نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

هواوی در ماه سپتامبر 2020 از فری‌بادز پرو (Freebuds Pro) رونمایی کرد تا جدیدترین و پیشرفته‌ترین هدفون بیسیم خودش را روانه بازار کرده باشد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

 

طراحی

بر خلاف فری‌بادز 3 (Freebuds 3) که شبیه ایرپادز (AirPods) اپل طراحی شده بود، فری‌بادز پرو ظاهر جدیدی دارد.

با این وجود، هواوی سعی کرده سخت‌افزار کاملی درون بدنه این هدفون قرار دهد تا پسوند پرو (Pro) به خوبی برازنده آن باشد بنابراین با نگاه اول متوجه ظاهر زمخت و سنگین فری‌بادز پرو خواهید شد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

به دلیلی که ذکر کردیم، درآوردن هدفون از قاب شارژر کار نسبتاً سختی خواهد بود زیرا هم به خوبی درون آن قرار می‌گیرد و هم نیروی مغناطیسی که آن را در قاب نگه می‌دارد کمی پرقدرت است. در سمت دیگر، گذاشتن هدفون در سر جایش نیز کار نسبتاً سختی خواهد بود هرچند با گذشت زمان به آن عادت خواهید کرد.

در حالی که شاید شیوه طراحی زیاد باب میل شما نباشد اما مطمئناً هواوی را به خاطر راحتی که این محصولش دارد، تحسین خواهید کرد. درون جعبه، سه سرپوش سیلیکونی با اندازه‌های مختلفی تعبیه شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن AI Life که در پلی استور و اپ‌گالری در دسترس است، هدفون را حین پوشیدن از نظر راحتی تست کنید.

 

ویژگی‌ها

فری‌بادز پرو سه گزینه تنظیمات برای کنترل نویز دارد اما باید برای مدیریت آنها از اپلیکیشن مربوطه استفاده کنید. این آپشن‌ها عبارتند از Off، Awareness و Noise Cancelling که مورد آخر چهار گزینه تنظیم شدت دارد.

این آپشن‌ها که Dynamic، Cosy، General و Ultra هستند، بیشتر برای تنظیم شدت و نحوه فعالیت ویژگی نویز کنسلینگ به کار می‌روند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

قابلیت Awareness نویزهای اطراف را افزایش و به شما اجازه می‌دهد تا صداهای بیرون نظیر بوق ماشین یا مواردی از این دست را بشنوید. یک گزینه زیر این ویژگی در نظر گرفته شده که Enhance نامیده می‌شود که حتی صداهای اطراف را بلندتر می‌کند.

همچون بسیاری دیگر از هدفون‌های بیسیم، فری‌بادز پرو نیز از روش‌های ناوبری لمسی پشتیبانی می‌کنند اما متأسفانه یا خوشبختانه این شیوه‌ها به هیچ عنوان شبیه مواردی که تا کنون دیده‌اید نیستند. به جای ضربه زدن، باید انگشت خود را رو به داخل ببندید. زمانی که به این روش عادت کردید، به خوبی کارهایی که انتظار دارید به سرانجام می‌رسند.

 

سخت‌افزار

این هدفون هواوی به سه رنگ سفید، مشکی و نقره‌ای تولید شده و یک قاب بیضی شکل دارد که در کنار آن دکمه قرار گرفته است. باتری آن 580 میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت داشته و از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند. هر هدفون نیز دارای باتری 55 میلی‌آمپری است. کمپانی چینی می‌گوید که می‌توانید با فعالسازی گزینه ANC (اکتیو نویز کنسلینگ) به مدت 4 ساعت موسیقی گوش کنید و یا با خاموش کردن آن به مدت 7 ساعت فایل‌های مورد علاقه‌تان را بشنوید. بر این اساس، فری‌بادز پرو جزو هدفون‌های بادوام بازار به حساب می‌آید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

قاب شارژر را می‌توان با کابل USB-C که درون جعبه قرار گرفته شارژ کرد. در آزمایش انجام شده، تقریباً 75 دقیقه طول کشید تا هم قاب و هم دو هدفون شارژ شوند که نتیجه کاملاً رضایت‌بخشی است. البته با توجه به پشتیبانی از تکنولوژی شارژ بیسیم، حتماً لازم نیست فری‌بادز پرو را کامل شارژ کنید چرا که با گذاشتن آن روی گوشی دارای فناوری نامبرده، امکان پر کردن دوباره باتری وجود دارد.

به علاوه، اگر یک گوشی هواوی دارید، بلافاصله پس از باز کردن در قاب شارژر، انرژی باقی مانده باتری نمایش داده می‌شود تا اگر لازم بود هدفون را به شارژ بزنید، متوجه شوید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

هر کدام از هدفون‌ها دارای درایورهای 11 میلی‌متری و یک افزایش‌دهنده صدای اضافه هستند که بدون در نظر گرفتن نحوه پوشیده شدن، صداها را تنظیم می‌کنند.

میکروفون‌های قرار گرفته رو به بیرون، صداهای شما را از نویزهای اطراف شناسایی می‌کنند. ضمن اینکه یک سنسور Bone Voice وجود دارد که صداهای انسان‌ها را با شدت بیشتری به گوش شما می‌رساند. با این روش، هر مکالمه و گفتگویی با وضوح بالا شنیده خواهد شد.

روی هر هدفون چهار منفذ کوچک تعبیه شده که در واقع میکروفون‌های ضد باد هستند تا برای از بین بردن نویزهای اطراف به کار روند که خوشبختانه فوق‌العاده کار می‌کنند. به واقع، فری‌بادز پرو نسبت به سایر هدفون‌ها از این نظر عملکرد بهتری دارند.

 

کیفیت صدا

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید هدفون‌های بیسیم، کیفیت صداهای رسانه‌ای یا تماس‌هاست. این محصول هواوی جزو بهترین وسایل بازار از این نظر می‌باشد زیرا درایور 11 میلی‌متری صدای بیس را با وضوح بالایی پخش می‌کند و به خاطر سرپوش‌های سیلیکونی که به خوبی درون گوش قرار می‌گیرند، هیچ صدای اضافه دیگری شنیده نمی‌شود.

صداهای شدت پایین که در فری‌بادز پرو به گوش می‌رسند، نسبت به اصوات شنیده شده با فری‌بادز 3 بسیار واضح‌تر هستند زیرا عملکرد محصول پیشین کمپانی چینی زیاد متعادل نبود. صدای بیس معمولاً همیشه در هدفون‌های بیسیم مشکل اساسی ایجاد می‌کند اما در اینجا چنین چیزی به هیچ عنوان احساس نشد و هواوی توانسته مچ بسیاری از رقبایش را بخواباند.

فری‌بادز پرو مخصوص کسانی است که از هدفون بیسیم، راحتی را انتظار دارند و خوشبختانه کمپانی چینی توانسته به این نیاز طرفدارانش پاسخ مثبت بدهد. این وسیله صداها را با کیفیت خارق‌العاده‌ای پخش می‌کند و به خوبی می‌توان این وضوح را در نرم‌افزارهای پخش موسیقی نظیر اسپاتیفای و تایدال احساس کرد.

در صورت آزمایش فری‌بادز پرو با هواوی پی 40 پرو (Huawei P40 Pro) و فعالسازی افکت صوتی Histen و Dolby Atmos، متوجه کیفیت بالای صداها خواهید شد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

هنگام برقراری تماس نیز این هدفون خودش را به خوبی ثابت می‌کند اما باید به خاطر داشته باشید که وقتی می‌خواهید با کسی صحبت کنید، هر هدفون باید به سمت دهانتان باشد زیرا میکروفون‌ها معمولاً صداهای شما را نمی‌شنوند. زمانی که فری‌بادز پرو در مسیر درستی قرار نگرفته، احتمال اینکه صدای فرد دیگری شنیده شود، بسیار زیاد خواهد بود. متأسفانه این اتفاق در اکثر اوقات و به سرعت رخ می‌دهد.

 

نظر نهایی

فری‌بادز پرو به راحتی می‌تواند لقب بهترین هدفون بیسیم دارای تکنولوژی ANC بازار را از آنِ خود کند اما شیوه طراحی عجیب و قیمت زیادش سبب خواهد شد هر کسی آن را نخرد. به علاوه، اپلیکیشن AI Life در اپ‌استور وجود ندارد و این یعنی دارندگان گوشی‌های اپل با یک مشکل عمده روبه‌رو خواهند بود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون هواوی فری‌بادز پرو

با همه اینها، اگر گوشی هواوی یا حداقل اندرویدی دارید، فری‌بادز پرو انتخاب خوبی به عنوان یک هدفون بیسیم می‌باشد. از طرفی، وقتی قیمت 179 دلاری آن را مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که نه تنها از محصولات سامسونگ و اپل ارزان‌تر است بلکه از سایر هدفون‌های تولید شده توسط دیگر رقبا نیز قیمت کمتری دارد.

در پایان، چنان‌چه می‌خواهید فایل‌های صوتی خود را با بیشترین کیفیت و با تکنولوژی اکتیو نویز کنسلینگ بشنوید و شیوه طراحی هدفون برایتان مهم نیست، فری‌بادز پرو همان چیزی است که می‌خواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *