نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی Fit e

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی Fit e

علی‌رغم اینکه کاربران در دنیای تکنولوژی همواره دنبال بهترین ساعت‌های هوشمند می‌گردند ولی دست‌بندهای هوشمند روزبه‌روز در حال محبوب‌تر شدن هستند و افراد زیادی در تلاشند تا این وسایل را خریداری کنند. در این بین، فروش فوق‌العاده محصولات برندهایی نظیر فیت‌بیت (Fitbit) نشان داده که این صنعت همچنان می‌تواند در مسیر پیشرفت گام بردارد به همین دلیل کمپانی‌های بزرگ مانند سامسونگ نیز وارد این عرصه شده‌اند. کمپانی کره‌ای با مدل گلکسی واچ اکتیو تا کنون وارد این حوزه از دنیای فناوری شده اما باید قبول کنیم که ساعت هوشمند هیچ‌وقت جای دست‌بند هوشمند را نمی‌گیرد و اصلاً به همین خاطر است که سامسونگ اقدام به معرفی گلکسی Fit و گلکسی Fit e کرده است. حالا باید ببینیم آیا این محصولی که کمپانی کره‌ای ساخته با قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد از ارزش خرید بالایی هم برخوردارست یا خیر؟. با تبلت‌فون همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

گلکسی Fit e یکی از جدیدترین دست‌بندهای هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ می‌باشد. همان‌طور که در مدل این مچ‌بند نیز می‌بینید، حرف انگلیسی e (مخفف کلمه essential به معنای ضروری) وجود دارد تا نشان داده شود حداقل امکانات لازم برای یک دست‌بند هوشمند در این وسیله قرار گرفته‌اند. وقتی برای اولین این دست‌بند را می‌بینید، مطمئناً متوجه شباهت آن به ساعت‌های هوشمند خط تولید می بند (Mi Band) شیائومی و برخی دیگر از رقبا خواهید شد. البته داشتن وجه اشتراک با محصولاتی که سایر کمپانی‌ها تولید کرده‌اند نقطه ضعف نیست چرا که به خاطر اندازه کوچکی که این وسایل دارند، شرکت‌های تولیدکننده نمی‌توانند زیاد روی ظاهر محصولاتشان مانور دهند بنابراین سامسونگ هم با این محدودیت روبه‌روست.

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی Fit e

به هر ترتیب، گلکسی Fit e یک نمایشگر 0.74 اینچی از نوع PMOLED و با رزولوشن 128*64 پیکسلی دارد. وضوح این صفحه نمایش آن‌قدر پایین است که به راحتی می‌توان پیکسل‌های آن را مشاهده کرد. با این حساب، پنل به کار رفته تک رنگ می‌باشد و تصاویر شفافیت زیادی ندارند. در این نمایشگر تمام اطلاعات متنی و تصویری مورد نیاز به کاربران نمایش داده می‌شوند. ضمن اینکه با دو بار ضربه زدن روی آن می‌توانید صفحه نمایش را روشن کنید و با یک بار ضربه زدن به صفحه بعد بروید.

به نظر می‌رسد کمپانی سازنده باید فکری به حال بازخورد لمسی این محصول خود بکند زیرا یک یا دو بار ضربه زدن روی نمایشگر گلکسی Fit e بعضی اوقات درست کار نمی‌کند. خوش‌بختانه گفته می‌شود که سامسونگ بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرده تا اشکالات جزئی را حل کند هرچند هنوز هم برخی از افراد نسبت به بعضی باگ‌های موجود معترض هستند.

نرم‌افزار و بررسی فعالیت‌های ورزشی

هر صفحه از دست‌بند هوشمند مورد بحث ما یک ویجت را به نمایش در می‌آورد. شما می‌توانید ترتیب قرارگیری هر کدام از این برنامک‌ها را با استفاده از اپلیکیشن Galaxy Wearable سامسونگ که در گوشی خود نصب کرده‌اید تغییر دهید. گزینه‌های در دسترس قرار گرفته عبارتند از: نمایش مقدار کالری مصرف شده، تعداد قدم‌های برداشته شده، ضربان قلب، وضعیت آب و هوا و تقویم. ویجت آخر علی‌رغم اینکه در یک نمایشگر با رزولوشن پایین دیده می‌شود ولی به راحتی اطلاعات را پیش روی چشمان ما قرار می‌دهد. ضمناً، با توجه به وجود چند گزینه، امکان تغییر ظاهر ساعت هوشمند نیز به وجود آمده است. در اینجا بد نیست به یک نکته جالب در مورد این تصاویر اشاره کرده و بگوییم که هر کدام از آنها اطلاعات خاص خودشان را به نمایش در می‌آورند.

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی Fit e

اپلیکیشن Galaxy Wearable باعث می‌شود تا کارایی دست‌بند هوشمند گلکسی Fit e افزایش یابد چرا که فرصت استفاده از امکانات متنوع با استفاده از برنامه نامبرده به وجود می‌آید که از آن جمله می‌توانیم به ویجت‌ها، ظواهر ساعت، زنگ هشدار و . . . اشاره کنیم. اگرچه با استفاده از خودِ گلکسی Fit e می‌توانید بسیاری از کارهایی که می‌خواهید را انجام دهید ولی نرم‌افزار Galaxy Wearable به عنوان یک مکمل کارایی این محصول سامسونگ را افزایش می‌دهد.

در مورد ویژگی‌های بررسی فعالیت‌های ورزشی باید بگوییم که این دست‌بند دقت بسیار زیادی به خرج می‌دهد. برای مثال، یک فاصله 10 کیلومتری طی شده را گلکسی Fit e با خطای 100 تا 150 متری نشان داد. قابلیت بررسی وضعیت خواب نیز بسیار با دقت می‌باشد ولی به سختی می‌توان اطلاعات زیادی در این‌باره کسب کرد زیرا این دست‌بند هوشمند حرکات را ثبت و سپس آنها را محاسبه می‌کند تا نشان دهد خوابی که کاربر داشته چه‌قدر راحت بوده است. این محصول سامسونگ همچنین، می‌تواند ضربان قلب شما را هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی بشمارد اما از آن جایی که نمایشگر آن دقت کافی ندارد به سختی می‌توانیم جزئیات به ثبت رسیده را در فضاهای باز و زیر نور طبیعی مشاهده کنیم.

دوام باتری

در گلکسی Fit e یک باتری 70 میلی‌آمپری قرار گرفته تا دوام آن تقریباً به یک هفته برسد. البته مدت زمانی که این دست‌بند هوشمند روشن می‌ماند کاملاً بستگی به شیوه‌ای دارد که شما از آن استفاده می‌کنید. برای مثال، زمانی که می‌خواهید ضربان قلب خود را بررسی نمایید، محصول سامسونگ به طور مداوم کار کرده و انرژی زیادی را مصرف می‌کند. به علاوه، تعداد اعلاناتی که دریافت می‌کنید هم بر کاهش نیروی باتری تأثیر می‌گذارد.

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی Fit e

یک نکته منفی در مورد نتایج به ثبت رسیده توسط گلکسی Fit e وجود دارد که بیشتر به خاطر ارتباط آن با اپلیکیشن Galaxy Wearable می‌باشد. زمانی که توان باتری رو به پایان است، این دست‌بند اطلاع‌رسانی نخواهد کرد بنابراین تنها راه آگاهی از این مسئله مشاهده نرم‌افزار مذکور است. با این حساب، اگر سامسونگ با آپدیت نرم‌افزاری بعدی این مشکل را نیز حل کند، بسیار عالی خواهد شد.

نظر نهایی

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی Fit e

یکی از دلایل خرید سامسونگ گلکسی Fit e راحتی استفاده از آن خواهد بود زیرا وقتی آن را روی مچ دست خود می‌گذارید اصلاً احساس نخواهید کرد. وزن این دست‌بند تنها 15 گرم است بنابراین هیچ‌گاه جرم آن مانع انجام دادن کارهای شما نخواهد شد. حتی زمانی که می‌خوابید نیز می‌توانید این محصول کمپانی کره‌ای را بپوشید اما در اینجا باید توجه داشته باشید که گزینه مربوط به روشن شدن صفحه نمایش هنگام بلند کردن دست را خاموش کنید تا در نیمه شب به اجبار از خواب بیدار نشوید. با توجه به قیمت پایینی که دارد، نباید انتظار داشته باشید که امکانات گلکسی Fit e زیاد باشند ولی آن دسته از افرادی که می‌خواهند هنگام دویدن و پیاده‌روی اطلاعاتی در مورد وضعیت جسمانی خود داشته باشند، می‌توانند خرید سامسونگ گلکسی Fit e را در برنامه‌شان قرار دهند ولی چنان‌چه می‌خواهید ساعت هوشمند مدرن‌تر و کامل‌تری داشته باشید، باید سراغ گلکسی فیت یا گلکسی واچ اکتیو بروید که طبیعتاً قیمت بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *