درآمد هواوی در سال 2015

رشد 37 درصدی درآمد هواوی در مقایسه با سال گذشته

کمپانی چینی هواوی با درآمد 395 میلیارد رنمینبی (معادل 61.1 میلیارد دلار) در سال 2015 در مقایسه با سال قبلی، رشد 37 درصدی در این زمینه داشته است. این عدد در طی 7 سال گذشته بزرگترین میزان رشد درآمد برای این کمپانی محسوب می‌شود.

سود خالص هواوی در سال 2015 برابر با 5.7 میلیارد دلار گزارش شده که نسبت به سود خالص سال قبلی (4.3 میلیارد دلار) رشد 32 درصدی داشته است. بخش موبایل کمپانی هواوی اصلی‌ترین نقش درباره رشد 44 درصدی هواوی در صادرات داشته. جالب است بدانید که بدین ترتیب هواوی به اولین کمپانی تولید کننده اسمارت‌فون تبدیل شده که توانسته از مرز 100 میلیون صادرات از کشور چین بگذرد.

کمپانی هواوی

همانطور که گفتیم، بخش موبایل هواوی ایفا کننده نقش اصلی در رشد این کمپانی می‌باشد. 59 درصد از درآمد این کمپانی مدیون همین بخش است که این عدد نیز در مقایسه با سال قبلی 21.4 درصد افزایش یافته است.

رشد و توسعه هواوی به گفته آقای Guo Ping (یکی از CEOهای این شرکت) نتیجه مستقیم استراتژی سرمایه‌گذاری متمرکز و کلان کمپانی روی هسته اصلی تجارت آنها (بخش موبایل) می‌باشد. و در آخر اینکه خود هواوی انتظار دارد درآمد کلی‌اش در سال جاری به مرز 75 میلیارد دلار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *