گوشی‌های سلفی خوب

بررسی واژه سلفی و گوشی های سلفی مناسب برای خرید

واژه سلفی کلمه نام و آشنای این روزهای دنیای گوشی‌ها و دوربین‌ها می‌باشد. بدون شک همه ما کم و بیش با این کلمه آشنا هستیم. چند سالی می‌شود که این کلمه با سرعت قابل توجهی بین اقشار مختلف جامعه فراگیر شده است. ابتدا نگاهی به تاریخچه این کلمه و سپس مروری بر گوشی‌های سلفی مناسب در رنج قیمت‌های مختلف خواهیم داشت، با تبلت فون در ادامه مطلب همراه باشید.

در مورد اولین عکس سلفی گرفته شده در تاریخ حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد. برخی اولین عکس سلفی گرفته شده را به جوزف بایرون (مؤسس کمپانی عکاسی بایرون) در سال 1909 منتسب می‌کنند. برخی دیگر نیز “اسکار گوستاو رجلندر” را اولین عکاس سلفی می‌نامند که در دهه 1850 در مجموعه عکس‌های منتشر شده‌اش چند عکس سلفی دیده می‌شد. حتی ادعای دیگری نیز وجود دارد که قدمت اولین سلفی را به سال 1839 بر می‌گرداند و به “رابرت کورلنیوس” نسبت داده می‌شود.

در مورد واژه “سلفی” نیز باید بگوییم که به گزارش CNN اولین بار این واژه توسط یک مرد استرالیایی در سال 2002 که عکس گرفته شده توسط وبکم لپ‌تاپش را در یک چت روم به اشتراک گذاشته بود، بکار برده شد. اما درباره همه‌گیر شدن آن گفتنی است که تقریبا از سال 2012 به بعد هر ساله با سرعت هرچه بیشتر این فرهنگ چه در بین کاربران و چه در بین کمپانی‌های تولید کننده گوشی موبایل رسوخ کرده است. بطوری که در سال 2013 واژه “سلفی” از طرف آکسفورد به عنوان واژه سال انتخاب شد. امروزه نیز در شبکه‌های اجتماعی چندین میلیون هشتگ Selfie بکار برده شده که نشان از همه‌گیر شدن آن دارد.

گوشی های سلفی

همزمان با سرعت گسترش این فرهنگ، کمپانی‌های تولید کننده گوشی موبایل نیز کم کم به این مقوله اهمیت بیشتری داده و اقدام به افزایش کیفیت دوربین‌های جلویی محصولات خود کردند. بطوری که در رنج‌های مختلف خرید گوشی ، می‌توان گوشی‌های سلفی خوبی پیدا کرد. حتی برخی از کمپانی‌ها گوشی‌های مخصوص سلفی نیز عرضه کردند که با استقبال خوبی مواجه شده است.

قبل از پرداختن موردی به این گوشی‌ها، لازم به ذکر است که تنها فاکتور مهم در کیفیت دوربین، اندازه مگاپیکسل گوشی نمی‌باشد. فاکتورهای دیگری مانند اندازه سنسور، فاصله کانونی لنز و برنامه‌های پردازشگر کمپانی‌ها از دیگر موارد موثر در کیفیت دوربین می‌باشند. برای مثال دوربین سلفی گوشی آیفون 6 پلاس 1.2 مگاپیکسل می‌باشد که عملکرد خیلی بهتری از دوربین‌های سلفی 5 مگاپیکسلی برخی محصولات دارد. دلیل این امر نرم‌افزارهای پردازشی دوربین مخصوص اپل می‌باشند که در نوع خود بینظیر هستند. از همین جهت مواردی که ما در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم، با توجه به تمامی فاکتورها و عملکرد آنها حاصل شده است و تنها پارامتر مورد بررسی اندازه مگاپیکسل نمی‌باشد.

گوشی‌های سلفی اقتصادی و ارزان قیمت

در این دسته از گوشی‌ها بهترین دوربین سلفی که می‌توان پیدا کرد، سنسورهای 5 مگاپیکسلی هستند که تقریبا از تمامی برندها گزینه‌هایی می‌توان پیدا کرد.

گوشی سلفی هواوی – ارزان قیمت: Honor 4CHuawei Ascend G6

گوشی سلفی اچ تی سی – ارزان قیمت: Desire 626G PlusDesire 626

گوشی سلفی سامسونگ – ارزان قیمت: Grand PrimeGalaxy A3

گوشی سلفی ال جی – ارزان قیمت: LG Magna

گوشی سلفی لومیا – ارزان قیمت: Lumia 730Lumia 540

گوشی‌های سلفی میان رده

در این دسته از گوشی‌ها، می‌توان محصولاتی با دوربین‌های سلفی 8 مگاپیکسلی و یا 5 مگاپیکسلی به همراه فلش LED پیدا کرد. از خوب‌های این دسته با برندهای مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوشی سلفی هواوی – میان‌رده: Huawei Ascend P7

گوشی سلفی اچ تی سی – میان‌رده: Desire 820Desire 820s

گوشی سلفی سونی – میان‌رده: Xperia C4 (دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED)

گوشی‌های سلفی بالا رده

در این دسته از گوشی‌ها به علت اینکه اکثر محصولات بالارده و پرچمدار از هر لحاظ مشخصات کاملی دارند، معمولا از حد معقول و هم سطح سایر مشخصات به دوربین سلفی اهمیت نمی‌دهند. به بیان دیگر این محصولات طوری طراحی شده‌اند که اعتدال در تمامی بخش‌ها رعایت شود. در حالت کلی خوب‌های این دسته به تفکیک برند به شکل زیر می‌باشند:

گوشی سلفی اچ تی سی – بالارده: One M9 PlusDesire Eye

گوشی سلفی سامسونگ – بالارده: S6 EdgeS6

گوشی سلفی سونی – بالارده: Xperia M5C5 Ultra

گوشی سلفی هواوی – بالارده: Honor 7P8Honor 6 Plus

گوشی سلفی ال جی – بالارده: G4

گوشی سلفی زد تی سی – بالارده: Z9 Classic

گوشی سلفی ایسوس – بالارده: ZenFone Selfie۰

گوشی سلفی اپل – بالارده: 5s66 Plus

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مطالب زیر نیز استفاده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *