تشخیص آیفون اصلی با آیفون طرح

روش های تشخیص آیفون اصل از آیفون طرح یا دست دوم

امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران گوشی مخصوصا گوشی‌های آیفون، اصل یا طرح بودن گوشی آیفون است. گوشی آیفون اصل با گوشی آیفون تقلبی چه تفاوت‌هایی دارد؟ چه روش‌هایی برای تشخیص آیفون اصل از آیفون طرح یا دست دوم وجود دارد؟ در این نوشتار، فروشگاه اینترنتی تبلت فون  قصد دارد راهنمایی برای خریداران آیفون ارایه دهد که از این طریق بتوانند از اصل بودن گوشی خود مطمئن شوند.

اولین مساله، تشخیص گوشی آیفون اصلی از گوشی آیفون طرح است. برخی از کمپانی‌های چینی اقدام به تولید گوشی‌های طرح اصلی یا به اصطلاح، “های کپی” از گوشی‌های گران قیمت بازار می‌کنند. گوشی‌های آیفون نیز از این سنت چینی‌ها در امان نبوده و گوشی‌های طرح آیفون تولید شده و در بازار ایران نیز در برخی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

گوشی طرح آیفون از گوشی اصلی آیفون به راحتی قابل تشخیص است. اول اینکه گوشی‌های طرح آیفون دارای سیستم عامل اندروید هستند که ظاهری شبیه به سیستم عامل iOS دارند و با روشن کردن گوشی با کمی دقت متوجه این مساله می‌شوید. این گوشی‌ها دارای بسته‌بندی صرفا شبیه به آیفون‌های اصلی هستند و بازاری متفاوت دارند. زیرا که اختلاف قیمت بسیار محسوسی داشته و در محدوده‌ی قیمت چند صد هزار تومان هستند و کمتر پیش می‌آید که توسط فروشندگان به عنوان گوشی آیفون اصلی معرفی شوند. ولی برای تشخیص این نوع گوشی‌ها، کافیست گوشی را روشن کنید و کیفیت ساخت دستگاه مانند کیفیت صفحه نمایش یا دوربین را بررسی کنید. دوربین گوشی‌های طرح آیفون بسیار کم کیفیت است و مقداری رنگ‌های اضافی (عموما زرد) در دوربین به چشم می‌خورد. منوی دستگاه هم به علت متفاوت بودن سیستم عامل، کاملا متفاوت بوده و صرفا شباهتی جزیی به منوی آیفون دارد.

مقایسه دوربین آیفون اصلی با آیفون طرح

مساله‌ی مهم‌تر زمانی است که ممکن است شما گوشی آیفون اصلی کار کرده بخرید. پلمپ بودن دستگاه به هیچ عنوان تضمینی برای تشخیص نو بودن یا اصل بودن حین خرید گوشی آیفون نیست. برای تشخیص اصل بودن آیفون، یک راه مطمئن وجود دارد و آنهم این مساله است که گوشی را از فروشگاه معتبر با مهلت تست تهیه کنید. گوشی آیفون به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در ایران، مدل تقریبا با گارانتی اصلی (نمایندگی رسمی اپل) ندارد و از این راه نیز تشخیص این مساله منتفی است.

تنها روال قانونی تشخیص دادن اینکه گوشی آیفون شما اصلی و نو است، وب‌سایت کمپانی اپل است. در این سایت می‌توانید با وارد کردن سریال نامبر گوشی از اصل بودن گوشی خود مطمئن شوید.

بررسی شماره سریال گوشی آیفون

هنگامی که سریال گوشی یا هر محصول اپل را در این سایت وارد می‌کنید، باید با پیغام “This iPhone has not been activated” یا “Please Activate Your iPhone” مواجه شوید.

بررسی شماره سریال گوشی آیفون

در صورتی که دستگاه قبلا استفاده شده باشد، در اینجا تاریخ اولین استفاده مشخص می‌شود. چرا که مهلت گارانتی آیفون یک سال است و تاریخی که گارانتی آن به اتمام می‌رسد در اینجا درج می‌شود.

بررسی شماره سریال گوشی آیفون

برای یافتن سریال گوشی نیز می‌توانید به این مسیر Settings > General > About در گوشی خود مراجعه کنید. این سریال باید با سریال درج شده در پشت گوشی و پشت جعبه یکی باشد.

بررسی شماره سریال گوشی آیفون

بنابراین مساله تا حد زیادی حل می‌شود. در صورتی که قبلا سیم کارت داخل دستگاه وارد شده باشد، به هر دلیلی دستگاه قبلا مورد استفاده قرارگرفته است و دستگاه مورد نظر نو نیست. ممکن است این مساله ناشی از رفرش بودن دستگاه باشد و یا اینکه قبل از واردات به دلایل مختلف ممکن است گوشی قبلا روشن شده باشد و سیم کارت در آن قرار داده شده باشد. تحت هر شرایط، خرید گوشی اپل آیفون تحت این شرایط به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در صورت خرید از یک فروشگاه معتبر با مهلت تست، می‌توانید با خیال آسوده دستگاه را تست کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل، مساله را با فروشنده در میان بگذارید. خود فروشندگان به این روش کاملا واقفند و این روش به عنوان تنها روش رسمی برای تشخیص آیفون اصلی و نو به کار می‌رود.

نکات مهم در خرید گوشی اپل آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "روش های تشخیص آیفون اصل از آیفون طرح یا دست دوم"

  1. سلام ممنون از راهنمایی تون
    خواهش میکنم جواب بدین
    آیا آیفون 7 توبازار نو هست
    توبعضی سایت هست. که نو هست اما اعتماد ندارم. لطفاً راهنمایی کنید

  2. سلام میشه بگید که از کجا میتونیم بفهمیم که ایفونی که خریدیم ورژن امریکایی یا ورژن چینی؟

  3. سلام
    من گوشی 6S رو تیر ماه 95 خرید کردم. الان که توی سایت اپل سریال رو استعلام می گیرم این پیغام رو میده:
    We’re sorry, but this is a serial number for a product that has been replaced. Please check your information and re-enter your serial number. If your information is correct, you may need to contact us.
    می تونید راهنمائیم کنید این پیغام یعنی چی؟

    1. متأسفیم ، اما این یک شماره سریال برای کالایی است که جایگزین شده است. لطفاً اطلاعات خود را بررسی کرده و شماره سریال خود را دوباره وارد کنید. اگر اطلاعات شما صحیح است ، ممکن است لازم باشد با ما تماس بگیرید.

  4. سلام خسته نباشید من گوشی ایفون 8 پلاس خریدم وقتی توی سایتی که لینکشو گذاشتین چک میکنم فقط مینویسه این ایفون 8 پلاس است
    و زیرش یک جمله زرد رنگ میاد خواهش میکنم راهنمایی کنید ایا این گوشی رفرش است ؟

  5. سلام خسته نباشید میخام اس5 دست دوم بخرم. الان واسه گوشی های اپل مشکل خاصی به علت تحریما پیش نیومده ؟

  6. سلام ممنون از سایتتون.من میخوام ایفون سیکس بخرم اما نمیدونم از کجا که کلاه سرم نره و فیک نباشه یا دست دوم باشه و… لطفا اگه کسی رو میشناسید ک کارش تو همین مایه هاس بهم اطلاع دهید و یا اگر خودتان فروشنده هستین ادرستونو برام ایمیل کنین لطفا.ممنونم.

  7. با سلام
    من سریال آیپدمو که وارد می کنم مشخصاتو میاره اما واسه تاریخ گارانتی میزنه
    Validate your perchase code
    این یعنی چی؟

  8. سلام
    من به تازگی آیفون ۶اس خریده ام متاسفانه قبل از خوندن مطالب شما اکتیوش کردم حالا راهی هست تا بدونم اولین بار که این گوشی اکتیو شده چه زمانی بوده یانه؟؟؟

  9. سلام. اگه مدل حک شده روی گوشی با مدلی که توی ستینگ زده یکی نباشه، ایرادش چیه؟ آیا قاب گوشی عوض شده؟

  10. سلام من تو سایت زدم چنین ارورى دادWe’re sorry, but this serial number is not valid. Please check your information and try again.یعنى چى؟ممنون

  11. سلام من دیروز یه ایفون 7 خریدم تست کردم کدشو اوکی بود ولی قسمت Estimated Expiration Date:January14.2018بود ،بعد موقع روشن شدن هم سلام با 17 زبان نداره ممکنه فیک یا استفاده شده باشه ؟؟؟

  12. سلام خسته نباشید
    اگ گوشیو بدون گارانتی خریده باشبم هم بازم میشه از این روش تشخیص داد ک نو هست یا ن؟

  13. سلام وقت بخیر من چند وقتی هست که ٧پلاس گرفتم همه چیز رو تست گرفتم درست ولی گوشی رو پشت رو میزارم رو زمین یه صدایی داخلش میده انگار داخلش یه چیز شله ممنون میشم راهنمایی کنین

  14. سلام
    الان ک من سرچ میکنم سریال نامبرو توی سایت اپل نتیجه این اومد
    Please validate your product’s purchase date.
    بعدم ی قسمتی هست ک من میتونم تاریخو وارد کنم و دکمه ادامه

  15. سلام خسته نباشید، من “گوشی 7 پلاس رو تقریبا ده روز هست که خریدم امروز بعد از مدتی استفاده به سایت رفتم و سریال گوشی رو زدم که از من اپل آیدی و پسورد و تاریخ خرید رو خواست که زدم، نوشت که تا سال بعد پشتیبانی از خدمات میکنه، سوالی که داشتم اینه بعد ی سال گارانتی تموم میشه ؟ یه وقت خط تلفن قطع نشه!!!

  16. سلام گوشی من آیفون ٧ وقتی کد رو وارد میکنم همه اطلاعات گوشیم میاد بالا و اوکیه ولی پشت گوشیم علامت FC و … رو نداره آیا گوشی من اصله یا تقلبیه؟

  17. سلام ممنون از سایت خوبتون،میخواستم بدونم قیمت ایفون seچقدرهست؟و تا ۲ماه اینده قیمتش افت خواهد کرد یابیشتر میشه؟؟ممنون

  18. سلام،خیته نباشید،ممنون از مطلب خوبتون
    فقط من یه سوال داشتم،من آیفون 5s دارم،شماره سریالو که زدم،همه چیزش اوکی بود فقط اون مسیج اکتیو نبودن رو نداد،البته من چند ماه بعد از فعال کردن تست کردمش تو سایت اپل،ممکنه بخاطر اینکه فعال کردمش و اپل ایدی و همه چیزش رو اوکی کردم،اون پیغام برام نیومده باشه؟!

  19. سلام من میخواستم آیفون ۷ پلاس بخرم میخواستم ببینم آیا قیمتش تا سه ماه آینده افت میکنه یا همین الان بخرمش

  20. سلام من چند تا سوال داشتم…
    -کد imei یعنی چی و چگونه با استفاده از اون میتونم اصل بودن گوشی رو تشخیص بدم؟؟
    -واینکه از کجا میتونم ایفون 6s plus تهیه کنم که هم معتبر باش و هم اصل و مشکلی نداشته باشه و مهلت تست و گارانتی معتبر داشته باشد؟(درتهران)
    با تشکر

    1. سلام. یک کد ۱۵ رقمی منحصر به فرد است که جهت شناسایی موبایل در شبکه GSM به کار میرود. سریال Imei از داخل گوشی و روی جعبه قابل پیگیری می باشد. در حال حاضر ایفون های موجود در فروشگاه با گارانتی می باشد و می توانید با خیال راحت خرید کنید. جهت کنید مدل درخواستی شما موجود باشد.

  21. سلام.
    آیا می توانیم گوشی اپل از خود شما خریداری کنیم؟
    «لطفا در ایمیل پاسخ دهید شاید در سایت مشاهده نکنم

  22. سلام من زدم کد رو ولی همه چ پاز شد و تاریخ هم داشت گوشی من ایفون ٧ هست ایا تقلبی هست یا دست دوم ??

  23. سلام وقت بخیر
    من ایفون 5s 32 کارکرده خریدم با نو مو نمیزنه…شماره سریال چک کردم مشکلی نداشت و جایی زدم که تمام اطلاعاتش رو نشونم داد…ولی من هنوز شک دارم شما بگین چکارکنم؟؟؟من چندبار کلاه سرم رفته…یکبار سر ایفون 6s و یکبار سر سامسونگ نوت 5…راهنمایی کنین ممنون…

  24. سلام وقتی حتما زده که در چه تاریخی اکتیو شده و فعال شده حتما گوشی روشن شده؟ یا از روی کارتون هم میشه زد برای فعال شدن در مخابرات ایران؟

  25. سلام من خودم‌ایفن بازم زیاد خرید فروش میکنم سایتتون عالیه دقیقا همین موارد رو منم امتحان میکنم قبل از خرید دقیقا همینجوره ک‌ شما میگید احسنت‌ به شما فقط به یه چیز دیگه هم توجه کنید موقع خریدن اینکه برچسب های پشت کارتن ک دو تا هستن باید برچسب شیشه ای رنگ باشن ن کاغذی…کاغذی ها کپی هستن این مورد رو چک کنید ۵۰ درصد حله…یا علی…

    1. آفرین به نکته ی خوبی اشاره کردین واقعااااااا
      من یه گوشی آیفون 8پلاس خربده بودم که دقیقا لیبل ها کاغذی بودن و پس دادم
      نکته ای که خیلی کم اشاره میکنن در حالی که اگه اون لیبل هااا شیشه ای باشه اصل هست و مشکل دار نیست

  26. باسلام من یه گوشی دست دوم 6S خریدم سریال نامبر و کدimei پشت کارتن با گوشی مطابقت داره ولی در وبسایت اپل که میزنم اینو میزنه We’re sorry, but we are unable to complete your request at this time. Please try again later.
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  27. با سلام من امروز میخواستم آیفون 7 بخرم قبل از باز کردن پلمپ سریال نامبر چک کردم دیدم حدود 40 روز که اکتیو شده دیدم اینجوری نخریدم فروشگاه هم معتبر بود به نظر شما قبلا استفاده شده ؟

  28. سلام جناب من همه این کارا راکردم فقط به جایRepairs and service coverage:ActivعبارتRepairs and service coverage:Expiredظاهرشد مشکل چیه ممنون

  29. سلام خسته نباشید
    من نمیدونم تو سایت اپل کجاش وارد کنم سریال گوشی رو؟؟
    تروخدا راهنماییم کنید

  30. سلام. خیلی برام مهمه خواهش میکنم جواب بدین. من گوشی ایفون سیکس اس خریدم و قبل خرید سریالو چک کردم. اکتیو نشده بود. اما الان میبینم تو قسمت app store قسمت updates قسمت purchased یه سری نرم افزار مثل واتساپ و رادیوجوان ساجست داده شده د وجود داره. درحالیکه من مطمینم این نرم افزارا رو حتی سرچ هم نکردم . یعنی قبلا دانلود شده و بعد پاک شده؟؟ تروخدا زود جواب بدین . خیلی مهمه برام

    1. سلام
      ننوشتین قبلا گوشی اپل با اپل ای دی داشتین یا نه ؟
      اگر نداشتین احتمالا یا اپل ایدیتون قبلاداستفاده شده
      یعنی اپل ای دی تون اگر براتون ساختن یا کارت خریدین
      استفاده شده بوده
      یا گوشیتون قبلا استفاده شده که کم پیش میاد اگر اکبند بوده

  31. سلام
    من سریال گوشیمو در سایت وارد می کنم و پیغام زیرو بهم می ده، گوشی من اصله یا فیک؟؟در ضمن imei داخل گوشیم با پشت کارتنش یکیه ولی سریالش فرق می کنه با پشت کارتن، ممنون می شم راهنماییم کنید
    We’re sorry, but we are unable to complete your request at this time. Please try again later.

  32. Repairs and Service Coverage: Expired
    Our records indicate that your product is not covered under Apple’s Limited warranty or an AppleCare product for hardware repairs and service based on the estimated expiration date. سلام..برای من این پیغام اومد..یعنی اصل نیست؟

    1. سلام. محصولات اپل دارای یک سال گارانتی هستند البته برای کشور هایی که دارای نمایندگی می باشند. این پیغام نشان دهنده این که گوشی شما بیشتر از یک سال است که استفاده شده است.

  33. سلام..خسته نباشید
    میگم قیمت 6اس رفته بالا..من منتظر بودم ارزون شه ک بخرم..ارزون نشد ک هیچ گرونتر شد..فک میکنید بیاد پائین یا نه گرونتر میشه؟؟؟

  34. سلام یه ایفون سیکس اس پلاس خریدم جایdesigne in California زده callfornia اما گوشی اکتیو نبود و بعد روشن شدن اکتیو شد و تو سایت اپلم زد میخواستم بدونم مشکل چیه؟؟ممنون

  35. سلام من ایفون شش اس خریدم سریال نمبر پشت جبه همرای سریال نمبر داخل گوشی درست بو ایا ایفون من اصلی است با همین تصت

  36. سلام من زدم درست بود- من آیفون s6 خریدم تمام مشخصاتش داخل گوشی و کارتون یکی بود- ممنون از سایت خوبتون 🙂

  37. سلام خدمت شما و سایت پُربارتون . گوشی اپل خریدم شماره سریال پشت کارتن رو میزنم تو سایت اپل . همش ارور میزنه و با خط قدمز مینویسه . ظاهراً اصلاً چنین سماره ای وجود نداره