نقد و بررسی تخصصی اسپیکر Go 2 JBL

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر Go 2 JBL

وقتی صحبت از کیفیت صدا می‌شود، هیچ شکی نیست که اسپیکرهای بزرگ‌تر عملکرد بهتری دارند چرا که ابعاد آنها بزرگ‌تر بوده و راحت‌تر می‌توان در آنها تجهیزات قرار داد. اما در این بین، اسپیکرهایی هستند که علی‌رغم اندازه کوچکشان صداها را با وضوح و شفافیت زیادی پخش می‌کنند و از طرفی، قیمت زیادی هم ندارند و حالا مدل Go 2 ساخت شرکت JBL یکی از آن‌هاست. با تبلت‌فون همراه باشید تا این دستگاه تخصصی بررسی شود.

طراحی

اگرچه عرض، طول و ارتفاع این اسپیکر به ترتیب 71.2*86.0*31.6 میلی‌متر می‌باشد و نسبت به بسیاری از موارد موجود در بازار ظاهر جمع‌وجورتری دارد اما با همین اندازه نسبتاً کوچک می‌تواند صداها را با کیفیت بالایی پخش کند.

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر Go 2 JBL

شاید بر روی ظاهر این اسپیکر پوشش ضد آب سایر اسپیکرهای بازار به کار نرفته باشد ولی شیوه طراحی اسپورت مانند آن نشان‌دهنده استحکام بالای محصول JBL می‌باشد. ضمناً، اگر به رنگ خاصی علاقه دارید و می‌خواهید اسپیکری که انتخاب می‌کنید نیز همان رنگ باشد، می‌توانید از میان گزینه‌های متعدد ارائه شده یکی را برگزینید زیرا تنوع آنها بسیار زیاد است.

در جلوی اسپیکر، لوگوی بزرگ شرکت JBL و بریدگی به چشم می‌خورد که اجازه می‌دهد صدا با شدت نسبتاً زیادی به بیرون پرتاب شود. در پشت این محصول کمپانی آمریکایی هیچ بریدگی خاصی دیده نمی‌شود بنابراین صدای بیس زیاد با شفافیت به گوش نخواهد رسید.

همه دکمه‌های پاور، کاهش و افزایش صدا و چند کاره در بالای اسپیکر جای‌گیری کرده‌اند. دکمه آخر بیشتر به منظور کنترل صداهای در حال پخش کارایی خواهد داشت و اگر آن را به مدت طولانی‌تری فشار دهید دستیار هوشمند گوشی را فعال خواهد کرد بنابراین می‌توانید از این اسپیکر استفاده کنید تا به صداهای در حال پخش در موبایل گوش دهید و یا دستیار صوتی را کنترل نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این قابلیت چندان دقت بالایی ندارد زیرا برخی اوقات مجبور خواهید شد تا با صدای بلند صحبت کنید.

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر Go 2 JBL

در سمت راست اسپیکر یک درب سیلیکونی مشاهده می‌شود که در زیر آن جک هدفون 3.5 میلی‌متری (یا درگاه کابل AUX) و پورت میکرو USB قرار گرفته است.

عملکرد

به هیچ وجه نباید فکر کنید که ظاهر ساده این اسپیکر بر عملکرد آن تأثیر منفی می‌گذارد چرا که Go 2 JBL صداها را با کیفیت بسیار بالایی پخش می‌کند. در اکثر اوقات تنظیم شدت صدا روی 50 درصد برای شنیدن آنها کفایت خواهد کرد ولی اگر می‌خواهید در مکان‌های شلوغ به فایل‌های صوتی خود گوش دهید می‌توانید شدت صداها را روی 75 درصد تنظیم کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که پخش صداها با بیشترین شدت، سبب خواهد شد تا نویزهایی زیادی شنیده شده و موسیقی گوش‌خراش شود.

اگرچه تقریباً اثری از صدای بیس در آهنگ‌های پخش شده نیست ولی صداهای در حال اجرا با شدت معمولی و رو به بالا از شفافیت و وضوح زیادی برخوردارند. صداهایی که شنیده می‌شوند معمولاً ناهموار هستند بنابراین برخی محصولات مشابه در این زمینه عملکرد مناسب‌تری خواهند داشت. به این نکته هم باید اشاره کنیم که اسپیکر Go 2 JBL صداها را رو به بالا پخش می‌کند به همین دلیل چنان‌چه می‌خواهید آنها را در یک فضای بسته و از هر چهار طرف بشنوید، باید گزینه‌ای دیگری را انتخاب کنید.

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر Go 2 JBL

بد نیست یادآور شویم که این محصول کمپانی آمریکایی تأییدیه IPX7 را دریافت کرده و این یعنی در برابر آب مقاوم است.

دوام باتری

اگر با شدت صوت 50 درصدی آهنگ‌های مدنظر خود را پخش کنید، باتری این اسپیکر به مدت 5 ساعت دوام خواهد آورد ولی اگر آن را بیشتر کردید، دوام باتری به 4 ساعت کاهش خواهد یافت. شاید فکر کنید که این اعداد و ارقام در مقایسه با رقبا چندان چشم‌گیر نیستند ولی باید توجه داشته باشید که دیگر اسپیکرهای موجود در بازار هم چنین قیمت مقرون به صرفه‌ای ندارند.

نظر نهایی

اگر می‌خواهید اسپیکری داشته باشید که هم کوچک است و هم ارزان، باید خرید Go 2 JBL را در دستور کار خود قرار دهید. به خاطر شیوه طراحی به کار رفته در این دستگاه، قدرت فیزیکی آن بالا بوده و دوام باتری نسبتاً قابل قبولی که دارد این وسیله را به اسپیکری باکیفیت تبدیل کرده است.

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر Go 2 JBL

نقاط قوت

  • ظاهر کامپکت و اندازه‌ای کوچک
  • دریافت تأییدیه IPX7
  • امکان استفاده به عنوان اسپیکر گوشی

نقاط ضعف

  • دوام باتری کوتاه
  • ناتوانی در پخش صدای بیس
  • حساسیت پایین میکروفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *