نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

در دنیای دیجیتال، استفاده از هدفون‌ بیسیم یکی از ترندهای پرطرفدار به شمار می‌رود و این صنعت امروزه با حضور کمپانی‌های قدرتمند دنیای فناوری اطلاعات جذاب‌تر از قبل شده است زیرا هر برندی سعی می‌کند در این بین جایی برای خودش باز کند.

حالا و پس از موفقیت اپل با ایرپادز، سایر شرکت‌ها نیز به دنبال این هستند تا نشان دهند آنها هم می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. سامسونگ، به عنوان جدی‌ترین رقیب اپل اگرچه پیش از این با تولید Gear IconX شانس خودش را امتحان کرده بود ولی در تلاش است با گلکسی بادز نوآوری‌هایی را به این حوزه بیاورد و اوضاع را به نفع خودش تغییر دهد.

چیزی که این هدفون‌ را با Gear IconX متمایز می‌کند این است که اولاً برند آنها فرق کرده و دیگر خبری از کلمه Gear نیست و دوماً اینکه این وسایل حالا عضوی از محصولات خانواده گلکسی کمپانی کره‌ای هستند و باید آنها را لوازم جانبی بدانیم که امکان دارد بسیاری از افراد همراه با گلکسی اس 10 یا گلکسی نوت 10 می‌خرند.

به هر حال، باید دید آیا گلکسی بادز از کیفیت کافی برخوردار هستند و می‌توانند شرایط بازار را به نفع سامسونگ تغییر دهند یا خیر؟. با تبلت‌فون همراه باشید تا پاسخ این سؤال را متوجه شوید.

طراحی

به طور کلی ظاهر هدفون‌های گلکسی بادز، بسیار جذاب است. این محصولات سامسونگ کامپکت بوده و روی نوک آنها نوعی پوشش لاستیکی قرار گرفته تا به راحتی در گوش کاربران جای‌گیری کنند. در صورت خرید گلکسی بادز، شما می‌توانید از میان سه نوع پوشش کوچک، متوسط و بزرگ که همراه با این هدفون‌ها به فروش می‌رسند بهره ببرید بنابراین دیگر نگرانی از بابت بیرون افتادن از گوش نخواهد بود.

علی‌رغم اینکه در دفعات اول استفاده، کمی سطح این هدفون‌ها لغزنده می‌باشد و امکان دارد احساس کنید که می‌خواهند از گوش شما بیرون بیایند ولی باید قبول کنیم که به راحتی در حفره گوش ثابت خواهند شد.

نبود سیم یعنی اینکه حتی با چرخاندن سر و حین انجام حرکات ورزشی نیز گلکسی بادز از گوش بیرون نخواهند افتاد بنابراین خیالتان از بابت استحکام و ثبات آنها راحت خواهد بود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

یکی از نکات فوق‌العاده در مورد شیوه طراحی این هدفون‌ها به پوشش سفید و براق رویه آنها مربوط می‌شود که نور را منعکس کرده و باعث می‌گردد تقریباً افکت شبیه هولوگرافیک روی آنها به وجود بیاید.

جدای از ظاهر فوق‌العاده‌ای که دارند، روی گلکسی بادز یک دکمه قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توان فایل‌های صوتی در حال پخش را متوقف و یا آهنگ‌های به خصوصی را رد کرد، به تماس‌های دریافتی پاسخ داد و یا آنها را به پایان رساند و حتی دستیار هوشمند سامسونگ موسوم به بیکسبی را در دستگاه‌های سازگار فعال نمود.

در صورت خرید گلکسی بادز می‌توانید این هدفون‌ها را با اپلیکیشن Galaxy Wearable که فقط برای سیستم عامل اندروید منتشر شده همگام‌سازی کنید و سپس صداها را کم یا زیاد و یا بیکسبی را فعال نمایید.

از زمان عرضه این هدفون‌ها تا کنون، سامسونگ چندین فایل بروزرسانی برایشان منتشر کرده که باعث شده‌اند کاربران بتوانند بیکسبی را با فرامین صوتی کنترل کنند، از دکمه‌های لمسی بهره بیشتری ببرند و یا قابلیت صدای محیطی را برای همیشه فعال نگه دارند.

دکمه‌های لمسی کاملاً در دسترس قرار گرفته‌اند اما هنگام به کارگیری آنها باید نهایت دقت را به خرج دهید تا ضربه‌هایی که می‌زنید دقیقاً همان کاری را انجام دهند که شما می‌خواهید. چنان‌چه این کار درست صورت نپذیرد، امکان دارد که مجبور شوید یک دکمه را چندین بار لمس کنید و یا اتفاق دیگری بیفتد که شما نمی‌خواستید.

در مواقعی که دارید فعالیت ورزشی انجام می‌دهید یا مشغول پیاده‌روی هستید، مشکل مذکور قطعاً باعث به زحمت افتادن شما خواهد شد اما خبر خوب این است که با گذشت مدتی کوتاه، به چگونگی کارکرد این محصولات آشنا خواهید شد و در نهایت با خیالی راحت انگشتتان را به همان جایی می‌برید که دکمه قرار گرفته است.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

قاب شارژر

حالا به قاب شارژر همراه می‌رسیم که بسیار کامپکت می‌باشد تا به راحتی بتوانید آن را در جیب شلوار قرار دهید و به هر جا که می‌روید آن را با خود ببرید.

اگر هدفون‌های Gear IconX را دیده باشید، با نگاه اول به گلکسی بادز متوجه خواهید شد که محصولات سال 2019 سامسونگ از وسایلی که پارسال معرفی شدند کوچک‌تر هستند. در واقع این وسایل تقریباً 30 درصد فشرده‌تر شده‌اند تا این موضوع برای کسانی که این هدفون‌ها را در جیب خود می‌گذارند یک اتفاق بسیار مهم تلقی شود.

جنس قاب همراه استحکام زیادی داشته و با دری که روی آن و آهنرباهایی که درون آن قرار گرفته‌اند وظیفه محافظت از هدفون‌ها را بر عهده دارد.

در بیرون این قاب یک چراغ LED قرار گرفته که نشان می‌دهد چه مقدار از ظرفیت باتری آن باقی مانده است. درون این قاب هم یک چراغ LED دیگر مشاهده می‌شود تا بیانگر انرژی موجود در هدفون‌ها باشد.

در پشت قاب شارژر گلکسی بادز، یک پورت USB-C به چشم می‌خورد که در واقع باید از طریق همین درگاه آن را شارژ کنید. لازم به ذکر است که همزمان با خرید این هدفون‌ها، یک کابل USB به فروش می‌رسد. دوام باتری گلکسی بادز به شش ساعت می‌رسد و با استفاده از قاب همراه نیز می‌توان آن را به هفت ساعت افزایش داد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

اپلیکیشن Galaxy Wearable سامسونگ نیز قابلیت این را دارد تا نشان دهد که چه مقدار از ظرفیت باتری باقی مانده است اما متأسفانه نخواهد گفت که قاب شارژر همراه چه‌قدر انرژی ذخیره شده دارد بنابراین باید به چراغ LED تعبیه شده در بیرون قاب بسنده کنید تا متوجه ظرفیت باتری شوید.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این هدفون‌ها آن است که شما می‌توانید به صورت بیسیم آنها را شارژ کنید. بر این اساس، چنان‌چه پد شارژر Qi دارید و یا گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند، قادر خواهید بود هدفون‌هایتان را بدون نیاز به کابل USB-C شارژ نمایید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که انجام این کار هم با سرعت کمی صورت می‌پذیرد و هم انرژی باتری گوشی را سریع خالی خواهد کرد.

به هر حال، از آن جایی که این تکنولوژی در اکثر تلفن‌های همراه امروزی وجود دارد، به نظر می‌رسد در صورت خرید گلکسی بادز کار سختی برای شارژ آنها نخواهید داشت زیرا فقط باید این هدفون‌ها را روی قاب پشتی موبایل بگذارید و منتظر بمانید تا باتری پر شود.

ویژگی‌ها و عملکرد

اگر صاحب یکی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 یا گلکسی نوت 10 هستید، جفت کردن این هدفون‌ها با آنها کار سختی نخواهد بود و دقیقاً مانند محصولات اپل، بلافاصله پس از روشن کردن بلوتوث، موبایل ساخت سامسونگ این وسایل را خواهد شناخت.

البته کیفیت اتصال گلکسی بادز ممکن است همیشه یکسان نباشد. برای مثال، امکان دارد پس از اینکه رابطه میان گوشی و هدفون‌ها به وجود آمد پایدار بماند ولی در برخی اوقات قطع و وصل شود. در مجموع نباید نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان داد.

تقریباً اکثر مشکلات مطرح شده با انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری توسط سامسونگ از بین رفته‌اند ولی توجه داشته باشید که اگر در اطرافتان همچنان برخی وسایل هستند که اتصال بلوتوثی دارند، ممکن است این محصولات سامسونگ به آنها وصل شوند.

گفته می‌شود که پس از دریافت جدیدترین آپدیت، مشکلی در زمینه اتصال هدفون‌ها به وجود نیامده است اما با این حال، کسی نمی‌تواند به واقعیت پیوستن این مسئله را تأیید یا رد کند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

در حالی که هدفون‌های Gear IconX سامسونگ کیفیت صدای معمولی و بعضاً پایینی داشتند اما گلکسی بادز اوضاع را به نفع کمپانی کره‌ای برگردانده‌اند. این وسایل صداهای بیس و عمیق را به بهترین شکل ممکن پخش می‌کنند و از این نظر واقعاً در دنیای تکنولوژی بی‌نظیرند.

البته چنین دستاوردی هیچ جای تعجب ندارد زیرا کارشناسان تولیدکننده دستگاه‌های صوتی AKG در زمینه ساخت این هدفون‌ها به سامسونگ کمک کرده‌اند.

به طور کلی باید اعتراف کنیم که وضوح و شفافیت صدای شنیده شده از گلکسی بادز بسیار بالاست و به خوبی می‌توان جزئیات را متوجه شد.

در مورد بیس فرکانس صداهای پخش شده باید بگوییم که وقتی به آنها گوش می‌دهید، تمامی حرکات و افکت‌ها را خواهید شنید. به علاوه، تکنولوژی جابه‌جایی دینامیک صدا، یعنی اینکه شما می‌توانید تقریباً همه اتفاقاتی که درون سینه شخص تولیدکننده صدا یعنی دم و بازدم او را هم بشنوید.

چنان‌چه با این هدفون‌ها به آهنگ‌هایی گوش کنید که ریتم آنها مدام تغییر می‌کند، مطمئناً از کیفیت بالای صدا و سرزندگی آن شگفت‌زده خواهید شد.

همان‌طور که گفتیم، فرکانس صدای پخش شده از طریق گلکسی بادز بسیار زیاد است بنابراین اگر بگوییم بیس متوسط این وسایل نیز در سطح مناسبی قرار گرفته، نباید تعجب کنید. البته شاید نتوانیم این محصولات سامسونگ را از این نظر بهترین نمونه‌ها در میان رقبای خودشان بدانیم ولی در مجموع جزو باکیفیت‌ترین هدفون‌ها به شمار خواهند رفت.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

واقعیت آن است که نمی‌توانید از فناوری‌های پیشرفته نویز کنسلینگ در این هدفون‌ها بهره ببرید اما قادر خواهید بود صداها را با کیفیت قابل قبولی بشنوید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Galaxy Buds

اپلیکیشن Galaxy Wearable

با توجه به وجود اپلیکیشن Galaxy Wearable، شما می‌توانید از چند ویژگی جزئی دیگر هم استفاده کنید. برای مثال، یکی از گزینه‌های این برنامه، اکولایزر می‌باشد که در آن آپشن‌های مختلفی از جمله Bass Boost به چشم می‌خورد. با استفاده از این مورد قادر خواهید بود افکت‌های خاصی به صداها بدهید هرچند بعید است تغییرات ایجاد شده به راحتی احساس شوند.

از طریق این نرم‌افزار، این فرصت را خواهید داشت تا گزینه صدای محیطی (Ambient Sound) را روشن کنید تا نویزهای اطراف کمتر بر صدایی که دارید گوش می‌دهید تأثیر بگذارند. البته با این گزینه می‌توان کمی از صداهای پیرامون را نیز شنید. برای مثال، وقتی در جلسه‌ای حضور دارید و همزمان شخصی به شما زنگ می‌زند، این آپشن مطمئناً به کارتان خواهد آمد زیرا هم می‌توانید به حضار گوش دهید و هم حرف‌های فردی که تماس گرفته است را متوجه شوید.

برنامه Galaxy Wearable همچنین، قادر است تا نویزهایی نظیر صدای ترافیک را به صورت متعادل پخش و توجه‌تان را نسبت به صداهای اطراف جلب کند. جالب اینکه این اتفاقات بدون کاهش کیفیت صدا رخ می‌دهد.

این قابلیت با تمام مزیت‌هایی که دارد، برخی اوقات کارایی خودش را از دست می‌دهد. مثلاً وقتی در هوای بارانی در حال پیاده‌روی هستید، صدای وزش باد شبیه صدای سوت خواهد بود که مستقیماً در حال پخش شدن در گوش شماست.

چنان‌چه گلکسی بادز را گم کردید، می‌توانید از ویژگی Find My Earbuds موجود در نرم‌افزار Galaxy Wearable بهره ببرید تا آنها را پیدا کنید. وقتی این قابلیت فعال است، صدای ممتدی از سوی هدفون‌ها شنیده خواهد شد تا بتوانید به سمت‌شان حرکت کنید و آنها را بیابید.

نظر نهایی

به نظر می‌رسد سامسونگ توانسته محصولاتی تولید کند که رقیب اصلی‌اش یعنی اپل را به چالش بکشد. گلکسی بادز از نظر طراحی، کیفیت صدا و راحتی واقعاً هیچ چیز از ایربادز اپل ندارند و به خاطر رنگ و افکت سفیدی که روی آنها کار شده بسیار جذاب هستند. در این بین نباید از ظاهر فوق‌العاده قاب شارژر که ویژگی‌های زیادی دارد نیز فراموش کنیم.

صدای بیس و طبیعی که از این هدفون‌ها به گوش می‌رسد عالی بوده و کسانی که نسبت به کیفیت صدا حساسیت زیادی به خرج می‌دهند می‌توانند خرید گلکسی بادز را در برنامه خود بگذارند.

دوام باتری شش ساعته برای هدفون‌ها و هفت ساعته برای قاب شارژر همراه کاملاً درست می‌باشد و دقیقاً همان‌طوری است که سامسونگ ادعا کرده بود. البته امکان دارد برخی اوقات از نظر قطع و وصل شدن اتصال بلوتوث مشکلی پیش بیاید که آن هم پس از انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری کاملاً مرتفع شده است.

تنها مسئله‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که ویژگی‌هایی نظیر صداهای محیطی یا اکولایزر که در اپلیکیشن وجود دارند، همیشه کار نمی‌کنند حال آن‌که در سایر رقبا مانند ایرپادز اپل یا فری‌بادز هواوی چنین مشکلی دیده نمی‌شود. ضمن اینکه، متأسفانه دارندگان گوشی‌های اپل نمی‌توانند از نرم‌افزار Galaxy Wearable بهره ببرند چرا که این برنامه تنها در دستگاه‌هایی قابلیت نصب شدن را دارد که نسخه اندروید آنها 5.0 یا جدیدتر است.

با این وجود، چنان‌چه مالک یکی از گوشی‌های سامسونگ هستید، گلکسی بادز مطمئناً هدفون‌های قابلی خواهند بود و به خاطر ویژگی‌های کاربردی که در آنها به کار رفته قطعاً به کارتان خواهند آمد هرچند همان‌طور که گفتیم، در برابر برخی از رقبا ممکن است کار سختی داشته باشند. به هر حال، اگر نسبت به اشکالات گفته شده حساس نیستید و کیفیت صدا، راحتی، طراحی جذاب و . . . برایتان اهمیت بیشتری دارد، همین حالا برای خرید سامسونگ گلکسی بادز اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *