اخبار و شایعات گوشی و تبلت

اخبار و شایعات مربوط به جدیدترین گوشی و تبلت – مهر

در سری قبل از شایعات و اخبار گوشی و تبلت (شهریور)، شاهد معرفی و رونمایی از 7 دستگاه اشاره شده از لیست 12 تایی‌مان بودید. گوشی‌ها و تبلت‌های معرفی شده عبارتند از مایکروسافت لومیا 950، 950XL و 550، تبلت مایکروسافت Surface 4 Pro، گوشی‌های گوگل نکسوس 6P و 5X و گوشی اچ‌تی‌سی وان A9. برخی از این محصولات حتی وارد بازار شده‌اند و برخی دیگر در همین ماه عرضه خواهند شد.

اما درباره اخبار و شایعات مهر ماه، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، کمپانی سامسونگ فعال‌تر از سایر کمپانی‌ها می‌باشد. اما نکته جالب درباره اخبار این ماه، سوژه شدن دوباره پرچمدار هواوی Mate 8 و رونمایی One A9 پس از حرف و حدیث‌های چند ماهه است. در ادامه مطلب به بررسی تک‌تک این محصولات می‌پردازیم.

مشخصات گوشی هواوی میت 8

گوشی Huawei Mate 8

گوشی هواوی میت 8 بیش از محصول دیگر در این لیست پر سر و صدا بوده و شاید بیش از 4 ماه سوژه داغ سایت‌های خبری دنیای دیجیتال بوده و هست. اما با معرفی گوشی هواوی میت اس، کمی از تب و تاب خبری این گوشی کاسته شد و پیش‌بینی می‌شد سری Mate هواوی از این به بعد با شماره‌گذاری متفاوتی عرضه شود. اما منبع خبری جدیدی که از صحت اطلاعات خود اطمینان دارد، این گوشی را به سرتیتر اخبار بازگرداند.

نکته جالب درباره این گوشی علاوه بر بدنه یکپارچه فلزی آن، سیستم  پردازشی آن می‌باشد که در صورت صحت این خبر، شاهد غول جدیدی در دنیای اسمارت‌فون‌ها خواهیم بود که گوشی‌های گلکسی S6 و آیفون 6s نیز توان رقابت با آن نخواهند داشت. بکارگیری از چیپست جدید کرین 950 با معماری 16 نانومتری از محصولات FinFET با چهار هسته Cortex-A72 با کلاک 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با کلاک 2.0 گیگاهرتز، قدرت پردازشی فراتر از چیپست اگزینوس 7420، اسنپ‌دراگون 810 و Apple A9 به این گوشی می‌دهد.

درباره سایر مشخصات این گوشی نیز حرف و حدیث‌های مختلفی شنیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این گوشی مجهز به دوربین 13 مگاپیکسلی، حافظه رم 3/4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32/64 گیگابایتی باشد. همچنین دو قیمت 520 دلاری برای نسخه 3 گیگابایتی و 610 دلاری برای نسخه 4 گیگابایتی نکته جلب توجه کننده دیگر درباره این شایعات است. به هر حال این منبع خبری مدعی است که این گوشی قبل از تعطیلات کریسمس معرفی و عرضه خواهد شد.

قیمت خرید گوشی اچ تی سی وان A9

گوشی HTC One A9

“منجی کمپانی تایوانی از ورشکستگی” برچسبی بود که قبل از معرفی این گوشی به آن زده می‌شد. اما به نظر می‌رسد با رونمایی از A9، کاربران بسیاری قبل از عرضه آن و استفاده از دستگاه کمی از htc نا امید شدند. دلیل این امر شاید مشخصات فنی پایین‌تر از پرچمداران سامسونگ، اپل و سونی باشد. اما شاید قیمت خرید گوشی HTC One A9 بتواند سود قابل توجهی به این کمپانی برگرداند. این گوشی دقیقا سه روز قبل از پایان مهر ماه معرفی شد و شباهت بسیار عجیب این گوشی به آیفون 6S و 6 (که باتوجه به حرف‌های مدیر این کمپانی درباره جایگزین بودن این گوشی برای آیفون قابل پیش‌بینی بود) هنوز هم مورد توجه منتقدان دنیای گجت‌ها است. گوشی اچ‌تی‌سی وان A9 به عنوان اولین گوشی عرضه شده با اندروید مارشمالو نیز شناخته می‌شود (البته به غیز از نکسوس‌های جدید گوگل). همچنین A9 اولین گوشی می‌باشد که از چیپست اسنپ‌دراگون 617 استفاده می‌کند. 8 هسته Cortex-A53 با کلاک 1.5 گیگاهرتز به همراه رم 2/3 گیگابایتی، تامین کننده قدرت پردازشی این گوشی می‌باشد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم‌برداری 1080p@30fps و OIS و سلفی 4 مگاپیکسلی از نوع اولتراپیکسلی از دیگر مشخصات قابل توجه گوشی HTC One A9 می‌باشند.

گوشی سامسونگ گلکسی A8

گوشی Samsung Galaxy A9

سری گوشی‌های گلکسی A به نظر می‌رسد میزبان عضو جدیدی باشد. این گوشی نیز طبیعتا همانند سایر گوشی‌های این سری، جزو گوشی‌های باریک و خوش‌ساخت سامسونگ خواهد بود. هنوز هیچ منبع خبری موثقی درباره مشخصات، قیمت گوشی و تاریخ عرضه آن وجود ندارد، اما حدس و گمان‌هایی درباره مشخصات این گوشی زده می‌شود. صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن FullHD، اسنپ‌دراگون 620 و دوبین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی از جمله پیش‌بینی‌های مربوط به این گوشی است. البته گفته می‌شود که به احتمال بسیار قوی سامسونگ این گوشی را برای تعطیلات کریسمس آماده خواهد کرد.

قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی گولدن 3

گوشی Samsung Galaxy Golden 3

SM-W2016 شماره مدل گوشی جدید سامسونگ می‌باشد که در دیتابیس بنچمارک GFX دیده شده است. با توجه به نوع شماره‌گذاری این گوشی و شایعات شنیده شده، این گوشی همان نسل سوم از گوشی‌های تاشو Golden خواهد بود. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، گوشی سامسونگ گلکسی گولدن 3 از مشخصات لایق یک گوشی پرچمدار برخوردار است. چیپست اگزینوس 7 هشت هسته‌ای با پردازنده گرافیکی مالی T760MP8، حافظه رم 3 گیگابایتی و داخلی 64 گیگابایتی و دو دوربین 16 و 5 مگاپیکسلی از جمله مشخصات این گوشی خواهد بود. اما نکته قابل توجه درباره این بنچمارک، صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن HD می‌باشد. با توجه به اینکه چنین کیفیت صفحه نمایشی با سایر مشخصات این گوشی همخوانی ندارد و قبلا نیز شاهد اشتباهاتی درباره مشخصات ثبت شده در بانک داده بنچمارک‌ها بوده‌ایم، به احتمال بسیار قوی صفحه نمایش این گوشی از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس 7

گوشی Samsung Galaxy S7

با اینکه مدت زمان زیادی از عرضه گوشی گلکسی S6 و نسخه‌های متفاوت آن نمی‌گذرد، اما اخبار و شائباتی در مورد نسخه هفتم کهکشانی‌ها به گوشی می‌رسد. یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اخبار مربوط به آن، در مورد بخش پردازشی این گوشی می‌باشد. از آنجایی که از دقیقا بعد از عرضه گلکسی S6، سامسونگ پروژه جدیدی با نام “مانگوش” برای چیپست پرچمدار بعدی خود شروع کرده و اخیرا نیز چیپست جدیدی از سامسونگ در بنچمارک‌های گیک‌بنچ ثبت شده، عرضه این گوشی در اوایل 2016 بسیار محتمل است. اخبار دیگری که درباره گوشی سامسونگ گلکسی S7 منتشر شده، درباره بکارگیری از پورت USB نوع C و استفاده از تکنولوژی شبیه به Touch 3D شبیه به آیفون 6S می‌باشد.

قیمت خرید گوشی اپل آیفون 7

گوشی Apple iPhone 7

شاید فکر کنید که درباره نسل بعدی آیفون‌ها صحبت کردن خیلی زود باشد. اما این طرز فکر برای سایت‌های خبری صادق نیست. با وجود اینکه تقریبا یک ماه از عرضه گوشی آیفون 6S می‌گذرد، سایت‌های زیادی شروع به گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها از نسل بعدی آیفون کرده‌اند. دلیل این شایعات را می‌توان بدین شکل توضیح داد که اولا آیفون 6S برخی از انتظارات را برآورده نکرده و یا دارای برخی از ایرادات اساسی می‌باشد و کاربران علاقه‌مند به برطرف شدن این ایرادات هستند. ثانیا هر فعالیت کمپانی بزرگ مانند اپل (مانند ثبت پتنت‌های جدید برای اسمارت‌فون‌ها) توسط بسیاری از سایت‌های خبری رصد شده و به شاخص‌ترین محصول این کمپانی، یعنی آیفون نسبت داده می‌شود. اما درباره جدیدترین خبر منسوب به اپل آیفون 7 باید به این نکته اشاره کنیم که به تازگی ادعا شده که کمپانی اپل قصد دارد برای نسل بعدی گوشی‌های خود از چیپست‌های اینتل استفاده کند. اما شبهه‌ای که درباره صحت این خبر وجود دارد، این نکته است که اپل معمولا خواهان بیشترین حاشیه سود است و عدم استفاده از چیپست‌های ساخت خود کمپانی طبیعتا حاشیه سود اپل از گوشی‌هایش را پایین می‌آورد.

قیمت خرید گوشی میزو متال

گوشی Meizu Metal

کمپانی میزو که یکی از کمپانی‌های تازه به قدرت رسیده چین می‌باشد و به تولید محصولات شبیه به آیفون شهرت دارد، به تازگی از گوشی میان‌رده رو به بالای خود رونمایی کرده است. این گوشی بیشترین شباهت ممکن را به آیفون 6S Plus دارد و شاید در نگاه اول تمایز دادن این دو گوشی با هم کار آسانی نباشد. صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن FullHD، چیپست مدیاتک Helio X10 با هشت هسته پردازشی 2.0 گیگاهرتزی، حافظه رم دو گیگابایتی و حافظه داخلی 16/32 گیگابایتی، دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت از مشخصات بارز این گوشی می‌باشند. همچنین این گوشی با رابط کاربری اختصاصی میزو Flyme OS 5.1 بر پایه اندروید 5.1 عرضه خواهد شد.

قیمت خرید گوشی اپو R7s

گوشی Oppo R7s

کمپانی Oppo نیز با رونمایی از این گوشی به جرگه‌ی سازنده‌های گوشی‌های رم 4 گیگابایتی پیوست. گوشی اپو R7s پرچمدار جدید این کمپانی چینی خواهد بود که با مشخصات نسبتا خوبی عرضه خواهد شد. البته این گوشی توان رقابتی لازم با پرچمداران کمپانی‌های مطرح را نخواهد داشت. 4 گیگابایت حافظه رم گزینه بسیار خوبی می‌باشد، اما چیپست اسنپ‌دراگون 615 توان رقابت با چیپست‌های اسنپ‌دراگون 810 یا اگزینوس 7420 را ندارد. همچنین اپو می‌توانست از گزینه‌های به مراتب بهتری برای بخش دوربین (13 و 8) پرچمدارش استفاده کند.

قیمت خرید گوشی آلکاتل وان‌تاچ فیرس ایکس ال

گوشی Alcatel OneTouch Fierce XL

کمپانی فرانسوی آلکاتل که به تولید گوشی‌های عجیب و خاص مشهور است، در صدد تولید محصولی جدید با دو نسخه ویندوز 10 و اندروید است. گوشی آلکاتل وان‌تاچ فیرس ایکس ال از لحاظ فنی جزو گوشی‌های میان‌رده خواهد بود. با اینکه مشخصات دقیق این گوشی منتشر نشده است، اما صفحه توییتر Evleaks مشخصات این گوشی را فاش کرده است. چیپست اسنپ‌دراگون 210 (که برای اجرای سیستم عامل ویندوز گزینه اصلا مناسبی نیست)، صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن HD، حافظه رم 2 گیگابایتی و داخلی 16 گیگابایتی و دوربین‌های 8 و 2 مگاپیکسلی از مشخصات این گوشی خواهد بود.

قیمت خرید گوشی ال‌جی جی 4 پرو

گوشی LG G4 Pro

عجیب‌ترین شایعه در دنیای اسمارت‌فون‌ها مربوط به ال‌جی می‌باشد. به تازگی خبرهایی درباره گوشی فوق‌العاده کره‌ای شنیده می‌شود که هنوز تایید نشده‌اند. ادعاهایی که درباره گوشی ال‌جی جی 4 پرو منتشر شده شامل چیپست اسنپ‌دراگون 820، حافظه رم 4 گیگابایتی، دوربین اصلی 27 مگاپیکسلی و سلفی 8 مگاپیکسلی می‌شود. همچنین گفته می‌شود این غول کره‌ای قبل از پایان سال جاری میلادی معرفی و عرضه می‌شود. اما نکته شبهه برانگیز درباره این شایعه این است که چیپست اسنپ‌دراگون 820 به گفته خود کمپانی کوالکام تا شروع سال میلادی جدید عرضه نخواهد شد. به همین دلیل یا باید انتظار عرضه شدن این گوشی با چیپست متفاوت را داشته باشیم و یا اینکه این گوشی تا پایان امسال وارد بازار نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *