مشخصات و قیمت گوشی هواوی پی 9

مشخصات و قیمت گوشی های هواوی P9 Max ،P9 و P9 Lite مشخص شد

پس از معرفی پرچمداران 2016 کمپانی‌های سامسونگ، ال‌جی و شیائومی، حال نوبت به هواوی رسیده است. مشخصات نهایی Huawei P9 به همراه دو نسخه Max و Lite اش پس از حرف و حدیث‌های زیاد منتشر شدند. در ادامه مطلب مروری بر مشخصات فنی و قیمت دستگاه‌های ذکر شده خواهیم انداخت، با تبلت‌فون همراه باشید.

مشخصات و قیمت گوشی Huawei P9

گوشی هواوی پی 9 دستگاه 5.2 اینچی می‌باشد که همانند نسل قبلی خود با وضوح تصویر 1080p طراحی شده است. نکته جالب در مورد این صفحه‌نمایش، استفاده از حافظه رم جداگانه می‌باشد. بطوری که با استفاده از این حافظه رم و در حین نمایش تصاویر ثابت، با حداقل قدرت پردازشی، انرژی کمتر مصرف می‌شود.

در بالای قاب پشتی گوشی، می‌توانید دو دوربین 12MP را مشاهده کنید که به سیستم لرزشگیر اپتیکال مجهز شده‌اند. در کنار این دو دوربین، فلش LED دوگانه و درگاه فوکوس لیزری نیز تعبیه شده‌اند. برای دوربین سلفی نیز از سنسور 5MP استفاده شده است.

گوشی Huawei P9 از چیپست کایرین 950 به همراه حافظه رم 3 گیگابایتی (LPDDR4 1866MHz) برای امور پردازشی خود بهره می‌برد. 32 گیگابایت نیز ظرفیت حافظه داخلی است. نسخه اندروید بکار گرفته شده، اندروید مارشمالو 6.0 با رابط کاربری اختصاصی EMUI خواهد بود.

با وجود اینکه هواوی پی 9 همانند گلکسی S7 از باتری 3,000mAh بهره می‌برد، اما دارای ضخامت بدنه کمتری نسبت به رقیب کره‌ای (6.4mm برای P9 و 7.9mm برای S7) می‌باشد.

نکته آخر اینکه قیمت خرید گوشی هواوی پی 9 برابر با 500 دلار اعلام شده است.

مشخصات و قیمت گوشی Huawei P9 Max

همانطور که از اسم این محصول نیز مشخص است، نسخه مکس دارای صفحه‌نمایش بزرگتر و رزولوشن تصویر بالاتر (QHD) می‌باشد.

قدرت پردازشی P9 Max نسبت به نسخه پایه ارتقا یافته و از چیپست کایرین 955 به همراه حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی دو برابر (64GB) استفاده شده است. بخش نرم‌افزاری یکسان بوده و شامل اندروید مارشمالو 6.0 با رابط کاربری EMUI می‌باشد.

دوربین پشتی نیز هیچ تفاوتی با P9 نداشته و از همان دو دوربین 12MP با فوکوس لیزری، سیستم OIS و فلش LED دوگانه استفاده شده است. اما دوربین سلفی از سنسور با کیفیت‌تر 8MP بهره خواهد برد. نکته عجیب در مورد مشخصات گوشی هواوی پی 9 مکس، عدم تغییر ظرفیت باتری نسبت به P9 می‌باشد. ضخامت دستگاه نیز همان 6.4 میلی‌متر است.

در مورد قیمت خرید گوشی هواوی پی 9 مکس گفته می‌شود که قیمت جهانی آن برابر با 700 دلار خواهد بود.

مشخصات و قیمت گوشی Huawei P9 Lite

نسخه اقتصادی پرچمدار هواوی با صفحه‌نمایش 5 اینچی و با وضوح تصویر 1080p طراحی شده است. استفاده از دو دوربین 12MP با سیستم OIS و سلفی 5MP از نقاط اشتراک P9 Lite با نسخه پایه می‌باشد.

این گوشی برخلاف دو نسخه قبلی، از چیپست غیر بومی برخوردار است. تراشه اسنپ‌دراگون 650 به همراه 2 گیگابایت رم، عملیات پردازشی دستگاه را بر عهده خواهد داشت. 16 گیگابایت نیز ظرفیت حافظه داخلی قابل ارتقای آن خواهد بود.

گوشی هواوی پی 9 لایت مانند نسخه پایه و مکس دارای دو اسلات سیم‌کارت با قابلیت پشتیبانی از باندهای LTE (احتمالا فقط برای سیم‌کارت اول) می‌باشد. ظرفیت باتری کاهش یافته و برابر با 2,500mAh است.

قیمت خرید گوشی Huawei P9 Lite نیز 300 دلار تخمین زده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "مشخصات و قیمت گوشی های هواوی P9 Max ،P9 و P9 Lite مشخص شد"

  1. ممنون از سایت خوبتون
    اول اینکه پی ناین لایت یک دوربین 13مگاپیکسلی دازه
    دوم اینکه باطریش 3000 میلی امپره
    سوم اینکه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی داره