HTC Vive

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو

عملکرد کمپانی اچ‌تی‌سی هرچه‌قدر هم که در دنیای گوشی‌های هوشمند در طی چند سال اخیر جالب نبود، اما در دنیای واقعیت مجازی عملکرد خیره کننده‌ای داشته است. به جرات می‌توان گفت محصول HTC Vive که با همکاری دو کمپانی HTC و Valve تولید شده در دنیای واقعیت مجازی بهترین محصول عرضه شده می‌باشد. این هدست VR برخلاف هدست‌های ارزان‌قیمت برای پلت‌فرم گوشی طراحی نشده و کیفیت آن با هدست‌های وابسته به گوشی قابل مقایسه نیست. سه هدست HTC Vive، سونی PSVR و Oculus Rift تنها گزینه‌های خرید هدست واقعیت مجازی بالارده در دنیا محسوب می‌شوند که هر سه با صفحه‌نمایش‌های اختصاصی طراحی شده‌اند. اما ساز و کار هدست اچ‌تی‌سی با دو محصول دیگر تفاوت اساسی دارد. طراحان این هدست برای ردگیری حرکات کاربر فقط به یک دوربین چند سنسوره کفایت نکردند و از دو باکس که هر کدام در برگیرنده 37 سنسور لیزری می‌باشند استفاده کرده‌اند. بدین ترتیب با قرارگیری این دو باکس در دو گوشه محیطی که کاربر در آن قرار دارد، کوچکترین حرکات کاربر قابل ردگیری می‌باشد. فضای 4.5×4.5 متر محیطی است که این دو باکس بدون هیچ مشکلی می‌توانند به ردگیری حرکات کاربران بپردازند. علاوه بر هدست و ردگیرهای آن، دو کنترلر اختصاصی نیز برای این هدست طراحی شده که حاوی دکمه‌ها، صفحه Track-Pad و دسته‌های حساس به میزان فشار می‌باشند. کیفیت نمایش تصاویر از دیگر نکات قوت این هدست محسوب می‌شود. این هدست دارای دو صفحه‌نمایش با رزولوشن تصویر 1200×1080 می‌باشد که روی هر رفته رزولوشن 1200×2160 را برای نمایش تصویر ارایه می‌کنند. زاویه دید لنزهای بکار گرفته شده نیز برابر با 110 درجه می‌باشد. 555 گرم وزن این هدست می‌باشد که این وزن شاید برای استفاده‌های طولانی مدت کمی مشکل ساز شود.

با توجه به اینکه اکثر کاربری‌های این هدست واقعیت مجازی به اجرای بازی‌های واقعیت مجازی روی سیستم‌های میان‌رده و بالارده ختم می‌شود، منطقا باید قبل از خرید این هدست به حداقل سیستم مورد نیاز توجه داشته باشید:

  • GPU: برای NVIDIA GeForce مدل GTX 970 – برای AMD Radeon مدل R9 290
  • CPU: برای پردازنده‌های اینتل مدل i5-4590 – برای AMD مدل FX 8350
  • رم: 4 گیگابایت
  • خروجی صدا: HDMI نسخه 1.4 یا DisplayPort نسخه 1.2
  • سیستم‌عامل: ویندوز 7 سرویس پک 1

در مورد دسترسی به بازی‌های طراحی شده برای اچ‌تی‌سی وایو، باید اشاره کنیم که از زمانی که پیش‌فروش این هدست در بازارهای جهانی شروع شده، بیش از 100 بازی واقعیت مجازی در ژانرهای مختلف برای آن طراحی شده است.

نظرات کاربران هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو

  1. shsnlypwr23

    این سیستم خوبه
    gtx 4g 960m
    core i7 6700hq
    ram8
    win10 enterpience

  2. Edward

    سلام این سیستم جوابگو هستش؟
    CPU: Intel Corei7 6500 U
    GPU:Nvidia 2 Gig 940 MX
    Ram:8
    Windows:10 64bit

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *