سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند

سهم 88 درصدی اندروید از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند

طبق آخرین گزارش کمپانی Strategy Analytics از سهم سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2016، 88% از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار با سیستم‌عامل اندروید عرضه شده‌اند که این میزان در مقایسه با 84.1% در همین بازه زمانی در سال گذشته پیشرفت محسوسی شمرده می‌شود.

سهم سیستم‌عامل‌ها در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند

اوضاع برای دیگر نام مطرح دنیای اسمارت‌فون، سیستم‌عامل iOS چندان خوشایند نیست. طبق همین آمار عرضه گوشی‌های اپل آیفون از سهم 13.6% در سال گذشته به 12.1% نزول کرده است. درباره میزان پیشرفت سال به سال عرضه گوشی‌ها به تفکیک سیستم‌عامل نیز اندروید 10.3% رشد و iOS نیز 5.2% پسرفت داشته است.

طبق گفته‌های Neil Mawston، مدیر اجرایی همین کمپانی، سیستم‌عامل اندروید حال با اختلاف زیاد از رقبای خود پیشی گرفته است و Apple iOS به دلیل کاهش چشم‌گیر فروش گوشی‌هایش در بازار چین و کشورهای آفریقایی با سهم 12 درصدی از عرضه گوشی‌هایش در سه ماهه سوم سال جاری با رکود قابل توجهی روبه‌رو شده است.

گوشی‌های بلک‌بری و مایکروسافت به دلیل آمار بسیار کم در کنار پلت‌فرم‌های دیگر مانند تایزن در دسته‌بندی دیگر سیستم‌عامل‌ها قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد اندروید به واسطه گوشی‌های ارزان‌قیمت و فراوانی مدل‌ها اختلافش با دیگر رقبا را به بیشتر از این‌ها نیز برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *