انتظارات و پیش‌بینی‌ها از کنگره جهانی موبایل 2016

انتظاراتی که باید از کنگره جهانی موبایل MWC 2016 داشته باشیم

احتمالا اگر از آن دسته کاربرانی هستید که اخبار دنیای تکنولوژی به خصوص گوشی و تبلت را دنبال می‌کنید، با کنگره جهانی موبایل MWC آشنایی کامل دارید. هر ساله در این نمایشگاه که به مدت سه روز به طول می‌انجامد، کمپانی‌های فعال در زمینه تولید گوشی، تبلت و گجت‌های پوشیدنی از بهترین‌های خود رونمایی می‌کنند. سال پیش در این کنفراس شاهد معرفی گوشی‌های پرچمداری مانند سامسونگ گلکسی S6 و S6 Edge و HTC One M9 بودیم. همچنین در این نمایشگاه تبلت‌های قدرتمندی نیز مثل سونی Z4 و هواوی مدیاپد X2 معرفی شدند که جزو بهترین گزینه‌های برای خرید گوشی موبایل و تبلت در بازار کنونی هستند. اکنون در این نوشته سعی داریم تا گوشی و تبلت‌هایی را که انتظار می‌رود در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شوند را بررسی نماییم.

کنگره جهانی موبایل MWC چند سالی است در شهر بارسلون و به مدت سه روز برگزار می‌شود. این رویداد که به نوعی بزرگترین اتفاق در دنیای گوشی و تبلت‌ها به شمار می‌رود، مراسمی است که تمامی کمپانی‌ها سعی دارند تا علاقه‌مندان و خریداران گوشی و تبلت را نسبت به محصولات جدید خود متحیر سازند. این مراسم می‌تواند تاثیر بسیار مناسبی بر آمار فروش گوشی و تبلت‌های تازه معرفی شده داشته باشد.

انتظارات از سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2016

سامسونگ در MWC 2016

سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین حاضران در این کنفراس، در سال‌های گذشته نشان داده که محصولات ارزشمندی را به معرض نمایش می‌گذارد. امسال نیز بر اساس اخبار و شنیده‌ها انتظار می‌رود سامسونگ پرچمدار جدید خود را در MWC معرفی کند. شایعات پیرامون گلکسی S7 پس از اتمام کنگره جهانی موبایل 2015 شروع شده است. بر اساس همین شایعات انتظار می‌رود شاهد بهبودهایی از لحاظ صفحه نمایش و دوربین در پرچمدار جدید سامسونگ شاهد باشیم. دو چیپست اسنپ‌داراگون و اگزینوس گزینه‌های احتمالی برای استفاده در گلکسی اس 7 هستند.

انتظارات از اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل 2016

اچ تی سی در MWC 2016

htc را می‌توان دومین کمپانی پر سر و صدای کنگره جهانی موبایل در سال 2015 دانست. این کمپانی در طول این کنفراس از پرچمدار سال گذشته خود – One M9 – رونمایی کرد. معرفی هدست واقعیت مجازی از دیگر اقدامات این کمپانی در طول این کنفراس بود. امسال نیز انتظار می‌رود این کمپانی گوشی M10 را معرفی کند. البته هنوز اخبار زیادی مبنی بر معرفی این گوشی در MWC 2016 منتشر نشده است، اما برای MWC باید غیر ممکن‌ها را هم در نظر گرفت.

انتظارات از ال‌جی در کنگره جهانی موبایل 2016

ال جی در MWC 2016

ال‌جی دیگر کمپانی کره‌ای که سابقه زیادی مبنی بر حضور در این نمایشگاه ندارد، به نظر می‌رسد برنامه ویژه‌ای را برای حضورش آماده کرده است. این کمپانی تا به این جای کار یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای حضور در کنگره جهانی موبایل سال 2016 می‌باشد. گوشی جی 5 انتظاری است که باید از LG در این نمایشگاه داشته باشیم. هنوز نمی‌توان به طور قطع نظری در مورد معرفی این پرچمدار در طول این نمایشگاه داد. زیرا که ال‌جی عادت دارد پرچمداران خود را چند ماه بعد از MWC معرفی کند. شایعات پیرامون گوشی جی 5 حکایت از این دارد که شاهد معرفی جی 5 با چیپست اسنپدراگون 820 خواهیم بود. استفاده از حسگر اثر انگشت از دیگر شایعات موجود در مورد این گوشی می‌باشد.

انتظارات از سونی در کنگره جهانی موبایل 2016

سونی در MWC 2016

سونی در ماه‌های پیش یکی از کمپانی‌های پر کار عرصه گوشی‌های موبایل بوده و پرچمدار خود – Z5 – را در نسخه‌های متفاوت به بازار عرضه کرد. بر اساس همین گفته می‌توان سونی را یکی از گزینه‌هایی دانست که در زمینه گوشی و تبلت فعالیت زیادی در طول کنفراس نداشته باشد. به احتمال زیاد مثل پارسال نسخه‌های مختلف گوشی Xperia Z6 چند ماه بعد از اتمام این کنفراس معرفی خواهند شد.

انتظارات از مایکروسافت در کنگره جهانی موبایل 2016

مایکروسافت در MWC 2016

مایکروسافت در جریان کنگره جهانی سال پیش به معرفی ویژگی‌ها و مزیت‌های ویندوز 10 و دو گوشی میان‌رده و اقتصادی لومیا 640 و 640XL پرداخت. همچنین ماه‌های پیش شاهد معرفی دو گوشی‌های قدرتمند لومیا 950 و 950XL از سوی این کمپانی بودیم که با ویندوز 10 عرضه شدند و به نظر می‌رسد تا مدتی لقب پرچمداران این کمپانی را به یدک بکشند. در طول این کنفراس انتظار می‌رود تنها شاهد معرفی دو گوشی میان‌رده لومیا 750 و 850 باشیم.

انتظارات از لنوو در کنگره جهانی موبایل 2016

لنوو در MWC 2016

لنوو از دیگر کمپانی‌های فعال MWC سال گذشته بود که نشان داد برنامه‌ریزی جدیدی را برای حضور در بازار گوشی‌های همراه آغاز کرده است. در طول نمایشگاه سال گذشته شاهد معرفی گوشی‌های بالا رده و اقتصادی از سوی این کمپانی بودیم. هنوز اخباری زیادی مبنی بر حضور لنوو در کنگره جهانی موبایل امسال منتشر نشده و محصولات این کمپانی برای نمایشگاه MWC زیاد قابل حدس نیستند.

با وجود تمامی این شایعات و احتمالات، هنوز اخبار دقیقی از این کنفراس منتشر نشده است. به همین دلیل لازم است کمی صبر کنیم تا ببینیم کمپانی‌ها چه برنامه‌ای برای حضور در بزرگترین کنگره موبایل دارند. با تبلت‌فون همراه باشید تا در جریان جدیدترین اخبار و اتفاقات کنگره جهانی موبایل MWC قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *