نقد و بررسی پرچمدار هواوی Honor 8 Pro

نقد و بررسی پرچمدار هواوی Honor 8 Pro

 

هواوی با معرفی گوشی های P10 و Mate 9 خود تقریبا از تمامی امکاناتی که دیگر برندها در گوشی ها و پرچمدارهای خود رونمایی کرده بودند، استفاده کرده و از غافله عقب نماند. حالا هواوی تلاش می کند تا از امکانات و به روز رسانی ها و نوآوری های جدیدتری در پرچمدارهای جدید خود در بازار گوشی های هوشمند رونمایی کند. Honor 8 Pro مثال خوبی برای این گوشی ها می باشد.

Honor 8 Pro که یک گوشی هوشمند زیر نظر Huawei می باشد، امکانات بیشتر و برتری هایی نسبت به گوشی های قبلی هواوی نیز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. برای مثال امکانات این گوشی در مقایسه با گوشی Honor 8 و همچنین P10 بیشتر می باشد.

Honor-8-pro-first

برای شروع، این گوشی صفحه نمایش بزگتری با رزولوشن 1440p دارد. همچنین چیپست آن آخرین چیپست Kirin یعنی Kirin 960 می باشد که همراه با حافظه رم 6GB عملکرد فوق العاده ای را به ارمغان آورده است. طراحی گوشی تمام فلز بوده و شبیه P10 می باشد که البته بعضی منحنی های زیبا در جاهای مناسب خود نیز قرار گرفته و طراحی گوشی را زیباتر کرده است.

چیزی که گوشی Honor 8 Pro از نسل قبلی خود یعنی Honor 8 به ارث می برد، اولین نسل از دوربین های دوگانه هواوی می باشد که البته حالت فیلم برداری Leica را با خود به همراه ندارد اما باز هم کیفیت عکس برداری و فیلم برداری بسیار خوبی را دارا می باشد. همچنین گوشی دارای یک سنسور اثر انگشت در قسمت پشت گوشی می باشد که استفاده از آن بسیار راحت می باشد اما کاربردهایی که سنسور اثر انگشت چند کاربردی P10 با خود به همراه داشت را ندارد.

Honor-8-pro-overview

Honor 8 Pro یک گوشی می باشد که ترکیبی جالب از سخت افزارهای جدید و قدیمی می باشد. البته گوشی به گونه ای طراحی شده است که عملکرد عالی دارد. برای مثال علی رغم اینکه دوربین به کار رفته در این گوشی همراه با به روز رسانی هایی می باشد اما دوربین قبلی مناسب تر به نظر می رسد.

Honor 8 Pro عملکرد بهتر و کارایی بیشتری نسبت به چیزی که به نظر می رسد دارد که در ادامه به هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

ابعاد گوشی 157×77.5x7mm می باشد که برای یگ گوشی 5.7 اینچی تقریبا مناسب است هر چند هواوی می توانست قسمت بالا و پایین صفحه نمایش را کمی کوچکتر کرده و در نتیجه ابعاد گوشی را کمی کاهش دهد. Honor 8 Pro از گوشی 5.5 اینجی P10 مقدار 3mm عریض تر و بلندتر بوده و با داشتن وزن 184g مقدار 19g سنگین تر از P10 Plus می باشد.

Honor-8-pro-second

صفحه نمایش :

پنل 5.7 اینچی LTPS IPS LCD به کار رفته در Honor 8 Pro با داشتن تراکم پیکسلی 515ppi و رزولوشن 1080p کیفیت بهتری در مقایسه با گوشی Honor 8 در اختیار کاربران می گذارد. البته نکته منفی در مورد یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا، فشار بیشتر به پردازنده گرافیکی و در نتیجه مصرف بیشتر باتری گوشی می باشد.

Honor-8-pro-screen-overview

صفحه نمایش گوشی Honor 8 Pro میزان روشنایی حداکثر 560nits را که فوق العاده است همراه با سطوح سیاهی که در صفحه نمایش به زیبایی به نمایش در می آیند در اختیار کاربر می گذارد. نتیجه این کیفیت و مشخصات گفته شده در مورد صفحه نمایش گوشی، عملکرد فوق العاده گوشی در فضای باز و زیر نور آفتاب و همچنین کنتراست عالی صفحه نمایش می باشد.

 

باتری:

Honor 8 Pro از یک باتری مهر و موم شده و غیر قابل تعویض 4000mAh استفاده می کند. گوشی از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می کند و برای این کار یک شارژر 9V/2A برای گوشی در نظر گرفته شده است که قادر است در مدت 30 دقیقه باتری گوشی را به میزان %35 و در مدت یک ساعت و پنجاه دقیقه باتری گوشی را به میزان %100 شارژ نماید.

در تست های انجام شده روی باتری گوشی، باتری 4000mAh این گوشی موفق به 77 ساعت روشن نگه داشتن گوشی شد که به معنی آن است که می توانید به مدت 3 روز تمام از گوشی خود هر روز یک ساعت تماس صوتی، یک ساعت پخش ویدیو و یک ساعت وب گردی استفاده کنید و سپس گوشی خود را مجددا شارژ نمایید.

Honor-8-pro-battery-overview

نرم افزار:

همان طور که انتظار می رفت، گوشی Honor 8 Pro از رام EMUI خود شرکت هواوی استفاده می کند که در حال حاضر ورژن 5.1 آن در حال استفاده می باشد. سیستم عامل گوشی فقط بر Android 7 Nougat خالص مبتنی نیست بلکه با توجه به بهینه سازی هایی که هواوی روی سیستم عامل انجام داده، سیستم عامل این گوشی عملکرد بهتری نیز دارد. لانچر با توجه به روزرسانی ها ظاهر زیباتری دارد و همچنین طراحی نیز تغییر کرده و حالا تم هایی با رنگ های مختلف در اختیار کاربر است تا از بین آن ها انتخاب خود را انجام دهد.

Honor-8-pro-third

بهینه سازی های انجام شده روی EMUI شامل تغییرات کوچک و زیبای ظاهری و همچنین تغییرات بزرگ در اجرا برنامه ها و بالا بردن کارایی گوشی می باشند. برای مثال دو حالت جدید Ultra Memory و Ultra Response در نظر گرفته شده است.

حالت اول یعنی Ultra Memory با تمرکز روی عمل بازیابی و خالی کردن سریع رم، سرعت اجرا برنامه ها را بالا برده و عملکرد بهتری از گوشی می گیرد.

حالت دوم یعنی Ultra Response با کمک درایور جدید گوشی، واکنش سریع تری به لمس ها و درخواست های شما نشان می دهد. به طوری که طبق ادعا هواوی، حالا سرعت و دقت صفحه نمایش های این شرکت با سرعت و دقت صفحه نمایش های Apple برابری می کنند.

صفحه قفل یا همان Lockscreen گوشی نسبت به ورژن های قبلی تغییری نکرده است. هنگامی که صفحه نمایش را روشن می کنید، هر بار با یک تصویر زمینه جدید در صفحه قفل مواجه هستید که هنگام اتصال شما به Wi-Fi دانلود می شوند و البته می توانید با متوقف کردن این کار، مانع از تغییر تصویر زمینه در هر بار روشن شدن صفحه نمایش شوید. صفحه قفل گوشی طراحی بسیار ساده ای دارد و فقط ساعت را همراه با تاریخ نشان داده و یک میان بر به برنامه دوربین در گوشه سمت راست گوشی دارد که برای دسترسی ساده و سریع به دوربین علاوه بر این میانبر، می توانید با دو بار فشار دادن دکمه ولووم نیز برنامه دوربین را اجرا کنید.

منو iOS-style صفحه قفل گوشی نیز حفظ شده است و می توانید با کشیدن قسمت پایین صفحه قفل به سمت بالا، به بعضی از میان بر ها مانند روشن کردن فلش گوشی، ماشین حساب، ضبط صدا و تایمر دسترسی داشته باشید. همچنین امکان متوقف کردن عوض شدن تصویر زمینه صفحه قفل گوشی و تنظیمات آن نیز در این قسمت وجود دارد.

Honor-8-pro-four

در سیستم عامل طراحی شده هواوی، علاوه بر حالت چند کاربر که در خود سیستم عامل اندروید وجود دارد، حالتی وجود دارد که به کاربر امکان ایجاد فضای شخصی می دهد که دسترسی به این فضای شخصی فقط با یک اثر انگشت ممکن می باشد و در غیر این صورت، کاربر به فضایی هدایت می شود که احتمالا برخی برنامه ها و اطلاعات در آن نمایش داده نشوند.

همچنین امکان جدیدی که هواوی در رابط کاربری خود ایجاد کرده است، فراهم آوردن امکان استفاده از رابط دو لایه استاندارد اندروید می باشد. به این معنی که با انتخاب این حالت آیکون App Drawer به صفحه اول گوشی اضافه شده و با لمس آن می توانید به صفحه ای که تمام برنامه های نصب شده روی گوشی را نشان می دهد دسترسی داشته باشید.

Honor-8-pro-five

هواوی برای گوشی جدید خود دو حالت ذخیره انرژی در نظر گرفته است که در حالت اول بعضی محدودیت های کوچک روی سخت افزار و نرم افزار ایجاد می شود اما در حالت دوم گوشی به حالت تک صفحه ای با تصویر زمینه کاملا مشکی رنگی می رود که فقط  شش عدد میان بر برای دسترسی به برنامه ها وجود دارد که قابل شخصی سازی می باشند و همچنین در هر لحظه فقط یک برنامه می تواند در حال اجرا باشد.

سخت افزار:

گوشی Honor 8 Pro از همان چیپست Kirin 960 به کار رفته در Mate 9 و P10 استفاده می کند. این چیپست توسط شرکت HiSilicon که به خود هواوی تعلق دارد ساخته شده است و برای اولین بار در گوشی های Mate 9 رونمایی شده و آغاز به کار کرد. چیپست Kirin 960 مطمئنا در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین چیپست های موجود در بازار می باشد.

Honor-8-pro-six

پردازنده اصلی به کار رفته در این چیپست متشکل از چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.4GHz و همچنین چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8GHz می باشد. Cortex-A73 به کار رفته در چیپست این گوشی عملکرد باتری را در مقایسه با A72 به میزان %30 بهتر می کند در حالی که در عین حال از نظر سخت افزاری نیز قدرتمندتر بوده و کارایی و عملکرد سخت افزاری گوشی را نیز بهبود می دهد.

همچنین این چیپست با انتخاب Mali-G71MP8 به عنوان پردازنده گرافیکی خود نیز بهبود قابل توجهی در کارایی و عملکرد گوشی به وجود آورده است و عملکرد واقعی یک پرچمدار را از خود به نمایش می گذارد. البته قبل از Honor 8 Pro، این پردازنده گرافیکی روی گوشی های Mate 9 و همچنین P10 نیز استفاده شده بود و موفق به جلب نظرات مثبت کاربران نیز شده بود.

در حالت کلی، گوشی Honor 8 Pro عملکرد فوق العاده ای از سخت افزار خود به نمایش گذاشته است که عملکردی در خور یک پرچمدار واقعی می باشد و برای ما جای هیچ گله و درخواست بیشتری را باقی نگذاشته است. عملکرد پردازنده گرافیکی نیز عالی بوده و این پردازنده نیز قادر به انجام هر وظیفه گرافیکی می باشد.

تنها نکته منفی در مورد عملکرد این گوشی این است که هنگام استفاده سنگین از گوشی و اجرا چندین برنامه در آن، قسمت کوچکی از پشت گوشی کمی داغ می شود که در چنین مواقعی استفاده از گوشی کمی ناخوشایند به نظر می رسد.

دوربین:

دقیقا مثل گوشی Honor 8، گوشی Honor 8 Plus نیز از دو سنسور 12MP استفاده می کند که در کنار آن ها دو فلش LED نیز وجود دارد. یکی از سنسورها معمولی و استاندارد بوده و مخصوص ثبت عکس های رنگی می باشد در حالی که سنسور دوم مونوکروم بوده و فقط عکس های سیاه و سفید ثبت می کند.

Honor-8-pro-seven

دوربین به کار رفته در این گوشی همان تنظیماتی را دارد که دوربین P9 با خود به همراه داشت البته بدون برند Leica روی دوربین گوشی. با توجه به اینکه دوربین گوشی ساخت Leica نمی باشد، نباید انتظار وضوح بسیار بالا در عکس ها و همچنین فیلمبرداری با ملایمت زیاد را از دوربین این گوشی داشت هر چند که باز هم کیفیت دوربین بسیار بالا می باشد. دوربین Honor 8 Pro بر خلاف دوربین Honor 8 قابلیت ثبت عکس های سیاه و سفید را به کمک سنسور مونوکروم خود دارد.

Honor 8 Pro هم مثل گوشی های Honor 8 و P9 از یک سنسور مجزا برای ثبت عکس های سیاه و سفید استفاده می کند که این سنسور در شرایطی که نور کم باشد عکس های با کیفیت بالایی اما به صورت سیاه و سفید ثبت می کند. در نتیجه هنگامی که دو سنسور دوربین گوشی همزمان عمل کرده و نتیجه عکس های رنگی و سیاه وسفید هر کدام از دو سنسور با هم ترکیب می شوند، عکس های با کیفیت فوق العاده ای مخصوصا در شرایطی که نور محیط کم باشد ثبت می شود.

برنامه دوربین امکانات زیاد و ظاهر ساده و راحتی برای کاربر به همراه دارد. این برنامه امکانات بسیار زیادی برای عکاسی حرفه ای تر در اختیار شما می گذارد تا در صورتی که دانش لازم عکاسی را داشته باشید بتوانید عکس های با کیفیت بسیار بالایی ثبت کنید. امکانات و تنظیمات حرفه ای موجود در برنامه دوربین، با کشیدن انگشت دست از هر قسمتی از برنامه دوربین به سمت بالا و یا پایین در صفحه ای مجزا ظاهر می شود تا کاربر از آن ها استفاده کند.

سنسور مونوکروم:

در مورد این سنسور و عکس های سیاه و سفید عالی که این سنور ثبت می کند و همچنین همکاری این سنسور با سنسور رنگی که نتیجه این همکاری عکس های فوق العاده حتی در شرایط نور کم می باشد بحث شد. اما عکس های سیاه و سفیدی که این سنسور در روز ثبت می کند نیز چیزی کمتر از بی نظیر نیست. جزئیات بسیار زیاد، نویز بسیار کم در تصاویر که حتی می توان ادعای نبود نویز را نیز کرد و کنتراست عالی، دوربین مونوکروم را به تنهایی قادر به ثبت عکس های سیاه و سفید فوق العاده ای کرده است. اما در شرایط نوری ضعیف عملکرد این سنسور کمی پایین می آید و سنسور مونوکروم گوشی های P10 و P9 عملکرد یکسانی در چنین شرایطی دارند که البته با این وجود باز هم کیفیت عکس ها بسیار عالی می باشد. کیفیت عکس های ثبت شده در شرایط نوری کم با سنسور مونوکروم کیفیت بالاتر و بهتری نسبت به سنسور رنگی داشته و نویز تصویر کمتر وجزئیات بیشتری قابل مشاهده می باشد.

Honor-8-pro-nine

سنسور رنگی:

ابتدا به عکس برداری با این سنسور و در روز و شرایط روشنایی مساعد بحث می کنیم. عکس هایی که در شرایط نوری خوب با دوربین 12MP این دوربین ثبت می شوند، کیفیت بسیار بالایی داشته و جزئیات زیادی قابل تشخیص است، رنگ ها بسیار طبیعی بوده و نویز تصاویر بسیار کم می باشد. دامنه رنگ ها در این دوربین بسیار عالی می باشد و هنگامی که هر دو سنسور همزمان عمل کرده و نتیجه هر دو با یکدیگر ترکیب می شود، عکس های بی نظیری در هر شرایط نوری در اختیار کاربر می گذارد.

Honor-8-pro-ten

دوربین سلفی:

دوربین جلو Honor 8 Pro یک دوربین 8MP با لنزی به دریچه دیافراگم f/2.0 می باشد. دوربین سلفی گوشی از نظر جزئیات، دامنه رنگ و کنتراست عملکرد عالی دارد اما تنها مشکل آن کمی رنگ پریده بودن عکس ها می باشد که البته در حالت کلی عکس های ثبت شده با این دوربین نیز کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارند.

Honor-8-pro-eleven

فیلم برداری:

گوشی Honor 8 Pro قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K را دارا می باشد. مانند گوشی P10، این گوشی نیز ویدیو های 4K خود را به طریق H.265 codec کدگذاری می کند. دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و با نرخ های 30 فریم بر ثانیه و همچنین 60 فریم بر ثانیه را دار می باشد که ویدیو های 1080 ثبت شده با دوربین با فرمت MPEG-4 فشرده سازی می شوند که قابلیت بارگذاری در یوتیوب را نیز دارند. نکته جالب این است که در حالت فیلم برداری 1080p/60fps حجم فایل شما بزرگتر از فیلم برداری با کیفیت 4K خواهد بود که البته با توجه به در نظر گرفتن روش H.265 codec برای کدگذاری ویدیو های 1080 چیز عجیبی نمی باشد.

جمع بندی:

پس یک گوشی در حد و اندازه های یک پرچمدار از یک برند زیر نظر هواوی یا یک پرچمدار با قیمت مناسب؟

بهترین چیپست ساخت هواوی، صفحه نمایش با رزولوشن بالا، آخرین ورژن از اندروید، خوش دستی و کیفیت ساخت بالا، دقت و سرعت بالا سنسور اثر انگشت، عمر بالای باتری، دوربین با دو سنسور و قابلیت ثبت عکس های سیاه و سفید با کیفیت عالی و همچنین فیلم برداری 4K همگی امکانات عالی این گوشی می باشند که از Honor 8 Pro یک رقیب برای پرچمدارهای اندرویدی موجود در بازار ساخته است.

Honor-8-Pro-twelve

Honor 8 Pro یک گوشی توانا و قدرتمند از نظر عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری و یک گوشی بسیار زیبا از نظر طراحی می باشد که با توجه به این ویژگی ها به عنوان یک پرچمدار وارد رقابت با دیگر پرچمدارهای موجود در بازار شده است. حال اینکه این گوشی با توجه به قیمت مناسب خود در بین پرچمدارها بتواند چه موفق شود یا حتی در رقابت با پرچمدارها ضعیف ظاهر شود، نمی توان قدرت و عملکرد سخت افزاری بالا و زیبایی و خوش دستی طراحی آنرا انکار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *