آموزش انتقال فایل های تصویری آیفون و آیپد به ویندوز

آموزش انتقال فایل های تصویری آیفون و آیپد به ویندوز

تقریبا تمامی کاربران دنیای فناوری با یکپارچگی جالب محصولات اپل و رایانه‌های مک کم و بیش آشنایی دارند. دسترسی به تصاویر و ویدیوهای دستگاه‌های اپلی از طریق مک فوق‌العاده آسان می‌باشد . اما گر از طرفداران و کاربران سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت می‌باشید و میخواهید به تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده در محصولات شرکت اپل دسترسی داشته باشید، با تبلت‌فون همراه باشید.

با در نظر گرفتن محبوبیت رو به رشد اپل در چند سال اخیر، هنوز هم بسیاری از کاربران دنیای فناوری از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کنند. ولی متاسفانه این افراد معمولا در استفاده از دستگاه‌های اپلی و همگام سازی آنها با سیستم‌عامل مایکروسافت به مشکل بر می‌خورند. برای این دسته از افراد امکان دسترسی به تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده در دستگاه‌های اپلی مطابق مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد میسر می‌باشد.

اگر برای اولین بار می‌باشد که دستگاه اپلی خود را به پی سی ویندوزی متصل می‌کنید، با پیغام ” ?Allow this device to access photos and videos ” در دستگاه اپلی خود مواجه خواهید شد. اگر قصد دسترسی به فایل‌های تصویری و ویدیویی دستگاه اپلی خود را دارید، گزینه Allow را انتخاب کنید، درغیر این صورت Don’t Allow را انتخاب کنید.

روش های انتقال فایل های تصویری آیفون و آیپد به رایانه های ویندوزی

اگر Allow  را انتخاب کرده باشید و نرم افزار نمایش و مدیریت تصاویر در ویندوز شما نصب باشد، با پیامی برای انتقال فایل‌ها به صورت یکجا برای تایید مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، نرم افزار Photos نصب شده در ویندوز 10 در اسکرین شات زیر نشان داده شده است. می‌توانید با انتخاب دستگاه اپلی خود، فرایند انتقال فایل‌ها را شروع کنید.

روش های انتقال فایل های تصویری آیفون و آیپد به رایانه های ویندوزی

در صورتی که نرم افزار خاصی در رایانه خود نصب نکرده باشید و یا قصد انتقال یکجای همه تصاویر را ندارید، باید به صورت دستی این کار را انجام دهید، هرچند که این فرایند طولانی و طاقت فرسا می‌باشد.

باز کردن مرورگر فایل ویندوز و انتخاب بخش This PC اولین قدم شما برای این کار می‌باشد. سپس روی دستگاه اپلی خود 2 بار کلیک کرده و پوشه‌ای با عنوان Internal Storage  را باز کنید. با انتخاب پوشه‌ی DCIM  به همه‌ی تصاویر و ویدیوها دسترسی خواهید داشت. در این روش برای دسترسی به فایل مورد نظر باید تک به تک فایل‌ها را بررسی کنید و این کار با توجه تعداد فایل‌های زیاد زمان‌بر می‌باشد و حوصله زیادی می‌طلبد. ترفندهای هوشمندانه‌ای برای استفاده بهینه از جستجوگر لازم می‌باشد.

روش های انتقال فایل های تصویری آیفون و آیپد به رایانه های ویندوزی

یکی از ترفندها در این زمینه، استفاده از فرمت فایل می‌باشد. با این حال باز ممکن است که با فایل‌های زیادی روبه‌رو باشیم. برای برخورداری از مرور سریع‌تر، می‌توانید از حالت‌های نمایش تصویر مناسب‌تر مانند Large icons و Extra large icons استفاده کنید.

روش های انتقال فایل های تصویری آیفون و آیپد به رایانه های ویندوزی

در صورت دانستن زمان ضبط ویدیو و عکس، می‌توانید فایل‌ها را بر اساس  تاریخ ثبت شدن تصویر چینش کنید و به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از سایر روش‌های چینش مانند مرتب سازی به ترتیب حروف الفبا، براساس اندازه و … در این مورد استفاده کنید.

روش های انتقال فایل های تصویری آیفون و آیپد به رایانه های ویندوزی

در صورتی که در هر یک از مراحل اشاره شده با مشکلی مواجه شده‌اید و یا از روش‌های دیگری برای انتقال تصاویر و ویدیوهای گوشی آیفون و یا آیپد به ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *