نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

نقد و بررسی کامل گوشی Samsung Galaxy A6 Plus

گوشی های سری A سامسونگ مخصوصا گوشی های نسبتا ارزان قیمت این سری که در حال جایگزین کردن فلز به جای شیشه در بدنه خود می باشند، از آن جایی که بدنه های فلزی معمولا در گوشی های میان رده و ارزان قیمت سامسونگ مانند گوشی های سری J استفاده می شد، با انتقادهایی روبرو شده اند. گوشی Samsung Galaxy A6 نیز از جمله اولین گوشی های سری A سامسونگ بود که از بدنه ای فلزی بهره مند بود. حال ما با دانستن این موضوع به نقد و بررسی +A6 می پردازیم. گوشی میان رده ای که به نظر می رسد چیزهایی بیش از صفحه نمایش بزرگ و کم حاشیه خود برای ارایه داشته باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

اولین تفاوت و ویژگی قابل توجه این میان رده در مقایسه با A6، رزولوشن بالای 1080p این گوشی می باشد درحالی که رزولوشن گوشی A6 برابر با 720p بود. +A6 یکی دیگر از گوشی های میان رده سامسونگ با رزولوشن 1080p و نسبت ابعادی 18.5:9 می باشد. به کار گرفته شدن پنل Super AMOLED و همچنین حاشیه های کم صفحه نمایش، از دیگر ویژگی های +A6 در مقایسه با گوشی Samsung Galaxy A6 می باشد.

همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسل نیز در قسمت پشت گوشی، به عنوان دوربین دوم و در کنار دوربین 16 مگاپیکسل، برای A6+ در نظر گرفته شده است. دوربینی که در ثبت تصاویر بلوره ای به کار گرفته می شود. در کنار این ارتقا در بخش دوربین گوشی، برای دوربین سلفی +A6 نیز یک دوربین 24 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است در حالی که دوربین سلفی A6 یک دوربین 16 مگاپیکسل بود.

استفاده از صفحه نمایشی بزرگ، نیاز به یک باتری قدرتمند را به وجود می آورد. +A6 نیز به یک باتری 3500 میلی آمپر ساعت مجهز می باشد که به نظر کافی می رسد. اما علاوه بر مجهز بودن به یک باتری قدرتمند، در نظر گرفته شدن چیپست اسنپ دراگون 450 که از فناوری ساخت 14 نانومتری نیز بهره می برد، در عملکرد بهتر باتری گوشی موثر می باشد.

+A6 نکات مثبت دیگری نیز دارد. بهره مندی از شیار اختصاصی برای کارت حافظه جانبی، سنسور اثر انگشت در قسمت پشت گوشی و جک صوتی 3.5 میلی متری از دیگر ویژگی های این میان رده کارآمد محسوب می شوند.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

البته ضمن ویژگی ها و مشخصات جلب توجه کننده ای که +A6 با خود به همراه دارد، برخی ویژگی های دیگر نیز وجود دارند که منحصر به گوشی های Samsung Galaxy A8 و +Samsung Galaxy A8 بوده و در دیگر گوشی های سری A سامسونگ اثری از آن ها دیده نمی شود. برای مثال گواهینامه IP68، دوربین سلفی دوگانه، درگاه USB Type-C، بلوتوث نسخه 5 و شبکه WiFi قدرتمند از جمله برتری های گوشی های A8 در مقایسه با گوشی های ارزان تر سری A می باشند. در مورد دوربین سلفی دوگانه گوشی های A8 و +A8 باید گفت که هر چند این دو گوشی از دوربین سلفی دوگانه بهره می برند، دوربین اصلی آن ها یک دوربین می باشد در حالی که +A6 از دوربین اصلی دوگانه ای بهره برده اما دوربین سلفی آن یک دوربین می باشد. البته برتری های گفته شده و منحصر به فرد گوشی های A8 و +A8، هزینه بیشتر و قابل توجهی را نیز برای کاربران خود به همراه دارند.

طراحی:

+A6 را از نظر ابعادی می توان نسخه ای بزرگتر از A6 که مجهز به دوربینی دوگانه بوده و از صفحه نمایشی با گوشه های گرد نیز بهره می برد، یا نسخه ای دیگر از گوشی +A8 که مجددا از یک دوربین اصل دوگانه بهره برده اما بدنه ای فلزی دارد، در نظر گرفت. در نتیجه +A6 را می توان یک طراحی جدید از جانب طراحان سامسونگ در نظر گرفت.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

+A6 می توانست از همان پنل به کار گرفته شده در +A8 استفاده کند که رزولوشن بالایی داشته و از لبه های گردی نیز بهره مند بود. لبه های صفحه نمایش A6 گرد نبوده و از رزولوشن بالایی نیز بهره مند نبود. گرد بودن لبه های صفحه نمایش ظاهری امروزی و جدید به گوشی همراه بخشیده و بسیار زیبا و کاربر پسند نیز می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

در قسمت بالای صفحه نمایش +A6 و در مقایسه با گوشی +A8، یک مورد حذف شده است و آن دوربین سلفی دوم +A8 می باشد. اما این موضوع چقدر مهم است؟ دوربین سلفی +A6 یک دوربین قدرتمند 24 مگاپیکسل می باشد که عملکرد و کیفیت بسیار خوبی نیز دارد در حالی که دو دوربین 16 و 8 مگاپیکسل تشکیل دهنده دوربین دوگانه گوشی +A8 نیز در کنار یکدیگر 24 مگاپیکسل می باشند. البته که تفاوت هایی وجود دارد و این تفاوت ها ناشی از عملکرد متفاوت دوربین های دوگانه می باشد که کیفیت بهتر و بالاتری را با خود به همراه دارند. اما در مجموع و با توجه به کیفیت خوب و قابل قبول تصاویر سلفی ثبت شده با دوربین سلفی +A6، دوگانه نبودن دوربین سلفی این گوشی، مشکل بسیار بزرگی محسوب نشده و انتقادی نیز از این جهت به سامسونگ وارد نمی باشد.

اما بر خلاف گوشی های A8، گوشی های A6 و +A6 به جای دوربین دوم و در قسمت بالای صفحه نمایش خود از یک فلاش بهره می برند. البته هر چند کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط نوری ضعیف و با وجود فلاش در بالای صفحه نمایش گوشی بسیار عالی و قابل توجه نمی باشد، اما در برخی موارد، در نظر گرفته شدن فلاش برای دوربین سلفی گوشی، امری کاربردی و کاربر پسند محسوب می شود. قسمت پایین صفحه نمایش نیز کاملا خالی می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

با اولین نگاه به قسمت پشت گوشی، اولین موردی که توجه هر کاربری را به سمت خود جلب می کند، خطوط آنتن می باشد. خطوط آنتنی که با توجه به طراحی آن ها، بلافاصله گوشی Galaxy J5 Pro و گوشی Galaxy J7 Pro را در ذهن کاربر تداعی می کند. همچنین همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، جنس بدنه +A6 نیز به جای شیشه از فلز و آلومینیوم انتخاب شده است که شباهت این گوشی با گوشی های سری J را به شدت افزایش می دهد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

سامسونگ با فراگیر شدن صفحه نمایش های بزرگ و کم حاشیه، سنسور اثر انگشت گوشی های خود را به قسمت پشت گوشی انتقال داد. در ابتدا، محل قرار گیری سنسور اثر انگشت گوشی های سامسونگ به دلیل قرار نداشتن در مرکزیت عرضی گوشی با انتقاداتی مواجه شد هر چند با انتقال این سنسور به مرکزیت عرضی گوشی و زیر دوربین های اصلی این مشکل نیز برطرف شد. سنسور اثر انگشت +A6 نیز در محل خوبی قرار گرفته است. در مرکزیت عرضی گوشی و زیر دوربین های اصلی. اما ایراد و یا انتقاد وارد بر سنسور اثر انگشت +A6، نزدیکی بیش از اندازه این سنسور به دوربین گوشی و آن هم دوربین اصلی و 16 مگاپیکسل آن می باشد. امری که باعث می شود تا دوربین اصلی گوشی به مقدار زیادی توسط کاربر لمس شده و روی آن لکه هایی ایجاد شود. لکه هایی که هنگام استفاده از دوربین باید تمیز شوند تا تصاویر ثبت شده از حداکثر کیفیت ممکن بهره مند باشند.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

نوبت به لبه پایین گوشی می رسد. جایی که باید سامسونگ را به دلیل مجهز نکردن گوشی به درگاه USB-C مورد انتقاد قرار داد. در حالت کلی می توان گفت، هر چند مجهز کردن گوشی به درگاه USB-C، تغییر قابل توجهی در قیمت تمام شده گوشی یا عملکرد آن ایجاد نمی کند، اما به دلیل محبوبیت بالا و اهمیتی که کاربران به این ویژگی می دهند، نبود این مشخصه در یک گوشی، کمبود بزرگی از دید کاربر به حساب می رود. البته باید به حضور جک 3.5 میلی متری صوتی در لبه پایین گوشی +A6 نیز فاشاره کرد که علی رغم نبود درگاه USB-C، نکته ای مثبت برای +A6 محسوب می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

سامسونگ با قرار دادن اسپیکر گوشی های میان رده خود در لبه گوشی، طراحی و ظاهر عجیبی را به وجود آورده است که البته در عمل، این کار منجر به افزایش کیفیت صدای پخش شده از گوشی در استفاده از آن چه در حالت افقی و چه در حالت عمودی می شود. لبه راست گوشی +A6 نیز مانند دیگر میان رده های این شرکت میزبان اسپیکر گوشی می باشد که در پایین آن دکمه power گوشی نیز قرار دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

دکمه های ولوم گوشی نیز در لبه چپ گوشی و در قسمت بالای آن قرار گرفته اند. اما قسمت پایین لبه چپ گوشی گوشی شامل دو شیار می باشد. شیار اول و بزرگتر میزبان دو سیم کارت گوشی خواهد بود در حالی که شیار کوچکتر به طور اختصاصی برای میزبانی کارت حافظه جانبی در نظر گرفته شده است. از جمله مهم ترین و قابل توجه ترین ویژگی های گوشی میان رده +A6، در نظر گرفته شدن شیار اختصاصی برای کارت حافظه جانبی آن می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

گوشی +Galaxy A6 سامسونگ ابعادی برابر با  7.9 × 75.7 × 160.2 میلی متر دارد که از نظر ارتفاع تقریبا هم اندازه با ابعاد 8.3 × 75.7 × 159.9 میلی متری گوشی +A8 می باشد. گوشی P20 Lite یا همان گوشی Nova 3E هواوی نیز در مقایسه با +A6 با داشتن ابعاد 7.4 × 71.2 × 148.6 میلی متری، جمع و جور تر از دو گوشی مورد بحث سامسونگ می باشد اما باید در نظر گرفت که ابعاد گوشی P20 Lite هواوی به لطف طراحی شبیه به گوشی iPhone X اپل ممکن شده است که به اصطلاح از صفحه نمایشی با notch بهره می برد. گوشی Moto G6 Plus موتورولا نیز که از صفحه نمایشی بدون notch بهره می برد، ابعادی برابر با 8.0 × 75.5 × 160 میلی متر دارد. با توجه به موارد گفته شده، می توان ادعا کرد که ابعاد +A6 با توجه به اندازه صفحه نمایش و حاشیه کم آن، بسیار منطقی و قابل قبول می باشد.

از نظر وزن گوشی، +A6 با داشتن وزنی برابر با 186 گرم، در گروه گوشی های سنگین قرار می گیرد. گوشی +A8 سامسونگ که از بدنه ای شیشه ای بهره می برد وزنی بیشتر و برابر با 191 گرم دارد اما گوشی Moto G6 Plus موتورولا با داشتن وزن 167 گرمی خود، مقدار قابل توجهی سبک تر می باشد در حالی که P20 Lite هواوی با وزن 145 گرمی خود، یک گوشی بسیار سبک وزن محسوب می شود.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش هایی با کیفیت خوب و کاربر پسند در گوشی های میان رده نیز می توانند حضور داشته باشند. یکی از مواردی که گوشی +A6 در آن بیشتر شبیه به گوشی های سری A و نه سری J می باشد، صفحه نمایش با کیفیت آن محسب می شود. یک صفحه نمایش 6.0 اینچ و زیبای Super AMOLED. نسبت ابعادی این صفحه نمایش همان نسبت ابعادی مورد علاقه سامسونگ یعنی 18.5:9 می باشد. رزولوشن صفحه نمایش +A6 برابر با 1080×2220 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با 411 پیکسل بر اینچ می باشد. لبه های صفحه نمایش نیز که به صورت گرد طراحی شده اند، همان طور که به آن اشاره نیز شد باعث زیباتر شدن گوشی همراه شده و همچنین بدون notch بودن صفحه نمایش، نکته کاربر پسند دیگر مربوط به گوشی +A6 می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

حداکثر روشنایی صفحه نمایش +A6 در حالت خودکار برابر با 568nits و در حالت دستی برابر با 387nits می باشد که در هر دو حالت، عملکردی بسیار بهتر در مقایسه با گوشی A6 محسوب می شود. در حقیقت حتی گوشی هایی که از صفحه نمایش هایی با پنل LCD بهره می برند نیز توانایی رقابت با مقدار روشنایی صفحه نمایش +A6 را ندارند. و در نهایت عملکرد صفحه نمایش +A6 در محیط باز و زیر نور آفتاب را نیز می توان بسیار عالی و قابل قبول ارزیابی کرد.

باتری:

نسخه Plus از هر گوشی همراهی به معنای مشخصات سخت افزاری بهتر و بعضا قابلیت های بیشتر در مقایسه با نسخه ساده آن می باشد. یکی از مشخصه هایی که در نسخه Plus و به واسطه صفحه نمایش بزرگتر این نسخه باید با ارتقا همراه باشد، باتری گوشی می باشد. +A6 نیز با توجه به موارد گفته شده، از 500 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتر باتری در مقایسه با باتری A6 بهره برده و در واقع به یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز می باشد. ظرفیت باتری گوشی P20 Lite برابر با 3000 میلی آمپر ساعت و ظرفیت باتری گوشی Moto G6 Plus موتورولا نیز برابر با 3200 میلی آمپر ساعت می باشد.

+A6 نه تنها از باتری قدرتمندتری در کلاس گوشی های هم رده با خود بهره می برد بلکه در استفاده از باتری نیز بسیار خوب و کارامد عمل می کند. در واقع باتری +A6 توانایی پخش مداوم ویدیو به مدت 17 ساعت و دو برابر این مقدار یعنی 34 ساعت تماس صوتی و در نهایت 12 ساعت وب گردی در اتصال با Wi-Fi را دارد که همگی اعدادی بسیار خوب و تحسین بر انگیز می باشند.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

اشاره به این نکته که زمان شارژ شدن باتری بر خلاف عملکرد خوب آن، بسیار خوب و تحسین برانگیز نمی باشد نیز ضروری به نظر می رسد. در واقع، برای شارژ شدن کامل باتری گوشی در حالتی که شارژ باتری برابر با %0 باشد، حداقل 2 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز می باشد. شارژ باتری در زمان گفته شده نیز هنگامی ممکن است که اقدام به شارژ گوشی با شارژرهای QuickCharge شود. چنان چه کاربر از شارژر خود گوشی استفاده نماید، این زمان با کمی افزایش نیز همراه خواهد بود.

نرم افزار و سخت افزار:

+A6 به مانند گوشی A6 و به طور پیش فرض همراه با سیستم عامل Android 8.0 و نسخه 9.0 رابط کاربری سامسونگ عرضه می شود. رابط کاربری میان رده جدید سامسونگ همان رابط کاربری به کار رفته در پرچم دار +Galaxy S9 می باشد. البته بدون برخی ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد +S9.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

خوش بختانه صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD یکی از گزینه های حذف شده رابط کاربری سامسونگ در +A6 نمی باشد. علی رغم این که این ویژگی در گوشی A6 وجود ندارد، اما +A6 همراه با این ویژگی محبوب عرضه شده و امکان انتخاب حالت نمایش و حتی شخصی سازی زمان فعال بودن و غیر فعال بودن آن نیز در +A6 وجود دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

سنسور اثر انگشت +A6 همیشه روشن بوده و بسیار سریع و دقیق نیز می باشد. فرآیند شناساندن اثر انگشت به گوشی +A6، در مقایسه با گوشی های دیگر کمی طولانی تر می باشد اما مزیت این کار بالا رفتن دقت و سرعت قفل گشایی گوشی است. در واقع با شناساندن قسمت بیشتری از انگشت کاربر به +A6، باز کردن قفل گوشی با قسمت بیشتری از انگشت کاربر ممکن بوده و در عین حال با سرعت و دقت بیشتری نیز انجام می پذیرد.

صفحه قفل گوشی، صفحه اصلی و نحوه نمایش داده شدن نوتیفیکیشن ها نیز هیچ تغییری نکرده اند و همانند گوشی های قبلی سامسونگ می باشند.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

دقیقا به مانند دیگر گوشی های Galaxy، گوشی +A6 نیز از تم های مختلفی که در فروشگاه سامسونگ قرار دارند پشتیبانی می کند. Secure Folder یا پوشه امن نیز در میان رده جدید سامسونگ وجود دارد که کاربر می تواند عکس ها، یادداشت ها، فایل های مختلف، و حتی برنامه های مورد نظرش را در آن قرار داده و از دید دیگران پنهان نماید. و در نهایت Game Launcher که تمام بازی های نصب شده بر روی گوشی را در یک جا نگه داشته و هنگام اجرا بازی ها، چنان چه کاربر بخواهد، از نمایش نوتیفیکیشن ها نیز جلو گیری می کند.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

بر خلاف گوشی A6 که از پردازنده Exynos 7870 ساخت خود سامسونگ بهره می برد، +A6 به چیپست Snapdragon 450 کوالکام مجهز شده است. چیپست اسنپ 450 از فرآیند ساخت 14 نانو متری بهره برده و از هشت هسته Cortex-A53 که کلاکی برابر با 1.8 گیگاهرتز دارند نیز تشکیل شده است در حالی که کلاک هسته های چیپست Exynos 7870 استفاده شده در A6 برابر با 1.6 گیگاهرتز می باشد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در چیپیست +A6، پردازنده Adreno 506 بوده و از قدرت پردازشی بیشتر و بهتری در مقایسه با پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP1 که در چیپیت Exynos 7870 به کار رفته است، بهره مند می باشد. در بخش حافظه رم، +A6 در دو نسخه با حافظه های رم 3 و 4 گیگابایتی عرضه می شود. حافظه داخلی گوشی نیز می تواند برابر با 32 گیگابایت برای هر دو نسخه گوشی و یا برابر با 64 گیگابایت فقط برای نسخه ای که از رم 4GB بهره می برد، باشد. افزایش حافظه گوشی نیز همان طور که اشاره شد، به کمک شیار اختصاصی در نظر گرفته شده برای کارت های حافظه جانبی، تا 256 گیگابایت دیگر نیز ممکن می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

در مجموع, عملکرد سخت افزاری +A6 خیر کننده و جلب توجه کننده نمی باشد که البته این امر با توجه به بکارگیری چیپست متوسط Snapdragon 450 در آن، قابل پیشبینی نیز بود. در واقع در محدوده قیمتی که برای +A6 در نظر گرفته شده است، می توان گوشی هایی با عملکرد سخت افزاری بهتر نیز پیدا کرد. البته با وجود موارد گفته شده، عملکرد سخت افزاری +A6 نیز خوب و قابل قبول می باشد.

دوربین:

+A6 به همان دوربین 16 مگاپیکسل به کار گرفته شده در A6 و A8 مجهز شده است. اما تفاوت دوربین اصلی این گوشی با دو گوشی نام برده شده، در اضافه شدن دوربین دوم 5 مگاپیکسلی به آن و در واقع مجهز بودن این گوشی به دوربین اصلی دوگانه می باشد. گشودگی دریچه دیافراگم لنز دوربین 16 مگاپیکسل +A6 برابر با f/1.7 و گشودگی دریچه دیافراگم لنز دوربین 5 مگاپیکسل آن برابر با f/1.9 می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

یکسان بودن نسخه رابط کاربری +A6 و پرچمدار S9 به معنای یکسان بودن برنامه دوربین آن ها نیز نمی باشد. گوشی A6 نیز به برنامه دوربین به کار رفته در S9 مجهز نمی باشد اما از آن جایی که برنامه دوربین به کار رفته در +A6 نیز به اندازه کافی کاربردی و زیبا بوده و کار کردن با آن ساده می باشد، چیزی برای نگرانی و ناراحتی وجود ندارد. با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین، کاربر می تواند بین دوربین های اصلی و سلفی جا به جا شود. کشیدن انگشت از سمت چپ برنامه دوربین، حالت های مختلف عکاسی را به کاربر نمایش می دهد. دسترسی به تنظیمات نیز به کمک آیکون مربوطه که در قسمت بالای برنامه دوربین قرار دارد، ممکن می باشد.

علاوه بر Bixby Vision و استیکر های موجود در برنامه، حالت فوکوس زنده ای نیز در +A6 وجود دارد. حالت فوکوس زنده یا همان پرتره که دلیل اضافه شدن دوربین دوم 5 مگاپیکسل نیز می باشد، ثبت تصاویر پرتره با کیفیت را در +A6 ممکن می کند.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

حالت Pro یا حرفه ای نیز برای طرفداران حرفه ای عکاسی وجود دارد که البته شخصی سازی های زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

کیفیت تصاویر ثبت شده:

تصاویر ثبت شده با +A6 در شرایط نوری مناسب بسیار خوب و با کیفیت می باشند. سطح جزئیات بالا و مقدار نویز تصاویر نیز بسیار کم می باشد. رنگ ها بسیار زیبا و نزدیک به واقعیت بوده اما محدوده دینامیکی کمی پایین و محدود می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

حالت HDR نیز در دسترس می باشد که می تواند به کاربر کمک کند تا اطلاعات بیشتری را با وضوح بیشتری در تصاویر خود ثبت نماید. دسترسی به این حالت نیز از طریق منو تنظیمات ممکن می باشد. همچنین قابلیت Auto HDR نیز در +A6 حاضر می باشد که می تواند در شرایط نوری نا مناسب و هنگامی که نیاز به فعال شدن این حالت باشد، به طور خودکار وارد عمل شده و منجر به ثبت تصاویر با کیفیت شود.

البته با بررسی Auto HDR، به نظر می رسد که هنگام فعال یودن این حالت، در برخی شرایط که نیاز به درگیر شدن HDR احساس می شود، این اتفاق نمی افتد. بنابراین و در برخی شرایط، بهتر است خود کاربر نیز به اعمال شدن یا نشدن HDR در تصاویر ثبت شده توجه نماید تا از ثبت تصاویر بی کیفیت جلوگیری نماید.

در تصاویر زیر می توان تفاوت درگیر بودن و نبودن HDR را به راحتی مشاهده کرد. حالت اول از سمت چپ HDR خاموش، در حالت دوم Auto HDR و در حالت سوم HDR روشن می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

حالت فوکوس زنده یا پرتره:

+A6 توانایی ثبت تصاویر بوکه یا همان پرتره را نیز دارد که سامسونگ نام این حالت را فوکوس زنده یا Live Focus گذاشته است. در واقع دلیل اضافه شدن دوربین دوم 5 مگاپیکسلی به گوشی +A6 نیز امکان پذیر کردن ثبت تصاویر پرتره می باشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که ثبت تصاویر پرتره با یک دوربین نیز ممکن می باشد که خود سامسونگ نیز در برخی گوشی های بالا رده و پرچم دار خود این قابلیت را با یک دوربین عملی کرده است. بنابراین به کار گرفتن دوربین دوم در میان رده +A6 را می توان بیشتر به مقاصد تجاری سامسونگ نسبت داد.

به هر حال، تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین دوگانه +A6 نیز از کیفیت بسیار خوبی بهره مند بوده و بسیار زیبا می باشند. تفکیک سوژه اصلی عکاسی و زمینه تصویر به زیبایی انجام پذیرفته و حالت بلوره ای زمینه تصویر نیز بسیار طبیعی و زیبا اعمال می شود. تنها انتقاد وارد بر تصاویر پرتره +A6 این است که به دلیل کوتاه بودن طول کانونی دوربین گوشی، هنگام ثبت تصاویر پرتره، دوربین باید کمی بیشتر از حد معمول به سوژه عکاسی نزدیک باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

کیفیت تصاویر سلفی:

دوربین سلفی +A6 در مقایسه با دوربین سلفی A6 با افزایش مگاپیکسل و به دنبال آن با افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده همراه بوده است. در واقع +A6 از یک دوربین 24 مگاپیکسل بهره می برد در حالی که دوربین سلفی A6 یک دوربین 16 مگاپیکسل می باشد. گشودگی دریچه دیافراگم لنز دوربین سلفی +A6 نیز برابر با f/1.9 می باشد.

در شرایط نوری مناسب و خوب، تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی +A6 از کیفیتی بسیار خوب و خیره کننده بهره مند می باشند در حالی که رنگ ها نیز بسیار شفاف و نزدیک به واقعیت می باشند. تنها ایراد و یا انتقاد وارد بر تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی +A6 مربوط به پایین بودن محدوده دینامیکی تصاویر می باشد که با توجه به درگیر شدن سریع HDR (در حالتی که Auto HDR فعال باشد)، بعضا منجر به ثبت تصاویری با ملایمت بالا می شود که البته در این حالت نیز کیفیت تصاویر ثبت شده خوب و قابل قبول می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

همان طور که قبل تر نیز اشاره شد، مجهز بودن به یک دوربین به معنای عدم حضور حالت پرتره نمی باشد. دوربین سلفی +A6 نیز علی رغم این که به یک سنسور 24 مگاپیکسل مجهز می باشد، قابلیت ثبت تصاویر پرتره را دارد. تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین سلفی +A6 نیز از جداسازی بسیار خوب و با کیفیت سوژه و زمینه عکاسی بهره برده و مانند پرتره های ثبت شده با دوربین اصلی گوشی، حالت بلوره ای زمینه تصاویر نیز به خوبی به زمینه تصاویر ثبت شده اعمال می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

و در نهایت باید به حضور یک فلاش در قسمت جلو گوشی و به منظور کمک به بهبود کیفیت تصاویر سلفی ثبت شده در شرایط نوری نا مناسب نیز اشاره کرد. کیفیت تصاویر سلفی ثبت شده در شرایط نوری نا مناسب و هنگامی که فلاش گوشی وارد عمل می شود بسیار جلب توجه کننده و عالی نمی باشد اما باید این نکته را در نظر گرفت که عالی نبودن کیفیت تصاویر سلفی در شرایط نوری ضعیف حتی در میان برخی گوشی های بالارده نیز امری طبیعی و قابل قبول می باشد. در نتیجه در مورد +A6 باید گفت که هر چند حضور فلاش در قسمت جلو گوشی تغییر خیره کننده ای در کیفیت تصاویر ثبت شده ایجاد نمی کند، اما قابلیتی مفید و خوب به حساب می رود.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

ویدیوهای ثبت شده:

+A6 قادر به ثبت ویدیوهای 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه بوده اما ثبت ویدیوهای 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه در آن ممکن نمی باشد. با مقایسه ویدیوهای ثبت شده با دوربین های +A6 و A6، هر چند عجیب به نظر می رسد اما کیفیت ویدیوهای ثبت شده با دوربین A6 را می توان بهتر از ویدیوهای ثبت شده با دوربین +A6 توصیف کرد.

جمع بندی:

گوشی +Samsung Galaxy A6 در مقایسه با گوشی A6 سامسونگ در بسیاری از موارد با بروزرسانی های به جا و مورد انتظاری همراه بوده است. صفحه نمایش بزرگتر و با کیفیت تر، باتری قدرتمند تر و با ظرفیت بالا، دوربین اصلی دوگانه که قابلیت ثبت تصاویر پرتره را نیز دارد و در نهایت دوربین سلفی با کیفیت تر همگی از جمله مزیت های +A6 در مقایسه با A6 می باشند.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

در مجموع، باتری بسیار قدرتمند که عملکرد بسیار خوب و جلب توجه کننده ای دارد، کیفیت بسیار عالی صفحه نمایش در کلاس گوشی های میان رده، در نظر گرفتن شیار اختصاصی برای کارت های حافظه جانبی و در نهایت دوربین های اصلی و سلفی قدرتمند که قادر به ثبت تصاویری بسیار با کیفیت می باشند از نقاط قوت میان رده جدید سامسونگ محسوب می شوند. در مقابل، ثبت ویدیوهایی با کیفیت نه چندان قابل قبول و پایین تر از حد انتظار، چیپست میان رده ای که از قدرت خوبی برای اجرا برنامه ها و بازی های نسبتا سنگین نیز بهره مند نمی باشد و سرعت شارژ شدن بسیار پایین و ضعیف باتری گوشی را می توان از جمله ایرادات وارد بر +A6 در نظر گرفت.

نقد و بررسی کامل گوشی +Samsung Galaxy A6

+A6 یک میان رده بروز محسوب می شود که نقاط قوت این گوشی می تواند منجر به چشم پوشی از ایرادات نه چندان بزرگ نام برده شده آن شود. طراحی بسیار زیبا، صفحه نمایش بزرگ و دوربین هایی با کیفیت عالی در کنار قیمت بسیار مناسبی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است می تواند نظر هر کاربری را به سمت خود جلب نماید. خرید گوشی +Samsung Galaxy A6 به هر کاربری به جز آن دسته از کاربرانی که قصد اجرا برنامه ها و بازی های سنگین را در گوشی همراه خود دارند، پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی کامل گوشی Samsung Galaxy A6 Plus"

  1. سلام
    من این گوشی رو یک سال و خورده ایه خریدم
    ازش راضیم.
    فقط ی چیزی من برای سرعت بیشتر چیکار کنم؟
    ی کوچولو داغ میکنه تازه گیا چیکار کنم؟
    بخاطره اینه ک حافظه پره؟

  2. گوشی +A6خیلی عالیه من حدود یه ساله این گوشی رادارم و ازش راضی هستم حافظه ی ۶۴ گیگا بایتی داره و دو دوربین در عقب داره و اثرانگشت وشناسای چهره هم دارد و خیلی گرون هم نیست من بهار ۹۹ به قیمت ۴میلیون خریدم که حالا به ۷میلیون

  3. سلام من گوشیو تا خریدم دوربینش وقتی که باش فیلم میگیرم بعدش فیلمو که گرفتم میبینم یه هاله ای میندازه که تو شب خیلی مشخص تره تروخدا یکی کمک کنه اگه میتونه خیلی اعصاب خورد کنه فکر کنم همه ی a6plus ها این مشکل را دارند چون رفیقمم گوشیش عین منه و این مشکلو داره

  4. سلام من این گوشی رو یک ماه پیش خریدم…واقعا عالیه ولی از ۶۴گیگی که داره الان فقط یک گیگش پر شده و مدام میزنه حافظه پر است…میشه بگید چیکار کنم

      1. ممنونم‌….
        ی سوال دیگه هم داشتم…مدل گوشی من با مال شما فرق داره….
        دکمه خاموش،روشن و صداش سمت راست موبایل و زیر هم هست…
        ایا طراحی های مختلفی داره؟!

  5. سلام ببخشید من همین گوشیو خریدم ولی خیلی دیر شارژ میشه هر ساعت 12درصد بیشتر شارژ نمیشه میتونید کمکم کنید

    1. مشکل از سیم شارژر است .بایداز سیم شارژر اصل و کوچیک استفاده کرد( برای مثال سیم شارژر پاور بانک )

  6. منم خریدمش ازش راضی بودم تا اینکه شارژرش کند شد بدم اوند ازش. اگه راهی دارین خواهشا به منم بگید. این گوشی معمولا بعد از ۶ ماه کم کم شارزرش کند و افتضااح میشه. با تشکر

  7. سلام. من الان ۶ ماهه ۶۴ گیگش رو خریدم.وااااقعا ازش راضیم‌. هیییچ مشکلی نداره. نه مشکل شارژ داره نه مشکل داغ شدن. کیفیتش عالیه.هرکی میخواد بخره اصلا نگران هیچی نباشه . بی نظیره

  8. سلام .
    من وقتی میرم تو اینسا استوری باز میکنم توریه که دورش معلوم نمیشه تو این گوشی .میشه یه راهنمایی چیزی کنید.ممنون

  9. سلام.
    دوستانی که A6 Plus رو خریدند، آیا مشکل دیر شارژ شدن رو دارند؟ خیلی از سایتها به این مورد اشاره کرده اند. واقعا دیر شارژ میشه؟ سپاس

    1. نه داداش یه بار گوشی رو ریکاوری کن یا تنظیمات کارخانه بعد پرکن تا۱۰۰٪از شارژ درآر البته خاموش بزار پر بشه،بعد روشن کن بزار تا صفر بیاد طوریکه خودش خ بشه..بعد خاموشی بزن شارژ پر بشه دوباره اینبار شارژر رو درنیار رسی۱۰۰٪ روشن کن شارژ هم همزمان بکنه درنیار ببین۱۰۰٪رو نشون میده،اگر داد که هیچ نداد دوباره ریستارت کن تیومد دوباره تا۱۰۰٪بیاد/البته این مال اون زمانی هست که نسخه جدید آپدیت میکتی کالیبره میکنی باالصطلاح…ولی من کردم این روش رو باور کن از ۰تا۱۰۰٪یک ساعت و ۸دقیقه شارژ میشه/یکی هم نزار بیشتر از۸۰٪ شارژ بشه باتری،سوما برنامه باتری اوپتیمز یا امثال اون رو داتلود کن سرچ کن گوگل همین کلمه رو باتری اوپتیمز اونم آستفاده کن چند روز حل میشه۱۰۰٪..

      1. میشه یک مقدار دقیق تر و واضح توضیح بدین منم گوشی دو ماه پیش آپدیت کردم ولی الان یک هفته ای هست که زمان شارژ شدنش ۵ الی ۶ ساعت طول میکشه کلافم کرده چیکار کنم

  10. سلام، من این گوشی رو امروز خریدم 4 میلیون. دوستانی که مایل به خرید هستند، بدون هیچ نگرانی و ترسی بخرند، عالیه از همه نظر. راستی64 گیگش رو بخرید