نکاتی در مورد خرید گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل

امروزه در بازار لوازم الکترونیکی بالاخص بازار گوشی و تلفن همراه، تنوع بسیار زیادی وجود دارد. این تنوع مدل و قیمت گوشی مزایا و معایبی به همراه دارد. از یک طرف تنوع بسیار زیاد مدل‌ها و قیمت گوشی‌ها حق انتخاب گسترده‌ای به خریدار می‌دهد و از سویی دیگر موجب سر درگمی کاربران می‌شود. انتخاب از بین فاکتورهایی مانند قیمت، برند گوشی، سیستم عامل، انواع پردازنده، میزان رم و حافظه داخلی، اندازه صفحه نمایش، تعداد سیم کارت، نسل ارتباطی، دوام و مقاومت فیزیکی، دوربین و مساله دشوارتر گارانتی گوشی موبایل، کاربران را هرچه بیشتر سردرگم می‌کند. برخی از این فاکتورها تا حدودی برای عموم خریداران قابل درک است و به لطف اطلاع رسانی سایت‌ها و فروشندگان موبایل، خریداران اطلاعات مناسبی در مورد مبحث خرید گوشی دارند. تبلت فون قصد دارد با طبقه‌بندی فاکتورهای مهم در امر خرید گوشی راهنمای جامع برای خرید گوشی موبایل را به کاربران خود ارایه نماید.

قیمت گوشی

قیمت گوشی موبایل: مهمترین مساله قیمت است

قیمت گوشی موبایل، خود منتج از دیگر فاکتورهای تصمیم گیری در مورد خرید گوشی است. برای مثال آیا گوشی سامسونگ ارزش اختلاف قیمت با گوشی هواوی هم رده را دارد؟ یا سوال بهتر اینکه دلیل اختلاف این قیمت‌ها چیست؟ اصلی‌ترین مساله در مورد قیمت گوشی موبایل ، مشخصات و امکانات ارایه شده در گوشی (یعنی کمیت سخت افزار) و کیفیت قطعات سخت افزاری استفاده شده در دستگاه است. فاکتور دیگر که نقش کم رنگتری دارد، سیستم عامل گوشی موبایل است. سیستم عامل اندروید که چند سال قبل توسط شرکت گوگل برای گجت‌ها ارایه شده است، سیستم عاملی متن باز بشمار می‌آید. بدین صورت که کاربران برای استفاده از اندروید مجبور به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستند. اما دو سیستم عامل شرکت اپل و ویندوزفون رایگان نبوده و کاربران برای استفاده از آنها ملزم به پرداخت هزیه می‌باشند. این هزینه بطور ضمنی به قیمت گوشی موبایل اضافه می‌شود و مثلا در هنگام خرید آیفون ، خریدار هزینه‌ای را بابت خود سیستم عامل دستگاه می‌پردازد. ولی همانطور که اشاره شد، اصلی‌ترین عامل تایین قیمت گوشی‌های موبایل، کمیت و کیفیت سخت افزاری آنهاست. مثلا پشتیبانی از شبکه تلفن همراه 4G یا دوربین‌های با کیفیت مگاپیکسل بالا در یک تلفن همراه، قیمت گوشی را بالاتر می‌برد. بنابراین مهمترین مساله در خرید گوشی موبایل قیمت است، چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ سوال دوم این است، چه امکانات مشخصاتی برایتان اهمیت دارد؟ چندین سال تجربه فعالیت در بازار موبایل و تبلت به ما نشان داده است که خریداران عموما یک یا چند مشخصه مهم در نظر دارند. برای مثال علاوه بر کاربری‌های ارتباطاتی، می‌خواهند از گوشی موبایل برای عکاسی استفاده کنند یا دسترسی به اینترنت پر سرعت و پشتیبانی از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی متعدد بطور همزمان برایشان بسیار مهم است. بنابراین سعی می‌کنیم تمام مشخصات و ویژگی‌های اساسی دخیل در تصمیم گیری را یک به یک بررسی نماییم.

برندهای کمپانی های تولید کننده موبایل

برند گوشی موبایل

برند یا شرکت سازنده گوشی برای طیفی از خریداران بسیار مهم است. برای مثال، طرفداران اپل به دلیل علاقه وافری که به کمپانی اپل و استایل طراحی آن دارند، دیگر فاکتورها را خیلی در نظر نمی‌گیرند. با اینکه قیمت محصولات اپل نسبتا بالاست، همواره توانسه خیل عظیم طرفداران خود را راضی نگه دارد. با اینکه که از نظر منتقدین و صاحب نظران بازار گجت‌ها، مدل‌های اخیر آیفون بالاخص آیفون 6 نتوانسته است انتظارات را به طور کامل برآورده سازد، آیفون 6 موفق شد به فروش خوبی دست یابد. علاوه بر قیمت بالا و دیگر انتقاداتی که به گوشی‌های اپل وارد است، تجربه در طی این چند سال نشان داده است که اپل و گوشی آیفون محبوبیت خاصی بین تمامی اقشار اجتماع دارد. بالاخره با تمام مسایل مانند هزینه بالا و مشکلات جزیی که در کمبود برخی برنامه‌های کاربردی iOS است، شما آیفون در دستتان می‌گیرید.

دیگر برند مطرح در جهان، برند محبوب و بزرگ سامسونگ است. شرکت سامسونگ با چندین دهه فعالیت در دنیای دیجیتال به اعتبار خوبی دست یافته است. این کمپانی کره‌ای با تولید انواع گجت‌ها، تنوع بسیار بالا و قیمت‌های منصفانه توانسته است سهم عظیمی از بازار موبایل در جهان و به تبع آن در بازار ایران تصاحب کند. سامسونگ در بین برندهای معتبر جهانی دارای بیشترین تنوع مدل و قیمت است. این بازه از گوشی‌های رده پایین 200 هزار تومانی تا پرچمدارهای دو میلیونی را شامل می‌شود. بنابراین اگر خیلی نگارن هزینه نیستید و دنبال امکانات سخت افزاری مناسب با سیستم عامل اندروید هستید، توصیه ما به شما خرید گوشی سامسونگ است.

گزینه دیگر، کمپانی نام آشنای سونی است. کمپانی سونی با خرید شرکت اریکسون پایه‌های حضور خود را در بازار تلفن همراه مستحکم کرد و امروزه گوشی‌های سونی با برند ایکسپریا به بازار عرضه می‌شوند. گوشی‌های سونی به سخت افزار قدرتمند، مقاومت فیزیکی بالا در برابر گرد و خاک و مایعات و دوربین‌های بسیار با کیفیت شهرت دارند. قیمت گوشی‌های سونی در مشخصات برابر با گوشی‌های سامسونگ، بعضا پایین‌تر است. گوشی‌های سونی در حد و اندازه‌های گوشی‌های سامسونگ تنوع مدل ندارند، ولی بازه قیمتی گسترده‌ای را شامل می‌شوند. اگر مقاومت فیزیکی بالا و دوربین‌های با کیفیت معیار خرید گوشی شماست، محصولات این کمپانی گزینه‌های خوبی هستند.

کمپانی چینی هواوی که نسبت به رقبای خود جوان‌تر محسوب می‌شود، تنوع قیمت و مدل بسیار بالایی بالاخص در گوشی‌های ارازن قیمت و میان‌رده دارد. گوشی هواوی دارای مشخصات بالا و قیمت بسیار پایین‌تری می‌باشد. تمرکز کمپانی هواوی روی تولید گوشی‌های متوسط ارزان قیمت است. گوشی‌های هواوی دارای مشخصات برابر و قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای خود مانند سونی و سامسونگ هستند. گوشی‌های هواوی از قیمت 150 هزار تومان شروع شده به گوشی‌های 1.5 میلیونی ختم می‌شوند. قابل ذکر است که پرچمداران هواوی مانند سری Ascend P و Mate ، گوشی‌های بسیار قدرتمندی محسوب شده و قابلیت رقابت با بهترین‌های بازار موبایل را دارند. گفتنی است که علاوه بر صرفه جویی در سخت افزار، کمپانی هواوی با مدیریت بسیار قوی هزینه‌ها توانسته است قیمت تمام شده دستگاه‌ها را پایین بیاورد و لزوما قیمت پایین، دلیل بر پایین بودن کیفیت سخت‌افزارهای گوشی‌های هواوی نمی‌باشد.

دیگر برند جدید موبایل که فعلا در ایران زیاد مطرح نیست، محصولات کمپانی شیائومی می‌باشد. شیائومی دارای گوشی‌های بسیار قدرتمندی است و قیمت‌های بسیار مناسبی دارد. در سطح جهانی گوشی‌های شیائومی با اقبال خوبی مواجه شده‌اند و فروش بالایی دارند.

علاوه بر برندهای مطرحی مانند اپل، سامسونگ، سونی و هواوی دو نوع دیگر برند در بازار موبایل ایران وجود دارند. یک سری برندها مانند برند اسمارت، پرستیژیو، فلای و غیره که بعضا فروش منحصرا در داخل ایران دارند و نسبتا از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. این دسته دارای قیمت مناسب و کیفیت قابل قبولی هستند. ولی شرکت‌های تولید کننده آنها کمپانی‌های بسیار کوچکتری بوده و کیفیت و خدمات ارایه شده توسط کمپانی‌های مطرح را ندارند. علت فروش این محصولات، قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول آنهاست.

دسته دوم که در بازار به اصطلاح برندهای چینی شهرت دارند، برندهایی مانند پیرگاردین، اسکالر، جیفون و Zeatek، ویسان، کولالا و غیره هستند. این گوشی‌ها دارای قیمت بسیار پایین و کیفیت متوسط هستند. خریداران این نوع برندها بیشتر اقشار پایین‌تر و امکانات ارایه شده در آنها با قیمت مشابه تقریبا غیر قابل دسترس هستند و با کمی چاشنی شانس و خرید از فروشگاه‌های معتبر، خرید با گارانتی و محلت تست، پیشنهاد خوبی برای خریدارانی است که صرفه جویی اصلی‌ترین فاکتور آنها در خرید گوشی است. مساله دیگر غیر واقعی بودن مشخصات درج شده روی جعبه این دستگاه‌هاست. بنابراین برای خرید این برندها، حتما باید به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که اطلاعات واقعی و دقیق از محصولات ارایه شده را ارایه می‌کنند و به تعهدات خود در قباال مشتری عمل می‌کنند.

حافظه رم و پردازنده

پردازنده و رم

اساسی‌ترین فاکتورها برای سنجش قدرت پردازش گوشی، میزان رم، تعداد هسته‌ها و توان پردازشی هر کدام از هسته‌ها می‌باشد. پردازنده گوشی‌ها عموما دو هسته‌ای، چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای می‌باشند. البته با عرضه چیپست‌های 64 بیتی، پردازنده‌های 6 و 10 هسته‌ای نیز وارد بازار شده‌اند. پردازنده قوی با میزان رم بالا تقریبا پاسخ هر گونه پردازشی را می‌دهد. رم دو گیگابایتی و در برخی مدل‌های قدرتمند 3 گیگ، قدرت پردازش بالایی به گوشی می‌دهد. اگر می‌خواهید با گوشی خود بازی‌های سنگین اجرا کنید، حداقل پردازشگر چهار هسته‌ای و رم دو گیگ برای بازی‌های دیتادار لازم است یا اگر قصد اجرای برنامه‌های کاربردی متعدد برای مثال برنامه‌های ارتباطی و اجتماعی مختلف مانند وایبر، لاین، تلگرام و غیره را دارید، حداقل رم مورد نیاز شما یک گیگ است. میزان رم و قدرت پردازشی، نقشی اساسی در پردازش دارد. برای مثال گوشی فعلی شما زیاد هنگ می‌کند، یعنی میزان رم یا پردازشگر آن به نسبت میزان استقاده شما پایین است و باید گوشی موبایل قویتری بخرید. البته این نکته نیز قابل توجه است که پردازشگر قوی مصرف باتری بالایی را می‌طلبد و عموما باید با باتری گوشی همخوانی داشته باشد. ظرفیت باتری پایین در کنار پردازشگر قوی، باعث می‌شود هنگام استفاده سنگین شارژ گوشی به سرعت خالی شود.

حافظه ذخیره سازی

حافظه و فضای ذخیره سازی

دیگر فاکتور مربوط، حافظه داخلی دستگاه است. اگر از طرفداران موسیقی و فیلم هستید یا هر برنامه‌ای را روی گوشی نصب می‌کنید و از بازی‌های دیتادار زیاد استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید به حافظه فضای ذخیره سازی زیادی احتیاج خواهید داشت. خود سیستم عامل اندریود حدود دو گیگابایت از حافظه داخلی را پر می‌کند و اکثر برنامه‌ها برای نصب نیاز به فضای خالی در حافظه داخلی دارند و همچنین اکثر برنامه‌ها بطور کامل قابل انتقال به کارت حافظه جانبی (mSD) نیستند. بنابراین هنگام خرید حتما به این نکات توجه نمایید.

صفحه نمایش گوشی موبایل

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

دیگر فاکتور اندازه صفحه نمایش است. سایز صفحه نمایش لمسی از 3.5 اینچ به بالاست که در رده‌بندی از 3.5 اینچ تا 5.5 اینچ گوشی به شمار می‌آیند و از  5.5 تا 6.9 اینچ فبلت نامیده می‌شوند. مزایای صفحه نمایش کوچک، مصرف شارژ پایین و کوچک بودن گوشی است. برای افرادی که گوشی‌های بزرگ به مذاق‌شان خوش  نمی‌آید و با یک دست کار کردن با گوشی اهمیت دارد، گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های 3.5 اینچ تا 4.7 اینچ مناسب می‌باشد. بالعکس صفحه نمایش بزرگ مصرف شارژ بالا و مشکل بزرگ بودن گوشی دارد و در عوض، کار کردن با آن لذت‌بخش‌تر است.

مساله مهم دیگر رزولوشن و دقت صفحه نمایش است. صفحه نمایش‌های HD امروزه روی گوشی‌ها امری معمول به حساب می‌آید و هرچه کیفیت و وضوح بالاتر می‌رود، قیمت گوشی موبایل نیز بالاتر است. وضوح و اندازه صفحه نمایش برای شما چقدر در تصمیم گیری اهمیت دارد؟ آیا به دنبال مصرف شارژ پایین‌تر و گوشی خوش دست‌تری هستید یا دنبال کیفیت و اندازه بالا برای دیدن فیلم و بازی‌های اچ دی هستید؟

شبکه های ارتباطاتی

تعداد سیم کارت و نسل ارتباطی

تعداد سیم کارت و نسل ارتباطی دیگر فاکتور تاثیر گذار در امر خرید است. چندین سال است که اینترنت 3G توسط اپراتورهای تلفن همراه ارایه می‌شود و اخیرا اپراتورها اقدام به عرضه سیم کارتهای 4G نموده‌اند. اینترنت پر سرعت روی گوشی موبایل و دسترسی سریع به وب، فاکتور مهمی است. اکثر گوشی‌های موبایل امروزه از 3G پشتیبانی می‌کنند، ولی پشتیبانی از LTE به دستگاه‌های معدودی محدود می‌شود. این پشتیبانی برای خریدار گرانتر نیز تمام می‌شود.

مساله جایگزین با اینترنت پر سرعت، دسترسی اینترنت از طریق وای‌فای است. اگر نیاز به اینترنت دارید و مکان حضور فیزیکی‌تان طوری است که دسترسی به وای‌فای برایتان امکان‌پذیر نیست، حتما در نظر داشته باشید که گوشی‌ شما از 4G پشتیبانی کند.

تعداد سیم کارت نیز دیگر فاکتور موثر است. گوشی‌های دو سیم کارت در آنتن دهی، میزان شارژ بیشتری مصرف می‌کنند. هرچند این مقدار خیلی تاثیر گذار نیست، ولی قابل ذکر است. همچنین در صورت استفاده از دو سیم‌کارت، هزینه‌های برون شبکه‌ای اپراتورها را نمی‌پردازید.

دوربین گوشی موبایل

بخش دوربین

امروزه دوربین در گوشی‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. دوربین‌های با کیفیت و چند ده مگاپیکسلی به وفور در  مدل‌های ارایه شده وجود دارند و انتخاب از بین انواع مدل‌ها را سخت‌تر کرده‌اند. ساده‌ترین راه برای سنجش کیفیت دوربین، اندازه مگاپیکسل دوربین می‌باشد، اما چه بسا دوربین‌های 16 مگاپیکسلی مانند سامسونگ گلکسی S6 وجود دارند که از برخی دوربین‌های 20 مگاپیکسلی عملکرد بهتری دارند. بطور کلی کمپانی‌های تولید کننده از سنسورهای سونی، کارل زایس و توشیبا استفاده می‌کنند، اما بهتر است عکس‌های گرفته شده از دوربین گوشی‌ها در شرایط مشابه با هم مقایسه شودند. علاقه مندان به عکاسی موبایل باید دقت بیشتری در مورد انتخاب گوشی دوربینی و دقت و وضوح دوربین به خرج دهند.

باتری

باتری و طول عمر آن

مساله اساسی دیگر ظرفیت باتری است. ظرفیت باتری با توجه به سایز صفحه نمایش و قدرت پردازشی محصول سنجیده می‌شود. صفحه نمایش بزرگ و پردازشگر قوی میزان استفاده از باتری را بطور چشمگیری افزایش می‌دهد و در هنگام خرید باید در نظر گرفته شود که عموما سازندگان برای گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگتر، باتری‌های با ظرفیت بالا تعبیه می‌کنند. برای اطمینان بیشتر می‌توانید ظرفیت باتری را با گوشی‌های صفحه نمایش هم اندازه و پردازشگر همسان مقایسه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تنها فاکتور در میزان طول عمر باتری، ظرفیت آن نمی‌باشد. سیستم عامل و رابط‌های کاربری اختصاصی هر کمپانی، بگونه‌ای طراحی شده‌اند که در میزان استفاده از باتری صرفه جویی کنند. هر یک از کمپانی‌های مطرح در رابط‌های کاربریشان، گزینه ذخیره انرژی دارند که با فعالسازی آن، نور صفحه نمایش و قدرت پردازشی به حداقل مقدار خود رسیده و مصرف شارژ به شکل چشم‌گیری پایین می‌آید.

گوشی‌های صنعتی ضد آب و گرد و غبار

گوشی‌های ضد آب و گرد و غبار

دیگر مساله مقاومت گوشی در برابر مایعات و ضربه می‌باشد. سامسونگ و مخصوصا سونی گوشی‌های مقاوم در برابر آب و ضربه تولید کرده‌اند. این گوشی‌ها امتحان خود را در طی این چند سال پس داده‌اند و اگر شما از آن دسته خریدارانی هستید که می‌خواهید از گوشی موبایل خود در شرایط مرطوب استفاده کنید یا گاها خطر وارد شدن ضربه و یا افتادن دستگاه از ارتفا وجود دارد و از لحاظ قیمت خیلی مشکل ندارید، توصیه ما به شما خرید گوشی ضد ضربه و ضد گرد و غبار و آب است.

سنسور اثر انگشت

امکانات اضافی

امکانات اضافی مانند سیستم‌های پرداخت موبایلی، NFC، فضاهای ذخیره‌سازی مجازی، سنسورهای ضربان قلب و اثر انگشت و غیره قیمت گوشی را افزایش می‌دهند و در عوض تسهیلاتی را برایتان فراهم می‌آورند. در هنگام خرید گوشی‌های اینچنینی در نظر داشته باشید که شما هزینه این امکانات را می‌پردازید، پس در صورت نیاز این مدل‌ها را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "راهنمای خرید گوشی موبایل"

  1. سلام من بین این گوشی موندم کدوم بخرم یه راهنمایی میکنید لطفا….1ایسوس زنفون مکس پلاس….2هواووی y6پرایم 2019…..3نوکیا 3.2…..4الجی q7…….. هواووی y5….سامسونگ a01….خیلی ممنون میشم کمکم کنید بوجه من تا دو میلیون 600 تا 700 هست

  2. سلام، خسته نباشید.ببخشیدکه مزاحم میشم.
    من سال دیگه میخوام برم دانشگاه،و میخوام گوشی بخرم که1. زیبا و ظریف باشه،2.حجم باتری خوبی داشته باشه،3.دوربین باکیــــــــفــــــیــــت بـــــــــــــالا داشته باشه که خیلی برام مهمتره چون خیلی علاقه به عکاسی دارم،۴.هنگی نداشته باشه،۵. رَم و حافظه داخلی بالایی داشته باشه،۶.اندروید قابل ارتقا داشته باشه،۷.صفحه نسبتا بزرگی داشته باشه و ۸.قیمتشم از 5 تومن بیشتر نشه.
    😁اصلا گوشی با این چیزایی که گفتم پیدا میشه؟
    ❤❤❤❤ممنون❤❤❤❤

  3. یه گوشی خوب با چهار تومن میخواستم فقط ترو خدا a یا m نباشه باگوشی بیشتر توفضای مجازی و گوگلم و بدم نمیاد اگه دوربین خوب هم داشته باشه و اینکه سرعتش زیاد باشه و عملکرد خوب داشته باشه و صفحه نمایش با کیفیت و باتری 3500 میلی امپر به بالا با شارژ خوب و خوب میشه اگه لیتیوم یون باشه من خودم خیلی تقیق کردم و دیدم گوشی نوکیا8.1 با من سازگاره ولی شما پیشنهاد بهتر دارین؟؟؟؟؟؟

  4. باسلام.من قبلاً گوشی s6داشتم وخیلی راضی بودم مخصوصاً بلندگو وصداش خوب بود حال میخوام یک گوشی با بودجه4میلیونی بخرم میشه راهنماییم کنید البته میخوام بلندگو وصداش خوب بود.ممنون ازشما

  5. سلام بهترین گوشی باحدود چهارمیلیون تومن رومیشه معرفی کنید خودم بین تی ۵۰ سامسونگ و پی سی لایت موندم پیشنهاد شماچیه؟

  6. سلام
    توصیحات جامع بود…با تشکر
    تا قیمت ۳.۵ میلیون چه گوشی مناسبه الان؟دوربینش خیلی برام مهمه هم اصلی هم ثانوی،هم عکسبرداری هم فیلمبرداری و یک چیزی میخوام که بخرم و واقعا بمونه برام.ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام. گوشی های زیادی تو این محدوده هستند برای مثال از هواوی هانر 9 لایت و 7c سامسونگ مدل جی 6 و پلاس از موتورولا e5 پلاس همگی هم مشخصات تقریبا برابری دارند بررسی کنید از کدوم برند و ظاهر کدوم مدل بیشتر خوشتان می اید.

  7. با سلام و خسته نباشید
    بین این سه مدل گوشی nokia 5, honor 7s , samsung grand prime plus کدوم بهتر هستن برای خرید و انتخاب بهترین؟
    ممنون میشم پاسخ بدین
    تشکر

  8. سلام گوشی نوکیا مدل 920 تو سایت زدین 899 تومن میخواستم قیمت واقعی این کالا رو بدونم چون واسه سفارش زدید نوسانات ارز قیمت ها واقعی نیستن ممنون

  9. سلام مجدد من نابینا هستم و قبلا هم باهاتون تماس داشتم.
    اولین باره میخوام اندروید بگیرم.
    فقط در حد تماس، پیام، رادیو، ضبط صدا، استفاده از memory و ذخیره فایل و نهایتا در آینده شاید فایرفاکسم بخوام استفاده کنم.
    یک گوشی چهار هسته ای میخوام سامسونگ اندروید 6 تا هفت،
    البته اولویت اولم اندروید هفت هست و بهترین ورژن اندروید، اندروید هفته.
    باتری قابل تعویض و نبودن حسگرهای متعدد که باعث گرون شدن گوشی میشه،
    رم 1.5 تا دو،
    گوشی خوشدست و مناسب با صفحه نمایش کمتر از 5.5 اینچ،
    صفحه نمایش lcd, (آخه ظاهرا اینطوری که تو سایتا خوندم super amoled و کلا led مشکل سوختن نمایشگر رو پیدا میکنه)
    و برام مهمه گوشیم خراب نشه و مقاومتش هم بالا باشه و با دوام،
    یک گوشی با دوام و ضخیم و کلفت و مقاوم مثل نوکیاهای قدیمی میخوام،
    میخوام تا عمر دارم دیگه سراغ تعویض گوشی نرم و اهل مد و آپدیت نیستم و با تحقیق تصمیم گرفتم اندروید بگیرم.
    راستش بخاطر رایگان و قانونی بودن اندروید بود که تصمیم گرفتم برم سراغش که کرک نیاز نداشته باشه و از نظر شرعی و اخلاقی و عذاب وجدان نگرانی نداشته باشم.
    به مسنجرها و برنامه های از پیش نصب شده هم اصلا اعتماد ندارم، مثل play store, youtube, facebook و گوشی با اندرویدی میخوام که اجازه حذف کامل این برنامه ها رو بهم بده.
    خواهشا بفرمایین واقعا گیج شدم خدا خیرتون بده!
    بهترین موردی که پیدا کردم و نزدیکترین مدل به خواسته های من بود، j3 2017 هست که هرجا تماس میگیرم میگن نداریم!

  10. سلام. خیلی تشکر میکنم از مطالب عالیتون. هم این مطلبتون خیلی به دردم خورد هم مطلبی که اصطلاحات تخصصی موبایل رو توضیح دادین و منو از سردرگمی و نگرانی چند ماهه برای خرید گوشی بیرون اوردین.
    در مطلبتون نوشتین گوشیهای با صفحه نمایش 5.5 تا 6.9 اینچی فبلت محسوب میشن، یعنی فبلتها 5.5 اینچ رو هم شامل میشن یا از 5.6 فبلت شروع میشن؟
    منظورم اینه که گوشیهای samsung j4 و j7 که صفحه نمایش پنج اینچ دارن، فبلت هستن یا گوشی؟
    و برای من که مصرف باتری برام خیلی مهمه که بتونم شارژ باتریم در مدت زمان زیادی باقی بمونه، گوشی 5.5 اینچی رو آیا توصیه میفرمایین یا نه؟

    1. سلام. منظور از فبلت گوشی هایی هستند که نسبتا صفحه نمایش بزرگی دارند. معمولا کمپانی ها نسبت به اندازه صفخه ظرفیت باتری رو هم در نظر میگیرند. در هنگام انتخاب مدل مورد نظر باتری گوشی ها رو هم از لحاظ ظرفیت مقایسه کنید نسبت به اندازه صفحه نمایش.

  11. من یه گوشی میان رده میخاهم از شرکت سامسونگ که تحمل بازی های سنگین رو داشته باشه حافطهشم 16گیگ به بالا باشه

  12. سلام..گوشی سامسونگی با حدود قیمت ۲میلیون که حافظه خوبی داشته باشه و هنگ نکنه ودوربینش خوبباشه میشه معرفی کنین چندتا؟؟باقیمتشون.
    و ازبین note5 و s7 هم میشه بگین کدوم بهتره؟
    ممنون

    1. سلام. دو مدلی که فرمودید دیگه تولید نمیشن. با یکم هزینه بیشتر S8 گزینه مناسبی می باشد در رنج قیمت پایین تر می توانید از A7 2017 استفاده کنید.

  13. با سلام
    اقلامی که همراه با گوشی microsoft Lumia 950 باید خریده شود چه اقلامی اند؟
    و آیا هنگام کار با نرم افزار های سنگین، خیلی دچار داغ شدن می شود یا خیر؟
    با تشکر

    1. سلام. می توانید از لوازم جانبی مثل قاب و کیف و گلس استفاده کنید. داغ کردن برای تمامی گوشی ها در استفاده سنگین امری طبیعی است.

  14. با سلام، با حدود پول ۱ ملیون و صد یا ۱ ملیون و دویست تومان، چه گوشی هایی ارزش خرید دارند؟
    از برند های: سامسونگ ، اچ تی سی، مایکروسافت
    باتشکر.

  15. با سلام به نظر‌ شما کدام تلفن همراه بهتر از همه است از همه لحاظ؟
    Samsung C5pro
    Sony Xperia XA1 ultra
    Sony Xperia Z5
    Sony Xperia XA1

  16. با سلام، به نظرتون A5 2017 Samsung با قیمت فعلی، ارزش خرید دارد یا نه؟با تشکر از سایت عالی و خوش‌قیمتتون.

  17. با سلام وتشکر از راهنماییهای خوبتون می خواستم یه گوشی تو رنج قیمت یک میلیون که از لحاظ مقاومت فیزیکی و سخت افزار خوب باشه بهم معرفی کنید با تشکر

  18. سلام .خسته نباشید. من یه گوشی حدو دا 1 تا 1100 میخام اهل گیم نیستم وبرنامه واپلیکیشن زیادی نصب میکنم و دوربین پشت وکیفیت مد نظرمه بین این موارد کدومو بهتر میدونین سامسونگ a5 2017/موتورولا motox style /هواویmate8/ سامسونگ a9/ یه جوری باشه که حداقل چندسال بتونم ازش استفاده کنم ممنون

  19. سلام. بنظرتون گوشی های سامسونگ مدل c بهتره یا مدل A؟ مثلا من بین این گوشی ها کدوم رو بخرم؟ A7 2017؟
    C5 Pro؟
    C7 pro؟
    C9 pro؟

    1. سلام. سری c در حال حاضر نسخه با گارانتی در بازار موجود نیست. دلیل موجود نشدن این سری گوشی ها در تبلت فون هم همین امر می باشد. سری A با گارانتی موجود می باشد.

  20. سلام من میخوام گوشی بخرم در حد 650 هزار تومان
    برای بازی میخوام
    گوشی که بتونه بازیهای سنگین را به راحتی و آخرین گرافیک اجرا کنه
    میشه بهم معرفی کنید

  21. سلام
    دنبال یه گوشی هستم که در کنار همه امکانات خوب شارژدهی عالی داشته باشه
    اولویت شارژدهی خوب باشه دوربین و صفحه نمایش پنج و نیم تا شش اینج با کیفیت
    میان رده یا پرچم دار بودنش هم مهم نیست…

  22. سلام یه گوشی میخوام واسه استفاده معمولی زیر 500 تومن .هوآوی بگیرم یا سامسونگ؟ و چه مدلی؟
    لطفا راهنمایی کنید

  23. سلام. من میخواستم یه گوشی با حداکثر امکانات و کیفیت و قیمت حداکثر 800 هزار تومان بگیرم. معمولا اینترنت زیاد میرم و فیلم نگاه میکنم و بازی هم کم. دوربین و اندازه و ضد آب و … بودن هم برام مهم نیست. فقط میخوام یکی بگیرم دیگه نگیرم. من به xiaomi redmi note 4x رسیدم اما تو نیشابور بعضی ها میگن خوب نیست. نظر شما چیه؟
    آیا گوشی بهتری هم توی این رنج قیمت هست؟

  24. توضیحات جامعی بود.
    سه تا سوال داشتم:
    آیا گوشی هوآوی میت اس و میت هشت تفاوت زیادی دارن که حدود سیصد هزارتومان اختلاف قیمت دارن.؟
    آیا این گوشی ها نسبت به قیمتشون کارایی لازم رو دارن؟
    آیا تو این رنج قیمت گوشی های بهتری وجود داره.؟

    1. سلام. بین مدل های 32 گیگ میت 8 با میت اس تفاوت انچنانی وجود ندارد اما مدل 64 میت 8 نسبت به میت اس مشخصات بهتری دارد. گوشی های میت 8 تولیدات موفقی از هواوی هستند سامسونگ و ایسوس نیز در این رنج قیمت گوشی های خوبی دارد

  25. با سلام و احترام
    میخواستم عرض کنم که شما تو این بررسی حرفی از گوشیهای نکسوس و مخصوصا گوشیهای جدید پیکسل حرفی نزدین میخوام بدونم جایگاه این گوشی کجاست لطفا اگه میشه بیشتر توضیح بدین چون گوگل خودش داره از امسال گوشی میزنه با تشکر

    1. سلام. سری نکسوس که با همکاری یکی از برند ها تولید می شدند اکثر گوشی های میان زده بودند اما سری جدید گوشی های تولید شده توسط خود گوگل جز پرچمداران بالا رده دسته بندی می شوند. به زودی بررسی این گوشی ها در قسمت وبلاگ قرار خواهد گرفت.

  26. توضیحات بخش دوربین خیلی کم بود لطفا بیشتروجامع تردرباره دوربین اسمارت فون ها توضیح بدید.
    متشکرم

  27. سلام مرسی از راهنمای های که گفته شده
    خواستم یه سوال بپرسم که میخوام بلک بری پرایو بگیرم میشه بگید که ١-١٠٠ ، ٣-١٠٠ ، ۴-١٠٠ کدوم خرید کنم که مشگل اپدیت نداشته باشه یا به هر لحاظی بهتر باشه
    ممنونم باتشکر

    1. سلام. هیچ کدوم از نسخه های گفته شده اگر انلاک فاکتور باشند مشکل اپدیت ندارند. نسخه انلاک اپراتور امکان دارد در دریافت اپدیت مشکل داشته باشد. تفاوت نسخه های 103 و 104 با نسخه 101 در پشتیبانی از شارژر وایرلس می باشد.

  28. با سلام . ببخشید چیپست برودکام که در گوشی سری ace 4 سامسونگ به کار رفته. به نظر شما کیفیت و دوام داره؟ چون در رده بندی هااصلا اسمی ازش نبردن. تشکر

  29. سلام.ممنون واسه اطلاعات واقعا مفیدتون
    اگه میشه در مورد گوشی های لنوو بشتر توضیح بدین
    یعنی ارزش خریدن دارن یا ن؟
    من میخوان کا پنج پلاس یا اس نود لنوو رو بخرم
    نظر شما برام مهمه
    ممنون

  30. سلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران سایت تبلت فون مطلب خیلی خوبی بود و واجب دونستم که بابت زحمات تون از شما تشکر کنم
    خدا قوت