معرفی شرکت هواوی

تاریخچه و معرفی شرکت هواوی

هواوی یک کمپانی چند ملیتی است که زمینه فعالیت اصلی‌اش شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارایه خدمات است. هرچند که عموم ایرانیان هواوی را به عنوان شرکت چینی تولید کننده گوشی موبایل می‌شناسند و گوشی موبایل هواوی برای ایرانیان از دیگر زمینه‌های فعالیت مجموعه هواوی پر رنگ تر است. بنابر مطالب منتشر شده در ویکی پدیا (اکونومیست)، هواوی الان بزرگترین شرکت ارایه دهنده سرویس‌های ارتباطی در جهان است. هواوی در سال 1987 توسط رن ژنگفی پایه گذاری شد و به عنوان تولید کننده تجهیزات مخابراتی کار خود را شروع کرد. مجموعه هواوی امروزه بالغ بر 140 هزار نفر کارمند دارد. آمار جالب توجه اینجاست که حدود نیمی از این افراد در بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه شرکت مشغول‌اند. بخش تحقیق و توسعه هواوی در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه فعال است. معنی کلمه هواوی در زبان چینی به عبارت “دستاورد چینی” قابل تعبیر است. کمپانی هواوی خود ترجیح می‌دهد برند هواوی با تلفظ “wah-way” – “وا وی” خوانده شود.

دو سری معروف از محصولات گوشی هواوی وجود دارند، سری اسند و سری هانر. اسند به معنای اوج گرفتن و هانر به معنای افتخار است. نامگذاری سری اسند، پر بیراه نیست و می‌توان ادعا نمود هواوی در دنیای تبلت و گوشی موبایل با سری اسند مطرح شد و به اوج خود رسید. شرکت هواوی تمرکز زیادی بر صرفه جویی در روند تولید و افزایش بهره وری دارد. به طوریکه با توجه به قیمت تمام شده گوشی هواوی در بازار جهانی، می‌توان گفت هواوی کاملا به این هدف دست یافته است. با سیاست بهره وری و کاهش هزینه تولید، قیمت گوشی هواوی همواره در حد پایین‌تری نسبت به گوشی سامسونگ و گوشی سونی و دیگر سازندگان تلفن همراه بوده است. در کنار منصفانه بودن قیمت گوشی و تبلت هواوی، تجربه چندین ساله نشان داده است که از لحاظ کارایی و کیفیت، محصولات هواوی با بیشتر برندهای مشابه قابل رقابت هستند. هرچند که گوشی هواوی به گوشی قابل قبول معروف است.

در سال 2006 مجموع فروش جهانی هواوی به حدود 11 میلیارد دلار آمریکا رسید. این رقم در سال 2009 به 20 میلیارد دلار رسید. سود حاصله شرکت هواوی در سال 2014 بالغ بر 5 میلیارد دلار آمریکا بوده است. هواوی امروزه با شرکت‌هایی مانند وودافون، تی موبایل و موتورولا قراردادهای همکاری نزدیکی دارد.

هواوی علاوه بر گوشی موبایل و تبلت، در زمینه مودم‌های همراه و گجت‌های پوشیدنی نیز فعالیت‌هایی داشته است.

امروزه اکثر محصولات تولیدی هواوی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. گوشی‌های هواوی میزان بالایی از بازار جهانی را تصرف کرده‌اند و با معرفی تبلت محبوب Huawei X1 ، هواوی توانست در بازار تبلت به اقبال مناسبی دست یابد.

تبلت هواوی مدیاپد ایکس وان

تبلت MediaPad X1 در زمان معرفی، باریک‌ترین تبلت هفت اینچی محسوب می‌شد و با توجه به مشخصات بسیار بالا و قیمت مناسب تبلت، یکی از بهترین گزینه‌های خرید تبلت برای خریداران به شمار می‌آمد. حتی امروزه نیز این تبلت یکی از بهترین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان در بازار ایران محسوب می‌شود. هواوی برای اولین بار در گوشی P7، اولین سنسور 8 مگاپیکسلی را در دوربین سلفی تعبیه کرد و بعد از آن سازندگان دیگر اقدام به معرفی گوشی‌های با دروبین سلفی بالا کردند. امروزه وجهه جهانی برند هواوی هرچه بیشتر از قبل، بهتر شده است و دیدگاه‌ها در دنیا نسبت به آن در حال تغیر است. وبسایت‌های معتبر خبر داده‌اند که شرکت گوگل در نکسوس بعدی با هواوی همکاری خواهد کرد. هواوی تلاش زیادی برای جهانی کردن برند خود کرده است.

هواوی در ایران

گوشی هواوی برای اولین بار در سال 90 وارد ایران شد. شرکت مایکروتل به عنوان گارانتی کننده اصلی محصولات هواوی، اولین بار گوشی هواوی را وارد ایران کرد. در ایران مصرف کنندگان عموما هواوی را با گوشی‌های ارزان قیمت کیفیت مناسب می‌شناسند. هرچند که امروزه هواوی با تغییر سیاست‌هایی، بیشتر سعی دارد به دنیای پرچمدران موبایل وارد شود و می‌توان گفت در این ورطه تا حدودی موفق بوده است. امروزه پرچمدار اصلی هواوی گوشی موبایل هواوی P8 است.

گوشی هواوی پی 8

با این وجود هنوز هواوی تولید کننده گوشی‌های ارزان قیمت با کیفیت شناخته می‌شود و قیمت گوشی هواوی به نسبت امکانات و مشخصاتش بسیار مناسب است. قابل ذکر است که علاوه بر گارانتی مایکروتل، شرکت‌های گارنتی معتبر دیگری گوشی هواوی را گارانتی می‌کنند و همچنین گوشی‌های بدون گارانتی هواوی یا به اصطلاح گارانتی اینتر یا جهانی در بازار به وفور وجود دارند. قیمت این گوشی‌های هواوی از قیمت گوشی هواوی با گارانتی تا حدودی کمتر است. فروشندگان لوازم الکترونیکی برای راحتی و جلب اعتماد مشتریان خود، اقدام به ارایه مهلت تست می‌کنند. بطوری که تا چند روز بعد از خرید درصورت بروز هر گونه مشکل، فروشگاه متعهد می‌شود محصول فروخته شده را تعویض نماید. تبلت فون با ارایه مهلت تست هفت روزه برای تمام محصولات ارایه شده، تضمین اصالت و سلامت را به خریداران خود می‌دهد. توصیه ما به شما خریداران محترم این است که در صورت خرید گوشی هواوی بدون گارانتی حتما از فروشگاه‌هایی خرید کنید که مهلت تست برای محصولات داشته باشند. در کل اگر به دنبال خرید گوشی با کیفیت و قیمت مناسب هستید و سلیقه خاصی برای انتخاب برند ندارید، توصیه می‌کنیم مدل‌های گوشی هواوی را بررسی کنید. شاید خرید گوشی هواوی انتخابی مناسب برای شما مصرف کننده عزیز باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "تاریخچه و معرفی شرکت هواوی"