حقوق مشتری در تبلت فون

حقوق مشتریان و تعهدات تبلت فون

مشتریان وفادار اساس و شالوده‌ی هر کسب و کار موفق‌اند. هر کسب و کار در تمام طول عمر خود تلاش دارد مشتریان جدید به دست آورد و مشتریان فعلی خود را حفظ کند. مشتریان راضی در نهایت به معنای موفقیت هستند و اساس رونق هر تجارتی مشتریان وفادار است. مشتری مداری نقشی اساسی در کسب و کار دارد و شرکت و بنگاه‌های تجاری در تلاشند تجربه‌ای خوب از خود برای مشتریان فراهم سازند. فروشگاه اینترنتی تبلت‌فون تمام تلاش خود را در بهبود تجربه یک خرید خوب برای مشتریان به کار می‌گیرد. ولی به راستی معنا و مفهوم “مشتری مداری و رعایت حقوق مشتری” چیست؟ آیا قوانینی برای رعایت حقوق مشتری وجود دارد؟ مرجع رسمی برای رسیدگی به حقوق مشتری و شکایات چه کسی است؟ آیا واقعا همیشه حق با مشتری است؟

همه‌ی ما به عنوان مشتری با بنگاه‌ها٬ موسسات٬ فروشگاه‌ها و ارایه دهندگان خدماتی مواجه بوده‌ایم که شعار اصلی‌شان رعایت حقوق مشتریان٬ احترام به حقوق مشتری٬ مشتری مداری یا همیشه حق با مشتری است، بوده. چقدر در عمل با این مشتری مداری مواجه شده‌ایم؟

بحث مشتری مداری با توجه به ساختار و چگونگی کسب و کار موجودیت می‌یابد. مشتری مداری در یک فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه فیزیکی تفاوت عمده‌ای دارد. البته هر یک از این دو مورد با توجه به نوع خدمات و کالای عرضه شده، تعهدات متفاوتی دارند. پس مشتری مداری با توجه به نوع کسب و کار و ساختار آن تعریف می‌شود. در بحث فروش اینترنتی شرایط کاملا متفاوت است. برای مثال، چون در بیشتر موارد مشتری قبل از تحویل گرفتن کالا هزینه‌ی آن را می‌پردازد، باید تضمینی برای تحویل کالا وجود داشته باشد. امروزه با وجود سامانه‌های نظارتی، مسائل اینچنینی در صورتی که موقع خرید به برخی نکات مانند داشتن نماد الکترونیکی و درگاه پرداخت بانکی و مسایلی از این قبیل دقت کنید، کمتر پیش می‌آید. نهادهای نظارتی به شدت با متخلفان برخورد می‌کنند. اصلی‌ترین راه برای جلوگیری از سو استفاده و پایمال شدن حقوق مشتری، این است که مشتریان با آگاهی و شناخت و جدی گرفتن موارد ذکر شده اقدام به خرید کنند.

برای فروشگاه اینترنتی تبلتفون، بحثِ رعایت حقوق مشتریان از دو وجه اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. یکی اینکه بحث خرید اینترنتی متفاوت با خرید سنتی است و حقوق مشتریان در شرایط خرید اینترنتی بسیار حساس است و نیازمند رعایت ملزومات خاصی است. دوم اینکه بازار لوازم دیجیتال به دلیل مسائل فنی و تخصصی، پیچیده‌تر از بازارهای سنتی (برای مثال پوشاک) است و توجه دو چندان از طرف فروشنده و خریدار را می‌طلبد. فروشگاه تبلت فون با در نظر گرفتن حساسیت و رعایت ملزوماتِ مساله، سعی کرده است فرآیند خرید را طوری طراحی کند که مشتریان عزیز با خیالی آسوده و خاطری مطمئن خرید خود را انجام دهند.

مهم‌ترین مساله در رعایت حقوق مشتری، صداقت است. صادق بودن با مشتری یعنی ما به تمام قراردادهایمان با مشتریان عمل می‌کنیم. در بازار لوازم دیجیتال ممکن است برخی تفاوت‌ها در مشخصات و امکانات یک مدل دستگاه مانند یک گوشی وجود داشته باشد. سازندگان با توجه به علایق مشتریان، بعضا مدل‌های مختلفی از یک دستگاه را با مشخصات متنوع تولید می‌کنند که ممکن است این مدل‌ها اختلاف قیمت داشته باشند. در گوشی موبایل، پارامترهایی مانند 3G یا 4G بودن گوشی٬ تک سیم کارت بودن یا دو سیم کارت بودن٬ میزان رم و حافظه داخلی و همچنین نوع پردازنده ممکن است متفاوت باشد. مشتری حق دارد دقیقا بداند دستگاهی که می‌خرد چه مشخصاتی دارد و دقیقا کدام مدل است. ما در تبلت فون با ذکر مشخصات دقیق در جدول مشخصاتِ محصول و همچنین لحاظ کردن گزینه‌های ارتباطی٬ تعداد سیم کارت و … در گزینه‌های خرید، اختلاف قیمت را به اطلاع شما مشتریان عزیز می‌رسانیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم‌گیری کنید. کارشناسان فروش ما قبل از انجام سفارشات، تمام گزینه‌های مورد نیاز مانند رنگ گوشی٬ گارانتی محصول و مشخصات متغیر را با مشتری بررسی می‌کنند و سفارشات پس از تایید نهایی کاربر ارسال می‌شود.

مشتری حق دارد دقیقا کالای مورد نظر خود را تحویل بگیرد. با توجه به اینکه ما سعی داریم با تامین کالاها از منابع اصلی و نزدیک به تولید کننده و کاهش هزینه‌ها، محصولات را با پایین‌ترین قیمت ممکن عرضه کنیم، ممکن است برای برخی از مشتریان ابهاماتی در مورد اصل بودن کالاهای موجود در فروشگاه پیش بیاید. تمام کالاهای موجود در فروشگاه اینترنتی تبلت فون با تضمین اصالت به فروش می‌رسند و هیچگونه کالای غیر اصلی در بین محصولات فروشگاه به فروش نمی‌رسد. تضمین اصالت کالا به شرط مرجوعی است و اگر کالای ارسال شده مغایرتی با اصل بودن و یا مشخصات درج شده در فروشگاه داشته باشد، تمام مبلغ پرداخت شده به صورت کامل باز گردانده می‌شود. تمام محصولات به صورت آکبند تحویل مشتریان داده می‌شوند و تمام لوازم جانبی دستگاه بنا به ادعای سازنده، مشخصات روی جعبه و مندرج در دفترچه راهنما تحویل داده می‌شود و قابل پیگیری است. مشتری حق دارد کالای اصلی آکبند با ضمانت اصالت و لوازم کامل را دریافت کند. 

در زمینه ارسال کالاها، فروشگاه تبلت فون با شرکت‌های پست و تیپاکس قرارداد دارد و هرگونه مشکل در فرآیند ارسال به عهده شرکت‌های مرسولی و فروشنده است. مشتری حق دارد سفارش خود را در زمان تعیین شده و به طور صحیح و سالم تحویل بگیرد. حداکثر زمان ارسال با پیک در شهر تهران 24 ساعت است. برخی از سفارشات در صورت درخواست مشتری و مقدور بودن برای فروشگاه، زیر 5 ساعت نیز تحویل داده می‌شوند. زمان ارسال با پست نهایتا 4 روز و زمان ارسال با تیپاکس حداکثر 2 روز است.

گارانتی تعویض هفت روزه در فروش لوازم دیجیتال، حق مسلم مشتری است. تمام لوازم الکترونیکی و دیجیتالی بنا به ماهیت تولید، ممکن است از کارخانه دارای مشکلاتی باشند که هنگام استفاده‌ی اولیه‌، کاربر متوجه این مشکلات شود و در این صورت فروشگاه موظف است کالا را با یک کالای بدون مشکل نو تعویض کند. در صورت بروز مشکل در محصول ارسالی، فروشگاه متعهد می‌شود، در صورت تایید مشکل دستگاه بر اساس استاندارد های موجود کالای خریداری شده را تعویض نماید. البته که در صورت خرید جنس با گارانتی باید تعهدات شرکت گارانتی را مطالعه کنید و تعهدات به عهده ی شرکت عرضه کننده گارانتی است، در این صورت بحث مهلت تست هفت روزه فقط برای کالاهای بدون گارانتی اعتبار دارد. آنچه مسلم است کالاهای الکترونیکی هرچند به میزان کم، ممکن است مشکلاتی داشته باشند و این حق مشتری است که کالای نو و سالم را تحویل بگیرد. بنا به ماده دوم قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مندرج در وبسایت نماد اعتماد الکترونیک، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات، منفرداً یا مشترکاً مسئول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و یا مندرجات قرارداد مربوطه یا عرف در معاملات هستند. پشتیبانی از کالای فروخته شده حتی پس از اتمام مهلت تست نیز ادامه دارد. معرفی به شرکت‌های گارانتی و دارا بودن بخش تعمیرات تخصصی، این امکان را به فروشگاه می‌دهد تا پس از اتمام مهلت تست هفت روزه نیز خدمات گارانتی و تعمیرات را به شما مشتریان عزیز ارایه دهد.

بحث دیگر، قیمت کالاست. مشتریان عموما بین فروشگاه‌ها مقایساتی را انجام داده و سپس اقدام به خرید کالا می‌کنند. فروشگاه تبلت فون سعی دارد بهترین قیمت بازار را به مشتریان خود ارایه کند و خریداران ملزم به خرید لوازم جانبی مانند قاب، محافظ و هزینه اضافی بابت نصب برنامه٬ اکانت٬ فعالسازی و  مسائلی از این دست نیستند. بنابراین قیمت ارایه شده توسط فروشگاه باید واقعی باشد. مشتری حق دارد محصول را با قیمت واقعی و معقول خریداری کند و الزامی برای خرید لوازم جانبی و …  وجود نداشته باشد. بنا به ماده‌ی سوم قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مندرج در وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیک، فروش اجباری یک یا چند نوع کالا یا خدمات به همراه محصول خریداری شده ممنوع می‌باشد.

مجموعه تبلت فون با رعایت تمامی موارد بالا و پایندی به تعهدات خود، به دنبال جلب رضایت مشتریان و ارتباط مستمر می‌باشد. جدا از استراتژی فروشگاه و میزان حاشیه سود آن، تحت هر شرایط مشتری حق دارد کالای مورد نظر خود را با قیمت منصفانه و معقول خریداری کند.

تبلت فون همواره به تمام تعهدات خود در مورد مشتریان وفادار است و تمام این تعهدات از مراجع ذی‌ربط قابل پیگری و مطالبه است. ما امیدواریم با ارایه خدمات مناسب و رعایت حقوق مشتریان، تجربه‌ی خرید اینترنتی مطمئن٬ به صرفه و لذت بخش را برای شما فراهم سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "حقوق مشتریان و تعهدات تبلت فون"

  1. سلام
    من میخوام بخرم یک گوشی و این اولین بارم هست که میخوام از اینترنت خرید کنم و به همین دلیل فروشگاه شما رو انتخاب کردم من چند تا سوال داشتم
    حداکثر چند روز طول میکشه تا محصول به دستم برسه و اینکه آیا من که میخوام گوشی از سایت شما بگیرم پلمپ هست
    و اینکه اگه گوشی که به دستم برسه و نقصی داشته باشه شما پاسخ گو هستید؟
    ببخشید زیاد شد
    خسته نباشد.

    1. سلام. با پست دو روزه و با تیپاکس یک روزه برای کالای بدون گارانتی هفت روز مهلت تست از طرف فروشگاه می باشد برای جنس با گارانتی به عهده شرکت گارانتی می باشد.

  2. سلام. من اسمارت واچ تحویل گرفتم.خیلی زود و اکبند و صحیح و سالم به دستم رسید.هم چنین اوپراطور برخورد بسیار خوبی داشتند و با حوصله پاسخگو بودند.قیمت هم بسیار مناسب… خلاصه تجربه خوبی بود و از خریدم بسیاااار راضی هستم. ممنون تبلت فون ؛همینطوری ادامه بده?
    البته امیدوارم گزینه تحویل رایگان هم اضافه بشه ?

  3. سلام.من تا به حال تجربه خرید از تبلت فون نداشتم.
    ولی تصمیم دارم اسمارت واچ سفارش بدم.کسی میتونه راهنماییم کنه چقدر میتونم اعتماد کنم درمورد اکبند بودن و اصالت وسلامت وکلا…
    لطفا تجربه خودتون را به اشتراک بگذارید.ممنون

  4. با درود. خرید اینترنتی یه اعتماد دو تعرفه هست و اگه این این اعتماد ایجاد شود بطور حتم برای دو طرف نتیجه برد و برد خواهد داشت. مواردی که در بالا توضیح دادید خوبه و امیدوارم در اجرا هم موفق باشید. من اولین خرید رو از شما داشتم امیدوارم نتیجه رضایت بخش باشه.

  5. سلام. بنده دومین بار هست که از این سایت خرید میکنم اما اولین بار خرید ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس ۲ داشتم اما شما صبح تماس گرفتید و گفتید اون رنگ رو ندارید و مبلغ رو برگشت زدید . الان ساعت سامسونگ گیر اس ۳ فرانتیر خرید کردم خداروشکر میدونم فقط رنگ بندهاش متفاوت هست و دیگه بهانه نداری تبلت فون. مزاح بود. اصل بودن شرط اول هست. امیدوارم سربلند باشید.

  6. سلام من امروز برای اولین بار ازشماخریدکردم باتوجه به اینکه بابخش فروش هم تماس گرفتم اما کد رهگیری وتاییدخریدبرای من ارسال نشد لطفارسیدگی کنید امیدوارم باتوجه به اینکه خرید اینترنتی زیاددارم از مشتری های همیشگی شما شوم.ممنونم از سایت خوبتون.

  7. با سلام ، من دیروز برای اولین بار از شما خرید کردم و امیدوارم مشتری همیشگی شما بتوانم باشم .
    اما از دیروز هنوز ایمیلی از طرف شما فرستاده نشده ، من و خانواده ام خرید اینترنتی زیاد داریم اکثر سایت ها به محض واریز مبلغ واتمام خرید ایمیلی دال بر تائید خرید و کد پیگیری ارسال میکنند ، لطفأ در این مورد رسیدگی لازم را انجام بدهید که موجب راحتی خیال مشتریانتان خواهد بود .

  8. سلام، من امروز اولین خریدم را از این سایت انجام دادم ، معمولا من خرید اینترنتى زیاد انجام می دهم ، امیدوارم این بار اول ،سر آغازی باشد برای خریدهای بعدى . در ضمن شما مانند سایتهاى دیگه چرا مبلغ را زمان تحویل درب منزل نمی گیرید ، اینطورى با آرامش بیشترى می تونیم خرید کنیم .

  9. سلام من از تبلت فون راضی ام جنس هاش اصل وقیمتهاش بسیار مناسبه به همه دوستام توصیه میکنم ازش خریدکنن ارزششو داره حتی ازمغازه هابهتره

  10. مم صبح اولین خریدم رو از تبلتفون زدم . انشالله که تجربه خوب و موفقی باشه و ما از مشتریان ثابت این فروشگاه بشیم

  11. سلام خسته نباشید. به نظرم بهتره امکان ارسال رایگان رو برای مشتریانتون فراهم کنید. اینجوری هم به نفع مشتریه و هم در طولانی مدت به نفع شما.

  12. انصافا قیمت های این سایت از سایتهای دیگه مناسب تر هستند.
    میمونه اصالت و پلمپ و آکبند بودن کالا.
    که انشاالله اونم رعایت میشه.
    من اولین خریدمو از این سایت انجام دادم و هنوز به دستم نرسیده بیشتر فکرم اینه که کالا باید پلمپ و آکبند باشه.
    خلاصه منتظرم….

  13. بااحترام اگر مراتب بالا رعایت شود فوف العاده هست
    بخصوص در خرید اینترنتی همیشه خریدار احساس میکند نشود کالای بدون آکبند ودست دوم بیاندازند
    موفق باشید