باتری گوشی مایکروسافت لومیا 950 ایکس ال

راهکاری ساده برای افزایش طول عمر باتری گوشی Lumia 950 XL

طول عمر باتری اسمارت‌فون‌های امروزی به یکی از چالش‌های مهم برای کاربران این دسته از گجت‌ها تبدیل شده. البته این موضوع تنها مورد توجه کاربران نبوده و همواره کمپانی‌های سازنده نیز سعی در ارایه راه‌حل‌های مختلف برای بهبود طول عمر گوشی های خود و استفاده از این موضوع در رقابت با سایر کمپانی‌ها بوده و هستند. اما گاها راه‌های بسیار آسانی برای افزایش قابل توجه طول عمر این دستگاه‌ها وجود دارد که حتی نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی ندارند.

پرچمدار فعلی مایکروسافت، گوشی Lumia 950 XL از یک باتری 3340mAh برخوردار است که شاید به نظر برسد برای یک دستگاه 5.7 اینچی گزینه مناسبی باشد. اما هنگامی که در کنار این صفحه نمایش، رزولوشن QuadHD و چیپست اسنپ‌دراگون 810 را نیز اضافه کنید، متوجه خواهید شد در برخی مواقع طول عمر باتری این پرچمدار کمی نامناسب است.

اگر به مسیر Settings>System>Battery Saver>Battery Use بروید، می‌توانید میزان مصرف انرژی هر اپلیکیشن را مشاهده کنید. ویندوز 10 به مانند سایر سیستم‌عامل‌ها دارای برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض می‌باشد که همواره در حال اجرا شدن هستند. مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10، مرورگر Edge می‌باشد که جزو همین اپلیکیشن‌ها می‌باشد. به دلیل اینکه وب‌سایت‌های امروزی پر از افزونه‌ها و فایل‌های جاوا اسکریپت هستند، مرورگرها بخش قابل توجهی از انرژی باتری را به خود اختصاص می‌دهند. و حال اینکه مرورگر Edge یک مرورگر تازه به دوران رسیده است و راه طولانی برای بهینه شدن و تبدیل به مرورگر مطرح چه در دنیای اسمارت‌فون‌ها و چه در دنیای سیستم‌های خانگی دارد. پس همانطور که در مسیر ذکر شده نیز مشاهده می‌کنید، متوجه خواهید شد که مرورگر Edge حجم غیر قابل اغماضی از این باتری 3340 میلی‌آمپری را مصرف می‌کند.

برای افزایش طول عمر باتری این گوشی، می‌توانید بعد از استفاده از این اپلیکیشن، مطمئن شوید که اپلیکیشن مربوطه را بسته‌اید. همچنین می‌توانید در مسیر گفته شده، روی پردازش مرورگر Edge کلیک کرده و در این قسمت گزینه “Allow this app to run in the background” را غیر فعال کنید.

باتری گوشی مایکروسافت لومیا 950 ایکس ال

راه حل گفته شده تنها محدود به مرورگر Edge نبوده و می‌توانید برای هر اپلیکیشنی که احساس کنید سهم زیادی در مصرف باتری دستگاه دارد، پردازش مورد نظر در پس‌زمینه سیستم‌عامل را ببندید. اما به یاد داشته باشید که فقط برای اپلیکیشن‌هایی این فرایند را اجرا کنید که عدم پردازش آنها برای اجرای صحیح سیستم‌عامل غیر ضروری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *