نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

نقد و بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S2 9.7

تبلت Samsung Galaxy Tab S2 9.7 با شماره کد T815 پرچمدار فعلی تبلت‌های غول کره‌ای دنیای دیجیتال می‌باشد. این تبلت فوق باریک با نسخه کوچتر خود (T715) از بسیاری جهات شباهت‌های زیادی به تبلت‌های اپل آیپد دارد.

سامسونگ با آینده نگری بسیار، این تبلت را با ضخامت 5.6 میلی‌متری و وزن 380 گرمی عرضه کرده است که تا بدین جای کار به عنوان باریک‌ترین تبلت دنیا نیز شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد به این زودی این رکورد جابه‌جا نخواهد شد.

مشخصات کلیدی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

  • صفحه نمایش: 9.7 اینچی از نوع superAMOLED با رزولوشن 2048×1536، تراکم پیکسلی 264ppi و نسبت ابعاد 4:3
  • پردازنده:چهار هسته Cortex-A57 با کلاک 1.9 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با کلاک 1.3 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی:مالی T760MP6 با کلاک 700 مگاهرتز
  • چیپست:اگزینوس 5433 با فناوری 20 نانومتری و معماری big.LITTLE
  • حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت‌های microSD
  • ابعاد: 237.1×169×5.6 میلی‌متر؛ 389 گرم برای نسخه وای‌فای و 392 گرم برای نسخه LTE
  • سیستم عامل:اندروید آب‌نبات چوبی 5.0.2 با رابط کاربری تاچ‌ویز
  • دوربین:دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 1440p@30fps و سلفی 2.1 مگاپیکسلی
  • ارتباطات: WiFi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4.1، پورت microUSB 2.0 با خروجی تلویزیون MHL، فناوری GPS به همراه A-GPS و GLONASS و پشتیبانی از باندهای LTE
  • سایر مشخصات: سنسور اثر انگشت – اسپیکر دو بانده

استفاده از صفحه نمایش با نسبت ابعاد 4:3 به سرعت جای خود را در تبلت‌های اندرویدی باز کرد. تبلت مورد بررسی ما نیز یکی از همین محصولات است. البته این اولین تبلت سامسونگ با نسبت ابعاد 4:3 نیست. پیشتر سامسونگ با معرفی و عرضه تبلت گلکسی تب A به این جرگه پیوسته بود.

طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

چیپست اگزینوس 5433 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم از گزینه بکار گرفته شده برای سیستم پردازشی در گلکسی تب S2 می‌باشد. با وجود اینکه قدرت پردازشی تامین شده توسط این سیستم به پایه چیپست اگزینوس 7420 نمی‌رسد، اما بنچمارک‌های گرفته شده برای این دستگاه، نشان‌دهنده قدرت پردازشی بالای آن است. البته چنین سیستم پردازشی را پیشتر در برخی از نسخه‌های گلکسی نوت 4 دیده بودیم.

بسته‌بندی

بسته‌بندی تبلت Samsung Galaxy Tab S2 شبیه به بسته‌بندی خانواده گوشی‌های گلکسی S6 می‌باشد و داخل جعبه آن می‌توانید دفترچه راهنما، شارژر سامسونگ، کابل microUSB و سوزن مخصوص اسلات microSD را مشاهده کنید.

بسته بندی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

البته در کنار وسایل داخل جعبه، سامسونگ وسایل دیگری برای این دستگاه را نیز پیشنهاد کرده که برای برخی از کاربران می‌تواند جالب باشد. کیف تاشو فیلپ کاور و داکت مخصوص نسخه 9.7 اینچی از جمله وسایلی می‌باشند که می‌توانید به شکل جداگانه تهیه کنید.

طراحی

از لحاظ طراحی، تبلت سامسونگ Galaxy Tab S2 را می‌توان یکی از بهترین و بدون اشتباه‌ترین خط تولیدهای سامسونگ نامید. به هر حال، کمپانی سامسونگ به خاطر نسبت ابعاد 4:3 بکار گرفته شده در این تبلت، مجبور شده سه دکمه ناوربری دستگاه را در حالت عمودی دستگاه قرار دهد.

طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

برای مقایسه، بهتر است نگاهی هم به نسخه قدیمی این دستگاه بندازید. تبلت Samsung Galaxy Tab S 10.5 با نسبت ابعاد 16:10 حالتی بهتر برای قرار گیری افقی این سه دکمه داشت.

طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 10.5

اما در مورد خوش‌دست بودن تبلت، باید اشاره کنیم که به لطف بدنه فوق باریک دستگاه، کار بدست گرفتن تبلت بسیار آسان‌تر شده و همچنین وزن 389 گرمی برای تبلت 9.7 اینچی بسیار سبک محسوب می‌شود.

رنگبندی دستگاه شامل سه رنگ مشکی، سفید و طلایی می‌باشد.

رنگبندی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

جنس بدنه از پلی کربنات بوده و طراحی قابل قبولی دارد، اما اصلا نزدیک به جنس بدنه استفاده شده در پرچمداران گوشی‌های سامسونگ نیست.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 9.7 اینچی از نوع superAMOLED استفاده شده در Tab S2 دارای رزولوشن 2048×1536 و تراکم پیکسلی 264ppi است. چنین اعداد و ارقامی را برای اولین بار در تبلت اپل آیپد 3 مشاهده کرده بودیم و امروزه کم و بیش به استانداردی برای تبلت‌های بالارده اندرویدی تبدیل شده است.

صفحه نمایش تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

در مورد رزولوشن دستگاه، باید اشاره کنیم که این عدد نسبت به نسل قبلی که دارای رزولوشن QHD بوده یک نزول ترقی می‌شود. اما در کل با توجه به استفاده از چیپست سریع‌تر و باتری کوچکتر، این نکته از نظر عملکردی بگونه‌ای ترقی بشمار می‌آید.

کنترلرها

همانطور که اشاره کردیم، سه دکمه اصلی در قسمت زیری دستگاه تعبیه شده‌اند. دکمه خانه با نوار فلزی احاطه شده است و با سنسور اثر انگشت ترکیب شده. در بالای دستگاه نیز می‌توانید دوربین سلفی 2.1 مگاپیکسلی، سنسور سنجش نور محیط و لوگوی سامسونگ را مشاهده کنید.

دوربین سلفی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

سمت چپ دستگاه عاری از هرگونه دکمه و اسلات می‌باشد. اما سمت راست جایی است که می‌توانید دکمه‌های کنترل صدا، پاور و اسلات میکرواس‌دی را مشاهده کنید.

طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

در قسمت بالایی نیز همانند قسمت چپ هیچ چیزی وجود ندارد و جک 3.5 میلی‌متری، پورت microUSB و دو اسپیکر دستگاه در قسمت پایین تعبیه شده‌اند.

طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

در پشت گوشی دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی قرار دارد. همچنین دو نقطه در این قسمت مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد برای لوازم اضافی برای دوربین در نظر گرفته شده‌اند.

طراحی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

عملکرد و بنچمارک

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S2 مجهز به چیپست 64 بیتی اگزینوس 5433 با چهار هسته Cortex-A57 با کلاک 1.9 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با کلاک 1.3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی مالی T760MP6 می‌باشد که حافظه رم 3 گیگابایتی ترکیب شده است.

عملکرد این چیپست را قبلا در برخی از نسخه‌های گوشی سامسونگ Galaxy Note 4 دیده بودیم و می‌توان نمره قابل قبولی به این چیپست داد. به هر حال بنچمارک‌های گرفته شده از این تبلت نشان‌دهنده عملکرد واقعی آن است.

بنچمارک انتوتو 5

بنچمارک تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

بنچمارک گیکبنچ 3

بنچمارک گیکبنچ 3 تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

بنچمارک کراکن 1.1

بنچمارک کراکن تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

همانطور که در انواع بنچمارک های بالا نیز مشاهده می‌کنید، گلکسی Tab S2 عملکرد بهتری مخصوصا در بخش گرافیکی نسبت به نسل قبلی خود دارد. اما واقعیت امر این است که قدرت پردازشی تامین شده توسط این چیپست، قابل مقایسه با عملکرد مشاهده شده در چیپست اگزینوس 7420 با فناوری 14nm در خانواده گوشی‌های گلکسی S6 و نوت 5 نیست.

رابط کاربری

این تبلت با اندروید آبنبات چوبی 5.0.2 مزین شده با رابط کاربری TouchWiz UX عرضه می‌شود. آخرین نسخه از رابط کاربری کره‌ای‌ها بسیار زیبا و تطابق‌پذیر با دستگاه‌ها و تبلت‌هایی با صفحه نمایش بزرگ است.

رابط کاربری تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

اجرای مالتی تسکینگ با استفاده از تقسیم صفحه نمایش طبیعتا برای این تبلت فراهم شده که در نوع خود یکی از کاربردی‌ترین‌ها بشمار می‌آید. این دستگاه از 5 اپلیکیشن فعال پشتیبانی می‌کند که اپلیکیشن‌های بعدی مینیمایز شده و به صورت میان‌بر در صفحه اول در دسترس است.

رابط کاربری تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

دوربین

همانند نسخه قبل، این تبلت مجهز به دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی می‌باشد که متاسفانه اینبار خبری از فلش LED برای این دوربین نیست.

دوربین اصلی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

با وجود اینکه دوربین 8 مگاپیکسلی گزینه بسیار خوبی تلقی نمی‌شود، اما این دوربین در بخش فیلم‌برداری عملکرد خوبی دارد و قادر است فیلم‌هایی با کیفیت 2Kp ضبط کند. تصویر زیر به همراه برش صد درصدی آن به خوبی کیفیت این دوربین را نمایش می‌دهد.

نمونه عکس دوربین تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 2

 سخن آخر

با توجه به مطالب فوق، می‌توان گفت تبلت سامسونگ گلکسی تب S2 در بخش طراحی (به جز جنس بدنه)، صفحه نمایش و رابط کاربری یکی از بهترین تبلت‌های حال حاضر بازار می‌باشد. شاید بکارگیری از چیپست اگزینوس 7420 در این تبلت، باعث می‌شد در بهترین نامیدن این تبلت در بین تبلت‌های اندرویدی شک نکنیم. بزرگترین رقیب این تبلت را می‌توان تبلت سونی ایکسپریا زد 4 نامید که در برخی از بخش‌ها برتری‌هایی نسبت به این تبلت دارد. اما اگر به دنبال دستگاهی کارآمد با صفحه نمایش بزرگ و طراحی زیبا و خوش‌ساخت هستید، گلکسی Tab S2 بهترین گزینه برای خرید تبلت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی تبلت Samsung Galaxy Tab S2 9.7"

  1. ببینید من دارم خب،دوربین پشتش خوبه ولی دوربین جلوش خیلی خرابه باتریش هم دیر شارژ میشه و مشکل داره و زود شارژش تموم میشه حتی من مجبور شدم باتریش رو عوض کنم ولی الان بازم خوبه یعنی بد نیست ویژگی های نبتا خوبی داره برای مثال حالت خصوصی داره که میتونی یزایی رو که نمیخوای بقیه ببینن مخفی کنی و روش رمز بزاری.کلی بخوای حساب کنی بد نیست سرعت بالایی داره،کلی بخوام بگم خوبهولی اگر خواستید تبلت بخرید از اینا نخرید من به شخص بهتون یشنهاد میکنم اگر قیمت مناسب میخوایید لنووا بخرید

  2. واقعا من فکر نمیکردم دوربین ثانویش 2.1 باشه فروشنه به من گفت دوربین جلو 5 پشت 8 لعنت به این دروغ و دغل بازیا

    1. سلام. شما قبل از هر خرید وسایل الکترونیکی باید در اینترنت سرچی بکنید و مشخصات و آگاهی نسبی از دستگاه مورد نظرتون رو کسب کنید.