معرفی کمپانی لنوو

دلایل موفقیت لنوو در بازار ایران

برند لنوو این روزها به خاطر وسعت عملکرد و تولید محصولات متنوع در دنیای دیجیتال شاید برای کمتر کسی ناشناخته باشد. لنوو کمپانی موفق این سال‌های دنیای سخت افزار کامپوتر که در دو شهر پکن چین و موریزویلِ کارولینای شمالی مقر اصلی دارد، توانسته به واسطه طراحی، توسعه، تولید و فروش کامپیوتر های شخصی، تبلت، گوشی های هوشمند، ایستگاه های کاری، سرور، دستگاه‌های ذخیره سازی الکترونیک، نرم افزارهای مدیریت فناوری اطلاعات و تلویزیون‌های هوشمند در دنیای پر رقابت دیجیتال برای خود شهرت جهانی بدست آورد. لنوو در سال 2014 بزرگترین فروشنده کامپوترهای شخصی از لحاظ آماری بود. دو محصول اصلی لنوو در کسب این موفقیت، لنوو تینک پد و لنوو تینک سنتر است که توانسته علاقه بسیاری از خریداران لپ‌تاپ را در بازار پر تنش این روز‌ها به خود جلب کن و همچنان ادامه موفقیت‌های سال پیش را هر چند کم رنگ‌تر برای این کمپانی ادامه دهد. از گستردگی حوزه فعالیت کمپانی لنوو می‌توان به فروش محصولات این کمپانی در حدود 160 کشور جهان اشاره کرد. لنوو در آغاز فعالیت خود در سال 1984 با نام Legend فعالیت می‌کرد. این کمپانی، نام «لنوو» را در سال 2003 انتخاب کرد که برگرفته از «Le» ابتدای «Legend» و «novo» به معنای «نُوین» در زبان لاتین می‌باشد. (نام چینی آن: 联想  liánxiǎng به معنای «تداعی ایده‌ها» و یا «نوآوری» است.) کمپانی لنوو در بازار دیجیتال با شرکت‌های اچ‌پی، دل، ایسر، ایسوس و توشیبا رقابت تنگاتنگی دارد. لنوو در سال 2014 حدود 60 هزار نفر کارمند داشته است.

فعالیت لنوو در ایران

لنوو در ایران در سال‌های پیش بیشتر به واسطه لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و باکیفیتی که داشت شناخته می‌شد. این مزیت در خرید لپ‌تاپ های لنوو توانست محبوبیت خوبی را برای این کمپانی در کشورمان فراهم سازد. تنوع محصولات از لحاظ قیمت و مشخصات در رسیدن به این مهم بی‌تاثیر نبوده است. در سال‌های اخیر فعالیت لنوو در ایران فقط به فروش لپ‌تاپ محدود نبوده و در زمینه‌هایی مانند فروش تبلت و گوشی نیز عملکرد خوبی داشته است.

تبلت‌های تولید این کمپانی نیز به مانند لپ‌تاپ هایش از اقبال خوبی در فروش و جلب توجه خریداران تبلت برخوردار بوده و هستند، به طوریکه امروزه خرید تبلت لنوو یکی از گزینه های اصلی برای کاربرانی که قصد خرید از این دسته گجت‌ها را دارند می‌باشد. تبلت‌های لنوو با تنوع قیمت بسیار خوب و مشخصات فنی قابل قبول توانسته سهم خوبی از فروش در بازار تبلت را به دست آورد. در بازار این روزهای خرید و فروش تبلت، امکان خرید تبلت لنوو با هزینه تقریبا مشابه تبلت‌های چینی ارزان قیمت و البته کیفیت بهتر باعث شده تا حتی کاربرانی که به دنبال خرید تبلت ارزان قیمت هستند نیم نگاهی به محصولات این برند داشته باشند. گارانتی‌های معتبر در بحث خرید تبلت لنوو بی‌تاثیر نبوده. امروزه اکثر شرکت‌های گارانتی معتبر کارهای مربوط به خدمات پس از فروش تبلت‌های لنوو را انجام می‌دهند که تضمینی برای خرید کاربران می‌باشد. در بحث تعمیرات تبلت‌های لنوو نیز به دلیل وجود قطعات لازم، کاربران با مشکلات زیادی در تعمیر تبلت خود ندارند. تمامی این دلایل باعث شده تا لنوو در کنار رقیب بزرگ خود یعنی ایسوس، در بازار تبلت به خصوص رنج قیمتی پایین حریفی دست و پا بسته نباشد.

گوشی موبایل از دیگر فعالیت‌های این کمپانی در ایران می‌باشد که موفقیت‌های فروش تبلت و لپ تاپ را نتوانسته در کشورمان برای این شرکت تکرار کند. فروش کم گوشی‌های لنوو حداقل به نسبت تبلت و لپ تاپ، دلایلی متفاوتی می‌تواند داشته باشد، میزان سطح دسترسی به محصولات از نکات مهم در خرید گوشی می‌باشد که‌ گوشی‌های لنوو برخلاف تبلت و لپ‌تاپ های این برند، بسیار کم وارد ایران می‌شوند. خرید گوشی لنوو تنوع خرید تبلت و لپ تاپ را برای کاربر ندارد. به همین دلیل است که لنوو در بازار فروش گوشی موبایل از موفقیت‌های خوبی برخوردار نمی‌باشد. کیفیت بسیار مناسب و مقوله بسیار مهم‌تر، قیمت در روند تولید گوشی‌های این کمپانی به خصوص در سال 2015 باعث شده تا علاقه کاربران و خریدارن گوشی نسبت به گوشی‌های لنوو نیز به طور چشمگیری چه در ایران و سطح جهانی افزایش یابد و به نظر می‌رسد در آینده شاهد حضور بیشتر این سری محصولات لنوو در بازار ایران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *