نقد و بررسی کامل گوشی Samsung Galaxy J5 Pro

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ J5 Pro

سامسونگ گوشی های هوشمند تولیدی خود را به خوبی دسته بندی کرده است و به دلیل همین دسته بندی می باشد که سری های مختلفی در گوشی های تولیدی سامسونگ وجود دارد. هر یک از سری های سامسونگ دارای گوشی های مختلفی می باشند و این سری ها از نظر کلاس گوشی های موجود در خود، با یکدیگر متفاوت می باشند. یکی از سری های سامسونگ، سری J می باشد که گوشی های این سری در کلاس گوشی های میان رده قرار دارند و از زمان تولید و عرضه بسیار موفق بوده اند و ضمن جلب رضایت کاربران، فروش بالایی را نیز برای سامسونگ رقم زده اند. گوشی J5 نیز همواره یکی از گوشی های موفق این سری بوده است که در این پست، ما به بررسی نسخه 2017 این گوشی یا همان J5 Pro خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش 5.2 اینچی گوشی J5 Pro از صفحه نمایش 5 اینچی گوشی J3 Pro بزرگتر بوده و از صفحه نمایش 5.7 اینچی J7 Pro کوچکتر می باشد. دقیقا مانند صفحه نمایش این گوشی، دیگر مشخصات سخت افزاری مربوط به J5 Pro نیز مابین گوشی های J3 و J7 قرار دارند. گوشی J5 Pro از نظر سخت افزاری و قدرت پردازش و دیگر موارد، یک گوشی بهتر نسبت به J3 بوده اما به خوبی گوشی J7 Pro نمی باشد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

گوشی J5 Pro از چیپست Exynos 7870 استفاده می کند که ضمن داشتن هشت هسته، از فرآیند ساخت 14nm نیز بهره مند می باشد و در نتیجه نسبت به چیپست چهار هسته Snapdragon 410 که در نسخه 2016 این گوشی به کار رفته بود، چیپست بهتر و قدرتمندتری بوده و به واسطه فرآیند ساخت 14nm خود، مصرف باتری را نیز بهینه تر می کند. اما بر خلاف گوشی J7 Pro که تنها گوشی سری J می باشد که از صفحه نمایش FullHD بهره می برد، گوشی J5 Pro از صفحه نمایشی با رزولوشن 720p استفاده می کند که البته با در نظر گرفتن ابعاد صفحه نمایش، کاملا قابل قبول می باشد. در مورد رزولوشن 720p صفحه نمایش J5 Pro باید به دو نکته اشاره کرد. اولا گوشی J7 2016 نیز مجهز به صفحه نمایشی با رزولوشن 720p بود که عملکرد خوبی داشته و بسیار موفق نیز ظاهر شد، همچنین با توجه به پردازنده گرافیکی Mali-T830MP2 که در گوشی J5 Pro به کار رفته است و عملکرد بسیار بهتری با  تعداد پیکسل های کمتر در صفحه نمایش دارد، رزولوشن 720p موجود در گوشی J5 Pro کاملا قابل توجیه بوده و در واقع عملکرد پردازشی گوشی را نیز هنگام اجرا برنامه های گرافیکی بالا می برد. صفحه نمایش گوشی J5 Pro از پنل AMOLED نیز استفاده می کند و تنها ایرادی را که می توان به صفحه نمایش این گوشی وارد دانست، نبود امکان صفحه نمایش همیشه روشن (AOD)، می باشد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

حافظه رم گوشی J5 Pro برابر با 2GB و حافظه داخلی این گوشی برابر با 16GB می باشد. البته در برخی کشورها با توجه به سیاست سامسونگ، گوشی J5 Pro با حافظه رم 3GB و حافظه داخلی 32GB نیز عرضه می شود. اما دوربین های اصلی و سلفی به کار رفته در J5 Pro همان دوربین های به کار رفته در J7 Pro می باشند که هر دو دوربین، دوربین های 13MP می باشند. همچنین طراحی و ظاهر گوشی J5 Pro نیز دقیقا یکسان با گوشی J7 Pro می باشد و تنها تفاوت ظاهری موجود بین این دو گوشی، بزرگتر بودن گوشی J7 Pro از نظر ابعادی می باشد.

با توجه به مشخصات سخت افزاری مناسب و بعضا بسیار نزدیک به گوشی J7 Pro، گوشی J5 Pro را حتی می توان نسخه کوچکتر گوشی J7 Pro برای کاربرانی که طرفدار کار با گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ نیستند، دانست. البته باید اعتراف کرد که J5 Pro در مقایسه با J7 Pro برخی کمبودها نیز دارد هر چند این کمبودها بسیار کوچک باشند.

طراحی:

گوشی J5 Pro ابعادی برابر با 146.2×71.3x8mm دارد که ابعادی استاندارد برای استفاده راحت تر از گوشی و خوش دست بودن آن می باشد. J5 Pro در مقایسه با J7 Pro گوشی خوش دست تر با ابعاد مناسب تری می باشد و در نتیجه احتمالا موفق به جلب نظر کاربران بیشتری در مقایسه با J7 Pro به سمت خواهد شد که البته در این صورت، قیمت بالاتر J7 Pro نیز در این امر دخیل خواهد بود. همچنین از نظر وزن نیز گوشی J5 Pro با داشتن وزن 160 گرمی در مقایسه با وزن 181 گرمی گوشی J7 Pro، از وزن مناسب تری برخوردار می باشد.

گوشی های سری J سامسونگ ابتدا مانند بسیاری از گوشی های دیگر، بدنه ای پلاستیکی داشتند اما با گذشت زمان، جنس بدنه این گوشی ها نیز تغییر کرده و حال بدنه ای تمام فلزی یا بدنه ای ساخته شده از آلیاژی از فلز دارند. البته هر چند طراحی جدید تمام فلز، ظاهری زیبا تر و جذاب تر به گوشی می بخشد، به دلیل عدم امکان استفاده از باتری های قابل تعویض، مخالفانی نیز دارد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

بدنه گوشی J5 Pro نیز از جنس فلز آلومینیومی با رنگ ماتی می باشد که به زیبایی های گوشی نیز افزوده است. با توجه به جنس بدنه گوشی، شاهد حضور خطوط آنتن در قسمت پشت گوشی نیز می باشیم. برخی برندها همواره تلاش کرده اند با یک رنگ کردن خطوط آنتن و بدنه گوشی، باعث پنهان شدن این خطوط شوند که سامسونگ در گوشی های J5 Pro و J7 Pro خود چنین عمل نکرده است. سامسونگ رنگ خطوط آنتن و بدنه گوشی را کمی متفاوت طراحی کرده است تا باعث دیده شدن این خطوط شود و باید اعتراف کرد که این طراحی موفق بوده و توانسته ظاهر گوشی را جذاب تر نیز کند.

قسمت جلو گوشی شامل صفحه نمایش Super AMOLED در مرکز گوشی می باشد که در قسمت پایین صفحه نمایش گوشی دکمه فیزیکی Home قرار دارد که البته با قرار دادن سنسور اثر انگشت در دکمه Home، کاربرد این دکمه بیشتر از گوشی های قدیمی تر سامسونگ می باشد. دکمه های خازنی گوشی نیز به رسم دیرینه سامسونگ در قسمت راست و چپ دکمه فیزیکی Home قرار گرفته اند. اما یکی از ارتقاهای قابل توجهی که گوشی J5 Pro در مقایسه با نسخه 2016 خود به همراه دارد، در قسمت بالای صفحه نمایش می باشد و آن استفاده از دوربین 13MP به عنوان دوربین سلفی گوشی است. در کنار این دوربین یک فلش LED نیز قرار دارد که به عکس برداری با کیفیت مناسب در شرایط نوری ضعیف کمک می کند. البته حضور این فلش LED باعت حذف LED نمایش دهنده نوتیفیکیشن ها در این گوشی و همچنین گوشی J7 Pro شده است که البته به دلیل عدم پشتیبانی گوشی J5 Pro از امکان صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD، این کمبود در این گوشی در مقایسه با گوشی J7 Pro بیشتر احساس می شود.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

لبه راست گوشی سامسونگ شامل دکمه Power  می باشد و در قسمت بالای این دکمه، بلندگو گوشی وجود دارد. اما لبه چپ گوشی، قسمت شلوغ تر گوشی می باشد. دکمه های ولوم به صورت دو دکمه جدا از هم و نه یک دکمه در لبه چپ گوشی حضور دارند و برای نسخه دو سیم کارت این گوشی، دو شیار نیز در این قسمت وجود دارد که یک شیار مخصوص دو سیم کارت Nano گوشی و یک شیار مخصوص کارت حافظه جانبی گوشی می باشد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

گوشی های سری J فاقد USB-C می باشند و این پورت microUSB 2.0 می باشد که در قسمت پایین گوشی به کار رفته است. در قسمت راست این پورت یک جک 3.5mm و در قسمت چپ آن نیز یک میکروفون قرار گرفته است.

 

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

گوشی J5 Pro از نظر طراحی، ظاهر بسیار زیبایی داشته و به قدری خوش دست بوده و اندازه مناسبی دارد که این امر می تواند به عنوان یکی از دلایل عمده انتخاب J5 Pro در برابر J7 Pro توسط بسیاری از کاربران مطرح شود. J5 Pro با توجه به ابعاد مناسب و استانداردی نیز که دارد، کاملا مناسب برای استفاده با یک دست نیز می باشد.

صفحه نمایش:

همان طور که اشاره شد، صفحه نمایش گوشی J5 Pro یک صفحه نمیاش 5.2 اینچی می باشد که رزولوشنی برابر با 720p داشته و از پنل Super AMOLED استفاده می کند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش نیز برابر با 282ppi بوده و این صفحه نمایش از ماتریس Diamond pixel استفاده می کند.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

مقدار حداکثر روشنایی صفحه نمایش برابر با 326nits می باشد که در مقایسه با نسخه 2016 گوشی کمی کمتر می باشد اما در حالت Auto، این گوشی J5 Pro می باشد که عملکرد بسیار بهتری دارد. روشنایی صفحه نمایش J5 Pro زیر نور مستقیم عملا برابر با روشنایی صفحه نمایش نسخه 2016  گوشی می باشد اما تفاوت این دو گوشی در جایی می باشد که J5 Pro دارای یک سنسور تشخیص دهنده نور محیط می باشد که در نتیجه به صورت خودکار می تواند روشنایی صفحه نمایش را تنظیم نماید در حالی که در نسخه 2016 گوشی، این کار به صورت دستی انجام می گرفت. در کل می توان گفت که عملکرد صفحه نمایش J5 Pro زیر نور خورشید و در فضای باز بهتر از نسخه 2016 این گوشی می باشد.

باتری:

گوشی J5 Pro از یک باتری 3000mAh استفاده می کند که ظرفیت باتری اش به مقدار 600mAh کمتر از ظرفیت باتری گوشی J7 Pro می باشد اما باید کوچک تر بودن و کمتر بودن رزولوشن صفحه نمایش را نیز در گوشی J5 Pro در نظر گرفت. باتری گوشی J5 Pro قادر به روشن نگه داشتن گوشی به مدت 97 ساعت در حالت Standby می باشد. J5 pro با باتری 3000mAh خود توانایی روشن نگه داشتن گوشی به مدت 21 ساعت هنگام مکالمه 3G، نزدیک به 11 ساعت هنگام وب گردی در اتصال به شبکه Wi-Fi و در نهایت 18 ساعت هنگام پخش ویدیو به طور مداوم را دارد که مقدارهای مناسب و خوبی می باشند.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

رابط کاربری:

گوشی J5 Pro از سیستم عامل Android 7.0 Nougat استفاده می کند که در کنار آن رابط کاربری جدید سامسونگ یعنی UX نیز در گوشی نصب شده است. رابط کاربری UX همان رابط کاربری به کار رفته در گوشی های جدید S8 می باشد که به کار گرفته شدن آن روی گوشی های میان رده سامسونگ یک اقدام بسیار کاربر پسند و مثبت از جانب سامسونگ می باشد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

اما یکی از مهمترین و قابل توجه ترین نکات منفی گوشی J5 Pro عدم پشتیبانی از امکان صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD می باشد که در کنار آن نبود چراغ LED مخصوص نوتیفیکیشن ها این ایراد را حتی بزرگتر جلوه می دهد و در حال حاضر روشن کردن گوشی را به عنوان تنها راه موجود برای پی بردن به وجود نوتیفیکیشن ها، پیام ها یا تماس های از دست رفته، پیش روی کاربر قرار می دهد.

نبود امکانی برای پی بردن از وجود یا عدم وجود نوتیفیکیشن در گوشی بدون روشن کردن صفحه نمایش گوشی، کاربر را مجبور به استفاده از صفحه قفل می کند، جایی که نوتیفیکیشن ها به صورت استاندارد اندروید و با قابلیت پاسخ سریع در صفحه قفل نمایش داده می شوند. در قسمت پایین صفحه قفل دو میان بر نیز به صورت پیش فرض برای دسترسی به شماره گیر و دوربین قرار دارند که البته قابل شخصی سازی می باشند.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در صورتی که از سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی استفاده نمایید، صفحه قفل نمایش داده نخواهد شد. سنسور اثر انگشت J5 Pro شاید سریع ترین سنسور به کار رفته در گوشی های هوشمند نباشد اما مزیت آن آماده به کار بودن و فعال بودن آن می باشد به طوری که لازم به روشن کردن صفحه نمایش گوشی و سپس عمل باز کردن قفل گوشی نمی باشد و در هر حالتی با لمس این سنسور، قفل گوشی باز شده و صفحه قفل نیز نمایش داده نمی شود.

ظاهر رابط کاربری نیز همان طور که به آن اشاره شد، همان ظاهر رابط کاربری به کار رفته در گوشی های S8 می باشد. آیکون های از نو طراحی شده، ظاهری ساده تر داشته و بصورت پیش فرض خبری از آیکون Apps در گوشی نمی باشد. البته اضافه کردن این آیکون به صفحه اصلی از تنظیمات ممکن می باشد. در صورتی که کاربر بخواهد آیکون Apps پنهان بوده و گوشی فقط یک لایه داشته باشد، می تواند با پایین یا بالا کشیدن انگشت خود در هر قسمتی از صفحه نمایش به صفحه App drawer منتقل شده و تمامی برنامه های نصب شده روی گوشی را ببیند. اما نکته قابل توجه این است که حتی اگر آیکون Apps به صفحه نمایش اضافه شود، باز هم با کشیدن انگشت به بالا یا پایین در صفحه نمایش، صفحه App drawer نمایش داده خواهد شد و در واقع راهی برای غیر فعال کردن این قابلیت وجود ندارد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

رابط کاربری جدید سامسونگ یک موتور قدرتمند برای شخصی سازی تم ها نیز دارد که در آن تم هایی نیز از قبل طراحی شده اند که برخی ار آن ها دارای آیکون های خاص خود نیز بوده و قابلیت دانلود و نصب را دارند.

نوتیفیکیشن ها نیز در رابط کاربری جدید سامسونگ دچار تغییراتی شده اند. با یک بار کشیدن انگشت به سمت پایین، شش تاگل نمایش داده می شود و با کشیدن مجدد انگشت به سمت پایین، تمامی تاگل ها به نمایش در می آیند. همچنین در ابتدا و با یک بار کشیدن همزمان دو انگشت به سمت پایین، تمامی تاگل ها به نمایش در آمده و نیازی به پایین کشیدن انگشت برای دو بار متوالی نخواهد بود.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

رابط کاربری جدید سامسونگ دارای امکانات بیشتر و جالب تری نیز می باشد. برای مثال پشتیبانی از امکان Multi-window، امکان ایجاد فضای امن یا فضای دوم که با پین یا رمز مشخصی امکان دسترسی به آن وجود دارد و می توان فایل ها، عکس ها و برنامه هایی را در این فضا مخفی کرد، امکان نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه،حضور Game Launcher که سرعت اجرا بازی ها را بهبود می بخشد و بسیاری از امکانات جالب دیگر از جمله امکانات این رابط کاربری می باشند که استفاده از این رابط کاربری را بسیار لذت بخش نیز می کنند.

عملکرد سخت افزاری:

گوشی J5 Pro مانند گوشی J7 Pro از چیپست Exynos 7870 بهره می برد که یکی از تغییرات اساسی گوشی J5 Pro نسبت به نسخه 2016  خود می باشد. چیپست جدید به کار رفته در این گوشی یک چیپست هشت هسته نیز می باشد که J5 را از محدوده چیپست های چهار هسته خارج کرده است. هیچ یک از گوشی های J5 Pro و J7 Pro از چیپست Exynos 7880 که در گوشی های سری A به کار می رود بهره نبرده اند اما یکسان بودن چیپست J5 Pro و J7 Pro خبر خوبی برای طرفداران این گوشی می باشد.

حافظه داخلی گوشی J5 Pro برابر با 16GB و همچنین حافظه رم گوشی برابر با 2GB می باشد که هر دو مقدارهای کمی می باشند بخصوص حافظه رم که قدرت پردازشی گوشی را کمی پایین می آورد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

در کل و به طور خلاصه در مورد عملکرد سخت افزاری J5 Pro می توان گفت، کنار هم قرار دادن صفحه نمایش 720p و چیپست Exynos 7870 در گوشی J5 Pro یک اقدام بسیار خوب و هوشمندانه از جانب سامسونگ می باشد که حداکثر بازده ممکن را از چیپست به کار رفته در گوشی گرفته و قدرت پردازشی گوشی را نیز در کلاس خود بسیار مناسب و قابل قبول می کند. در کنار قدرت پردازشی مناسب و قابل قبول پردازنده گوشی، پردازنده گرافیکی نیز هماهنگی و سازگاری خوبی با صفحه نمایش 720p گوشی داشته و علکرد این پردازنده نیز مناسب می باشد. گوشی J5 Pro یک گوشی بسیار قدرتمند نمی باشد و دقیقا مانند کلاسی که در آن قرار دارد، یک گوشی میان رده با قدرت پردازشی متوسط می باشد که البته قدرت پردازش و اجرا کارها و برنامه های روزانه را به راحتی و بدون هیچ مشکلی داشته و از نظر قدرت گرافیکی، حتی هم رده و بهتر از برخی گوشی های بالا رده نیز می باشد.

دوربین:

مانند سال 2016، دوربین به کار رفته در گوشی J5 Pro همان دوربین به کار رفته در J7 Pro می باشد. دوربین IMX258 ساخت سونی که رزولوشنی برابر با 13MP داشته و دریچه دیافراگم لنزش نیز برابر با f/1.7 می باشد به عنوان دوربین اصلی گوشی J5 Pro در این گوشی به کار رفته است. در کنار دوربین اصلی این گوشی، یک فلش LED برای عکس برداری در شرایط نوری ضعیف نیز در نظر گرفته شده است.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

مانند رابط کاربری یکسانی که گوشی J5 Pro از گوشی S8 با خود به همراه دارد، برنامه دوربین گوشی نیز کاملا یکسان با برنامه دوربین گوشی S8 می باشد. مانند گوشی S8، بالا یا پایین کشیدن انگشت در برنامه دوربین باعث جا به جا شدن بین دوربین های اصلی و سلفی گوشی می شود، کشیدن انگشت به سمت چپ پنلی را ظاهر می کند که شامل فیلترهایی می باشد و در صورتی که کاربر علاقه داشته باشد می تواند از این قسمت فیلترهای مورد علاقه خود را اعمال کند و در نهایت کشیدن انگشت به سمت راست نیز پنلی را ظاهر می کند که کاربر می تواند حالت عکس برداری را از این پنل انتخاب نماید.

گوشی J5 Pro قادر به ثبت عکس هایی می باشد که کیفیت قابل قبول و خوبی دارد اما قادر به برآورده کردن تمامی انتظاراتی که از دوربین این گوشی می رفت نمی باشد. محدوده دینامیکی عکس ها پایین بوده و در صحنه های با کنتوراست بالا، سایه های سیاهی نیز ظاهر می شوند و در کنار این ها، لبه های عکس ها نیز مقداری ملایمت دارد. اما در کنار موارد گفته شده، جزئیات زیاد عکس ها، نویز بسیار کم در عکس ها و همچنین رنگ های بسیار زیبا و نزدیک به واقعیت از ویژگی های مثبت عکس های ثبت شده با دوربین این گوشی می باشند. البته با فعال کردن حالت HDR می توان پایین بودن محدوده دینامیکی را نیز تا حدی جبران کرد و کیفیت تصاویر را بالا برد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

علی رغم یکسان بودن دوربین گوشی های J5 Pro و J7 Pro، عکس های پانوراما ثبت شده با دوربین گوشی J7 Pro دارای کیفیت بالاتر و بهتری بوده و رزولوشن بیشتری نیز دارند هر چند در حالت کلی عکس های پانوراما J5 Pro نیز دارای کیفیت خوب و قابل قبولی می باشند.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

گوشی J5 Pro دارای یک دوربین 13MP دیگر نیز می باشد. دوربین سلفی گوشی J5 Pro یک دوربین 13MP ساخت خود سامسونگ می باشد که لنزی با دریچه دیافراگم f/1.9 نیز دارد. کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی علی رغم 13MP بودن هر دو دوربین J5 Pro، هر چند کمی پایین تر از کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین اصلی گوشی است اما مجددا به عنوان عکس های ثبت شده با دوربین سلفی گوشی، قابل قبول و خوب می باشد. گوشی J5 Pro در کنار دوربین سلفی گوشی نیز یک فلش LED در نظر گرفته است که البته ضعیف تر از فلش LED به کار رفته در قسمت پشت گوشی می باشد. البته فلش LED به کار رفته در قسمت جلو گوشی به دلیل ضعیف بودنش، تفاوت چشم گیری در کیفیت عکس هایی که در شرایط نوری ضعیف ثبت می شوند ایجاد نمی کند و برخی کاربران احتمالا ترجیح می دادند تا به جای این فلش LED، یک LED نمایش دهنده نوتیفیکشن ها در قسمت جلو این گوشی به کار می رفت.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

گوشی J5 Pro همچنین قابلیت ثبت ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد. نبود امکان فیلم برداری 4K در گوشی های میان رده با توجه به قیمت آن ها، در حال حاضر یک امر طبیعی می باشد و سامسونگ را به دلیل مجهز نکردن J5 Pro به امکان فیلم برداری 4K نمی توان سرزنش کرد.

در مجموع کیفیت دوربین گوشی J5 Pro را می توان قابل قبول و خوب ارزیابی کرد. هر چند در مقایسه با عکس های ثبت شده با دوربین گوشی های بالا رده، دوربین J5 Pro کیفیت پایین تری دارد، اما مقایسه دوربین J5 Pro با دوربین گوشی های هم رده با خود، کیفیت مناسب و قابل قبول دوربین J5 Pro را اثبات می کند.

جمع بندی:

گوشی J5 Pro با داشتن بدنه تمام فلز، چیپست با فرآیند ساخت 14nm که مصرف بهینه باتری را به همراه دارد، صفحه نمایش Super AMOLED با کیفیت بسیار خوب و جدیدترین رابط کاربری سامسونگ یک گوشی میان رده مناسب محسوب می شود.

قیمت خرید گوشی سامسونگ J5 Pro

شاید در سال 2016 این گوشی J7 بود که به عنوان اولین پیشنهاد برای کاربرانی که به دنبال گوشی های میان رده با کیفیت و قدرت پردازشی مناسب بودند، مطرح می شد. اما امسال و با حضور چیپست Exynos 7870 در گوشی J5 Pro و طراحی تمام فلز و زیبای این گوشی، گوشی J5 Pro نیز به عنوان یک پیشنهاد بسیار مناسب برای کاربرانی که به دنبال خرید گوشی های میان رده هستند می تواند مطرح شود و با داشتن قدرت پردازشی مناسب و قابل قبولی که در اجرا برنامه های روزمره و حتی بازی های گرافیکی نه چندان سنگین دارد، می تواند رضایت کاربران خود را نیز به راحتی جلب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ J5 Pro"

  1. lcd زود میسوزه من تا حالا دو بار عوض کردم از دستم افتاد بدون اینکه حتی گلسش کاری بشه اما تاچش خراب شد و مجبور شدم صحفه عوض کنم

  2. خوب نیست ال سی دیش زود میسوزه و قیمت السی دیش هم بالاست رفتم تعمیرش کنم یک میلیون هزینه داره

  3. gooshie khobie! hodooda 1 sali mishe gereftam va eshkali barash bevojood ayoomadee faqat ye nokteyi k vojood dare va ija ham behesh eshre nashod ineke moteasefane faqede qabeliate fast sharjing hastesh!