نقد و بررسی تخصصی هدفون‌های سامسونگ Level U

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ سامسونگ Level U

هدفون‌های بلوتوثی شبیه به گردن‌بند از آن جهت تولید شدند تا کمپانی‌های سازنده دیگر در مورد محل قرار دادن دکمه‌های مختلف گیج نشوند. حالا از جمله محبوب‌ترین هدفون‌های بلوتوثی و شبیه گردن‌بند، سامسونگ Level U نام دارند که با قیمت مقرون به صرفه می‌توانند انتظارات را در حد و اندازه خودشان برآورده کنند. این وسایل از نظر کیفیت صدا ضعیف عمل نخواهند کرد بلکه در تلاش خواهند بود تا صداهای بلند و بیس را با عمق زیادی پخش کنند. کسانی که به موسیقی‌های دارای صدای بیس علاقه زیادی دارند، باید به فکر هدفون‌های دیگری باشند ولی آن دسته از افرادی که می‌خواهند با هزینه‌ای مناسب فایل‌های صوتی مدنظرشان را گوش دهند، می‌توانند اقدام به خرید هدفون‌های سامسونگ Level U کنند.

طراحی

با رنگ‌بندی خاصی که در آن رنگ‌های طلایی و سرمه‌ای وجود دارند، تقریباً همه افراد می‌توانند هدفون مورد علاقه خود را پیدا کنند. شاید در نگاه اول فکر کنید که این وسایل بیشتر به درد ورزش‌کاران می‌خورند اما واقعاً این‌گونه نیست. زمانی که بند این هدفون‌ها به دور گردن شماست، هدفون‌ها به وسیله یک سیم باریک آویزان خواهند بود اما نباید نگران استحکام آن باشید زیرا به این آسانی‌ها جدا نخواهند شد و تکان نخواهند خورد. میزان شل بودن کابل‌ها را می‌توانید با استفاده از یک اسلایدر سیلیکونی کوچک که روی بند وجود دارد کم یا زیاد کنید. زمانی که از این وسایل استفاده نمی‌کنید هم هدفون‌ها به وسیله آهنربای موجود به یک‌دیگر وصل می‌شوند اما بند بلند آنها جمع نخواهد شد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌های سامسونگ Level U

خودِ بند بسیار منعطف بوده و با ایمنی خاصی از گردن کاربران آویزان می‌ماند. دکمه‌های تعبیه شده روی این هدفون‌ها در سمت راست بند جای گرفته‌اند. در وب‌سایت کمپانی کره‌ای این‌گونه نوشته شده که هدفون‌های Level U را تنها می‌توان با گوشی‌های سامسونگ جفت کرد اما واقعیت آن است که هر دستگاهی که اتصال بلوتوثی دارد قابلیت وصل شدن به این وسایل را خواهد داشت بنابراین حتی آیفون‌ها هم می‌توانند به این هدفون‌ها وصل شوند. در این بین، فقط با موبایل‌های سامسونگ است که قادر خواهید بود همزمان صدا را هم از هدفون‌ها و هم از گوشی زیاد کنید وگرنه در دستگاه‌های تولید شده توسط دیگر کمپانی‌ها صدا فقط در آنها به افزایش می‌یابد و تغییری در شدت صوت هدفون‌ها به وجود نمی‌آید. ضمناً، از دکمه‌های کاهش و افزایش صدا می‌توان برای اجرا یا رد فایل‌های موسیقی مختلف بهره برد حال آن‌که دکمه اصلی فقط برای توقف یا پخش آهنگ‌ها و یا مدیریت تماس‌ها به کار خواهد رفت. دکمه پاور (که اتفاقاً برای آغاز فرآیند جفت کردن نیز استفاده خواهد شد) و پوشش پورت USB هم در وسط بند قرار گرفته‌اند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌های سامسونگ Level U

پوشش سیلیکونی که همراه با این هدفون‌ها به فروش می‌رسند نسبت به آن چیزی که تا کنون در بازار دیده‌ایم متفاوت هستند به طوری که خودِ سامسونگ عنوان می‌کند که آنها جنسی ژله‌ای داشته و شبیه قیف هستند و تقریباً در همان اول حفره گوش جای می‌گیرند. درست مانند سایر هدفون‌ها، سه نوع پوشش سیلیکونی به دست خریداران می‌رسد ولی علاوه بر آنها، یک باله ثابت‌کننده هم وجود دارد تا هدفون‌ها را دقیق‌تر درون گوش قرار دهد و مانع افتادن آنها به بیرون شود. بر خلاف بسیاری دیگر از سرپوش‌ها، وسایل ژله‌ای که سامسونگ در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد اجازه خواهند داد تا صداهای محیطی بهتر به گوش برسند بنابراین وقتی هدفون‌های Level U را در گوش خود گذاشته‌اید و موسیقی پخش نمی‌شود، صداهای اطراف را به گونه‌ای خواهید شنید که گویا اصلاً هدفونی نپوشیده‌اید.

فروش سرپوش‌های ژله‌ای همراه با هدفون‌هایی که قیمت زیادی ندارند فوق‌العاده است ولی اگر یک محفظه کوچک نیز قرار می‌گرفت بهتر می‌شد زیرا از آن جایی که هدفون‌های Level U سامسونگ تا نشده و کوچک‌تر نمی‌شوند، محافظت از آنها با شیوه‌های نوآورانه منطقی‌تر به نظر می‌رسید. به علاوه، اگر محفظه‌ای تعبیه می‌شد نیز می‌توانستیم کابل USB به USB را در آن قرار دهیم.

دوام باتری

کمپانی کره‌ای تخمین زده که دوام باتری این محصولاتش در صورت برقراری تماس صوتی به 11 و در صورت پخش آهنگ به 10 ساعت خواهد رسید اما این اعداد و ارقام با توجه به نحوه استفاده کاربران مطمئناً متفاوت خواهند بود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌های سامسونگ Level U

نرم‌افزار

سامسونگ یک اپلیکیشن به نام Level تولید کرده که به دارندگان گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد به تنظیمات پیشرفته مربوط به این هدفون‌ها دسترسی یابند و در صورت نیاز آنها را تغییر دهند.

عملکرد

در آهنگ‌هایی که صداهای بیس حرف اول را می‌زنند، هدفون‌های Level U کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای داشته و هیچ‌گونه نویز اضافه‌ای به گوش نمی‌رسد. حتی در صورت پخش آهنگ با شدت صدای متوسط نیز کمی بیس شنیده می‌شود که هم متعادل است و هم شفاف و واضح.

در آهنگ‌هایی که از ابزارهای سنتی برای ساخت آنها استفاده شده، صداهایی بم و زیر کیفیت قابل‌قبولی دارند هرچند می‌توانست شفافیت آنها بیشتر باشد. صداهای که بیشترین فرکانس را دارند نیز نسبت به صداهایی که فرکانس آنها متوسط است بیشتر شنیده می‌شوند. ضمن اینکه صدای آلات موسیقی مانند طبل‌ها با صداهای پس‌زمینه ترکیب شده و بیش از حد بلند به گوش می‌رسند به طوری که گویا بیس بسیار زیادی دارند. به عبارت دیگر، هدفون‌های Level U سامسونگ به فایل‌های صوتی که صدای بیس ندارند، چیزی اضافه نمی‌کند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌های سامسونگ Level U

در آهنگ‌هایی که با استفاده از برنامه‌های ویرایش فیلم ادیت شده‌اند و صدای بیس آنها هم زیاد است، هدفون‌های Level U باعث افزایش کیفیت صوت خواهند شد هرچند پایین‌ترین میزان صدا بسیار بی‌روح خواهد بود. ضرباتی که روی طبل زده می‌شوند، بر افزایش صدای زیر تأثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند تا افکت‌های صوتی بر بهتر شنیده شدن صداهای دارای فرکانس زیاد اثر بگذارند. در مجموع کیفیت صداهای شنیده شده این‌چنینی از این هدفون‌ها چندان باکیفیت نیست به همین دلیل بهتر می‌بود که سامسونگ تمهیداتی می‌اندیشید که کیفیت آنها افزایش می‌یافت.

بیشترین کیفیت صدا را می‌توانید هنگام گوش دادن به موسیقی‌هایی متوجه شوید که گروهی خوانده شده‌اند. صدای ابزارهایی که بر افزایش شدت صوت تأثیر می‌گذارند متعادل بوده و کیفیت مشابه صداهای دارای فرکانس بالا را دارند. شدیدترین صداها اما، چندان بلند به گوش نمی‌رسند ولی ردیف‌ها، سازهای بادی و آوازها ناخودآگاه توجه شنونده را به سمت خود معطوف خواهند کرد. لازم به ذکر است که هدفون‌های Level U سامسونگ منجر به بیشتر شدن عمق صداها نخواهند گردید.

جمع‌بندی

با قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند، این هدفون‌ها می‌توانند طرفداران خاص خود را پیدا کنند. قطعاً افرادی هستند که صداهای بم را بیشتر می‌پسندند و برخی دیگر نیز طرفدار آهنگ‌های شدید هستند اما به طور کلی با خرید سامسونگ Level U هر دو دسته از انسانها با سلایق مختلف می‌توانند به این هدف دست یابند. ضمناً، نباید از کیفیت ساخت بالا و بدنه مدرن این وسایل فراموش کنیم زیرا شیوه طراحی گردن‌بند مانند آنها جزو نقاط قوت‌شان به شمار می‌رود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌های سامسونگ Level U

نقاط قوت

  • کیفیت صدای فوق‌العاده به خصوص هنگام پخش صداهای بم و شدید
  • شیوه طراحی زیبا و ایمن

نقاط ضعف

  • کیفیت صداها با شدت متوسط می‌توانست بهتر باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *