آشنایی با ابزارهای سلامت در مچ‌بندهای هوشمند

آشنایی با ابزارهای سلامت در مچ‌بندهای هوشمند

صحت بدن و سلامتی جسم همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های انسان است. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی از یک سو و گسترش علم پزشکی از سوی دیگر، هرچه بیشتر پیوند بین تکنولوژی و سلامت عمومی محکم‌تر از قبل شده است. اضافه شدن برنامه‌های کاربردی مراقبت و سلامت به تلفن‌های هوشمند یکی از نشانه‌های این اتفاق است. با آمدن گجت‌های پوشیدنی و اضافه شدن انواع حسگرها به تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند، ویژگی‌های سلامتی تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند پیشرفت‌های وسیعی داشته‌اند. با استفاده از موقعیت‌یاب GPS، حسگر ضربان قلب و داده‌های گسترده‌ی مربوط، این گجت‌های هوشمند می‌توانند امکانات خوبی در زمینه سلامتی به شما ارایه نمایند. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که با گردآوری داده‌های به دست آمده از این حسگرها امکانات جالبی ارایه می کنند. برنامه پایش خواب مثال خوبی در این زمینه است. در ادامه یک به یک به بررسی این ویژگی‌ها می پردازیم. این ویژگی‌های ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند با تمکز بر حوزه‌ی سلامت بررسی می‌شوند و در خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند باید نکات دیگری را نیز در نظر گرفت.

شمارنده ضربان قلب

آشنایی با ابزارهای سلامت در مچ‌بندهای هوشمند - ضربان قلبحسگر ضربان قلب اخیرا در برخی مدل‌های گوشی‌های هوشمند نیز به کار برده شده است. با این وجود داشتن حسگر ضربان قلب برای یک مچ بند و ساعت هوشمند تقریبا ضروری به نظر می‌رسد. هرچند برخی مدل‌ها فاقد این حسگر می باشند. آگاهی از نرخ ضربان قلب نقش عمده‌ای در تشخیص میزان سلامت بدنی افراد دارد. هرچه آمادگی بدنی شما بیشتر باشد، درصد مبتلا شدن شما به بسیاری از بیماری‌ها کاهش خواهد یافت.

گام شمار

آشنایی با ابزارهای سلامت در مچ‌بندهای هوشمند - گام شمار

امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند و مچ‌بند‌های سلامتی دارای این ویژگی می‌باشند. به طور مثال شما می‌توایند با یک تنظیمات ساده، از میزان قدم‌هایی که دویده‌اید یا صرفا پیاده‌روی کرده‌اید با خبر باشید. حتی می‌توانید با همگام‌سازی مچ‌بند خود با گوشی هوشمندتان از نقشه مسیر حرکت خود با خبر شوید. می‌توانید تمامی این اطلاعات را در کنار میزان کالری‌ای که روزانه مصرف کرده‌اید در جدول سلامت روزانه خود داشته باشید.

بی‌نیازی به تلفن همراه در هنگام ورزش

آشنایی با ابزارهای سلامت در مچ‌بندهای هوشمند - گام شمار

امروزه با پیشرفت این نسل از دستگاه‌های پوشیدنی، کاربران قادر به تماشای تمامی پیغام‌ها و پاسخگویی به تماس‌ها خواهند بود. به همین دلیل شما می‌توانید بدون نیاز به همراه داشتن گوشی در هنگام ورزش و با همراه داشتن مچ‌بند سلامتی خود به راحتی به ورزش بپردازید

جدول سلامتی

آشنایی با ابزارهای سلامت در مچ‌بندهای هوشمند - جدول سلامت

یکی از برنامه‌های کاربردی مهمی که شما پس از همگام‌سازی مچ‌بند هوشمند خود با گوشی همراه با آن زیاد سر و کار خواهید داشت، جدول سلامتی است. در برندهای مختلف اسم این اپلیکیشن متفاوت است، اما کاربرد تمامی این اپلیکیشن‌ها یکسان می‌باشد، ثبت اطلاعات تمامی فعالیت‌های کاربر. این امر به شما اشراف کاملی در مورد اطلاعات کامل و جامعی از آنچه بدن شما فعالیت می‌کند را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ویژگی‌های گفته شده تقریبا تمامی ویژگی‌های سلامتی این ابزارهای کوچک و دوست‌داشتنی را شامل می‌شوند، اما بدیهی است که در آینده نه چندان دور، شاهد بهبود ویژگی‌های قبلی و اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *