بهترین گزینه‌های خرید مچ‌بند هوشمند

بهترین گزینه‌های خرید مچ‌بند هوشمند

گجت‌های پوشیدنی امروزه تبدیل به یکی از پر طرفدارترین محصولات کمپانی‌های الکترونیکی شده‌اند و از همین رو اکثر کمپانی‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند درصدِ قابل توجهی از تمرکز خود را به این محصولات اختصاص داده‌اند. در این میان، مچ‌بندهای هوشمند – Smart Bands – یکی از پر کاربردترین و محبوب‌ترین محصولات از این خانواده به شمار می‌روند و از لحاظ بلوغ تکنولوژی می‌توان ادعا کرد که این محصولات بهتر از هر گجت پوشیدنی دیگر به استانداردهای مورد انتظار رسیده‌اند. با این وجود، مچ‌بندهای هوشمند با یک رقیب سر سخت روبرو هستند و آن هم ساعت‌های هوشمند است که تقریبا تمامی امکاناتی که مچ‌بندها ارایه می‌دهند را دارا می‌باشند. اما واقعیت امر این است که ساعت‌های هوشمند برای کنار زدن مچ‌بندهای هوشمند با دو مشکل اساسی روبرو هستند:

  1. طول عمر ساعت‌های هوشمند به مراتب پایین‌تر از مچ‌بندهای هوشمند است.
  2. طراحی و وزن ساعت‌های هوشمند برای کاربری‌های ورزشی روزانه چندان مناسب نیست.

چنانچه قبلا تجربه کار با ساعت‌های هوشمند را داشته باشید، حتما با این مشکل مواجه شده‌اید که اگر قبل از خواب ساعت‌تان را در شارژ قرار ندهید و شارژر ساعت‌تان به همراه‌تان نباشد، باید یک روز کاری با یک ساعت هوشمند خاموش را سپری کنید. اما مچ‌بندهای هوشمند گاها در برخی مدل‌ها قادر هستند تا دو هفته تنها با یک بار شارژ دوام بیاورند. درباره مساله دوم نیز باید اشاره کنیم که برای افرادی که دلیل اصلی آنها برای خرید ساعت یا مچ‌بند هوشمند قابلیت‌های سلامتی است، ساعت‌های هوشمند چندان مناسب نیستند.

در ادامه این نوشتار قصد داریم بهترین گزینه‌های خرید مچ‌بند هوشمند را با در نظر گرفتن قیمت خرید، امکانات و نوع استفاده از آنها را معرفی کنیم، با تبلت‌فون همراه باشید.

مچ‌بند هوشمند سامسونگ Gear Fit

نکات منفی و مثبت مچ‌بند هوشمند سامسونگ گیر فیت

با وجود اینکه تقریبا دو سال از معرفی و عرضه مچ‌بند سامسونگ گیر فیت می‌گذرد، اما همچنان این محصول جزو بهترین گزینه‌های خرید مچ‌بند هوشمند می‌باشد. طراحی این مچ‌بند کاملا اسپورت بوده و با توجه به امکانات و قابلیت‌هایش می‌توان بهترین کاربری آن را کاربری‌های ورزشی دانست. وزن این مچ‌بند تنها 27 گرم بوده و مجهز به صفحه‌نمایش خمیده 1.8 اینچی می‌باشد. بهترین سازگاری این مچ‌بند با گوشی‌های سامسونگ بوده و برای جفت‌سازی آن با دیگر گوشی‌های اندرویدی (برای بروز رسانی نرم‌افزاری)، مچ‌بند در ابتدا باید با یک گوشی سامسونگ جفت شود. کاربران گوشی‌های آیفون نیز در صورتی که علاقه‌مند به خرید این مچ‌بند هستند، باید از قید برخی از امکانات Gear Fit بگذرند. بدین شکل می‌توان اصلی‌ترین نکته منفی این مچ‌بند را در سازگاری آن با گوشی‌های هوشمند دانست.

آموزش جفت کردن مچ‌بند هوشمند Samsung Gear Fit

مچ‌بند هوشمند هواوی Honor Band Zero

نکات منفی و مثبت مچ‌بند هوشمند هواوی هانر بند زیرو

کمپانی هواوی از دیگر بزرگان دنیای اسمارت‌فون‌ها می‌باشد که در طی یکی دو سال اخیر فعالیت‌های خود را به حوزه مچ‌بند و ساعت هوشمند نیز گسترش داده است. مچ‌بند هواوی هانر بند Zero یکی از متفاوت‌ترین محصولات در این دسته می‌باشد که برخلاف اکثر رقبای خود به صفحه‌نمایش فرم گرد مجهز شده است. بندهای ساعت پلاستیکی بوده و بدنه اصلی از فلز می‌باشد. همانند دیگر مچ‌بندها این محصول نیز با گواهی‌های ضد آب و گرد و غبار همراه است. اندازه صفحه‌نمایش این مچ‌بند برابر با 1.06 اینچ بوده و پنل آن از نوع OLED می‌باشد. آلارم، پایش وضعیت خواب، گام شمار و نمایش دریافت نوتیفیکیشن و پیام از قابلیت‌های اصلی این مچ‌بند محسوب می‌شوند. در میان امکانات و قابلیت‌های بسیار Honor Band Zero متاسفانه خبری از سنسور شمارنده ضربان قلب نیست. طراحی این مچ‌بند بدون شک یکی از بهترین‌ها و متفاوت‌ترین‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم، اما همین طراحی باعث می‌شود که این مچ‌بند را برای ورزشکاران حرفه‌ای گزینه مناسبی ندانیم.

آموزش جفت‌سازی مچ‌بند هوشمند Huawei Honor Band Zero

مچ‌بند هوشمند هواوی TalkBand B2

نکات منفی و مثبت مچ‌بند هوشمند هواوی تالکبند بی 2

نسل دوم مچ‌بندهای هواوی تالکبند با حفظ ظاهر و با ارتقای امکانات بیش از یک سال پیش معرفی و عرضه شده است. این مچ‌بند با ظاهری بسیار زیبا و در دو نسخه بند پلاستیکی برای رنگ‌های سفید و مشکی و بند چرمی برای رنگ طلایی طراحی شده است. با توجه به وزن 31 گرمی این مچ‌بند، مطمئنن در استفاده‌های طولانی مدت مچ دست‌تان چندان اذیت نخواهد شد. ویژگی جالب مچ‌بند Huawei TalkBand B2 مربوط به قابلیت جداسازی ساعت از بندها و استفاده از آن به عنوان هندزفری بلوتوثی می‌باشد. صفحه‌نمایش مستطیلی مچ‌بند از نوع PMOLED بوده و دارای بزرگی 0.73 اینچ می‌باشد. در مورد امکانات اصلی آن نیز می‌توان به پایش وضعیت خواب، تنظیم هشدار، نمایش نوتیفیکیشن‌ها و پیامک‌ها، پایش فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. این مچ‌بند با هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS سازگار است و کار جفت کردن آن چندان هم پیچیده نیست.

آموزش جفت کردن مچ‌بند Huawei TalkBand B2

مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi Band Pedometer

نکات منفی و مثبت مچ‌بند هوشمند شیائومی می بند پدومتر

مچ‌بند شیائومی Mi-Band-Pedometer را شاید بتوان ارزان‌ترین محصول موجود در بازار فعلی مچ‌بندهای هوشمند معرفی کرد که به‌رغم قیمت خرید بسیار پایین، امکانات بسیار مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، این محصول فاقد صفحه‌نمایش بوده و برای استفاده از امکانات آن بایستی از گوشی جفت‌شده با آن استفاده کنید. در مورد سازگاری نیز باید اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل محبوب اندروید و iOS می‌توانند میزبانان این مچ‌بند باشند. فقط سه چراغ LED روی مچ‌بند قرار دارد که نشان‌دهنده میزان شارژ دستگاه است. در مورد طول عمر باتری آن نیز باید بگوییم که این مچ‌بند می‌تواند بیشتر از هر مچ‌بند هوشمند دیگری شارژ نگه دارد – طول عمر تقریبی آن یک ماه می‌باشد. وزن این مچ‌بند فقط 9 گرم می‌باشد.

مچ‌بند هوشمند سونی SmartBand Talk SWR30

نکات منفی و مثبت مچ‌بند هوشمند سونی اسمارت‌بند تالک SWR30

مچ‌بند SWR30 نسل دوم مچ‌بندهای هوشمند سونی می‌باشد که با اضافه شدن صفحه‌نمایش همراه شده است. این مچ‌بند نیز با فرم مستطیلی طراحی شده و صفحه‌نمایش آن از نوع کاغذهای الکترونیکی (E ink) می‌باشد. با وجود اینکه برخورداری از صفحه‌نمایش برای مچ‌بند سونی اسمارت‌بند تالک SWR30 در مقایسه با نسل اول مزیت بزرگی محسوب می‌شود، اما متاسفانه سنسور شمارنده ضربان قلب در نسل دوم حذف شده است. دیگر نکته منفی درباره این مچ‌بند، مربوط به طول عمر پایین باتری آن می‌باشد. در حالی که باتری دیگر مچ‌بندهای هوشمند به طور میانگین یک هفته دوام می‌آورند، باتری 70mAh این مچ‌بند در بهترین حالت می‌تواند تنها سه روز دوام آورد. نمایش نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف، نمایش کاملا پیام‌های متنی، دریافت و پاسخ‌گویی به تماس‌های صوتی و شمارش گام‌ها از قابلیت‌های اصلی این مچ‌بند محسوب می‌شوند. نکته آخر اینکه فقط گوشی‌های اندرویدی می‌توانند میزبان این مچ‌بند باشند و اپلیکیشن جفت‌سازی این مچ‌بند برای سیستم‌عامل iOS موجود نمی‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *