. سلام گوشی من سامسونگ s7 edgeوقتی دارم با گوشی کار میکنم یدفعه خاموش میشه انگار هیچ قسمتش کار نمیکنه صفحش سیاه میشه بعد از چند دقیقه روشن میشه و این ک گوشی بیش از اندازه داغ میکنه مشکل گوشیم چیه با این اوصاف؟؟؟

  4. سلام.روشنایی گوشی حدود نصفه و با برنامه هایی مثل clash royale.telegramهر چهار یا پنج دقیقه یه درصد کم میشه

  5. سلا‌م من حدود ۵ ماه گوشی گلکسی s7 اج گرفتم شارژ باطر یش حدود ۸ ساعت وبگردی ۳gداشتم باهاش شارژ از ۱۰۰ اومد به ۳۰ درصد و موقعی که از گو شی حدود ۲ ال ۳ ساعت استفاده میکنم‌ گو شی داغ میکنه آیا این برای همه گو شی ها یکسان یا فغط برای گو شی منه

    1. گوشی های معمولی باهاش 1 ساعت کار کنی از گرما می ترکه ولی گوشی s7edgeوs7 عالی مجهز به سیستم خنک کننده است خیالت راه ظوری نمیشه

  6. سلام
    من یه سوال داستم گوشیه من s7 هستش
    من وقتی گوشیم ۱۰۰ شارژ شد بکوب البته جز ۴۵ دقیقه الی نیم ساعت وقفه بینش
    حدود ۷ ساعت با نت ۴g استفاده کردم
    و شارژش به زبر ۱۵ درصد رسید
    ایا گوشیه باتریش مشکلی داره با ن؟

    1. سلام. من اس۷اج دارم. شما با این کار کردن با گوشی میخواهی کمتر کم کنه؟ به نظرمن که عالیه

    2. ۴g اینترنت هم استفاده کردن با وبگردی و… و۷ساعت با گوشی کارکردن کم نیست رفیق.
      ولی میتونی گوشیت رو با تست های مختلفی که داخل اینترنت هست مقایسه کنی.
      نمایندگی ها هم برات چک میکنن

      1. برای گیمرها این گوشی خیلی خوب نیست وتو بازی های آنلاین مثل پابجی ۲.۵بیشتر طول نمیکشه که باطریش کاملا خالی شه