اگزینوس 8890 در مقابل اسنپ‌دراگون 820 در گوشی گلکسی نوت7

سامسونگ Galaxy Note 7 نسخه اگزینوس 8890 در مقابل اسنپ 820

گلکسی نوت 7 پس از انتظارات فراوان عرضه شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بار دیگر بهترین فبلت پرچمدار بازار گوشی‌های اندرویدی را برای سامسونگ پس گرفت. گوشی سامسونگ Galaxy Note7 در حالی به این مهم دست یافته که برخلاف برخی پرچمداردان چینی – مانند OnePlus 3 – در بکارگیری از مقدار حافظه رم از حد اعتدال خارج نشده است.

گلکسی نوت 7 مانند دیگر پرچمدار 2016 سامسونگ، یعنی S7 در دو نسخه که از تراشه‌های مختلف استفاده می‌کنند طراحی شده است. تراشه اسنپ‌دراگون 820 که برای بازار آمریکا فقط در دسترس خواهد بود و اگزینوس 8890 که محصول خود سامسونگ است برای سایر نقاط دنیا عرضه می‌شود. جالب است بدانید که در طراحی چیپست اسنپ‌دراگون 820 نیز سامسونگ دست داشته و در واقع می‌توان گفت این تراشه محصول مشترک کمپانی‌های کوالکام و سامسونگ است. شاید این موضوع شما را به این فکر بندازد که طراحی اسنپ‌دراگون 820 برگرفته شده از تراشه اگزینوس 8890 باشد، اما واقعیت امر این است که هر دو تراشه با ساختاری کاملا متفاوت طراحی شده‌اند. می‌توانید تفاوت‌های این دو را در جدول زیر مشاهده کنید.

یک پردازنده 4 هسته‌ای در مقابل پردازنده 8 هسته‌ای. همانطور که می‌بینید این تراشه‌ها از هسته‌های مرکزی متفاوت و پردازنده گرافیکی خاص خود بهره می‌برند. حال سوال اینجاست: تراشه اسنپ‌دراگون 820 قدرت پردازشی بیشتری می‌تواند تولید کند یا اگزینوس 8890 ؟ برای پاسخ به این سوال تنها از طریق استفاده از بنچمارک‌های گوشی میسر است.

در اینکه هر دوی این تراشه‌ها جزو قدرتمند ترین‌های دنیا هستند هیچ شکی نیست. اما نکته جالب اینکه در کمال تعجب نسخه اسنپ‌دراگون در دو بنچمارک AnTuTu و Vellamo Metal با اختلاف بسیار زیادی خود را برتر از همتای کره‌ای خود نشان داده است. البته این اختلاف ناشی از برتری بی‌چون و چرای پردازنده گرافیکی آدرنو 530 نسبت به مالی T880MP12 است. به هر حال چیپست اگزینوس 8890 نیز در دو بنچمارک Vellamo Browser و JetStream توانسته امتیاز بیشتری در مقایسه با نسخه اسنپ کسب کند.

بنچمارک گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7

با توجه به نتایج بنچمارک‌های نوت 7 در هر دو نسخه اگزینوس و اسنپ‌دراگون، فقط و فقط می‌توان یک نتیجه گرفت: چنانکه اقدام به خرید گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 کرده‌اید، چه گوشی نوت 7 شما مدل اگزینوس باشد و چه اسنپ‌دراگون، مطمئن باشید صاحب یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند دنیا هستید. تفاوت این دو تراشه به غیر از گیم‌های گرافیک بسیار بالا تحت هیچ شرایطی قابل احساس نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *