نقد و بررسی کامل گوشی سونی Xperia XA1 Ultra

نقد و بررسی کامل گوشی سونی Xperia XA1 Ultra

علاقه سونی به گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ به سال 2013 بر می گردد. زمانی که سونی گوشی Xperia Z Ultra را با صفحه نمایشی 6.4 اینچی رونمایی کرد. حال 4 سال بعد و در سال 2017 ما شاهد گوشی Xperia XA1 Ultra با صفحه نمایشی 6 اینچی هستیم.

دلیل نام گذاری این گوشی به XA1 Ultra بدین ترتیب می باشد که حرف X بیانگر سری این گوشی ها، حرف A بیانگر میان رده بودن این گوشی ها و در نهایت کلمه Ultra به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش این گوشی می باشد.

در مورد دوربین جلو این گوشی تغییرات چشمگیری در مقایسه با گوشی های قبلی سونی وجود ندارد اما دوربین اصلی گوشی یک دوربین در حد دوربین پرچمدارها می باشد. سخت افزارهای پایه و اساسی مثل حافظه رم و حافظه داخلی بیشتر از نیاز یک گوشی میان رده می باشد و چیپست به کار رفته در گوشی یک چیپست 16 نانو متری می باشد تا با توجه به پایین بودن ظرفیت باتری، استفاده بهینه و خوبی از باتری داشته و در نتیجه عمر باتری بالا باشد.

XA1-Ultra-overview22

سونی سنسور اثر انگشت را در اکثر گوشی های خود به کار برده است اما گوشی XA1 Ultra یکی از این گوشی ها نمی باشد. در حالی که امروزه اکثر گوشی های پرچمدار و حتی گوشی های میان رده از سنسورهای اثر انگشت استفاده می کنند، نبود این سنسور در گوشی XA1 Ultra کمبودی است که نمی توان به راحتی از کنارش گذشت. همچنین با توجه به کوچکتر شدن حاشیه های قسمت جلو صفحه نمایش گوشی های هوشمند جدید، زیاد بودن حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش XA1 Ultra نیز دیگر عیب این گوشی می باشد. البته در این گوشی حاشیه های سمت راست و چپ یکی از باریک ترین حاشیه ها در بین گوشی های Sony می باشد. باریک بودن حاشیه های راست و چپ این سوال را به وجود می آورد که چرا سونی این کار را در مورد پرچمدارهای خود و حاشیه های بالا و پایین آن انجان نمی دهد که البته حتما سونی دلایل خود را برای این کار دارد.

XA1-Ultra-2

اگر از کاربران در مورد ظرفیت باتری گوشی ها سوال شود، طبیعتا پاسخ اکثریت آن ها این خواهد بود که ظرفیت بیشتر بهتر است. اما اگر از سونی این سوال پرسیده شود، به نظر می رسد که سونی به ظرفیت باتری گوشی های سال قبل خود قانع بوده و در نتیجه ظرفیت باتری XA1 Ultra را افزایش چشمگیر و قابل توجهی نداده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از چیپست جدیدتر 16 نانو متری که بهینه سازی هایی نیز با خود به همراه داشته است، عملکرد باتری XA1 Ultra را در مقایسه با گوشی های قدیمی تر بهتر کرده است اما باز هم علاقه مندان سونی از حضور یک باتری با ظرفیت بیشتر مطمئنا استقبال می کردند.

از نظر سخت افزاری، گوشی XA1 Ultra تقریبا همان گوشی XA1 می باشد با صفحه نمایشی بزرگتر. البته مطمئنا بهینه سازی هایی در سخت افزار این گوشی شکل گرفته است و حتی در برخی موارد XA1 Ultra سخت افزار قدرتمند تری دارد اما تفاوت های سخت افزاری این دو گوشی به میزان زیاد و قابل توجهی محسوس و بزرگ نمی باشد.

در مورد صفحه نمایش XA1 Ultra نیز باید اشاره کرد که نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی در XA1 Ultra بهتر از XA1 می باشد. صفحه نمایش Ultra XA1 به مقدار 22 میلی متر بلندتر از XA1 می باشد در حالی که تفاوت طول گوشی بین این دو 20 میلی متر است و در نتیجه این امر باعث کوچک تر شدن حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش در XA1 Ultra نسبت به XA1 شده است.

گوشی XA1 Ultra از اسپیکرهای استریو بهره نمی برد که با توجه به بزرگ بودن صفحه نمایش که باعث می شود طرفداران تماشای فیلم و ویدیو در گوشی به سمت این گوشی جذب شوند، یک نکته منفی به حساب می آید که شاید نظر برخی از این دسته از طرفداران را نسبت به گوشی عوض کند.

XA1-Ultra-3

صفحه نمایش:

برای این که یک گوشی سونی بتواند پسوند Ultra را با خود به همراه داشته باشد، باید صفحه نمایشی 6 اینچی یا بزرگتر از 6 اینچ داشته باشد و گوشی XA1 Ultra با توجه به اندازه صفحه نمایش خود، شرط لازم برای داشتن این نام را دارد. همچنین پنل به کار رفته در این گوشی نیز یک پنل FullHD می باشد که البته برای صفحه نمایشی با این اندازه چیزی کمتر از FullHD مناسب نمی بود و پنل های بهتر از این پنل نیز قیمت گوشی را بالاتر می برد که با توجه به کلاس گوشی و میان رده بودن آن امکان پذیر نبود. رزولوشن صفحه نمایش نیز 367 پیکسل در هر اینچ می باشد که برای یک گوشی در این کلاس کاملا مناسب است.

XA1-Ultra-screenoverview

صفحه نمایش گوشی XA1 Ultra بسیار روشن می باشد به طوری که اگر در تنظیمات گوشی حداکثر روشنایی را انتخاب کنبد، این مقدار به 600nit نیز می رسد. از میان گوشی های رقیب XA1 Ultra تعداد کمی از آن ها قابلیت رقابت با XA1 Ultra در زمینه حداکثر روشنایی صفحه نمایش را دارند و فقط عملکرد گوشی هایی بهتر از XA1 Ultra می باشد که پنل آن ها از نوع AMOLED می باشد.

از نظر عملکرد گوشی در فضای باز و زیر نور آفتاب نیز عملکرد گوشی XA1 Ultra بسیار عالی می باشد به طوری که این گوشی در این زمینه عملکرد بهتری حتی در مقایسه با iPhone 7 Plus داشته و حتی گوشی Moto Z Play نیز با پنل AMOLED خود قابلیت رقابت با XA1 Ultra را ندارد. البته گوشی Galaxy A7 2017 سامسونگ در این زمینه نسبت به XA1 Ultra از عملکرد بهتری برخوردار است.

باتری:

باتری استفاده شده در این گوشی یک باتری 2700mAh می باشد. سال قبل و قبل از رونمایی از گوشی XA1 و با توجه به مشخصاتی که از این گوشی داده شده بود، انتظار عملکرد خوبی از باتری 2300mAh این گوشی نمی رفت که بعد از رونمایی و انجام تست هایی روی گوشی، خلاف این انتظارات ثابت شده و در حقیقت عملکرد باتری گوشی XA1 بهتر از حد انتظار بود. همین امر باعث شد تا انتظارات از باتری XA1 Ultra قبل از انجام تست های لازم روی این گوشی بالا برود که البته نتایج بدست آمده بعد از انجام این تست ها کمی غافل گیرانه بود.

باتری XA1 Ultra توانایی روشن نگه داشتن گوشی به مدت 68 ساعت را دارد که در مقایسه با XA1  کمتر می باشد. اما این باتری توانایی پخش ویدیو به مدت 10 ساعت را دارد که هر چند برخی گوشی ها توانایی پخش ویدیو برای مدت بیشتری را نیز دارند اما با توجه به صفحه نمایش بزرگ و 6 اینچ XA1 Ultra، تماشای ویدیو به مدت 10 ساعت امری تحسین برانگیز از جانب سونی می باشد.

همچنین کاربر با این گوشی می تواند با اتصال به شبکه WiFi به مدت 12 ساعت وب گردی در صفحات اینترنت مشغول باشد که مجددا مقدار خوبی می باشد.

اما امکان مکالمه صوتی در این گوشی به مدت 13 ساعت می باشد که کمی ضعیف و غیر قابل دفاع می باشد که به نظر می رسد اشکال کار در این زمینه مربوط به مودم Mediatek به کار رفته در این گوشی می باشد که کارایی لازم را در مقایسه با رقبای خود ندارد.

به هر حال در گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ مثل XA1 Ultra مکالمه صوتی در اولویت اول نمی باشد و مدت زمان پخش ویدیو و وب گردی در چنین گوشی هایی از اهمیت بالاتری نسبت به مکالمه صوتی برخوردار می باشد.

XA1-Ultra-batteryoverview

در قسمت نرم افزاری مربوط به باتری نیز سونی امکان اخنصاصی Stamina battery را در اختیار دارد که یک امکان خوب و جالب می باشد.  این امکان دو حالت Stamina و Ultra Stamina را دارا می باشد. فعال کردن حالت اول باعث غیر فعال شدن امکانات غیر ضروری گوشی مانند GPS و ویبره می شود و از این طریق عمر باتری را کمی بالاتر می برد. اما فعال کردن حالت دوم یعنی Ultra Stamina فقط در زمان هایی که شارژ گوشی بسیار کم می باشد و امکان شارژ کردن گوشی نیز به زودی میسر نمی باشد پیشنهاد می شود. فعال کردن این حالت باعث می شود تا کاربر فقط به امکانات اولیه گوشی دسترسی داشته باشد. در این حالت یک صفحه نمایش ساده ظاهر می شود که در آن امکان انجام کارهای ساده مثل برقراری تماس های صوتی و ارسال پیامک، امکان دسترسی به مخاطبین و دوربین ممکن می باشد.

رابط کاربری:

تمامی گوشی های میان رده جدید Xperia از سیستم عامل Android 7.0 Nougat به طور پیش فرض استفاده می کنند. گوشی XA1 Ultra نیز از این قاعده مثتثنی نبوده و از این سیستم عامل اندروید استفاده می کند. البته در برخی گوشی های سونی مثل XZs ورژن 7.1.1 از سیستم عامل اندروید استفاده می شود که در این مورد باید گفت تفاوت محسوس و بزرگی بین این دو ورژن وجود ندارد. شخصی سازی هایی که سونی روی هر دو ورژن از این سیستم عامل انجام داده است بسیار کم و ثابت بوده و امکانات قابل توجه مثل Stamina در هر دو ورژن حاضر می باشند.

XA1-Ultra-4

اما در نبود سنسور اثر انگشت، این قفل هوشمند می باشد که کاربران می توانند به آن مراجعه کنند. با فعال کردن قفل هوشمند، گوشی همراه شما در شرایط خاصی مثل برخی مکان های تعریف شده، صداها، چهره ها و حتی هنگام نزدیکی به برخی دستگاه های دیگر، به شما اجازه عبور از پروتکل باز کردن قفل گوشی را که شما احتمالا برای گوشی در نظر گرفته اید، می دهد.

Xa1-Ultra-5

رابط کاربری و شخصی سازی هایی که سونی روی آن انجام داده است تقریبا همان رابط کاربری به کار رفته در گوشی های قبلی سونی می باشد. با کشیدن انگشت خود به سمت پایین در صفحه اول گوشی، صفحه ای نمایش داده می شود که در آن برنامه هایی که بیشتر از آن ها استفاده کرده اید نمایش داده می شود و در زیر آن پیشنهاداتی برای نصب برخی برنامه های جدید می باشد. البته در قسمت بالای صفحه نیز قسمتی برای جست و جو وجود دارد که می توانید با نوشتن نام برنامه، به آن برنامه دسترسی داشته باشید.

Xa1-Ultra-6

در رابط جدید سونی امکان نصب تم های جدید که ظاهر و صداهای گوشی XA1 Ultra را شخصی سازی می کنند و ظاهر جدیدی به گوشی می دهند نیز میسر شده است. برخی از این تم ها حتی تعاملی می باشند و به لمس های شما روی صفحه نمایش گوشی واکنش نشان می دهند.

قسمت نوتیفیکیشن ها در رابط کاربری سونی زیاد تغییر داده نشده است و همان ظاهر ساده خود اندروید را با خود به همراه دارد. در این قسمت می توانید تاگل های موجود را شخصی سازی کرده و میزان روشنایی صفحه نمایش را نیز تنظیم کنید.

XA1-Ultra-7

در گوشی XA1 Ultra نیز مانند اکثر گوشی های دیگر، امکان تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت و اجرا همزمان دو برنامه در آن وجود دارد. البته در پیاده سازی سونی، خود برنامه نیز باید از این امکان پشتیبانی بکند که راهی برای فهمیدن اینکه برنامه مورد نظر از این امکان پشتیبانی می کند یا خیر وجود ندارد. شما برای دانستن این موضوع باید برنامه مورد نظر خود را در این حالت اجرا نمایید تا از پشتیبانی برنامه از این حالت مطمئن شوید.

با توجه به بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی، امکان استفاده یک دستی از گوشی نیز وجود دارد که در صورت نیاز باید ابتدا این امکان را از تنظیمات گوشی فعال کنید. پس از فعال کردن این امکان، می توانید با کشیدن انگشت خود از یکی از گوشه های قسمت پایین صفحه نمایش به سمت مرکز صفحه نمایش این حالت را اجرا نمایید. پس از انجام این کار علاوه بر اینکه امکان بزرگ تر و یا کوچک تر کردن پنجره ظاهر شده وجود دارد، امکان تغییر مکان پنجره ظاهر شده و انتقال آن به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش نیز وجود دارد.

XA1-Ultra-8

کارایی:

گوشی جدید سونی از چیپست Helio P20 به عنوان قلب تپنده گوشی استفاده می کند. چیپست میان رده ای که توسط Mediatek ارایه شده است و از دو پردازنده چهار هسته Cortex-A53 بهره می برد که فرکانس یکی از پردازنده ها 2.3GHz و فرکانس پردازنده دیگر 1.6GHz می باشد.

چیپست های میان رده Mediatek در سال های اخیر به دلیل عدم کارایی مناسب در قسمت انرژی که به معنای مصرف بالای باتری گوشی می باشد، مورد انتقاد واقع می شدند اما نکته مثبت در مورد چیپست Helio P20 بر خلاف چیپست های دیگر Mediatek این می باشد که این چیپست بر مبنای یک فرآیند ساخت 16 نانو متری ساخته شده است که در مقایسه با چیپست های 28 نانو متری که برای مثال می توان Helio P10 را نام برد، علاوه بر استفاده بسیار بهتر و بهینه تر از باتری گوشی، گوشی همراه را نیز داغ نمی کند که نکته بسیار مثبت و قابل توجهی می باشد.

XA1-Ultra-9

به طور خلاصه می توان گفت که گوشی XA1 Ultra یک گوشی قابل اعتماد می باشد. هر چند عملکرد پردازنده گرافیکی Helio P20 در گوشی XA1 با توجه به صفحه نمایش 720p آن در مقایسه با XA1 Ultra که از صفحه نمایش FullHD بهره می برد بهتر بود اما باید در نظر گرفت که در میان گوشی های هم رده و هم کلاس با XA1 Ultra که صفحه نمایش FullHD نیز دارند، به جز گوشی Galaxy A7 2017 که بهترین عملکرد را دارد، عملکرد پردازنده گرافیکی XA1 Ultra از بقیه گوشی ها بهتر می باشد.

دوربین:

گوشی XA1 Ultra نیز مانند گوشی کوچکتر شبیه به خود یعنی XA1 از یک دوربین 23MP در پشت گوشی به عنوان دوربین اصلی گوشی استفاده می کند که این دوربین یک دوربین 23MP معمولی نمی باشد بلکه دوربین ساخت خود سونی می باشد که سنسور IMX300 در آن به کار رفته است و یک دوربین قدرتمند می باشد.

XA1-Ultra-10

سنسور IMX300 همزمان با گوشی Z5 معرفی و رونمایی شد و از آن زمان، سونی در تمامی گوشی های پرچمدار خود از این سنسور استفاده کرده بود. اما امسال و با معرفی دوربین 19MP جدید سونی، سنسور IMX300 دیگر روی گوشی های پرچمدار این شرکت به کار نرفته و در گوشی های میان رده سونی از آن استفاده می شود.

بسته به اینکه شما با چه نسبت ابعادی اقدام به عکاسی می کنید، یکی از دو بخش مختلف دوربین فعال و عکس شما را ذخیره می کند که یکی از حالت های 22.8MP یا 20.1MP خواهد بود. از مزیت های امکان عکاسی با دو نسبت ابعادی، میدان دید گسترده تر در موارد لازم می باشد.

دوربین XA1 Ultra دارای امکاناتی مثل فوکوس اتوماتیک لیزری و یا سنسور RGBC-IR نمی باشد که در همین دوربین 23MP به کار رفته در گوشی های XZ و یا X Compact موجود بود اما این گوشی میان رده دیگر امکانات زیبا و جالب این دوربین را با خود به همراه دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که عدم حضور دو امکان گفته شده در گوشی XA1 Ultra با توجه به مهم و حیاتی نبودن آن ها در عکاسی، ایراد و اشکال بزرگی محسوب نمی شود و دوربین به کار رفته در XA1 Ultra به خوبی و با قدرت عمل می کند.

برنامه دوربین گوشی های سونی از ابتدا به روز رسانی و بهتر می شدند و برنامه دوربین این گوشی نیز همین روند را طی کرده است. در برنامه دوربین گوشی، شما می توانید با کشیدن انگشت خود به سمت راست یا چپ حالت های مختلف عکاسی را فعال کرده و از آن ها استفاده نمایید. همچنین در حالتی که گوشی را با یک دست گرفته باشید، کشیدن انگشت روی صفحه نمایش گوشی باعث می شود تا بین دوربین جلو و دوربین اصلی گوشی جا به جا شوید.

XA1-Ultra-11

اما یکی از حالت هایی که در دوربین این گوشی بسیار استفاده می شود، حالت Superior Auto می باشد که در این حالت تمامی رزولوشن دوربین به کار برده می شود و تصاویر شما با بهترین کیفیت ثبت می شوند. این حالت با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف در سوژه عکاسی شما و تنظیم کردن خودکار تمامی تنظیمات مربوطه، تصاویری با بهترین کیفیت ممکن را ثبت می کند. حالت Superior Auto حتی امکان روشن کردن خودکار HDR را نیز در مواقع لازم دارد.

کیفیت تصاویر:

علی رغم کیفیت بالا و بسیار خوبی که تصاویر ثبت شده با این دوربین داشتند، باز هم انتظارات از دوربین 23MP سونی بالا بود و دوربین این گوشی قادر به برآورده کردن انتظارات تمامی کاربران نشد هر چند کیفیت تصاویر به مرور زمان و در گوشی های جدیدتر بهتر می شد. به عنوان مثال ملایمت زیاد لبه های تصاویر از جمله موارد نا امید کننده تصاویر ثبت شده با این دوربین در گوشی های قبلی سونی بود. اما با معرفی گوشی میان رده XA1 که از همین دوربین استفاده می کرد، مشخص شد که بسیاری از ایرادات این دوربین برطرف شده و تصاویر ثبت شده با XA1 از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند. همین امر باعث شد تا انتظارات از دوربین XA1 Ultra نیز بالا رفته و کاربران انتظار تصاویری با کیفیت بهتر حتی در مقایسه با XA1 را داشته باشند.

حال و با معرفی گوشی XA1 Ultra ،با وجود کیفیت خوب و قابل قبولی که تصاویر ثبت شده با این گوشی دارند، تعادل رنگ سفید نا مناسب و تمایل به رنگ سبز را می توان از جمله ایرادات وارد بر دوربین این گوشی نام برد. اما میزان جزئیات در تصاویر این گوشی بسیار زیاد بوده و میزان نویز تصاویر نیز در روشنایی مناسب، بسیار کم و قابل چشم پوشی می باشد. تصاویر ثبت شده به میزان بسیار خوبی شارپ بوده و محدوده دینامیکی تصاویر نیز وسیع می باشد. سونی به طور مداوم کیفیت دوربین گوشی های خود را بالا برده و بهینه سازی هایی را در آن اعمال کرده است اما با وجود این بهینه سازی ها و بهبودها، باز هم در لبه های تصاویر ثبت شده با دوربین XA1 Ultra کمی ملایمت وجود دارد که البته همان طور که اشاره شد میزان ملایمت تصاویر در مقایسه با گوشی های قبلی سونی که پرچمدار نیز بودند کمتر شده است.

XA1-Ultra-12

کیفیت تصاویر سلفی:

دروبین جلو گوشی XA1 Ultra در مقایسه با دوربین جلو گوشی XA1 یک تفاوت سخت افزاری اساسی دارد. در حالی که در گوشی XA1 از یک دوربین 8MP و بدون فلش در قسمت جلو گوشی استفاده شده بود، گوشی XA1 Ultra از یک دوربین 16MP به همراه یک فلش LED در قسمت جلو گوشی بهره می برد.

جزئیات تصاویر سلفی بسیار زیاد، محدوده دینامیکی بسیار خوب و رنگ ها بسیار شبیه به واقعیت هستند و در کنار این ها نسبت ابعادی 16:9 کادر بزرگتری را در مقایسه با گوشی های دیگر در اختیار کاربر قرار می دهد.

با توجه به توضیحات ارایه شده، کیفیت دوربین جلو این گوشی بسیار خوب و قابل قبول بوده و عملکرد آن در مقایسه با دوربین جلو بسیاری از گوشی های هم رده و هم کلاس با خود بهتر می باشد.

XA1-Ultra-13

کیفیت ویدیوها:

گوشی XA1 Ultra توانایی ثبت ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارا می باشد. سونی معمولا امکان فیلم برداری با کیفیت 4K را فقط در گوشی های پرچمدار و بالارده خود قرار می دهد و طبق انتظار این امکان در گوشی XA1 Ultra وجود ندارد. اما علاوه بر سیاست سونی مبنی بر قرار ندادن امکان فیلم برداری 4K در گوشی های میان رده خود، چیپست Mediatek به کار رفته در گوشی XA1 Ultra نیز بر خلاف چیپست Snapdragon 625 توانایی پشتیبانی از فیلم برداری 4K را ندارد. کاربران این گوشی قادر به ثبت کلیپ های 1080p در حالت HDR نیز می باشند هر چند کیفیت این کلیپ ها راضی کننده نمی باشد.

ویدیو های ثبت شده با این گوشی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه با نرخ 17Mbps ذخیره می شوند که استاندارد می باشد. همچنین نرخ ذخیره صداهای استریو همراه ویدیوها نیز 128Kbps می باشد.

در کل کیفیت ویدیوهای ثبت شده با این گوشی مثل تصاویر ثبت شده با این گوشی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و دوربین این گوشی در میان دوربین گوشی های هم رده و هم کلاس با خود یکی از بهترین عملکردها را از خود به نمایش می گذارد.

سخن پایانی:

طرفداران گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ و 6 اینچی زیاد نیستند. اما برای همان تعداد از طرفداران و یا کسانی که علاقه مند به تماشای فیلم و ویدیو در گوشی همراه می باشند، گوشی XA1 Ultra می تواند پیشنهاد خوبی باشد. باتری این گوشی علی رغم ظرفیت کمی که دارد، با توجه به استفاده از چیپست 16 نانو متری و بهینه سازی هایی که روی آن انجام شده است، کاربر را قادر می سازد تا به مدت 10 ساعت مداوم به تماشای فیلم و ویدیو مشغول بوده و یا به مدت 13 ساعت به وب گردی با کمک WiFi مشغول باشد. تنها مشکل این گوشی در زمینه تماشای ویدیو و فیلم، عدم حضور اسپیکرهای استریو برای طرفداران تماشای فیلم و ویدیو در گوشی می باشد. صفحه نمایش گوشی نیز حتی در فضای باز و زیر نور آفتاب عملکرد بسیار خوبی را داشته و کاربر را کاملا راضی نگه می دارد.

دیگر امکان قابل توجه این گوشی، دوربین جلو آن می باشد که تصاویر با کیفیت بسیار خوبی را ثبت کرده و نویز تصویر بسیار کمی را دارد. رنگ ها بسیار طبیعی بوده و محدوده دینامیکی نیز وسیع می باشد و علاوه بر این ها، گوشی در قسمت جلو نیز مجهز به یک فلش می باشد تا در شرایط نوری بسیار ضعیف به کمک کاربر بیاید.

XA1-Ultra-14

صفحه نمایش بزرگ، عمر باتری مناسب و قابل قبول، دوربین های جلو و پشت با رزولوشن بالا و کیفیت عالی، به نظر می رسد که گوشی XA1 Ultra یک گوشی سفارشی برای علاقه مندان به تماشای ویدیو در یوتیوب، علاقه مندان به ثبت عکس های سلفی و کاربرانی که مدت زیادی را در شبکه های اجتماعی به سر می برند، می باشد. گوشی های ارزان قیمت تر و حتی گران قیمت تر از گوشی XA1 Ultra نیز وجود دارند که توانایی انجام کارهای فوق را دارند اما علاقه مندان به سونی مطمئنا با شناختی که از این برند دارند، XA1 Ultra را انتخاب می کنند و باید اعتراف کرد که انتخاب آن ها، انتخاب درستی نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی کامل گوشی سونی Xperia XA1 Ultra"