نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

اسپیکرهای بلوتوثی و بزرگ شرکت JBL معمولاً صداهای بیس را با کیفیت بالایی پخش می‌کنند. دیگر ویژگی که محصولات این کمپانی دارند آن است که با ابعادی کوچک که اتفاقاً باعث می‌شود راحت‌تر بتوان آنها را جابه‌جا کرد، صداها را با شدت بسیار زیادی اجرا می‌کنند. حالا مدل Clip 3 سعی کرده در ادامه مسیر سایر محصولات شرکت آمریکایی گام بردارد. اما باید توجه داشته باشید که با قیمتی که این دستگاه دارد، صداهای بیس پخش شده چندان عمق ندارند و بعضاً نویز زیادی هم شنیده می‌شود. با این وجود، با قیمت مقرون به صرفه و ابعاد کوچک این وسیله، Clip 3 JBL به راحتی می‌تواند انتظارات از یک اسپیکر قابل‌حمل و ارزان قیمت را برآورده کند.

محتویات درون جعبه

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

کمپانی سازنده درون جعبه این اسپیکر محتویات خاصی قرار نمی‌دهد بنابراین خبری از کابل AUX نیست و حتی کابل میکرو USB که به فروش می‌رسد نیز بسیار کوتاه است.

طراحی

ابعاد این دستگاه به 137.1*96.5*45.7 میلی‌متر و وزن آن هم به 209 گرم می‌رسد و رنگ‌بندی آن نیز کامل می‌باشد بنابراین افرادی که نسبت به این موضوعات حساسیت زیادی دارند نباید از این بابت نگران باشند. قلاب تعبیه شده در بالای این اسپیکر باعث می‌شود تا بتوانیم آن را روی انواع سطوح گذاشته و از جاهای مختلف آویزان کنیم. دریافت تأییدیه IPX7 این محصول JBL یعنی اینکه می‌توان آن را تا عمق 1 متری به زیر آب برد بنابراین شناگران و یا ساکنین مناطقی که در آنجا زیاد باران می‌بارد هم می‌توانند خرید Clip 3 JBL را در دستورکار خود قرار دهند.

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

در جلوی این اسپیکر لوگوی JBL به چشم می‌خورد و دکمه‌های لازم هم در بالا قرار گرفته‌اند. با فشردن دکمه وسطی می‌توانید کارهایی نظیر فعالسازی دستیار هوشمند گوشی، مدیریت تماس‌ها و کنترل آهنگ‌های در حال پخش را انجام دهید و دکمه دارای نشانگر علامت‌های + و – هم به افزایش یا کاهش صدا کمک خواهد کرد. در زیر بریدگی سیاه رنگ، یک درایور 3 واتی و 40 میلی‌متری قرار گرفته تا صداها را پخش کند. در کنار آن نیز یک در کوچک مشاهده می‌شود که در زیر آن پورت USB برای شارژ و جک هدفون 3.5 میلی‌متری (یا درگاه قرار دادن کابل AUX) تعبیه شده‌اند. پنل‌های کناری محل نشستن دکمه‌های پاور و آغازکننده فرآیند جفت‌گیری اسپیکر با دستگاه دارای بلوتوث بوده و میکروفون جهت پاسخ دادن به تماس‌ها یا مدیریت دستیار دیجیتالی هستند. در پایین هم یک پوشش سیلیکونی اجازه نخواهد داد تا بر اثر لرزش‌های ایجاد شده به خاطر پخش آهنگ، اسپیکر جابه‌جا شده و لیز بخورد.

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

میکروفون به کار رفته درون این اسپیکر اگرچه کیفیت خوبی دارد ولی صداها را با نویز بالایی ضبط می‌کند بنابراین اگر بعداً به صدای خودتان گوش کنید ممکن است دقیقاً متوجه نشوید که چه گفته‌اید. در این بین، چنان‌چه می‌خواهید از این اسپیکر برای پاسخ دادن به تماس‌ها استفاده کنید، می‌توانید زیرا در حد و اندازه‌های خودش خوب عمل می‌کند.

دوام باتری

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

انتظار می‌رود که باتری Clip 3 JBL به مدت 10 ساعت دوام بیاورد ولی این عدد می‌تواند با توجه به روش استفاده‌ای که کاربران دارند متفاوت باشد زیرا برخی‌ها فقط از اتصال بلوتوثی آن بهره می‌برند و بعضی‌ها با وصل کردن کابل AUX آهنگ‌های مدنظر را پخش می‌کنند.

عملکرد

اگر می‌خواهید به صدایی با این اسپیکر گوش دهید که بیس زیادی دارد، باید هشدار دهیم که احتمالاً به مشکل برخواهید خورد زیرا زمانی که صدای بیس با عمق زیادی پخش می‌شود، پردازشگر دیجیتالی سیگنال که در Clip 3 وجود دارد آن را کاهش می‌دهد بنابراین چنان‌چه دوست دارید از این نظر آهنگ‌ها را با کیفیت بیشتری بشنوید، باید اسپیکر بزرگ‌تری خریداری کنید. در مجموع، در صداهای مخصوص فعالیت‌های ورزشی، شفافیت و وضوح معمولی خواهد بود.

در موسیقی‌هایی که به صورت گروهی خوانده شده و برای ضبط آنها از ابزارهای سنتی استفاده شده و معمولاً بیس بسیار عمیقی دارند، صدا با کیفیت مناسب‌تری پخش می‌شوند. بر این اساس، صدای طبل‌ها نازک و صدای خواننده غنی خواهد بود. ضمن اینکه صدای تارهای گیتار نیز واضح می‌باشد. به طور کلی باید اعتراف کنیم که علی‌رغم اندازه کوچکی که دارد، اسپیکر Clip 3 می‌تواند فایل‌های صوتی را با قدرت و شدت زیادی پخش و تا حدودی صدای بیس را هم حفظ کند و پردازشگر دیجیتالی سیگنال هم تأثیر منفی نگذارد.

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

در صداهایی که با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایشگر افکت‌های مختلف به آنها اضافه شده، کیفیت صدا فوق‌العاده می‌باشد و صداهایی که عمق زیادی دارند هم به یک‌باره به سمت بیرون پرتاب می‌شوند. چنین عملکرد درخشانی از یک اسپیکر معمولی واقعاً حیرت‌انگیز بود هرچند برخی اوقات صدای بیس به شدت با افت کیفیت روبه‌رو می‌شود به طوری که بعضی وقت‌ها مجبور خواهید شد کلماتی که خواننده به زبان می‌آورد را حدس بزنید. این محصول JBL افکت‌های صوتی بلند و میانه را به وضوح پخش می‌کند ولی علاقه‌مندان به صداهای بیس نباید از این دستگاه انتظار زیادی داشته باشند.

در آهنگ‌هایی که گروه‌های ارکستر آن را ضبط کرده‌اند، علی‌رغم اینکه صدا با کیفیت خوبی پخش می‌شود ولی نامفهوم بودن قسمت‌هایی که تن صدا پایین است نیز احساس خواهد شد. صدایی که بیس بسیار زیادی دارند، درست شنیده نمی‌شوند هرچند باز هم Clip 3 در مقایسه با برخی از رقبای خود عملکرد بهتری به ثبت می‌رساند. بر این اساس، این اسپیکر بیشتر به درد کسانی می‌خورد که موسیقی های پاپ، هیپ‌هاپ، راک و مدرن گوش می‌دهند و علاقه‌مندان به آهنگ‌های کلاسیک بهتر است سراغ این وسیله نروند.

جمع‌بندی

نقد و بررسی تخصصی اسپیکر JBL Clip 3

از نظر ظاهری، نمی‌توانیم نسبت به این اسپیکر قابل‌حمل، کامپکت و ضد آب اعتراض داشته باشیم. از نظر کیفیت صدا هم با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ای که کمپانی سازنده برای آن تعیین کرده باید در حد و اندازه خودش از آن راضی باشیم. علاقه‌مندان به صداهای بیس شاید نتوانند آن‌طور که می‌خواهند به فایل‌های صوتی مدنظر گوش دهند اما در مجموع بعید است نسبت به این دستگاه اشکال خاصی وارد کنند. به طور کلی، اگر آن چیزی که نیاز دارید یک اسپیکر ضد آب و سبک است بنابراین Clip 3 JBL همان چیزی خواهد بود که شما می‌خواهید.

نقاط قوت

  • کیفیت قابل قبول صدا با توجه به قیمت مقرون به صرفه و اندازه کوچک
  • دریافت تأییدیه ضد آب
  • وزن کم
  • بهره‌مندی از اسپیکر درونی

نقاط ضعف

  • کیفیت پایین صدای بیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *