J5 2017 vs J7 2017

مقایسه مشخصات احتمالی گوشی های J7 2017 و J5 2017

سامسونگ پس از معرفی گوشی های میان رده سری J و استقبال بسیار خوبی که از این گوشی ها در بازار به عمل آمد، در سال 2017 نیز اقدام به تولید و رونمایی از نسخه جدید تر برخی از گوشی های سری J کرد. گوشی های (J5 (2017 و (J7 (2017 گوشی هایی می باشند که نسبت به ورژن 2016 خود بهبودهایی داشته اند و ما نیز در این نوشته به مقایسه این دو گوشی با یکدیگر خواهیم پرداخت. ابتدا مشخصات سخت افزاری و مهم دو گوشی را که در عملکرد گوشی تاثیر مستقیم گذاشته و در نتیجه باعث رضایت و یا عدم رضایت کاربر از گوشی همراه می شود مقایسه می کنیم.

J5 2017 vs J7 2017

 

با توجه به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی، کاملا مشخص است که تفاوت هایی که در این دو گوشی در مقایسه با یکدیگر وجود دارد مربوط به حافظه رم، صفحه نمایش و باتری این دو گوشی می باشد. گوشی J7 از نظر ابعاد و اندازه صفحه نمایش، کمی از گوشی J5 بزرگتر بوده و رزولوشن و تراکم پیکسلی بالاتری نیز دارد که همین بزرگتر بودن صفحه نمایش و بالاتر بودن رزولوشن باعث شده تا J7 از یک باتری با ظرفیت 600mAh بیشتر نسبت به J5 بهره مند گردد که البته با توجه به مصرف بالاتر صفحه نمایش J7 در مقایسه با J5، از نظر عملکرد باتری، بین این دو گوشی تفاوت چشم گیری وجود ندارد و عملکرد باتری هر دو گوشی را می توان برابر در نظر گرفت.

اما تفاوت دیگر بین این دو گوشی مربوط به حافظه رم این دو گوشی می باشد که گوشی J7 به مقدار 1GB حافظه رم بیشتری نسبت به J5 در اختیار دارد که در نتیجه به J7 قابلیت اجرا سریع تر و بهتر چندین برنامه به طور همزمان را می دهد.

در موارد دیگر مانند کیفیت دوربین و چیپست به کار رفته در گوشی، حافظه داخلی، پشتیبانی از شبکه های 4G و سایر امکانات، دو گوشی تقریبا امکانات یکسان و کاملا مشابه یکدیگر را دارند و حتی از نظر ظاهری نیز تفاوت محسوسی بین دو گوشی وجود ندارد و تفاوت در ابعاد گوشی که به واسطه صفحه نمایش بزرگتر J7 به وجود آمده است عمده ترین و محسوس ترین تفاوت ظاهری بین دو گوشی می باشد.

در نهایت و با توجه به مواردی که گفته شد و تفاوت های اندکی که بین این دو گوشی وجود دارد، حافظه رم و اندازه صفحه نمایش را می توان دو فاکتور مهم در تصمیم گیری و انتخاب بین این دو گوشی میان رده و پر طرفدار سامسونگ عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *