تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

مشخصات تبلت Samsung Galaxy Tab S3 مشخص شد

چند هفته پیش کمپانی سامسونگ دو تبلت جدید خود را به منظور انجام تست‌هایی وارد کشور هند کرده بود – تبلت SM-T718 و SM-T813. حال این دو تبلت در نتایج بنچمارک‌های GFXBench و GeekBench مشاهده شده‌اند و به دلیل تفاوت‌های بسیار کم نسبت به نسل قبلی – تبلت Galaxy Tab S2 – گفته می‌شود حتی این دو تبلت نسخه جدیدی از S2 بوده، نه نسل جدید این سری از تبلت‌های باریک سامسونگ!

به هر حال تبلت سامسونگ SM-T819 نسخه 9.7 اینچی تبلت Samsung Galaxy Tab S3 است که با پنل superAMOLED و با رزولوشن 2048×1536 به ثبت رسیده است (برابر با iPad و Tab S2).

بنچمارک GFXBench تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

تنها مشخصه‌ای که در این دو تبلت نسبت به S2 تغییر کرده، استفاده از چیپست جدید کوالکام اسنپ‌دراگون 652 است. همانطور که می‌دانید چیپست‌های سری ششصد اسنپ‌دراگون، جزو تراشه‌های میان‌رده این کمپانی محسوب می‌شوند. اما در واقع این چیپ دارای چهار هسته قدرتمند Cortex-A72 و چهار هسته Cortex-A53 است. برای درک قدرت پردازشی این چیپ، کافی است یادآور شویم که اسنپ‌دراگون 810 از چهار هسته Cortex-A57 و چهار هسته Cortex-A53 بهره می‌برد. استفاده از هسته‌های مرکزی قوی‌تر به معنی برتری آن در مقایسه با اسنپ 810 نیست. زیرا که مدل 652 با تکنولوژی 28 نانومتری ساخته شده که با محدودیت در کلاک هسته‌ها و قدرت پردازشی همراه است. البته این چیپ از پردازنده گرافیکی بهتری – آدرنو 510 – برخوردار است. همچنین نتایج بنچمارک‌های GeekBench 3 برای تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3 نشان‌دهنده بهبود جزیی قدرت پردازشی آن نسبت به S2 است.

بنچمارک GeekBench 3 تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 3

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S3 دارای 3 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و سلفی با قابلیت فیلم‌برداری 1080p، پشتیبانی از باندهای LTE با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه و اندروید مارشمالو 6.0 پیش‌نصب شده می‌باشد.

دیگر نسخه این تبلت، یعنی SM-T719 نسخه 8 اینچی Galaxy Tab S3 خواهد بود که دقیقا با همان رزولوشن، چیپست و دوربین عرضه خواهد شد. تنها تفاوت بین این دو نسخه، اندازه‌های صفحه نمایش آنها می‌باشد. در مورد قیمت خرید تبلت سامسونگ گلکسی Tab S3 هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما با توجه به بهبودهایی که سامسونگ در این نسخه لحاظ کرده، مطمئنن قیمت خرید آن بیشتر از قیمت نسل دوم این تبلت‌ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *