لیست بهترین گوشی‌های مخصوص بازی

معرفی بهترین گوشی‌های مخصوص بازی

با پیشرفت تکنولوژی‌های بکار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند، هر ساله شاهد بهبود چشم‌گیر قدرت پردازشی این دستگاه‌ها هستیم. تا حدی که در گوشی‌های پرچمدار گاها مشاهده می‌کنیم که قدرت پردازشی دستگاه‌ها در نسل‌های جدید حتی به دو برابر نسل قبلی می‌رسد. پیشرفت‌های سخت‌افزاری از یک سو و تمرکز کمپانی‌های بزرگ فعال در صنعت بازی بر روی پلتفرم موبایل از سوی دیگر باعث شده که امروزه بسیاری از طرفداران بازی‌های کامپیوتری به سمت این پلتفرم کشیده شوند. البته این موضوع را نیز قبول داریم که هرچه‌قدر هم که قدرت پردازشی ارتقا یابد و بازی‌های فوق‌العاده برای این دستگاه‌ها تولید شود، باز نمی‌توانند همانند پلتفرم‌های اختصاصی گیمینگ توجه گیمرهای حرفه‌ای را جلب کرده و از حجم علاقه آنها به پلتفرم‌های قبلی‌شان کم کنند. اما هیچ کاربری بی‌میل نیست که در ساعت‌های بیکاری از گوشی هوشمند خود به بهترین شکل ممکن لذت ببرد. با وجود اینکه گوشی‌های میان‌رده امروزی بهبودهای خوبی در زمینه قدرت پردازشی و صفحه‌نمایش داشته‌اند، اما بسیاری از آنها از اجرای برخی گیم‌های سنگین و دیتادار به شکل روان و بدون لگ عاجزند. از همین رو قصد داریم بهترین گزینه‌های خرید گوشی که به بهترین شکل ممکن می‌توانند تمامی بازی‌های مدنظر کاربران را اجرا کنند را معرفی کنیم.

پارامترهایی که در تجربه کاربری بازی با پلتفرم موبایل موثرند را می‌توان در مواردی همچون چیپست (مخصوصا بخش GPU)، حافظه رم، بزرگی و کیفیت صفحه‌نمایش و میزان فضای ذخیره‌سازی گوشی خلاصه کرد. البته علاوه بر این، برخی پارامترهای فرعی و گاها وابسته به همین موارد وجود دارند که در کم و کیف اجرای بازی‌ها دخیل هستند. برای مثال می‌توان به تکنولوژی لمس 3 بعدی گوشی آیفون 6S و نسخه پلاس (فقط برای بازی‌هایی که روی این تکنولوژی حساب باز کرده‌اند)، صفحه‌نمایش خمیده گوشی‌های سامسونگ، ویژگی Game-Launcher در گوشی‌های گلکسی S7 و S7-Edge، سیستم خنک کننده بکار گرفته شده و سیستم‌عامل دستگاه اشاره کرد. حال اگر این پارامترها را بر اساس بدترین و بهترین موارد مشاهده شده (برای مثال کمترین تراکم پیکسلی و بیشترین تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش) امتیاز دهی کنیم، می‌توانیم به شکل تقریبی لیستی از بهترین گوشی‌های مخصوص بازی را تهیه کنیم. اما برای اینکه لیست اولیه از این گوشی‌ها را بدست آوریم، از بنچمارک Basemark X که مطرح‌ترین بنچمارک گرافیکی در دنیای گوشی‌های هوشمند است، استفاده می‌کنیم.

بیسمارک ایکس بهترین گوشی‌های مناسب بازی

توضیح در مورد لیست بالا: با توجه به اینکه سه گوشی آیفون 6S-Plus ،6S و SE هنوز تست Basemark X نشده‌اند، امتیازات این سه گوشی را با مقایسه دیگر بنچمارک‌های گرافیکی با گوشی‌های هم‌رده بدست آورده‌ایم.

این آزمون به خوبی نشان می‌دهد که قدرت پردازش گرافیکی برخی از این دستگاه‌ها مانند HTC One A9 و Honor 7 در حد و اندازه‌های دیگر پرچمداران نیست. به همین دلیل از بررسی گوشی‌هایی که امتیاز این بنچمارک‌شان کمتر از 19 هزار می‌باشد، صرف نظر می‌کنیم. همچنین برای برخی پرچمداران مانند Galaxy S6 که در چندین نسخه (Edge و Edge-Plus) عرضه می‌شوند، سعی کرده‌ایم که بهترین و معمول‌ترین گزینه را انتخاب کرده و از اشاره به دیگر نسخه‌ها خودداری کنیم. در مورد توضیحات خاصی که برای برخی مدل‌ها ذکر خواهیم کرد باید اشاره کنیم که برخی از مطالب بر اساس تجربه کاربری خودمان و برخی دیگر نیز از منابع معتبری همچون وبسایت جی‌اس‌ام آرنا گرفته شده‌اند.

گوشی Microsoft Lumia 950

بهترین گوشی های مخصوص بازی - لومیا 950

گوشی لومیا 950 پرچمدار شایسته ویندوزی‌ها می‌باشد که با بهره‌گیری از چیپست اسنپ‌دراگون 808 طراحی شده است. در ابتدا باید اشاره کنیم که از بین گوشی‌هایی که از اسنپ 808 استفاده کرده‌اند، لومیا 950 بهترین عملکرد پردازشی را دارا می‌باشد. مدل GPU این تراشه در مقایسه با آدرنو 430 که در چیپست اسنپ 810 استفاده شده عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد. البته قدرت پردازشی ضعیف‌تر اغلب با مشکل داغ کردن کمتری همراه است که در مورد چیپست اسنپ 808 نیز صادق است. در واقع بزرگترین ایرادی که به چیپست اسنپ 810 گرفته می‌شد، مشکل داغ کردن آن بود. گوشی مایکروسافت لومیا 950 از 3 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 نیز بهره می‌برد که فضای کافی برای راه‌اندازی بازی‌های سنگین به نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش 5.2 اینچی گوشی از نوع AMOLED بوده و دارای رزولوشن QHD با تراکم پیکسلی 565ppi می‌باشد. ویژگی مثبتی که لومیا 950 به همراه 950XL در مقایسه با دیگر گوشی‌های مطرح دارد، داک کونتینیوم می‌باشد. بدین ترتیب و با اتصال گوشی به این داک، می‌توان تصاویر را روی صفحه‌نمایش بزرگتری مشاهده کرد و با توجه به کیفیت خروجی این داک، از اجرای بازی‌ها در این حالت لذت بیشتری برد.

بروزترین قیمت گوشی مایکروسافت Lumia 950
نقد و بررسی گوشی مایکروسافت Lumia 950

گوشی HTC One M9

بهترین گوشی های مخصوص بازی - وام ام 9

با وجود اینکه گوشی One M9 از سخت‌افزار مناسبی برخوردار بود، پس از گذشت یک سال از عرضه جهانی با استقال خوبی مواجه نشد. البته دلیل این امر انتظار کاربران از وجود صفحه‌نمایش QHD و همچنین سنسور اثر انگشت بود. این گوشی با چیپست اسنپ 810 طراحی شده و از 3 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. پرچمداران زیادی در سال گذشته با چنین چیپست و ظرفیت حافظه رمی طراحی شدند، اما در کمال تعجب، نماینده تایوانی‌ها عملکرد پردازشی ضعیف‌تری در مقایسه با همتاهای خود دارد. در واقع بنچمارک گوشی Basemark X انجام گرفته شده روی این دستگاه، پایین‌ترین امتیاز در بین گوشی‌هایی که از همین تراشه استفاده کرده‌اند محسوب می‌شود. اندازه صفحه‌نمایش نیز برابر با 5.0 اینچ و از نوع superLCD3 می‌باشد. تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش برابر با 441ppi است که فاصله زیادی با تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش‌های QHD دارد، اما در عمل نمی‌توان چندان تفاوتی بین این دو رزولوشن قایل شد. دیگر نکته منفی که در عملکرد این گوشی تاثیر گذار است، مشکل داغ کردن دستگاه می‌باشد. چیپست اسنپ 810 همانطور که اشاره کردیم با مشکل داغ کردن همراه است، اما این موضوع در مورد وان ام 9 بیشتر از دیگر گوشی‌هایی که از این تراشه استفاده کرده‌اند گزارش شده است.

بروزترین قیمت گوشی اچ‌تی‌سی One M9

گوشی +Sony Xperia Z3

بهترین گوشی های مخصوص بازی - اسکپریا زد 3 پلاس

از لحاظ مشخصات فنی که در One M9 اشاره کردیم، گوشی Z3-Plus چندان تفاوتی با رقیب تایوانی خود ندارد. این گوشی نیز از اسنپ 810 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. البته اندازه صفحه‌نمایش 0.2 اینچ از صفحه M9 بزرگ‌تر بوده و برابر با 5.2 اینچ است. رزولوشن صفحه برابر با FullHD بوده و تراکم پیکسلی آن 428ppi است. مشکل داغ کردن گوشی دست کمی از One M9 نداشته و حتی قبل از عرضه بروز رسانی‌های این گوشی، گاها در حین استفاده از اپلیکیشن دوربین نیز گوشی با نمایش اخطاری در مورد داغ کردن دستگاه از اپلیکیشن مربوطه خارج می‌شد. البته همانطور که گفتیم پس از گرفتن چند آپدیت این مشکل تا حدودی بر طرف می‌شود. حافظه داخلی دستگاه برابر با 32 گیگابایت بوده و می‌توان با نصب کارت microSD این فضا را تا 128+32 گیگابایت افزایش داد.

بروزترین قیمت گوشی سونی +Xperia Z3

گوشی Huawei Nexus 6P

بهترین گوشی های مخصوص بازی - نکسوس 6 پی

کمپانی هواوی که هیچ تمایلی برای تولید گوشی با چیپست‌های پرچمدار کمپانی کوالکام و همچنین استفاده از صفحه‌نمایش QHD نداشت، سرانجام با دخالت گوگل سنت‌شکنی کرد. کار طراحی این گوشی که بر عهده مهندسین گوگل بود، به بهترین شکل ممکن انجام گرفته است. برخلاف دو گوشی One M9 و +Xperia Z3 که از مشکل داغ کردن چیپست اسنپ‌دراگون 810 رنج می‌بردند،‌ نکسوس 6P به خوبی از عهده خنک نگه داشتن این تراشه بر آمده است. در واقع طبق تست‌هایی که وبسایت مطرح اندروید-سنترال انجام داده است، دمای گوشی در آزمون‌های یکسان حتی از گوشی Galaxy S6 که از چیپست اگزینوس 7420 (که از معماری 14 نانومتری بهره می‌برد) نیز کمتر است. پنل بکار گرفته شده برای صفحه‌نمایش 5.7 اینچی گوشی از نوع AMOLED بوده و دارای وضوح تصویر QHD می‌باشد. تراکم پیکسلی این صفحه برابر با 518ppi است. بخش مموری این گوشی از 3 گیگابایت حافظه رم و حافظه‌های داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت تشکیل شده و طبق سنت نکسوس‌ها، خبری از اسلات microSD نیست.

بروزترین قیمت گوشی هواوی Nexus 6P

گوشی Sony Xperia Z5 Premium

بهترین گوشی های مخصوص بازی - اکسپریا زد 5 پرمیوم

نسل پنجم و یا بهتر است بگوییم ششم از پرچمداران سونی به خوبی توانستند انتظارات طرفداران این کمپانی را برآورده کنند. گوشی Xperia Z5 Premium با اصلاحات بسیار خوبی همراه بود. سونی از سنسور اثر انگشت بالاخره استفاده کرد، تغییراتی در بخش دوربین اعمال شده و از صفحه‌نمایشی نه تنها بالاتر از FullHD بلکه بالاتر از QHD استفاده کرد. در واقع این محصول اولین گوشی دنیا محسوب می‌شود که از صفحه‌نمایش 4K برخوردار است. باوجود اینکه همانند Z3-Plus در این گوشی نیز از چیپست اسنپ‌دراگون 810 استفاده شده است، اما سونی با تغییراتی در معماری این گوشی توانسته از مشکل داغ کردن دستگاه جلوگیری کند. بخش حافظه دستگاه نیز همانند دیگر گوشی‌هایی که تا به حال اشاره کردیم، از 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی تشکیل شده است. همچنین می‌توان با نصب کارت microSD این فضا را تا حداکثر 200+32 گیگابایت افزایش داد. از دیگر نکات مثبت این گوشی می‌توان به صدای Hi-Res و اسپیکر استریو اشاره کرد.

بروزترین قیمت گوشی سونی Xperia Z5 Premium

گوشی Microsoft Lumia 950 XL

بهترین گوشی های مخصوص بازی - لومیا 950 ایکس ال

نسخه XL پرچمدار مایکروسافت همانند نسخه پایه در بخش پردازشی از تمامی گوشی‌هایی که از تراشه یکسان استفاده کرده‌اند، عملکرد بهتری دارد. تفاوت این دو نسخه تنها در سیستم پردازشی و اندازه صفحه‌نمایش خلاصه می‌شود. تراشه اسنپ 808 جای خود را به مدل 810 داده است. اما این تنها تفاوت در بخش پردازشی بین این دو گوشی نیست. مایکروسافت با علم به اینکه چیپست اسنپ‌دراگون 810 با مشکل داغ کردن همراه است، از راه‌کار جالب و کارایی استفاده کرده است. سیستم خنک‌کننده مایعی که پیشتر در سورفیس‌های مایکروسافت دیده بودیم، راهکار ویندوزی‌ها برای غلبه بر این مشکل می‌باشد که تا حدودی نیز موفق بوده‌اند. منظورمان از تا حدودی، اشاره به داغ کردن دستگاه در هنگام استفاده از Continuum می‌باشد که در نسخه پایه نیز مشاهده می‌شود. طبیعتا این داک پردازش‌های بسیاری سنگینی از پردازنده‌های دستگاه می‌طلبد و ما نیز داغ کردن دستگاه در حین استفاده از آن را طبیعی می‌دانیم. صفحه‌نمایش دارای بزرگی 5.7 اینچی بوده و با پنل AMOLED طراحی شده است. با در نظر گرفتن ابعاد صفحه و وضوح تصویر QHD می‌توان به تراکم پیکسلی 518ppi برای این صفحه‌نمایش رسید. 3 گیگ ظرفیت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقا با کارت‌های microSD می‌باشد.

بروزترین قیمت گوشی مایکروسافت Lumia 950 XL
نقد و بررسی گوشی مایکروسافت Lumia 950 XL

گوشی Samsung Galaxy Note 5

بهترین گوشی های مخصوص بازی - گلکسی نوت 5

سامسونگ به خوبی توانسته سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های صفحه بزرگ یا همان فبلت را با عرضه گوشی‌های سری نوت کسب کند. نسل پنجم گوشی‌های گلکسی نوت با سخت‌افزار یکسان با گوشی Galaxy S6 طراحی شده است. استفاده از چیپست اگزینوس 7420 به همراه رم‌های LPDDR4 از اصلی‌ترین نقاط اشتراک این دو گوشی می‌باشد. در مورد تراشه اگزینوس 7420 باید بگوییم که این تراشه به مراتب می‌تواند توان پردازشی بهتری از اسنپ‌دراگون 810 تولید کند. همچنین این تراشه با معماری 14nm طراحی شده و طبیعتا با مشکل داغ کردن کمتری نسبت به اسنپ 810 که با معماری 20nm ساخته شده همراه است. در مورد پردازش گرافیکی نیز این تراشه با دارا بودن پردازنده گرافیکی Mali-T760MP8، یک سر و گردن از تراشه اسنپ 810 (پردازنده گرافیکی آدرنو 430) بالاتر می‌باشد. گوشی گلکسی نوت 5 به همراه نسخه پلاس S6-Edge اولین گوشی‌های سامسونگ می‌باشند که از 4 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند. این گوشی در سه نسخه 32/64/128 گیگابایتی عرضه می‌شود که متاسفانه بخاطر ویژگی‌های چیپست استفاده شده، امکان نصب کارت microSD وجود ندارد. در مورد صفحه‌نمایش این گوشی می‌توان به بزرگی 5.7 اینچ، پنل superAMOLED، رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی 518ppi اشاره کرد.

بروزترین قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Note 5

گوشی Samsung Galaxy S6 Edge

بهترین گوشی های مخصوص بازی - گلکسی اس 6 اج

از بین دو گوشی گلکسی S6 و S6 Edge به خاطر لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش نسخه Edge، ترجیه داده‌ایم که این نسخه را بررسی کنیم. پرچمدار 2015 سامسونگ با استفاده از پردازنده بهتر، صفحه‌نمایش جذاب و دوربین‌های قدرتمند گوی سبقت را از دیگر رقبای اندرویدی برباید. Exynos 7420 در کنار 3 گیگابایت رم LPDDR4 تامین کننده قدرت پردازشی این گوشی می‌باشد. پنل superAMOLED با بزرگی 5.1 اینچ دارای وضوح تصویر QHD و تراکم پیکسلی 577ppi می‌باشد. همچنین این محصول اولین گوشی دنیا محسوب می‌شود که صفحه‌نمایش آن از هر دو طرف خمیده می‌باشد. با وجود اینکه این صفحه‌نمایش برخی ویژگی‌ها و ابزارهای جدید برای کاربرانش فراهم کرده، اما در زمینه بازی چیز جدیدی نسبت به صفحه‌نمایش‌های فلت ندارد. البته می‌توان حین بازی برخی از نوتیفیکیشن‌ها را در قسمت خمیده گوشی مشاهده کرد، اما این موضوع نیز چندان ویژگی جدیدی محسوب نمی‌شود. تنها مزیت این صفحه‌نمایش برای گیمرها تنها در ماهیت صفحه‌نمایش خلاصه می‌شود. بخش مموری مانند نوت 5 از 3 گیگ رم و 32/64/128 گیگ حافظه داخلی تشکیل شده و خبری از اسلات microSD نیست.

بروزترین قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S6 Edge

گوشی HTC 10

بهترین گوشی های مخصوص بازی - اچ‌تی‌سی 10

کمپانی اچ‌تی‌سی در پرچمدار 2016 خود دست به تغییرات اساسی زده و توانسته تا حدودی شکست پرچمدار گذشته خود را جبران کند. زیربرند One از اسم محصول حذف شده، زبان طراحی تغییر کرده، در بخش دوربین از سیستم جدید و در نوع خود فوق‌العاده‌ای استفاده شده و موارد بسیار دیگری که می‌توان در مورد تازه‌های این گوشی گفت. اما آنچه برای ما اهمیت دارد، عملکرد پردازشی دستگاه می‌باشد. همانند دیگر پرچمداران 2016، این گوشی نیز از چیپست اسنپ‌دراگون 820 بهره می‌برد که مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 530 می‌باشد. این پردازنده گرافیکی حتی عملکرد بهتری نسبت به مالی T880MP12 که در مدل اگزینوسی گلکسی S7 استفاده شده، دارد. اچ‌تی‌سی 10 با صفحه‌نمایش 5.2 اینچی از نوع superLCD5 طراحی شده است. این صفحه‌نمایش دارای وضوح تصویر QHD و تراکم پیکسلی 565ppi می‌باشد. 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم بوده و حافظه داخلی نیز در دو نسخه 32 و 64 گیگ با قابلیت ارتقا با کارت‌های microSD عرضه می‌شود. طبق معمول پرچمدار اچ‌تی‌سی یکی از بهترین عملکردها را در بخش خروجی صدا دارد. این گوشی مجهز به دو اسپیکر استریو با صدای Hi-Res می‌باشد.

بروزترین قیمت گوشی اچ‌تی‌سی 10

گوشی LG G5

بهترین گوشی های مخصوص بازی - ال‌جی جی 5

پرچمدار جدید ال‌جی شگفتی‌های فراوانی با خود به همراه دارد. طراحی ماژولار که اصلی‌ترین ویژگی این گوشی می‌باشد، نقطه قوت این گوشی در برابر دیگر پرچمداران جدید می‌باشد. کمپانی ال‌جی در مراسم معرافه پرچمدارش از دو افزونه رونمایی کرد که یکی برای ارتقای تجربه کاربری در بخش دوربین و دیگر در بخش صدای خروجی بود. قسمت جالب داستان اینجاست که ال‌جی طراحی ماژول‌های این گوشی را در انحصار خود نگه نداشته و این اجازه را به کمپانی‌های سوم شخص نیز داده که بتوانند با طراحی افزونه‌هایی بر جذابیت پرچمدار جدیدش بیفزایند. ال‌جی علاوه بر معرفی این گوشی در MWC-2016، از چند گجت دیگر که اکثرا برای همین پرچمدار طراحی شده بودند رونمایی کرد. نسل جدید عینک‌های واقعیت مجازی ال‌جی می‌تواند در ترکیب با این گوشی، تجربه کاربری بسیار زیبایی را در بخش گیمینگ برای کاربرانش رقم زند. در مورد مشخصات فنی مدنظرمان نیز می‌توان به استفاده از چیپست اسنپ 820 با 4 گیگابایت حافظه رم، صفحه‌نمایش 5.3 اینچی با وضوح تصویر QHD و حافظه داخلی 32 گیگابایتی با امکان افزایش با کارت‌های microSD اشاره کرد.

بروزترین قیمت گوشی ال‌جی G5

گوشی Samsung Galaxy S7 Edge

بهترین گوشی های مخصوص بازی - گلکسی اس 7 اج

طبیعتا از میان دو گوشی گلکسی S7 و S7-Edge نسخه Edge ترجیه داده خواهد شد. علاوه بر لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش این گوشی، تفاوت در اندازه صفحه دومین و آخرین تفاوت اساسی را با نسخه پایه رقم می‌زند. این گوشی با ویژگی‌های جدیدی همراه است که بسیاری از آنها از پارامترهای تاثیر گذار در بخش گیمینگ شمرده نمی‌شوند. سامسونگ این گوشی را در دو نسخه با چیپست‌های مختلف عرضه می‌کند که یکی از تراشه اسنپ 820 و دیگری از اگزینوس 8890 بهره می‌برد. نسخه اگزینوس که محصول خود کمپانی سامسونگ می‌باشد، دارای چهار هسته Mangoose با کلاک 2.3GHz و چهار هسته Cortex-A53 با کلاک 1.6GHz و پردازنده گرافیکی مالی T880MP12 می‌باشد. از لحاظ قدرت پردازشی، هر دو چیپست تقریبا در یک حد و اندازه هستند، اما از نقطه نظر پردازش گرافیکی،‌ چیپست اسنپ‌دراگون 820 با اختلاف عملکرد بهتری دارد. در نتایج بنچمارک Basemark-X نیز نسخه اسنپ این گوشی درج شده تا عملکرد این گوشی را در بهترین حالت بررسی کنیم. صفحه‌نمایش نسخه Edge با اختلاف 0.4 اینچی نسبت به نسخه پایه طراحی شده و نوع پنل آن همانطور که انتظار می‌رفت superAMOLED می‌باشد. رزولوشن صفحه برابر با QHD و تراکم پیکسلی آن 534ppi است. این گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که هر دو نسخه از حافظه رم 4 گیگابایتی بهره می‌برند.

بروزترین قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S7 Edge

گوشی Xiaomi Mi 5

بهترین گوشی های مخصوص بازی - شیائومی می 5

کمپانی شیائومی به خوبی توانسته با عرضه پرچمداران شایسته در یکی دو سال اخیر، محبوبیت فراوانی برای خود دست و پا کند. یکی از بارزترین تفاوت کمپانی شیائومی با دیگر کمپانی‌های چینی فعال در این عرصه، استفاده از سخت‌افزار با کیفیت‌تر می‌باشد. پرچمدار جدید این کمپانی که Mi 5 نام دارد، یکی از بهترین‌های دنیای گوشی‌های هوشمند در سال 2016 می‌باشد. بدون هیچ تردیدی این محصول توان رقابت با پرچمدارانی همچون گلکسی S7 و HTC 10 را دارا می‌باشد. تنها ایرادی که می‌توان به این گوشی گرفت، عدم استفاده از صفحه‌نمایش QHD می‌باشد. همانطور که در نتایج بنچمارک Basemark-X مشاهده کردید، با وجود یکسان بودن سیستم پردازشی این گوشی با دیگر پرچمداران جدید، عملکرد پردازش گرافیکی آن تا بدین جای کار از تمامی گوشی‌های اندرویدی بهتر می‌باشد. این گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی و یک نسخه 128 گیگابایتی که به نسخه Pro معروف است، عرضه می‌شود. در مورد صفحه‌نمایش این گوشی می‌توان به پنل IPS-LCD، بزرگی 5.15 اینچ، رزولوشن FullHD و تراکم پیکسلی 428ppi اشاره کرد.

بروزترین قیمت گوشی شیائومی Mi 5

گوشی iPhone 6s Plus

بهترین گوشی های مخصوص بازی - اپل آیفون 6 اس پلاس

متاسفانه گوشی‌های آیفون 6s-Plus ،6s و SE در پایگاه داده بنچمارک Basemark-X وارد نشده‌اند. اما اگر کنجکاو به بررسی و مقایسه قدرت پردازش گرافیکی این گوشی‌ها باشید، می‌توانیم سراغ بنچمارک دیگری از آزمون‌های Basemark برویم. آزمون Basemark-GPU-Mobile از دیگر تست‌های گرافیکی این بنچمارک می‌باشد. گوشی Galaxy S7 Edge در این آزمون توانسته امتیاز 625 را کسب کند. اما جالب است که گوشی آیفون 6s پلاس در این آزمون توانسته امتیاز 922 را کسب کند. تفاوت این دو امتیاز نشان‌دهنده برتری قابل توجه PowerVR-GT7600 نسبت به آدرنو 530 می‌باشد. این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن FullHD و تراکم پیکسلی 401ppi می‌باشد. لمس 3 بعدی ویژگی خاص این گوشی می‌باشد که بر اساس این فناوری، صفحه‌نمایش می‌تواند میزان فشار وارد شده را درک کند. این فناوری که گویا با استقبال چندانی هم مواجه نشده، در رابط کاربری iOS v9 کاربردهای مختلفی دارد. اما درباره کاربرد این فناوری در حوزه بررسی‌مان، باید اشاره کنیم که در قسمت بازی اپ استور، دسته‌ای از بازی‌ها که بر اساس این فناوری توسعه داده شده‌اند وجود دارد. استفاده از این ویژگی در برخی از بازی‌ها می‌تواند تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران رقم بزند. ظرفیت حافظه رم برابر با 2 گیگابایت بوده و حافظه داخلی نیز در سه نسخه 16، 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. همانطور که می‌دانید، سیستم‌عامل iOS مصرف منابع به مراتب بهینه‌تری در مقایسه با اندروید و ویندوزفون (و ویندوز 10 موبایلی) دارد و از همین رو میزان حافظه رم 2 گیگابایتی برای این دستگاه‌ها ظرفیت بسیار مناسبی تلقی می‌شود.

بروزترین قیمت گوشی اپل iPhone 6s Plus

لیست بهترین گوشی‌های مخصوص بازی

همانطور که می‌دانید، اهمیت برخی از پارامترهای بررسی شده برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها از دیگر پارامترها بیشتر می‌باشد. مهمترین پارامتر بدون شک مربوط به قدرت پردازشی دستگاه می‌باشد. از همین رو و در امتیاز دهی نهایی گوشی‌های ذکر شده، ضریب اهمیت قدرت پردازشی 1، صفحه‌نمایش، نکات مثبت و نکات منفی 0.5 در نظر گرفته شده است. بدین شکل حداکثر امتیازی که یک دستگاه می‌تواند کسب کند به صورت زیر می‌باشد:

امتیاز کلی = قدرت پردازشی (10×1) + صفحه‌نمایش (10×0.5) + نکات مثبت (10×0.5) – نکات منفی (0 × 0.5) = 20

بر اساس رابطه فوق، لیست بهترین گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی به ترتیب زیر می‌باشد:

لیست بهترین گوشی های مخصوص بازی

در بررسی تمامی موارد ذکر شده، سعی ما بر این بوده که قضاوتِ تماما بی‌طرفانه‌ای داشته باشیم. با توجه به اینکه ضریب اهمیت قیمت گوشی برای هر کاربری متفاوت است، تاثیر دهی آخرین پارامتر را بر عهده کاربران قرار داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *