مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

همانطور که می‌دانید، آخرین نسخه اندروید، با نام مارشمالو در راه است. اما با این حال کاربران متعددی تا به حال در انتظار بروزرسانی دستگاه اندرویدی خود هستند. در نظر سنجی‌‍‌های مختلف نسخه لالیپاپ توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند، با این‌ حال این نسخه جذاب نیز دارای مشکلات اندک و متداول می‌باشد. با تبلت فون همراه باشید تا به شناسایی این مشکلات و پیدا کردن راه‌حل‌های احتمالی برای آن‌ها بپردازیم.

مشکل وای‌فای در اندروید آبنبات‌چوبی 5.0

طبق روال تمام بروزرسانی‌های اندروید، آخرین نسخه منتشر شده نیز دارای مشکلاتی در بخش وای‌فای می‌باشد. متاسفانه تا به حال راه‌حل مشخصی برای این مشکل ارائه نشده است. به طور مثال بعضا در هنگام اتصال به شبکه‌های وای‌فای که در گذشته به آن‌ها به راحتی متصل می‌شدید، مشکل خواهید داشت. راه‌حل‌های پیشنهادی از قبیل روشن و خاموش کردن حال پرواز (Flight Mode)، قطع ارتباط و سپس ارتباط دوباره با شبکه مورد نظر، راه‌اندازی مجدد مودم/روتر شبکه مورد نظر را امتحان کنید. با اینکه تعداد کاربرانی که با این مشکل سر و کار دارند کم است، با این حال گوگل در تلاش برای منتشر کردن هر چه زودتر بسته بروزرسانی برای برطرف کردن این مشکل می‌باشد.

مشکلات به وجود آمده برای عکس‌ها در اندروید آبنبات‌چوبی 5.0

طبق گزارشاتی که از تعدادی کاربر به دست آمده، بعد از بروزرسانی، آن‌ها قادر به تماشای عکس‌های موجود در بخش گالری خود نیستند. به شکلی که فایل‌ها در فایل‌منیجر قابل رویت می‌باشند، اما امکان مشاهده فایل‌های تصویری در گالری مقدور نیست. متاسفانه هنوز راه‌حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد.

مشکل در پخش فایل‌های ویدیویی در اندروید آبنبات چوبی 5.0

مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

تعدادی از مشکلات موجود در این سیستم عامل مختص به یک مدل خاص می‌باشند. به طور مثال تعدادی از کاربران نکسوس 7 بعد از بروزرسانی به نسخه Lollipop برای پخش فایل‌های ویدیویی خود به مشکل برخوردند. این مشکل در اپلیکیشن یوتیوب حادتر است. راه حل پیشنهادی ما رفتن به بخش Settings>Apps و پاک کردن کش نرم‌افزار پخش‌کننده فایل‌‌های تصویری می‌باشد. با این حال بعد از مدتی مشکل مربوطه دوباره ظاهر می‌شود.

مشکلات لگ و کرش پشت سر هم اپلیکیشن‌ها در اندروید آبنبات‌چوبی 5.0

مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

این سری از مشکلات برای کاربران آزاردهنده‌تر می‌باشد. با توجه به این مسئله، نسخه آبنبات‌چوبی اندروید در بخش مدیریت حافظه رم دارای مشکلاتی می‌باشد. مشکلاتی از قبیل باز شدن دوباره اپلیکیشن‌ها، ناپدید شدن آیکون‌ها و دوباره نشان دادن آن‌ها، بسته شدن به یکباره اپلیکشن‌ها و وجود لگ‌های بیشتر در بخش اپلیکشن‌های موقعیت یابی از عوارض این ضعف مدیریتی می‌باشد. هر چند دستگاه‌هایی که از سخت‌افزارهای قدرتمند بهره می‌برند خیلی کم‌ با این مشکلات روبه‌رو خواهند بود، اما دستگاه‌های ضعیف‌تر با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه روبه‌رو شده‌اند. متاسفانه گوگل هنوز اقدامی برای حل این مشکل بزرگ نکرده است. با را‌ه‌اندازی مجدد دستگاه می‌توانید تا چند روز از شر این مشکل خلاص شوید.

دیگر راه‌حل پیشنهادی حذف داده‌های جست‌‌وجوی مربوط به اپلیکشن گوگل می‌باشد. به مسیر Settings>Apps>All رفته، گوگل را پیدا کرده، به داخل این بخش رفته و Clear Data را فشار دهید.( این روش باعث پاک‌کردن اطلاعات بخش Google Now و Google Search شده و شما نیاز دارید تا به را‌ه‌اندازی دوباره این دو بخش بپردازید.)

عملکرد نامناسب مرورگر کروم در اندروید آبنبات‌چوبی 5.0

مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

این مشکل مربوط از طراحی چگونگی نشان داده شدن تب‌ها نشات می‌گیرد. در نسخه های قبلی هر کدام از تب‌ها به صورت مجزا نشان داده می‌شد. اما در این نسخه تب‌ها در Card Stack نشان داده می‌شوند به شکلی که برای کاربر گیج کننده می‌شود. راه‌حل این مشکل غیر فعال کردن “Merge tabs and apps” در بخش تنظیمات این مرورگر می‌باشد.

مشکلات مربوط به اپلیکیشن دوربین و فلش اندروید آبنبات‌چوبی 5.0

مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

اگر از اپلیکیشن چراغ قوه برای مدت زمان طولانی مدتی استفاده کنید، بعد از خاموش شدن خودکار چراغ قوه، شما قادر به استفاده از دوربین و فلش دستگاه خود نخواهید بود. گفتنی است این مشکل از نسخه اولیه‌ای که در اختیار توسعه‌دهندگان (Developers) بوده، وجود داشته و گوگل تا به حال اقدامی برای رفع این مشکل نکرده است. شما می‌توانید با خاموش و روشن کردن دستگاه این مشکل را حل کنید.

عملکرد نه چندان مناسب بخش بلوتوث در اندروید آبنبات‌چوبی 5.0

به عنوان مثال دستگاه‌هایی که از قبل Pair شده‌اند، به هنگام برقراری ارتباط دچار مشکل می‌شوند و انتقال اطلاعات ناقص انجام می‌شود.

برای حل این مشکل، شما ابتدا باید دو دستگاه را Unpair کرده، سپس دو دستگاه را جفت کنید. برای این کار ابتدا به بخش Settings>Bluetooth رفته،در بخش Settings گزینه Unpair را فشار دهید. حالا دو دستگاه خود را مجددا جفت‌سازی کنید، به این نکته هم توجه کنید که فریمور بلوتوث دستگاه به‌روز باشد.

عملکرد ضعیف گوشی پس از بروزرسانی به اندروید آبنبات‌چوبی 5.0

به‌طور کلی عموما دستگاه‌ها بعد از بروزرسانی دچار افت عملکرد و مشکلات جزیی زیادی می‌شوند. این امر در بروزرسانی نسخه 5 بیشتر نمایان می‌شود. به این منظور برای حل این مشکل شما می‌توانید ابتدا پس از بروزرسانی اندروید، تمامی اپلیکشن‌های خود را آپدیت کرده تا از بروز عدم هماهنگی اپلیکیشن‌ها با OS خود اطمینان نسبی پیدا کنید. در صورت عدم حل مشکل، تمامی اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کرده، سپس اپلیکیشن دردسرساز را با حوصله پیدا کنید.

دیگر راه حل این مشکل، گرفتن نسخه پشتیبان از محتویات دستگاه و راه‌اندازی تنظیمات کارخانه دستگاه می‌باشد.

دردسرهای اسمارت‌لاک در اندروید آبنبات‌چوبی

مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

همانطور که می‌دانید در بخش Smart Lock قابلیتی به نام Trusted Places وجود دارد. مشکل کاربران با این قابلیت بعد از بروزرسانی اندروید به نسخه Lollipop به وجود آمده است. احتمالا وجود این مشکل عدم هماهنگی این بخش با موقعیت‌یاب گوشی شما باشد. به همین دلیل Google Maps را اجرا کنید و یا می‌توانید دقت عملکرد موقعیت یاب دستگاه خود را از مسیر Settings>Accounts>Google>Location افزایش دهید.

احتمال آخر برای حل این مشکل اینجاست که شما باید تمامی موقعیت‌های ثبت شده خود را از لیست Trusted Places حذف کرده و دوباره این موقعیت‌ها را وارد لیست کنید.

مشکلاتی در پایین بودن عملکرد باتری در اندروید آبنبات چوبی 5.0

مشکلات متداول در اندروید 5 و راهکاری برای برطرف‌سازی آن‌ها

بعد از بروزرسانی دستگاه بعضی از کاربران، باتری به دو مشکل برمی‌خورد، تخلیه زودتر باتری از قبل، افزایش مدت زمان شارژ باتری. گفتنی است این مشکل در نسخه اولیه لالیپاپ وجود داشت که خوشبختانه گوگل در نسخه 5.0.1 به حل این مشکل پرداخت.

در کل می توان به برخی مشکلات جزیی اشاره کرد که پس از بروزرسانی ظاهر می شوند، ولی با توجه به پشتیبانی مستمر گوگل از سیستم عامل اندروید این باگ ها به سرعت رفع خواهند شد. بنابراین نیازی نیست خیلی نگران این مسایل باشید و با خیال راحت دستگاه اندرویدی خود را آپدیت کنید. مشکلات و ایرادات جزیی به سرعت حل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *