نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

نقد و بررسی کامل و تخصصی گوشی HTC U11 Plus

گوشی HTC U11 Plus می توانست گوشی Pixel 2 XL گوگل باشد اگر گوگل LG را برای ساخت پرچمدار خود انتخاب نمی کرد. به همین دلیل اشتراکات بسیار زیادی میان گوشی های +HTC U11 و Pixel 2 XL وجود دارد. طراحی بسیار مشابه، صفحه نمایش عریض 6 اینچی، چیپست اسنپ دراگون 835، دوربین بسیار قدرتمند و با کیفیت 12MP، سنسور اثر انگشت قرار گرفته در قسمت پشت گوشی، سنسورهای حساس به فشار قرار گرفته در لبه گوشی و در نهایت سیستم عامل اندروید Oreo، همگی ویژگی های مشترک میان دو پرچمدار HTC و گوگل به حساب می روند.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

اما HTC علاوه بر ویژگی های مشترک گفته شده، پرچمدار خود را به اسپیکر قدرتمند Boom نیز مجهز کرده است. سنسورهای حساس به فشار گوشی HTC قابلیت های بیشتر و بهتری دارند، دریچه دیافراگم لنز دوربین گوشی HTC گسترده تر بوده و در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی بالاتر می باشد، ثبت صدا در ویدیو ها به صورت 3D امکان پذیر می باشد، ظرفیت باتری بالاتر بوده و در نهایت نسخه ای از گوشی با حافظه رم 6GB نیز در دسترس می باشد در حالی که گوشی گوگل از حافظه رم 4GB بهره می برد. بنابراین HTC U11 پلاس به هیچ عنوان گوشی ضعیف تری در مقایسه با گوشی Pixel 2 XL نبوده و حتی برتری هایی نیز در مقایسه با گوشی گوگل با خود به همراه دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

جک صوتی 3.5 میلی متری از گوشی HTC U11 Plus حذف شده است اما حداقل حذف شدن آن دلیل خوبی دارد. چنان چه به مشخصات گوشی های جدید HTC کمی دقت نمایید متوجه عدم حضور این جک صوتی در آن ها نیز خواهید شد. دلیل این کار نیز اهمیتی می باشد که HTC برای ضد آب بودن گوشی های هوشمند خود قائل است. گوشی های اخیر HTC همگی بدون جک صوتی ساخته شده اند اما در عوض گواهینامه بسیار قدرتمند IP68 را با خود به همراه داشته اند. گواهی نامه ای که تضمین کننده مقاومت بسیار بالای گوشی حتی در برابر آب نیز می باشد.

اما یک قابلیت بسیار مرسوم در گوشی های جدید وجود دارد که HTC آن را از گوشی خود حذف کرده است و آن امکان ثبت تصاویر بوکه می باشد. هر چند پرچمدار جدید HTC دوربین بسیار قدرتمندی در اختیار دارد، امکان ثبت تصاویر بوکه در این گوشی وجود ندارد. نکته قابل توجه این می باشد که ثبت تصاویر بوکه با گوشی های همراه برای اولین بار توسط خود HTC معرفی شده بود.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

علی رغم موارد منفی و کمبود های این گوشی، به نظر می رسد که HTC کاری بی نظیر انجام داده است و +U11 را بدون شک می توان یکی از قدرتمند ترین و زیباترین گوشی های پرچمدار سال 2017 نام برد.

طراحی:

+U11 ابعادی برابر با 158.5 × 74.9 × 8.5 میلی متر دارد. ابعادی که بسیار شبیه به ابعاد گوشی Pixel 2 XL می باشند در حالی که وزن این گوشی به مقدار 13 گرم سنگین تر از گوشی گوگل بوده اما با این وجود باز هم وزن 188 گرمی +U11 برای یک پرچمدار مجهز به صفحه نمایش 6 اینچ کاملا منطقی به نظر می رسد.

در حال حاضر استفاده از شیشه به جای فلز در ساخت قاب گوشی های هوشمند فراگیر شده است اما HTC از زمان گوشی های U Ultra و  U Play از بدنه ای Liquid Surface یا همان فلز مایع بهره می برد. HTC با طراحی منحنی شکل قاب پشتی گوشی و رنگ بندی همیشه در حال تغییر گوشی هایش به دنبال متمایز کردن گوشی های خود بوده است و این کار به گوشی +U11 شخصیت و ظاهری متفاوت تر در مقایسه با دیگر گوشی ها بخشیده است.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

قسمت جلو گوشی، +U11 ظاهری کاملا مشابه یک پرچمدار دارد. +U11 به یک صفحه نمایش 6 اینچ رزولوشن بالا و از نوع Super-LCD6 مجهز شده است. صفحه نمایشی که یکی از صفحه نمایش های عریض و با نسبت ابعادی 18:9 محسوب شده و حاشیه هایی بسیار نازکی نیز دارد. صفحه نمایش با کیفیت و عریض HTC توسط محافظ Gorilla Glass 5 نیز محافظت می شود. قسمت جلو گوشی فقظ شامل صفحه نمایش بوده و هیچ دکمه دیگر یا سنسور اثر انگشتی نیز در این قسمت وجود ندارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

گوشی +HTC U11 در سه رنگ Ceramic Black، Amazing Silver و در نهایت رنگ جدید Translucent Black عرضه خواهد شد. هر سه رنگ این گوشی بسیار جذاب و جلب نظر کننده می باشند اما به نظر می رسد که رنگ مشکی Translucent جذابیت بیشتری داشته و قادر به جلب توجه بیشتری به سمت خود باشد. این رنگ از گوشی به مقدار زیادی کدر نبوده و قسمت هایی از داخل گوشی مانند خطوط آنتن NFC، باتری، سنسور اثر انگشت و برخی ارتباطات مادربورد گوشی را نیز نمایان می کند. همین ویژگی باعث متمایز شدن این رنگ از U11 پلاس در مقایسه با دیگر گوشی ها می شود اما متاسفانه زمان عرضه این رنگ کمی بعد از عرضه اولیه گوشی خواهد بود.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

+U11 از طراحی یک پارچه تری در مقایسه با طراحی گوشی های Pixel برخوردار می باشد و استفاده از بدنه ای از جنس فلز مایع، ظاهری بسیار جذاب و خیره کننده تر برای +U11 در میان پرچمداران به ارمغان آورده است. +U11 با توجه به ابعادی که دارد در واقع یک فبلت محسوب می شود. فبلتی که در دست نگه داشتن آن کمی ساده تر از گوشی های هم اندازه می باشد و دلیل آن سنسورهای حساس به فشاری هستند که در لبه های این گوشی به کار گرفته شده اند و کنترل داشتن روی یک گوشی را با یک دست نیز ممکن می کنند. این قابلیت که HTC Sense نامیده می شود به بهترین شکل ممکن در +U11 پیاده سازی شده است و با ممکن کردن تنظیم Gesture های فشاری روی لبه های گوشی، کنترل داشتن بیشتر و راحت تر روی گوشی را به سادگی ممکن می کند.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

همان طور که اشاره نیز شد، فضای عمده ای از قسمت جلو گوشی به صفحه نمایش اختصاص یافته است. قسمت پایین صفحه نمایش کاملا خالی می باشد اما قسمت بالای آن میزبان یکی از دو اسپیکر Boom گوشی، دوربین سلفی، یکی از 4 میکروفون موجود در گوشی، LED مخصوص نوتیفیکیشن ها و چند سنسور که البته دیدن آن ها به سختی ممکن است، می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

لبه چپ گوشی نیز کاملا خالی می باشد اما لبه راست میزبان دکمه ولوم و پاور گوشی می شود. لبه بالای گوشی شامل یک میکروفون دیگر و شکاف مخصوص سیم کارت می شود در حالی که در لبه پایین گوشی دومین اسپیکر Boom، درگاه USB Type-C و میکروفون انتقال دهنده صدا در مکالمات حضور دارند.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

در نهایت قسمت پشت گوشی نیز میزبان دوربین 12MP بسیار قدرتمند و با کیفیت، دو عدد میکروفون، فلش dual-LED و سنسور اثر انگشت می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

صفحه نمایش:

گوشی +HTC U11 به نسل ششم و در واقع جدیدترین نسل از پنل LCD یعنی Super LCD6 مجهز شده است. صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش 6 اینچ QHD می باشد. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با 2880 × 1440 پیکسل و در نتیجه تراکم پیکسلی آن نیز 538 پیکسل بر اینچ می باشد. کیفیت صفحه نمایش گوشی را می توان بسیار خوب و قابل قبول توصیف کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

زاویه دید بسیار خوب، رنگ های بسیار روشن و نزدیک به واقعیت، رنگ سیاه بسیار عمیق و در نهایت کنتراستی که فقط در گوشی های پرچمدار می توان پیدا کرد از جمله ویژگی های قابل توجه صفحه نمایش این گوشی می باشند. متاسفانه میزان حداکثر روشنایی ممکن برای صفحه نمایش گوشی برابر با 300nits می باشد که به نظر می رسد دلیل این کار جلوگیری از داغ شدن گوشی باشد. کیفیت صفحه نمایش +U11 را در حالت کلی می توان بسیار عالی ارزیابی کرد که تنها نکته منفی در مورد آن پایین بودن حداکثر روشنایی می باشد.

باتری:

+HTC U11 مجهز به یک باتری مهر و موم شده و غیر قابل تعویض 3930mAh می باشد که برای یک فبلت با مشخصات U11 Plus کاملا کافی به نظر می رسد. باتری این گوشی از فناوری شارژ سریع نسخه 3.0 نیز پشتیبانی کرده و شارژر عرضه شده همراه با این گوشی قابلیت رساندن شارژ باتری از %0 تا %35 را در مدت زمان 30 دقیقه دارد.

اما +U11 در تست های انجام شده روی باتری این گوشی موفق به ثبت اعدادی که از این گوشی انتظار می رفت، نشد و در نتیجه عملکرد باتری این گوشی را می توان متوسط ارزیابی کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

هر چند عملکرد باتری گوشی را در مجموع نمی توان بد توصیف کرد، اما مطمئنا می توان گفت که عملکرد این گوشی در زمینه باتری، عملکردی لایق یک پرچمدار مجهز به باتری قدرتمند 3930mAh نیز نمی باشد.

نرم افزار:

+HTC U11 از سیستم عامل Android Oreo و رابط کاربری Sense بهره می برد. رابط کاربری Sense علی رغم قدرتمند بودنش، در سال های اخیر برخی تغییرات منفی نیز داشته است. مهم ترین اتفاق منفی مربوط به این رابط کاربری، اجازه HTC به گوگل برای داشتن کنترل کامل روی برنامه های سیستمی گوشی می باشد. کاری که در نهایت منجر به حذف شدن برخی از برنامه های خود HTC مانند تقویم و گالری از گوشی شد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

برای روشن کردن گوشی یا خارج کردن آن از حالت خواب یا Standby چندین روش وجود دارد. فشردن دکمه پاور، دو بار ضربه زدن به صفحه نمایش، لمس سنسور اثر انگشت یا کشیدن انگشت در صفحه نمایش از بالا به پایین مواردی هستند که به کمک آن ها می توان گوشی را از حالت خواب یا Standby خارج کرد. صفحه قفل گوشی شامل چهار میان بر در قسمت پایین می شود. میان بر هایی که در صفحه اصلی و اول گوشی نیز وجود دارند.

+U11 از صفحه نمایش همیشه روشن نیز پشتیبانی می کند. البته امکان شخصی سازی یا غیر فعال کردن کامل صفحه نمایش همیشه روشن نیز به منظور کاهش مصرف باتری وجود دارد که کاربر می تواند مطابق میل خود عمل نماید.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

سنسور اثر انگشت گوشی بسیار سریع و دقیق بوده و امکان تنظیم 5 اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی نیز در آن وجود دارد.

به صورت پیش فرض چند Home Screen وجود دارد که کاربر می تواند گزینه مورد علاقه خود را انتخاب نماید. البته امکان اضافه کردن صفحات بیشتر و شخصی سازی کامل صفحات نیز وجود دارد. صفحه app drawer به شکلی طراحی شده است که تمامی برنامه های نصب شده به صورت پیش فرض را در یک صفحه نمایش می دهد که البته شخصی سازی و مرتب کردن آن ها به شکل دلخواه نیز ممکن می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

کشیدن انگشت به سمت چپ در صفحه اول گوشی، BlinkFeed را برای کاربر نمایش می دهد که کاربر می تواند ان را به صورت کامل غیر فعال کرده و یا شخصی سازی نماید تا BlinkFeed اخبار مورد علاقه وی را نمایش دهد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

HTC برای آن هایی که علاقه مند به شخصی سازی هر چه بیشتر ظاهر گوشی هستند، موتور شخصی ساز تم قدرتمندی را نیز ارایه کرده است. شخصی سازی بسیاری از موارد گوشی مانند صدا نوتیفیکیشن ها، رنگ شماره گیر، تصویر زمینه و بسیاری موارد دیگر برای کاربر ممکن می باشد. HTC دو نوع تم را در حالت کلی در اختیار کاربر می گذارد. کلاسیک و Freestyle. تم هاس کلاسیک که احتیاج به توضیحی ندارند و امکان شخصی سازی نیز در آن ها وجود ندارد اما تم های Freestyle همان تم های مرسومی می باشند که کاربر می تواند با توجه به سلیقه خود آن ها را شخصی سازی کرده و ویجت ها و میان برهای دلخواه را به آن اضافه نماید.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

شخصی سازی نوار ناوبری دیگر امکانی می باشد که در رابط کاربری Sense قرار داده شده است. علاوه بر امکان شخصی سازی مکان قرار گرفتن هر یک از آیتم های این نوار، کاربر امکان انتخاب نوار دومی را نیز دارد که آیتم ها و قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر می گذارد. در نوار ناوبری دوم امکان دسترسی ساده به صفحه نوتیفیکیشن ها، ثبت اسکرین شات، عمل قفل کردن گوشی و چندین قابلیت دیگر نیز وجود دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

صفحه نوتیفیکیشن گوشی شبیه به حالت پیش فرض گوگل یا اندروید خالص می باشد. رابط کاربری Sense از قابلیت چند پنجره نیز پشتیبانی می کند که تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت و اجرا هم زمان دو برنامه را ممکن می کند. البته برای این کار، برنامه های مورد نظر کاربر نیز باید از این امکان پشتیبانی نمایند. لمس آیکون مربوط به برنامه های اخیرا اجرا شده نیز ممکن بودن یا نبودن اجرا برنامه در حالت چند پنجره را به کاربر نشان می دهد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

برنامه +Boost چندین گزینه مرتبط با مدیریت مصرف سخت افزار گوشی را در اختیار کاربر می گذارد. بهینه سازی خودکار مصرف حافظه رم با انجام کارهایی مانند Boost کردن یا پاک کردن فایل های junk یکی از این گزینه ها می باشد. بهینه سازی برنامه های اجرا شده در پشت پرده سیستم، غیر فعال کردن خودکار برنامه هایی که کاربر در 3 روز اخیر از آن ها استفاده نکرده است دیگر موارد و گزینه هایی می باشند که از طریق برنامه +Boost کاربر به آن ها دسترسی داشته و امکان شخصی سازی هر یک را نیز دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

Companion App:

برنامه Companion یا همراه که HTC برای اولین بار در گوشی U Ultra آن را معرفی کرد در واقع یک دستیار کامل و واحد نمی باشد بلکه از همان ابتدا با هدف بهبود قابلیت ها و عملکرد دستیار پیش فرض گوشی مانند Google Assistant یا Alexa طراحی شده است. کاری که این برنامه انجام می دهد در واقع جمع آوری برخی داده هایی می باشد که به صورت تکراری توسط کاربر تکرار می شوند تا به کمک این داده ها پیشنهاد هایی به کاربر ارایه دهد. برای مثال اگر شما محل کار خود را هر روز در ساعت 4 ترک می کنید و یک ملاقات شام را در تقویم گوشی خود تنظیم کرده اید، این برنامه به کاربر پیشنهاد می کند تا امروز باتری گوشی را چندین ساعت قبل از ترک محل کار به طور کامل شارژ نمایید.

برای این که بیشترین بهره وری از برنامه Companion اچ تی سی را داشته باشید، پیشنهاد می شود که چندین مجوز را برای این برنامه فعال نمایید. در این صورت موتور هوشمند گوشی پیشنهاداتی بسیار جالب را به کاربر می دهد که بر پایه اطلاعات جمع آوری شده مربوط به مکان، زمان، رویدادهای تنظیم شده روی برنامه تقویم گوشی، شرایط سلامتی کاربر و مواردی از این دست می باشند.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

Edge Sense:

همان طور که اشاره شد لبه های گوشی +HTC U11 مجهز به سنسورهای حساس به فشاری می باشند. قابلیتی که HTC آن را Edge Sense نامیده است. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد که دو Gesture را تنظیم کرده و از این طریق به برنامه های مورد نظر خود به راحتی دسترسی داشته باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

اولین بار که کاربر لبه گوشی را فشار می دهد، با صفحه ای مربوط به شخصی سازی این قابلیت مواجه می شود. این صفحه کاربر را به صورت ویژوال راهنمایی می کند که برای تنظیم میان بر، چه مقدار فشاری و برای چه مدتی باید به لبه گوشی وارد شود.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

به صورت پیش فرض، اولین Gesture تنطیم شده به این صورت می باشد که با یک بار فشردن لبه گوشی، برنامه دوربین فعال می شود و فشردن مجدد آن منجر به ثبت تصویر می شود. دومین Gesture نیز به این ترتیب می باشد که با فشردن طولانی لبه گوشی، دستیار گوشی فعال می شود. فشردن مجدد لبه گوشی در این حالت نیز باعث فعال شدن دستیار صوتی می شود. نکته ای که لازم است تا به آن اشاره شود این است که امکان شخصی سازی برنامه های تنظیم شده به صورت پیش فرض نیز وجود دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

اما نکته بسیار جذاب و جلب توجه کننده مربوط به Edge Sense، امکان تنظیم Gesture های مخصوص به هر برنامه می باشد. به عبارت دیگر با تنظیم Gesture برای هر برنامه، چنان چه آن برنامه در حال اجرا باشد، با فشردن لبه گوشی، عملکرد تنظیم شده Gesture مخصوص آن برنامه اجرا می شود اما چنان چه برنامه ای در حال اجرا نباشد یا برنامه ای که Gesture خاصی روی آن تنظیم نشده است در حال اجرا باشد، فشردن لبه گوشی باعث اجرا شدن Gesture های پیش فرض گوشی می شود که قابل شخصی سازی نیز هستند.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

بر خلاف گوشی Pixel 2 XL گوگل، تنظیمات و قابلیت های های بسیار بیشتری در Edge Sense گوشی +HTC U11 وجود دارند که کاربر می تواند مطابق سلیقه خود اقدام به شخصی سازی آن ها نماید. در نهایت و در مورد قابلیت Edge Sense می توان گفت که HTC به کاربر خود آزادی عمل بیشتری می دهد تا گوشی را دقیقا مطابق سلیقه خود شخصی سازی کرده و به ساده ترین شکل ممکن از آن استفاده نماید.

سخت افزار:

گوشی +U11 به چیپست قدرتمند اسنپ دراگون 835 مجهز شده است.  چیپستی که از هشت هسته Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno 540 تشکیل شده است. چهار هسته از هشت هسته این پردازنده، کلاکی برابر با 2.45GHz و چهار هسته دیگر، کلاکی برابر با 1.9GHz دارند. به کار گرفته شدن این چیپست به این معنی می باشد که HTC هر کاری که می توانسته انجام داده است تا از قدرتمند بودن گوشی +U11 اطمینان حاصل کند. +U11 در واقع در دو نسخه عرضه می شود که نسخه قدرتمند تر آن حافظه رم 6GB و حافظه داخلی 128GB دارد. نسخه دوم گوشی نیز حافظه رمی برابر با 4GB و حافظه داخلی برابر با 64GB دارد. امکان افزایش حافظه گوشی تا 256GB دیگر نیز به کمک کارت های حافظه جانبی در هر دو نسخه این گوشی وجود دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

عملکرد سخت افزاری گوشی +U11 را به واسطه مچهز بودن به قدرتمند ترین چیپست و حافظه رم بالا در حالت کلی می توان بسیار خوب توصیف کرد. عملکرد رابط کاربری گوشی نیز بسیار روان می باشد. اجرا همزمان چندین برنامه یا حتی اجرا سنگین ترین برنامه ها مانند بازی های 3D نیز هیچ مشکلی برای +U11 ایجاد نمی کند هر چند در چنین شرایطی گوشی به مقدار کمی گرم می شود.(نه داغ) به عبارت دیگر می توان گفت که علی رغم استفاده از بدنه ای از جنس فلز مایع، HTC توانسته است گوشی +U11 را به گونه ای طراحی نماید که حتی هنگام اجرا چندین برنامه به طور همزمان نیز دما گوشی به مقدار زیاد و آزار دهنده ای بالا نرود.

دوربین:

گوشی +U11 به یک دوربین بسیار قدرتمند 12MP که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/1.7 قرار گرفته است، مجهز شده است. خود دوربین 12MP پرچمدار جدید HTC نیز از ویژگی های بسیار زیادی بهره می برد که تمامی این ویژگی ها در کنار هم، می تواند برای علاقه مندان به عکاسی با گوشی همراه، تجربه بسیار خوبی را رقم بزنند.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

رابط کاربری برنامه دوربین تقریبا ساده طراحی شده است. تمامی موارد مربوط به دوربین در یک منو کشویی قرار گرفته اند که خود این منو به دو قسمت حالت های عکاسی و تنظیمات دوربین تقسیم شده است.

حالت Pro نیز برای کسانی که علاقه مند هستند تا کنترل بیشتری روی تنظیمات دوربین داشته باشند در دسترس می باشد. به کمک این حالت کاربر می تواند موارد بسیار زیادی را به طور حرفه ای و با توجه به شرایط تنظیم کرده و عکس هایی بسیار زیبا و با کیفیت را ثبت نماید. عکس برداری با فرمت RAW نیز در دوربین +U11 ممکن می باشد و چنان چه کاربر در حالت Pro اقدام به عکس برداری نماید، یک تصویر با فرمت RAW نیز به صورت خودکار ثبت و ذخیره می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی اچ تی سی فوق العاده به نظر می رسند. تصاویر زیر در شرایطی ثبت شده اند که HDR خاموش بوده است. رنگ ها بسیار زیبا بوده و به هیچ وجه اشباع شده نمی باشند. محدوده دینامیکی بسیار خوب و جزئیات زیادی نیز در تصاویر ثبت شده قابل مشاهده می باشد اما مقدار کمی نویز در تصاویر نیز دیده می شود. در حالت کلی کیفیت تصاویر در حالت HDR روشن را می توان خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

دقیقا مانند گوشی +Google Pixel، U11 نیز از الگوریتمی به نام HDR Boost بهره می برد. زمانی که HDR فعال بوده یا در حالت خودکار تنطیم شده باشد، دوربین به طور خودکار چندین تصویر از سوژه مورد نظر کاربر را ثبت کرده و در بافر ذخیره می کند. پس از این کار نوبت به آنالیز کردن این تصاویر که در بافر قرار گرفته اند می رسد اما نکته جالب این می باشد که تمامی این کارها قبل از لمس شدن دکمه شاتر توسط کاربر اتفاق می افتد. مزیت این کار این می باشد که با آنالیز صورت گرفته توسط دوربین قبل از ثبت تصویر، شرایط نوری محیط نیز بررسی شده و تصاویری ذخیره می شوند که مقدار نویز در آن ها به حداقل رسیده، سایه ها به خوبی پر شده اند و در نهایت تصاویر بسیار طبیعی به نظر می رسند.

تصاویر ثبت شده زمانی که HDR در حالت خودکار تنظیم شده باشد بسیار خوب به نظر می رسند. رنگ ها بسیار زیبا و نزدیک به واقعیت می باشند، محدوده دینامیکی و کنتراست بسیار خوب بوده و مقدار نویز تصویز نیز به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. اما در هوای آفتابی، برخی قسمت های تصویر چنان چه حالت HDR روشن شده باشد، به شکل بلوره ای ثبت می شوند بنابراین پیشنهاد می شود که هنگام عکس برداری در روز، چنان چه هوا آفتابی باشد، بهترین گزینه خاموش کردن HDR می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

در حالی که روشن یا خاموش کردن HDR به منظور ثبت تصاویر با کیفیت در روز به آفتابی بودن یا نبودن هوا بستگی دارد، برای ثبت تصاویر با بهترین کیفیت ممکن در شب، روشن کردن یا در حالت خودکار گذاشتن HDR امری ضروری به نظر می رسد. ثبت تصاویر در شرایط نوری بد یا ضعیف بدون HDR هم از کیفیت خوب و قابل قبولی بهره مند می باشد اما مقداری نویز و حالت بلوره ای در تصاویر مشاهده می شود. با مقایسه انجام گرفته میان تصاویر ثبت شده در شب در سه حالت HDR روشن، خاموش و خودکار، بهترین حالت برای ثبت تصاویر در شب، در حالت خودکار گذاشتن HDR می باشد که با به کارگیری الگوریتم HDR Boost، تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن را ثبت می کند.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

+U11 قادر به ثبت تصاویر پانورامای زیبایی نیز می باشد که طولی برابر با 3200px دارند. نحوه به هم چسبیدن تصاویر برای تشکیل تصویر پانوراما یکی از مشکل های HTC در اکثر گوشی های تولیدی خود بوده است. قبل از ثبت تصویر پانوراما با دوربین +U11 ما امیدوار به برطرف شدن این مشکل در پرچمدار جدید HTC بودیم که پس از ثبت تصویر پانوراما به نظر می رسد که این مشکل همچنان حل نشده باقی مانده است. اما علی رغم نحوه بخیه خوردن و به هم چسبیدن تصاویر برای تشکیل تصویر پانوراما که به شکل بدی انجام می گیرد، جزئیات زیادی در تصاویر پانوراما ثبت شده با دوربین +U11 قابل مشاهده می باشد که این امر را می توان نکته مثبت تصاویر پانوراما +U11 در نظر گرفت.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

+U11 به یک دوربین سلفی 8MP که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است نیز مچهز شده است. دوربینی که در نگاه اول به مشخصات آن به نظر می رسد که قادر به ثبت تصاویر قابل توجهی نخواهد بود اما پس از ثبت تصاویر سلفی توسط این دوربین، کیفیت تصاویر ثبت شده را می توان خوب و قابل قبول و فراتر از انتظاراتی که از چنین دوربینی می رفت، توصیف کرد. جزئیات بسیار زیاد و قابل توجهی در تصاویر سلفی ثبت شده با +U11 قابل مشاهده می باشند. رنگ ها و کنتراست بسیار عالی و فوق العاده به نظر می رسند در حالی که محدوده دینامیکی نیز بالاتر از میانگین مطلوب می باشد. برای ثبت تصاویر سلفی در شرایط نوری ضعیف، باز هم در حالت خودکار گذاشتن HDR پیشنهاد می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

گوشی +U11 قادر به ثبت ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه می باشد. به لطف حضور چهار میکروفون در گوشی +U11، امکان ثبت صدا 3D در ویدیوها نیز ممکن می باشد که قابلیت بسیار جذابی محسوب می شود.

ویدیوهای 4K از کیفیت بسیار بالایی بهره مند می باشند. رنگ ها بسیار عالی و نزدیک به واقعیت بوده و جزئیات زیادی نیز در ویدیو ها ثبت می شود. محدوده دینامیکی نیز در ویدیوهای ثبت شده با +U11 عالی می باشد. ویدیوهای 1080p نیز مانند ویدیوهای 4K از کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی بهره مند بوده و جزئیات بسیار زیادی در این ویدیوها نیز قابل مشاهده می باشد.

جمع بندی:

گوشی هوشمندی که قرار بود به عنوان گوشی Google به بازار عرضه شود حالا به عنوان پرچمدار جدید HTC عرضه شده است. مقایسه دو گوشی Google Pixel 2 XL و +HTC U11 به سادگی امکان پذیر نمی باشد اما HTC تلاش کرده است که گوشی همراهی را به بازار عرضه کند که خاص، جذاب و کاملا آماده رقابت با رقبا باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

+U11 در مشخصه ای که افراد بسیاری آن را مهم ترین ویژگی یک پرچمدار می دانند شکست می خورد و آن صفحه نمایش به کار رفته در گوشی می باشد. نسل ششم LCD از رزولوشن، کنتراست و محدوده رنگ وسیعی که در حد و اندازه یک پرچمدار است بهره مند می باشد اما HTC از پنلی استفاده کرده است که مقدار حداکثر روشنایی آن پایین می باشد و همچنین چنان چه کاربر مستقیما به صفحه نمایش گوشی نگاه کند، به نظر می رسد که در رنگ ها و کنتراست نیز تغییراتی رخ می دهد.

مورد دوم مربوط به باتری گوشی می شود. بر خلاف ظرفیت بالایی که باتری +HTC U11 دارد و انتظارات را از عملکرد باتری بالا می برد، عملکرد باتری گوشی را در حالت کلی می توان متوسط ارزیابی کرد. یکی از مواردی که باعث عملکرد ضعیف باتری می شود، مجددا صفحه نمایش به کار رفته در گوشی می باشد که باز هم باعث می شود تا HTC به خاطر استفاده از پنل LCD مورد انتقاد قرار گیرد.

پس از اشاره به دو نکته منفی قابل توجه مربوط به این گوشی، نوبت به نام بردن از مزیت ها و موارد مثبت گوشی می رسد. طراحی +U11 بسیار زیبا و جذاب بوده و قادر به جلب نظر هر کاربری به سمت خود می باشد.

عملکرد سخت افزاری گوشی در هر دو نسخه آن یعنی با حافظه رم 4GB یا 6GB بسیار عالی و به عبارتی دیگر بی نظیر می باشد. +U11 موفق به ثبت بهترین عملکرد سخت افزاری میان گوشی های اندرویدی در بنچمارک AnTuTu 6 شده است.

عملکرد فوق العاده و بی نظیر دوربین گوشی نیز تحسین همگان را به همراه داشته است. دوربین 12MP این گوشی قادر به ثبت تصاویری با کیفیت فوق العاده می باشد.

+U11 در برخی زمینه ها عملکرد بهتری در مقایسه با Google Pixel 2 XL نیز داشته است. کیفیت ویدیوهای ثبت شده با این گوشی بسیار بهتر از گوشی گوگل بوده و صداهای ثبت شده در ویدیوها نیز از کیفیت بهتری بهره مند می باشند. رابط کاربری Sense، اعمال شخصی سازی های بی نظیری را با تنظیم Gesture های مختلف روی لبه های حساس به فشار گوشی ممکن کرده است. بر خلاف گوشی Pixel 2 XL، به لطف طراحی بهتر و هوشمندانه تر +U11، استفاده از این گوشی با یک دست نیز ممکن می باشد و در نهایت اسپیکر های Boom به کار رفته در +U11 واقعا عملکردی مشابه نام خود دارند به طوری که عنوان قدرتمندترین و با کیفیت ترین صدا پخش شده از یک گوشی همراه را برای +U11 به ارمغان می آورند.

شاید +U11 را نتوان بهترین پرچمدار اندرویدی سال 2017 نام برد اما بدون شک این گوشی یکی از بهترین پرچمدارهای 2017 می باشد. علی رغم قدرت سخت افزاری فوق العاده این گوشی، عملکرد ضعیف باتری و صفحه نمایش مواردی می باشند که نادیده گرفتن آن ها برای کاربران به سادگی ممکن نمی باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +HTC U11

در نهایت می توان گفت که هر چند این گوشی در تمامی زمینه ها عملکرد بسیار خوبی را نداشته است، در برخی موارد دیگر بهترین عملکرد ممکن را در میان تمامی گوشی های هوشمند موجود در بازار از خود به نمایش گذاشته است. +U11 پرچمداری می باشد که اصلی ترین ویژگی های آن را می توان قدرت سخت افزاری بسیار بالا، دوربین و رابط کاربری بسیار قدرتمند نام برد. بنابراین پرچمدار جدید HTC را می توان گزینه مناسبی برای کسانی که قصد خرید گوشی جهت اجرا برنامه های سنگین را دارند دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *