نقد و بررسی کامل گوشی Samsung Galaxy J7 Pro

نقد و بررسی کامل گوشی Samsung Galaxy J7 Pro

گوشی Galaxy J7 Pro جدیدترین نسخه از گوشی های سری J می باشد که در سال 2017 رونمایی شده است. گوشی های سری J از ابتدا و برای اولین بار که رونمایی و عرضه شدند، میزبان سخت افزارهای میان رده قدرتمندی بودند که وجه تمایز این گوشی ها با سایر گوشی های میان رده موجود در بازار بود. حال گوشی Galaxy J7 Pro با سخت افزارهای حتی بهتر و قدرتمندتری رونمایی شده است تا نگاه ها را به سمت خود جلب کند. گوشی جدید سری J یعنی J7 Pro به اندازه ای قدرتمند و به روز است که فاصله موجود بین گوشی های سری A و سری J از سامسونگ را بسیار کم می کند.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

یکی از مزیت های بسیار مورد توجه کاربران گوشی های هوشمند و عاملی که باعث برتری گوشی های سری J در رقابت با دیگر گوشی های میان رده شده است، صفحه نمایش AMOLED این گوشی های می باشد که از همان ابتدا در این گوشی ها به کار گرفته شده است. J7 Pro نیز ضمن بهره مندی از صفحه نمایش AMOLED دارای رزولوشن بالا 1080p بوده و صفحه نمایش سطح بالایی دارد. اما تنها به روز رسانی و بهینه سازی در J7 Pro مربوط به صفحه نمایش نمی باشد. گوشی میان رده جدید سامسونگ در مقایسه با نسخه 2016 خود، ظاهری یک پارچه و جذاب، مقاوم در برابر ضربه، دوربین سلفی قدرتمند همراه با فلش، حافظه رم بالاتر و جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را با خود به همراه دارد. چیپست Exynos 7870 تنها مورد در این گوشی می باشد که نسبت به ورژن قبلی خود بدون تغییر باقی مانده است البته باید در نظر داشت که با توجه به فناوری ساخت 14nm که این چیپست دارد، وجود این چیپست عمر باتری بالایی را برای گوشی J7 Pro به ارمغان آورده است.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

تنها مورد منفی موجود در این گوشی به کار گرفته نشدن چیپست جدید می باشد که نگرانی هایی را در زمینه عملکرد گرافیکی دستگاه به وجود می آورد اما با این وجود تقریبا در تمامی بخش های دیگر، گوشی با بهبود و به روز رسانی هایی همراه بوده است که شاید این به روز رسانی ها به نادیده گرفتن استفاده از چیپست قدیمی در این گوشی کمک کند.

طراحی:

سامسونگ طراحی تمام فلز را در برخی از گوشی های بالارده خود به کار برده بود اما بالاخره امسال و گوشی J7 Pro نیز از این طراحی بهره می برد و احتمالا برخی گوشی های میان رده دیگر سامسونگ نیز طراحی فلزی با خود به همراه خواهند داشت.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

طراحی یک پارچه فلزی این گوشی در همان نگاه اول بسیار جلب توجه می کند. اما در کنار این طراحی، سامسونگ بر خلاف دیگر برندها که سعی در پنهان کردن خطوط آنتن در طراحی خود دارند، طراحان سامسونگ سعی کرده اند تا این خطوط آنتن را حتی برجسته تر کنند و از این طریق به زیبایی طراحی گوشی بیافزایند.

برای این کار سامسونگ در نسخه های رنگی این گوشی، خطوط آنتن را با رنگی متمایز تر طراحی کرده است تا جلب توجه نماید. در واقع مدل مشکی رنگ این گوشی تنها مدلی می باشد که خطوط آنتن در آن هم رنگ بدنه و به رنگ مشکی طراحی شده است تا کمتر دیده شود.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

طراحی J7 Pro به گونه ای است که در دست گرفتن آن حس خوبی را به کاربر منتقل می کند. J7 Pro یک گوشی خوش دست می باشد و علی رغم لبه های خمیده ای که دارد، سطح لیزی نداشته و در نتیجه کاربر هنگام کار با گوشی نگران لیز خوردن گوشی نخواهد بود.

صفحه نمایش:

گوشی J7 Pro مانند دیگر گوشی های جدید سامسونگ از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده می کند که در مقایسه با صفحه نمایش AMOLED نسخه 2016 این گوشی، از رزولوشن بالاتر 1080p بهره مند می باشد و در نتیجه تراکم پیکسلی صفحه نمایش بالاتری را نیز برای گوشی به ارمغان می آورد که برابر با401ppi بوده و مقدار بسیار خوبی برای یک گوشی میان رده می باشد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

همان طور که از یک صفحه نمایش Super AMOLED انتظار می رود، صفحه نمایش J7 Pro نیز کنتوراست بسیار خوبی را به نمایش می گذارد. صفحه نمایش گوشی در 348nits واحد روشنایی، به مقدار بسیار خوبی روشن و درخشان می باشد اما در صورتی که کاربر تنظیم خودکار روشنایی را فعال کرده باشد، مقدار واحد روشنایی در فضای بیرون و زیر نور آفتاب به 482nits نیز می رسد.

باتری:

J7 Pro از یک باتری 3600mAh غیر قابل تعویض استفاده می کند که در مقایسه با نسخه 2016 این گوشی به مقدار %10 افزایش ظرفیت داشته است. J7 Pro از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و شارژر  1.55A این گوشی در مدت 90 دقیقه قادر به شارژ %24 از باتری گوشی می باشد. همچنین استفاده از چیپست 14nm در این گوشی به معنای عمر بالای باتری این گوشی می باشد.

سامسونگ ادعا می کند که باتری گوشی J7 Pro می تواند یک روز کامل در تماس 3G صوتی، 18 ساعت هنگام پخش ویدیو و 16 ساعت وب گردی هنگام متصل بودن به Wi-Fi دوام بیاورد. تست های انجام شده روی این گوشی نیز درستی ادعا سامسونگ را تایید می کند. باتری این گوشی همچنین در حالت Stnadby می تواند به مدت 108 ساعت گوشی را روشن نگه دارد که مقدار بسیار قابل توجه و بالایی می باشد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

نرم افزار:

رابط کاربری به کار رفته در گوشی J7 Pro همان رابط کاربری جدید Samsung UX می باشد که در گوشی های بالارده و پرچم دار سامسونگ یعنی S8 و +S8 نیز به کار رفته است و به کار گرفته شدن این رابط در گوشی میان رده J7 Pro اقدام خوب و کاربر پسندی از جانب سامسونگ می باشد. علاوه بر رابط کاربری، سیستم عامل به کار رفته در J7 Pro نیز سیستم عامل جدید Android 7.0 Nougat می باشد.

سامسونگ رابط کاربری جدید خود را با شخصی سازی های جدیدتر و بیشتری معرفی و عرضه کرده است. رابط کاربری جدید سامسونگ ساده تر شده است. آیکون ها به طور کامل تغییر کرده و شکل جدیدتری پیدا کرده اند و در کتار همه این ها، صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD ظاهر زیبایی به گوشی بخشیده است.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

صفحه قفل گوشی نیز همراه با تغییراتی بوده است. صفحه قفل J7 Pro نوتیفیکیشن ها را به صورت استاندارد Nougat نمایش می دهد که قابلیت پاسخ به نوتیفیکیشن را نیز به طور مستقیم دارد. دو میان بر در قسمت صفحه قفل نیز وجود دارد که قابلیت شخصی سازی دارد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

البته با توجه به حضور حسگر اثر انگشت که برای باز کردن قفل گوشی وجود دارد، امکان دارد که حتی صفحه قفل گوشی نمایش داده نشود. حسگر اثر انگشت موجود در گوشی J7 Pro شاید سریع ترین حسگر اثر انگشت نباشد اما همیشه روشن و فعال بوده و آماده به کار می باشد و در صورت استفاده ار این حسگر، مانند دیگر گوشی های مجهز به این امکان، صفحه قفل گوشی نمایش داده نخواهد شد.

به صورت پیش فرض در رابط کاربری جدید سامسونگ، آیکونی وجود ندارد که کاربر را به صفحه App drawer که تمام برنامه های نصب شده روی گوشی را نمایش می دهد، منتقل کند. برای این منظور کاربر می تواند با کشیدن انگشت خود به سمت بالا یا پایین در هر قسمتی از صفحه نمایش به صفحه App drawer منتقل شود. البته در صورتی که کاربر بخواهد می تواند آیکون Apps را نیز به صفحه نمایش اضافه کند تا به راحتی به App drawer منقل شود اما نکته قابل توجه در این مورد این است که حتی اگر آیکون Apps نیز به صفحه نمایش اضافه شود، قابلیت رفتن به App drawer با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین در صفحه نمایش غیر فعال نمی شود.

رابط کاربری سامسونگ شامل یک موتور قدرتمند برای شخصی سازی تم نیز می باشد که کاربر را قادر می سازد تا تم های موجود را به نحوی که دلخواه خود است شخصی سازی نماید. همچنین تم های مختلفی نیز طراحی شده و قابل دانلود و استفاده می باشد که برخی از این تم ها، آیکون های مخصوص به خود را نیز دارند.

عملکرد:

J7 Pro از چیپست Exynos 7870 بهره می برد که علی رغم قدرتمند بودن و مصرف بسیار بهینه ای که دارد، چیپستی می باشد که در نسخه 2016 این گوشی نیز به کار رفته بود و از این رو باعث وارد شدن انتقاداتی به سامسونگ شده است.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

چیپست 7870 از یک پردازنده هشت هسته Cortex-A53 بهره می برد که فرکانسی معادل با 1.6GHz دارد. پردازنده گرافیکی Mali T830MP2 به کار رفته در این چیپست نیز هر چند برای انجام پردازش های گرافیکی نسخه 2016 این گوشی که صفحه نمایشی با رزولوشن 720p داشت، کاملا کافی و مناسب بود اما برای انجام پردازش های J7 Pro که صفحه نمایشی با رزولوشن 1080p دارد شاید کمی با مشکل رو به رو شود.

تست های انجام شده روی گوشی های هوشمند 2017 نیز نشان دهنده عملکرد ضعیف J7 Pro در مقایسه با رقبایش در زمینه پردازش می باشد و از همین رو انتقادهایی به سامسونگ به دلیل عدم استفاده از چیپست جدید در این گوشی وارد است اما با این حال و علی رغم عملکرد ضعیف در میان گوشی های 2017، با توجه به حافظه رم 3GB گوشی و معماری خوب چیپست، باید اعتراف کرد که J7 Pro در صورت صرف نظر کردن از لگ هایی که بعضا و مخصوصا هنگام اجرا بازی های 3D اتفاق می افتند، عملکرد خوب و قابل قبولی حتی هنگام اجرا بازی ها نیز دارد. البته باید توجه کرد که عملکرد گوشی در حالت عادی و اجرا برنامه های معمول کاملا خوب و قابل قبول و بدون هیچ مشکلی می باشد. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که به لطف طراحی 14nm چیپست، دمای گوشی هیچ گاه به میزان آزار دهنده ای بالا نمی رود.

دوربین:

گوشی J7 Pro شباهت هایی نیز با گوشی J7 Prime دارد. دوربین اصلی J7 Pro همان دوربین IMX258 ساخت سونی می باشد که مجهز به سنسور 13MP نیز می باشد که البته در این گوشی لنز به کار رفته در دوربین، دارای دریچه دیافراگم روشن تر f/1.7 می باشد. سنسور سونی به کار رفته در این گوشی هر چند بین گوشی های سامسونگ یک سنسور شناخته نشده و کمتر مورد استفاده قرار گرفته شده می باشد، اما در حالت کلی سنسور بسیار معروف و با کیفیتی در بازار گوشی های هوشمند می باشد که قادر به ثبت عکس هایی با کیفیت بالا نیز می باشد. این سنسور همچنین در گوشی های قدرتمندی مثل LG G6, Xiaomi Redmi Note 4, Sony Xperia AX نیز به کار رفته است.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

در کنار این دوربین یک فلش LED نیز وجود دارد که کاملا مناسب یک گوشی میان رده می باشد.

رابط کاربری برنامه دوربین گوشی J7 Pro نیز مانند دیگر قسمت های گوشی با تغییرات و بهینه سازی هایی نسبت به نسخه قبلی همراه بوده است و دسترسی سریع به دوربین با دو بار فشردن دکمه Home گوشی مانند گوشی های قبلی سامسونگ امکان پذیر می باشد.

با پایین کشیدن انگشت می توانید بین دوربین های جلو و اصلی گوشی جا به جا شوید. کشیدن انگشت به سمت چپ، پنلی را ظاهر می کند که شامل لیستی از فیلترها می باشد و کشیدن انگشت به سمت راست، حالت های مختلف عکس برداری را ظاهر می کند تا از بین آن ها حالت مورد نظر را انتخاب نمایید.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

کیفیت دوربین:

عکس های ثبت شده توسط دوربین گوشی Galaxy J7 Pro دارای کیفیت بسیار خوب و قابل قبول در بین گوشی های میان رده و هم رده با J7 Pro می باشند. جزئیات زیادی در تصاویر ثبت شده وجود دارد و رنگ ها بسیار خوب و طبیعی به نظر می رسند و مقدار نویز تصاویر نیز در حالت کلی بسیار کم می باشد هر چند در لبه های تصویر، نویز و ملایمت بیشتری مشاهده می شود.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

عکس برداری پانوراما با J7 Pro بسیار لذت بخش می باشد. کیفیت عکس های پانوراما ثبت شده بسیار خوب بوده و تصاویر ثبت شده رزولوشن بالایی نیز دارند.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

گوشی J7 Pro در قسمت جلو گوشی از یک سنسور قابل توجه 13MP بهره می برد. دریچه دیافراگم لنز این سنسور نیز برابر با f/1.9 می باشد که در حالت کلی می توان دوربین های اصلی و سلفی این گوشی را حداقل از نظر عددی یکسان و نزدیک به هم دانست. اما همان طور که انتظار می رود تفاوت هایی بین این دو دوربین وجود دارد. برای مثال نبود امکان فوکوس خودکار در دوربین سلفی گوشی یکی از تفاوت های قابل توجه این دو دوربین می باشد که البته در بین اکثر گوشی ها امری عادی بوده و ایراد بزرگی محسوب نمی شود.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

اما نکته مثبت عکس های سلفی ثبت شده توسط دوربین سلفی این گوشی، وجود فلش LED در کنار دوربین می باشد که باعث می شود تا عکس هایی که در شرایط نوری ضعیف و هنگام شب توسط دوربین سلفی این گوشی ثبت می شوند نیز از کیفیت بسیار خوب و مناسبی برخوردار باشند.

گوشی J7 Pro سامسونگ همچنین توانایی ثبت ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد. نبود امکان فیلم برداری با کیفیت 4K، در میان گوشی های میان رده از جمله J7 Pro کاملا طبیعی می باشد و انتقادی در این زمینه به سامسونگ وارد نمی باشد. کیفیت خروجی ویدیوهای FullHD نیز خوب و قابل قبول می باشد. سطح جزئیات در این ویدیوها قابل قبول، مقدار نویز کم و رنگ ها نیز طبیعی می باشند. با توجه به موارد گفته شده و کیفیت تصاویر و ویدیوهای خروجی، باید به سامسونگ به دلیل گرفتن حداکثر بازده ممکن از سخت افزار گوشی، تبریک گفت.

جمع بندی:

سامسونگ همان طور که حضور بسیار خوب و قدرتمندی در بازار گوشی های رده بالا و پرچمدار دارد، نحوه حضور موفق در بازار گوشی های میان رده را نیز می داند.

طراحی تمام فلز و ضد ضربه گوشی، دوربین های اصلی و سلفی با کیفیت بالا، عمر بالای باتری و سیستم عامل و رابط کاربری جدید، همگی از مزیت ها و نکات مثبت و قابل توجه در این گوشی می باشند که توجه کاربر را به سمت خود جلب می کنند.

قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 Pro

در کل گوشی J7 Pro یک گوشی میان رده بسیار عالی می باشد که تجربه خوبی را نیز به کاربر منتقل می کند و می توان گفت که این گوشی تمامی سخت افزار ها و امکانات لازم را برای تبدیل شدن به بهترین گوشی سری J در اختیار دارد.

در نهایت اگر بتوان از وجود کمی لگ هنگام اجرا بازی های 3D در J7 Pro چشم پوشی کرد، J7 Pro را می توان یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار در کلاس گوشی های میان رده نام برد. تماشای ویدیو در صفحه نمایش 1080p گوشی، دوربین های اصلی و سلفی بسیار با کیفیت در بین گوشی های میان رده، وب گردی و حتی طراحی بسیار زیبای J7 Pro و در کنار همه این موارد عملکرد بسیار عالی باتری در گوشی، همگی مواردی هستند که J7 Pro را از بسیاری از گوشی های هم رده متمایز می کنند.

J7 Pro برای آن دسته از کاربرانی که قصد اجرا بازی های 3D سنگین در گوشی را به مدت طولانی ندارند، با توجه به قدرت سخت افزاری بالا برای اجرا برنامه های دیگر و  کارهای روزانه، عمر باتری بسیار بالا و صفحه نمایش با کیفیت عالی، می تواند یک گزینه بسیار عالی برای خرید گوشی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی کامل گوشی Samsung Galaxy J7 Pro"

  1. آقا با همه عیب و حسنی که کم وبیش ازش شنید چندساله که خریدم و خداروشکر ازش راضیم وبه همین جهت نظرم رو هم نوشتم در کل با این قیمت این گوشی خیلی مشتی و عالیه یه ای ول هم به شرکت سازنده سامسونگ میدم وپابرجا باشید منتظر ظهور مدلهای فوق عالیتون هستیم

  2. تنها ایراد نمایشگر بسیار نازک و حساسش هس با کوچکترین ضربه خراب میشه ،البته ال سی دی های شرکتی بندازید هیچ مشکلی پیش نمیاد .بغیر این هیچ مشکل دیگه یی نداره

  3. عالی بود. من این مدل گوشی رو سه ساله که دارم و شب و روز دستمه و یا دارم توی اینترنت میچرخم ،یا بازی میکنم .و خیلی ازش راضیم.

  4. سلام من گوشیمو اپدیت کردم و بعدش تاچش از کار افتاد دکمه های ولوم و هوم و کلید های پایین صفحه کار میکنه ولی خوده صفحه گوشی نه. ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام آپدیت اندروید هشت این مشکل رو داره باید ببرید تعمیرگاه تا یه نرم افزار دیگه روش رایت کنه

  5. سلام گوشیj7proعالیه و من ۶ ماهه دارم ازش راضی هستم ولی یه چیزی نداره یا من نمیدونم چجور باید بیارم شکلک رو دوربین خو گوشی
    شکلک های متحرک روی گوشیj5proموجود هست اما رو گوشی j7proنیست یااگر میدونید کجاست اطلاع بدید ماهم استفاده کنم ممنون

  6. سلام دوستان
    یه سوال دارم
    آیا این گوشی قابلیت screen miroring رو تو نوار ابزارش داره؟؟؟

    1. سلام من خودم گوشی جی ۷ پرو مول ۲۰۱۸ رو دارم عالیه فقط برین نسخه ۶۴ گیگش بگیرین که رمش ۴ باشه
      بنظر من سامسونگ داره بهترین ها رو می سازه حتا از شرکت اپل و بلک بری که گوشی های لاکچری می سازن جلو زده

    1. سامسونگ با توجه به تنوعی که داره به نظر من در حال حاضر بهترین گوشی بازاره.
      برای همه سلیقه ها و بسته به پولی که داری برات گوشی داره.
      گوشیهاشم به لحاظ کیفیت دوربین و سرعت و…به نظر من بهترینه

  7. باسلام
    گوشی های سامسونگ بانام و طراحی تکراری واقعا مشتریان راخسته کرده اند
    خبرهایی ازحضورنوکیا با اندروید دربازارهست امیدواریم نوکیاهرچه سریعتر بااندرویداز راه برسه
    کاش نوکیااون اشتباه بچه گانه راانجام نمیدادوراه را برای جولان گوشی های خسته کننده سامسونگ بازنمیکرد

    1. باسلام
      به نظر بنده سامسونگ با طراحی این گوشی سعی کرده مشکل تکراری شدن طراحی گوشی های میانرده خودش رو بر طرف کنه که به نظر من در این کار تا حد زیادی موفق هم بوده…