اخبار و شایعات گوشی و تبلت

اخبار و شایعات مربوط به جدیدترین گوشی و تبلت – مرداد

اگر به دنیای پیرامون خود دقت کنیم، به راحتی می‌توانیم پی ببریم که میزان گرایش مردم به استفاده از گجت‌های مختلف مانند گوشی، تبلت، ساعت‌های هوشمند و سایر گجت‌های پوشیدنی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. بدیهی است که در چرخه تولید هر محصول با افزایش تقاضا، عرضه آن محصول نیز افزایش می‌یابد و بخاطر همین موضوع در کنار افزایش رغبت کاربران به چنین محصولاتی، کمپانی‌های فعال در این زمینه نیز روز به روز به تنوع محصولات و حجم تولیدی خود می‌افزایند. اما دلیل این افزایش تقاضا و عرضه چیست؟

همانطور که می‌دانید فاکتورهای خرید گوشی و تبلت در سال 2015 بسیار متفاوت از فاکتورهای خرید گوشی و تبلت 2014 و قبل‌تر از آن می‌باشد. برای مثال تمامی کاربران گوشی های اندرویدی علاقه دارند از به روزترین نسخه اندروید استفاده کنند، در حالیکه آپدیت این سیستم عامل برای تمامی محصولات عرضه نمی‌شود و تا بدین جای کار تنها 18% از کاربران اندرویدی از لذت استفاده از اندروید آبنبات چوبی بهره‌مند بودند و همچنین تصور این موضوع که گوشی با سیستم عامل اندروید 4.3 ژله‌بین قابل آپدیت به اندروید مارشمالو باشد، بعید به نظر می‌رسد. و یا مثلا تولید گوشی‌های با اینچ بالا در سال‌های قبلی چندان متعارف نبود، اما در طی یکی دو ساله گذشته خرید گوشی‌های با اینچ بالا در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی دسته‌بندی مخصوصی برای خود اختصاص داده‌اند (فبلت).

از دیگر عوامل تاثیر گذار در این امر، می‌توان به همگانی شدن پشتیبانی گوشی و تبلت‌ها از باندهای ارتباطی نسل چهارم، تمرکز زیاد روی طراحی و ضخامت محصولات، بهتر شدن کیفیت دوربین گوشی و تبلت‌ها اشاره کرد.

تا بدین جای کار مختصرا به دلایل رشد سرعت تنوع محصولات و حجم تولیدی آنها پرداختیم. حال در ادامه مطلب می‌خواهیم شما را با گوشی و تبلت‌های شایع شده در ماه مرداد بیشتر آشنا کنیم، با تبلت فون همراه باشید.

گوشی هواوی نکسوس و گوشی ال جی نکسوس 5 2015

گوشی Huawei Nexus و LG Nexus 5 2015

از چند ماهه پیش مشخص شد کمپانی گوگل با همکاری دو کمپانی ال‌جی و هواوی امسال قصد دارد از دو گوشی نکسوس بهره برداری کند. در طی این چند ماه اخبار و شایعات زیادی در مورد این دو گوشی شنیده می‌شود. در طی ماهه گذشته نیز مشخص شد که گوشی ال‌جی نکسوس 5 مدل 2015 با صفحه نمایش 5.2 اینچی و هواوی نکسوس با صفحه نمایش 5.7 اینچی دارای مشخصات فنی یکسانی خواهند بود. همچنین گفته می‌شود مدل کره‌ای تا یک ماهه دیگر رونمایی خواهد شد.

گوشی اپل آیفون 6 اس و گوشی اپل آیفون 6 اس پلاس

گوشی 6s Plus و Apple iPhone 6s

گوشی اپل آیفون 6 اس و نسخه بزرگتر آن یعنی 6 اس پلاس دو پرچمدار بعدی اپل خواهند بود که از قرار معلوم در تاریخ 9 سپتامبر معرفی رسمی خواهند شد. شایعات زیادی در مورد مشخصات فنی این دو شنیده شده که تا بدین جای کار هیچ کدام به غیر از دوربین، تایید نشده‌اند. دوربین‌های بکار برده شده در گوشی‌های اپل از گوشی آیفون 4s به بعد هیچ تغییری در فاکتور مگاپیکسل نکرده‌اند و از قرار معلوم در این دو محصول قرار است از دوربین‌های 12 و 5 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سلفی استفاده شود. در مورد سایر مشخصات، شایعه‌ای که مطرح شده و قابل توجه است، استفاده از حافظه رم دو گیگابایتی برای اولین بار در گوشی‌های اپل و بکار گیری از چیپست‌های نسل جدید اپل، یعنی Apple A9 می‌باشد. همچنین تکنولوژی جدید تاچ فورس (Touch-Force) به نظر می‌رسد در این دو گوشی نیز بکار گرفته شوند.

گوشی سونی ایکسپریا

گوشی Sony Xperia Z5

در حالی که کمپانی‌های سامسونگ و اچ‌تی‌سی هر ساله پرچمداران خود را با تغییر و تحولات مثبتی ارایه می‌دهند، کمپانی سونی با کمترین تغییرات پرچمداران سری زد خود را منتشر می‌کرد. بطوری که تفاوت گوشی سونی ایکسپریا زد 2 با زد 3 بسیار کم بوده و دلیل راغب کننده‌ای برای خرید نداشت. این روند باعث نامید شدن کاربران از این کمپانی مطرح ژاپنی شده است. حال بنظر می‌رسد کمپانی سونی با پرچمدار جدید خود می‌خواهد انتظارات کاربران خود را برآورده کند. استفاده از دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت و استفاده از طراحی بدنه جدید از تفاوت‌های این گوشی بالارده می‌باشد.

گوشی سونی ایکسپریا

گوشی Sony Xperia Z4 Compact

گوشی سونی ایکسپریا زد 4 کامپکت از دیگر شایعه‌های مربوط به کمپانی سونی در این ماه می‌باشد. گوشی‌های کامپکت سونی معمولا نسخه‌های ارزان قیمت پرچمداران سونی می‌باشند که برخی از ویژگی‌های نسخه‌های اصلی را ندارند. در مورد این گوشی نیز گفته می‌شود از صفحه نمایش کوچک‌تر (4.7 اینچی) استفاده خواهد شد.

گوشی سونی ایکسپریا

گوشی Sony Xperia Z4 Ultra

گوشی سونی ایکسپریا زد 4 اولترا به احتمال زیاد فبلت پرچمدار آینده ژاپنی‌ها خواهد بود. اطلاعات دقیق و کاملی در مورد این گوشی منتشر نشده، اما حرف و حدیث‌هایی در مورد صفحه نمایش 6.44 اینچی و استفاده از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی شنیده می‌شود.

گوشی مایکروسافت لومیا

گوشی Microsoft Lumia 1330

گوشی مایکروسافت لومیا 1330 از قرار معلوم گوشی میان‌رده جدید ویندوزی‌ها خواهد بود. صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن HD، حافظه رم یک گیگابایتی و داخلی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی 14 مگاپیکسلی و سلفی 5 مگاپیکسلی از مشخصات پیش‌بینی شده برای این محصول می‌باشند.

گوشی مایکروسافت لومیا 1030

گوشی Microsoft Lumia 1030

گوشی مایکروسافت لومیا 1030 از پرچمداران خاص مایکروسافت خواهد بود. نکته قابل توجه در مورد این محصول، گمانه زنی‌هایی در مورد دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن می‌باشد! حافظه رم 2 و داخلی 32 گیگابایتی با قابلیت افزایش از دیگر مشخصه‌های این گوشی وندوز 10 ی خواهد بود.

گوشی سامسونگ گلکسی جِی 2

گوشی Samsung Galaxy J2

کمپانی سامسونگ که فعال ترین کمپانی حاضر در دنیای گوشی و تبلت می‌باشد، گفته می‌شود قصد معرفی گوشی چهارم از سری جدید J را دارد. این گوشی که سامسونگ گلکسی جِی 2 نام دارد، همانند سایر محصولات این خانواده جزو گوشی‌های ارزان قیمت بازار خواهد بود. از لحظ مشخصات فنی این گوشی را می‌توان محصولی مابین J1 و J3 نامید. صفحه نمایش 4.5 اینچی از نوع TFT، چیپست اگزینوس 3470 با چهار هسته پردازشی، حافظه رم یک گیگابایتی و دوربین‌های 5 و 2 مگاپیکسلی از پیش‌بینی‌های مربوط به این محصول است.

گوشی سامسونگ گلکسی

گوشی Samsung Galaxy Grand 3

گوشی سامسونگ گلکسی گرند 3 از قرار معلوم میان رده جدید کره‌ای خواهد بود. اطلاعات منتشر شده در مورد این محصول تا به حال از طرف سامسونگ تایید و یا تکذیب نشده است. حدس‌هایی که در مورد این گوشی در سایت‌های خبری دیده می‌شود به صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن HD، پردازنده چهار هسته‌ای با حافظه رم 1.5 گیگابایتی و بخش دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی اشاره دارند.

گوشی اندرویدی نوکیا سی وان

گوشی Nokia C1

بعد از اینکه اخباری مبنی بر ورود دوباره کمپانی فنلادی نوکیا به دنیای گوشی و تبلت شد، شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی اندرویدی نوکیا سی وان شنیده شد. گفته می‌شود این گوشی از چیپست‌های کمپانی اینتل برخوردار خواهد بود. حافظه رم 2 گیگابایتی و داخلی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، سلفی 5 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 5.0 اینچی با رزولوشن HD از دیگر مشخصات پیش‌بینی شده برای این نماینده نوکیا می‌باشند.

گوشی لنوو وایب اس وان

گوشی Lenovo Vibe S1

گوشی لنوو وایب اس 1 از شایعات جدید در مورد محصول بعدی کمپانی لنوو است. این گوشی گفته می‌شود از لحاظ فنی در دسته گوشی‌های میان‌رده رو به بالا قرار دارد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد این گوشی منتشر نشده است.

گوشی هواوی میت 8 یا گوشی هواوی میت 7 اس

گوشی Huawei Mate 8 یا Mate 7s

گوشی هواوی میت 8 یا میت 7 اس از گوشی‌های سری میت هواوی که جزو گوشی‌های بالارده این کمپانی چینی هستند، می‌باشد. این گوشی ابتدا انتظار می‌رفت با نام میت 8 معرفی شود، اما طبق شایعات جدید این محصول با نام میت 7 اس وارد بازار خواهد شد. صفحه نمایش 6 اینچی QHD، چیپست کرین 950 با هشت هسته پردازشی، حافظه رم 4 گیگابایتی با داخلی 64 گیگی از مشخصات شنیده شده برای این فبلت می‌باشد.

گوشی هواوی اسند جی 628

گوشی Huawei Ascend G628

اینطور که پیداست، گوشی هواوی اسند جی 628 گوشی ارزان قیمت دو سیم کارته بعدی هواوی خواهد بود. حافظه رم یک گیگابایتی، حافظه داخلی 8 گیگابایتی، دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی از مشخصات پیش‌بینی شده برای این گوشی اقتصادی می‌باشند. نکته جالب در مورد این محصول، حرف و حدیث‌هایی مبنی بر استفاده از چیپست مدیاتک با 8 هسته پردازشی می‌باشد!

گوشی شیائومی می نوت پلاس

گوشی Xiaomi Mi Note Plus

گوشی شیائومی می نوت پلاس نسخه بزگرتر گوشی شیائومی می نوت خواهد بود که از لحاظ مشخصات فنی بهتر از Mi Note و پایین‌تر از Mi Note Pro قرار دارد. هنوز تاریخ معرفی رسمی این گوشی مشخص نشده، اما انتظار می‌رود در سه ماهه سوم 2015 از این گوشی رونمایی شود.

گوشی شیائومی می 5

گوشی Xiaomi Mi 5

گوشی شیائومی می 5 پرچمدار بعدی این کمپانی چینی است که اگر حرفو حدیث‌های مربوط به‌ آن درست باشد، یکی از قدرتمند ترین گوشی‌های دنیای اسمارت‌فون ها خواهد بود. گفته می‌شود در قسمت پردازشی آن از نسل بعدی چیپست‌های کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 820 استفاده خواهد شد. صفحه نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن QHD، حافظه رم 4 گیگابایتی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و سلفی 6 مگاپیکسلی از مطالبی است که درباره این گوشی شنیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *