نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A7 2017

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A7 2017

سامسونگ، برندی که برای هر سلیقه و نیازی و برای هر قیمتی یک گوشی برای پیشنهاد دادن دارد. این کار یعنی تولید انواع گوشی با هر سخت افزار و قیمتی در سال های اخیر به سیاست سامسونگ تبدیل شده است. داشتن گزینه های زیاد برای انتخاب همیشه امکان مثبت و خوبی در همه موارد بوده است اما اخیرا تنوع گوشی های سامسونگ به قدری زیاد شده است که در بعضی از گوشی ها تفاوت زیاد و قابل توجهی وجود ندارد و گوشی های این شرکت به قلمرو همدیگر نفوذ کرده اند.

Galaxy-A7-2017-first

برای مثال مشخصات گوشی های Galaxy A و Galaxy C به قدری نزدیک به هم هستند که تمایز قائل شدن بین آن ها برای کاربران معمولی بسیار سخت به نظر می رسد. برای روشن شدن بیشتر موضوع، کافی است تا مواردی مثل اندازه صفحه نمایش، چیپست به کار رفته در گوشی، جنس بدنه و کیفیت ساخت گوشی و همچنین دوربین های به کار رفته در گوشی های A7 2017 و گوشی C7 را در نظر گرفته و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا متوجه شباهت زیاد این دو گوشی از نظر سخت افزاری به همدیگر شوید.

GAlaxy-A7-2017-overview

اگر شما دنبال یک گوشی سامسونگ مجهز به سخت افزار خوب، بدنه فلزی، چیپست سریع و صفحه نمایش Super AMOLED هستید، باید در گوشی های سری A دنبال گوشی مورد نظر خود بگردید. هر چند گوشی های سری C نیز تقریبا امکانات و مشخصات یکسانی دارند.

اما گوشی Galaxy A7 2017 با ضد آب بودن، توانسته تمایزی بین خود و دیگر گوشی های سامسونگ ایجاد کند.

گوشی پرچمدار S7 هم در حال حاضر موجود می باشد که شاید از نظر اندازه کمی کوچک باشد اما صفحه نمایش، تمام قسمت جلو گوشی را پوشانده است و حتی لبه های گوشی نیز قسمتی از صفحه نمایش می باشند و انتظار می رود با رونمایی پرچمدار جدید سامسونگ، قیمت S7 سریعا با افت مواجه شود.

با توجه  به نکات گفته شده، تصمیم گیری و انتخاب بین این گوشی های سامسونگ کمی سخت به نظر می رسد. در ادامه ما به بررسی دقیق گوشی A7 2017 و اینکه چه امکاناتی با خود به همراه دارد خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش:

همان طور که اشاره شد، گوشی A7 از یک سال پیش تولید و رونمایی شده و شروع به بهتر شدن کرده است. حال در نسخه 2017 این گوشی یک صفحه نمایش 5.7 اینچی استفاده شده است که به معنی این است که این گوشی به محدوده گوشی های Note سامسونگ از نظر اندازه صفحه نمایش نفوذ کرده است. با وجود تمام مشکلات، گوشی های بالارده سامسونگ به حرکت در مسیر رو به جلو خود ادامه می دهند، بالاخره داشتن یک جایگزین چیز بدی نیست. در مورد صفحه نمایش اگر شما به صفحه نمایش خمیده گوشی S7 به طور ویژه و به خصوصی نگاه نکنید، گوشی های A7 2017 و همچنین C7 و حتی گوشی بزرگتر C9 در یک دسته بندی قرار می گیرند.

مانند بیشتر گوشی های رقیب و هم سری، گوشی A7 2017 از یک پنل Super AMOLED استفاده می کند. این گوشی به مانند گوشی A5 2017 از رزولوشن 1080p برای صفحه نمایش خود استفاده کرده و تراکم پیکسلی صفحه نمایش 336 پیکسل بر هر اینچ می باشد. استفاده از ماتریکس پیکسلی دیاموند در پنل صفحه نمایش، باعث می شود تا صفحه نمایش تا حد معینی شارپ باشد و صفحه نمایش این گوشی نیز از نوع Diamond PenTile می باشد که باعث می شود تا در مقایسه با صفحه نمایش LCD رقیبانش با اندازه و رزولوشن یکسان دارای کمی معایب باشد. هر چند این مورد، مورد بزرگی نمی باشد و هم چنان صفحه نمایش این گوشی به میزان قابل قبول و خوبی شارپ می شود.

Galaxy-A7-2017-screen-overview

پنل های AMOLED دارای رنگ های چشم گیری می باشند و گوشی A7 2107 نیز در این مورد شما را نا امید نمی کند. اگر شما نیز از آن دسته کاربرانی هستید که به چنین پالت رنگی علاقه دارید، حالت Adaptive color می تواند برای شما انتخاب خوبی باشد. البته در این حالت رنگ های آبی و قرمز کمی تیره و کدر به نظر می رسند و رنگ سفید کمی مایل به آبی می باشد. شما می توانید دقت رنگ ها را با انتخاب حالت Basic Mode افزایش دهید و در نتیجه پنل صفحه نمایش خود را کالیبره تر کنید.

حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی A7 2017 در حالت معمولی 425nits بوده و در حالت خودکار 533nits می باشد که مقدارهای فوق العاده ای برای صفحه نمایش این گوشی می باشند.

اگر شما روشنایی صفحه نمایش را با کنتراست کارآمد صفحه نمایش AMOLED گوشی ترکیب کرده و تنظیمات را به درستی انجام دهید، در فضای باز و زیر نور آفتاب عملکرد صفحه نمایش گوشی بسیار بالا و خوب می باشد و تمامی جزئیات قابل مشاهده می باشند.

باتری:

گوشی Galaxy A7 2017 برای اینکه گوشی با صفحه نمایش بزرگ بتواند عملکرد خوبی از نظر عمر باتری به نمایش بگذارد، از یک باتری با ظرفیت 3600mAh استفاده می کند که یعنی این باتری دقیقا به مقدار 600mAh دارای ظرفیت بیشتری نسبت به باتری گوشی A5 2017 می باشد که در مورد عمر باتری گوشی A5 2017 نیز باید گفت که عملکرد بسیار خوبی داشت و کاربران سامسونگ از باتری این گوشی کاملا راضی بودند.

عملکرد باتری گوشی A7 2017 ضمن اینکه بر گوشی A5 2017 سایه می افکند، برتری خود را در مقایسه با گوشی پرچمدار S7 نیز به اثبات رسانده است. در حالی که باتری گوشی S7 توانایی تحمل 80 ساعت را دارد، این مقدار با میزان تحمل فوق العاده 115 ساعتی گوشی A7 2017 قابل مقایسه نیست.

Galaxy-A7-2017-battery-overview

همان طور که باتری A5 2017 در مقایسه با ورژن 2016 خود بهینه سازی های زیادی را به همراه داشت، گوشی A7 2017 نیز نسبت به ورژن 2016 خود بهینه سازی های قابل توجهی را به همراه دارد. برای مثال 28 ساعت مکالمه صوتی و 15 ساعت وب گردی با استفاده از Wi-Fi مواردی هستند که حتی برتری این گوشی را در مقایسه با S7 نیز بیان می کنند.

رابط کاربری:

اگر به یاد داشته باشید، هنگام رونمایی از گوشی Note 7 و قبل از اتفاقات بدی که برای این گوشی رخ داد، سامسونگ سر و صدای بسیاری برای رونمایی از این گوشی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن به راه انداخت و واقعا امکانات و موارد جدید و هیجان انگیزی در مورد آن گوشی وجود داشت. یکی از موارد هیجان انگیز مربوط به آن گوشی، رابط کاربری Grace UX سامسونگ بود که سامسونگ علی رغم شکست بدی که Note 7 با آن مواجه شد، هنوز هم از این رابط کاربری در گوشی های خود بهره می برد.

Galaxy-A7-2017-six

گوشی Galaxy A7 2017 به عنوان یک گوشی جدید و قدرتمند وظیفه دفاع از کارایی ها و عملکرد خوب این رابط کاربری را خواهد داشت. از آن جایی که دیگر گوشی های سامسونگ مثل Galaxy S7 از رابط های جدید و به روز تری استفاده می کنند، گوشی A7 2017 از اولین گوشی هایی می باشد که رابط کاربری Grace UX روی آن وجود دارد. توجه به این نکته لازم است که این گوشی از سیستم عامل مارشمالو Android 6.0.1  استفاده می کند که البته آپدیت های سیستم عامل و ورژن جدید آن یعنی Nougat نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

گوشی A7 2017 اولین گوشی از گوشی های سری A می باشد که از امکان صفحه نمایش همیشه روشن یا همان (AOS) استفاده می کند که با توجه به صفحه نمایش بزرگ و 5.7 اینچی Super AMOLED گوشی، این امکان به یکی از مزیت ها و موارد مثبت گوشی تبدیل شده است. این حالت از صفحه نمایش به گونه ای طراحی شده است که برای بهینه کردن مصرف باتری، به طور خودکار کم نور شده و حتی در شرایط خاصی مانند زمانی که گوشی در جیب کاربر می باشد، به طور خود کار خاموش می شود. صفحه نمایش همیشه روشن وظیفه نمایش نوتیفیکیشن ها و ساعت و تاریخ را در حالتی که صفحه نمایش خاموش می باشد به عهده دارد و امکان جالبی می باشد که مورد استقبال کاربران گوشی های هوشمند نیز قرار گرفته است.

Galaxy-A7-2017-AOD

رابط کاربری به کار رفته در این گوشی امکانات جالب و کاربردی دیگری نیز با خود به همراه دارد که می توان به کارایی های مختلف سنسور اثر انگشت برای دسترسی سریع به برنامه های مختلف، Samsung Pay و وارد شدن سریع به وبسایت ها و ناحیه کاربری خود از طریق سنسور اثر انگشت و… اشاره کرد.

در حالت کلی می توان ادعا کرد که امکانات جدید و جالب و توجهی در این رابط کاربری به وجود آمده است که تجربه هیجان انگیز و خوبی را برای کاربر به هنگام کار با آن رقم می زند.

سخت افزار:

گوشی A7 2017 از چیپست ساخت خود سامسونگ یعنی Exynos 7880 استفاده می کند. این چیپست ورژن به روز شده چیپست Exynos 7870 که یکی از چیپست های قدرتمند و پیشگام در بین گوشی های میان رده سال پیش بود، می باشد. چیپست به روز و آپدیت شده Exynos 7880 تفاوت های قابل توجهی در مقایسه با Exynos 7870 ندارد اما با این حال برای مثال در این چیپست فرکانس پردازنده مرکزی بیشتر شده و به 1.9GHz رسیده است و تفاوت دیگر افزایش سرعت RAM چیپست به لطف پشتیبانی از LPDDR4 می باشد در حالی که Exynos 7870 توانایی پشتیبانی از LPDDR3 را داشت.

در واقع تفاوت مهم و قابل توجه بین این دو چیپست در پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن ها می باشد. در حالی که چیپست Exynos 7870 دارای پردازنده گرافیکی با فرکانس 700MHz بود، پردازنده گرافیکی چیپست Exynos 7880 علاوه بر داشتن یک هسته بیشتر، دارای فرکانس 900MHz نیز می باشد که تفاوت چشم گیری بین این دو چیپست می باشد و پردازنده گرافیکی جدید، همخوانی و سازگاری بسیار خوبی با صفحه نمایش 1080p گوشی دارد.

Galaxy-A7-2017-second

علی رغم تمامی بهبود ها و بهینه سازی هایی که در چیپست Exynos 7880 انجام گرفته است، اما این چیپست باز هم یک چیپست میان رده از نظر طراحی می باشد. این چیپست در مقایسه با ورژن قبلی خود برتری هایی دارد و قادر به شکست دادن رقیب قدیمی خود از نظر عملکرد می باشد اما وقتی که این چیپست را با چیپست Snapdragon 625 مقایسه می کنیم، عملکرد چیپست ساخت Qualcomm که در گوشی های مثل Moto Z Play, Lenovo P2, Xiaomi Redmi Note 4 و همچنین گوشی Galaxy C7 خود سامسونگ به کار رفته است، بهتر می باشد.

در حالت کلی، عملکرد گوشی A7 2017 با چیپست Exynos 7880 و در نظر گرفتن سخت افزار آن خوب و قابل قبول می باشد و این گوشی توانسته است عملکرد یکسانی با گوشی هایی که از چیپست Snapdragon 625 استفاده می کنند داشته باشد.

دوربین:

گوشی Galaxy A7 2017 سامسونگ مجهز به دو سنسور 16MP در قسمت جلو و پشت گوشی می باشد. اگر بحث رزولوشن را کنار بگذاریم، دوربین جلو و دوربین اصلی گوشی برتری قابل توجهی نسبت به یکدیگر ندارند. دوربین اصلی گوشی دارای لنزی با دریچه دیافراگم f/1.9 می باشد. تکنیک بالا بردن کیفیت عکس ها به روش OIS که در نسل قبلی این گوشی یعنی ورژن 2016 آن به کار رفته بود، در این ورژن وجود ندارد. همچنین امکان اتوفوکوس نیز فقط به contrast-detection محدود شده است و چیز قابل توجهی در مورد فلش دوربین نیز وجود ندارد و فقط یک فلش LED در آن به کار رفته است.

Galaxy-A7-2017-third

رابط کاربری Grace UX سامسونگ تغییراتی را در برنامه دوربین گوشی ایجاد کرده است. تغییرات نه چندان قابل توجه اما کارآمد. مطابق سنت سامسونگ، شما می توانید با دو بار فشار دادن سریع و پشت سر هم دکمه فیزیکی Home برنامه دوربین گوشی را اجرا کنید. در این گوشی نیز علاوه بر وجود این امکان، به لطف حضور سنسور اثر انگشت، تعدادی امکانات دیگر نیز به برنامه دوربین گوشی اضافه شده است.

برای مثال با کشیدن انگشت خود به سمت پایین سنسور اثر انگشت، شما می توانید استفاده از دوربین اصلی یا دوربین جلو گوشی را انتخاب کنید و بین آن ها جا به جا شوید. کشیدن انگشت به سمت چپ تعدادی فیلتر عکاسی برای شما نمایش می دهد که می توانید از بین آن ها انتخاب کرده و عکاسی خود را با اضافه کردن این فیلترها زیباتر نمایید و همچنین امکان دانلود فیلتر های بیشتر نیز از این قسمت ممکن می باشد. و در آخر با کشیدن انگشت خود به سمت راست سنسور اثر انگشت نیز تعدادی تنظیمات مربوط به عکاسی برای شما به نمایش در می آید تا از بین آن ها انتخاب کنید.

Galaxy-A7-2017-four

امکان عکاسی حرفه ای نیز در برنامه دوربین گوشی وجود دارد که هر چند کمی اغراق آمیز می باشد اما به کاربر این امکان را می دهد تا بعضی از تنظیمات مربوط به نور و رنگ عکس را کنترل کرده و عکس دلخواه خود را ثبت کند.

از نظر کیفیت، می توان ادعا کرد که دوربین به کار رفته در گوشی Galaxy A7 2017 یکی از بهترین دوربین ها در بین دوربین های میان رده می باشد. نمونه عکس های گرفته شده خوب و شارپ بوده و جزئیات زیادی در عکس ها قابل تشخیص می باشد. رنگ ها در همان حد که از یک دوربین میان رده می توان انتظار داشت می باشند و نه به مقدار زیادی زنده و شفاف اما به اندازه کافی مورد قبول.

Galaxy-A7-2017-camsamples

دوربین جلو:

گوشی Galaxy A7 2017 در قسمت جلو گوشی نیز مانند دوربین اصلی گوشی، از یک دوربین 16MP استفاده می کند که مجددا مانند دوربین اصلی گوشی مجهز به لنزی با دریچه دیافراگم f/1.9 می باشد. در ظاهر شاید این دو سنسور کاملا یکسان و شبیه به یکدیگر باشند اما با بررسی های بیشتر مشخص می شود که دوربین جلو گوشی بعضی از امکانات و گزینه های دوربین اصلی گوشی را ندارد. با این وجود، برای آن دسته از کاربرانی که علاقه زیادی به گرفتن عکس های سلفی دارند، حضور یک دوربین 16MP در قسمت جلو گوشی خبر بسیار خوبی بوده و عکس های گرفته شده با دوربین جلو این گوشی نیز علی رغم وجود تفاوت هایی بین دوربین اصلی و دوربین جلو، عکس هایی با کیفیت خوب و کاملا قابل قبول کاربر می باشد.

Galaxy-A7-2017-selfies

فیلم برداری:

گوشی Galaxy A7 2017 می تواند در بهترین حالت، فیلم هایی با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت نماید. علاوه بر نبود برخی امکانات در عکس برداری گوشی، امکان فیلم برداری با کیفیت 4K نیز در این گوشی وجود ندارد در حالی که برخی گوشی های میان رده موجود در بازار و با قیمتی مشابه قیمت A7 2017، امکان فیلم برداری با کیفیت 4K را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. به هر حال دوربین گوشی A7 2017 با امکانات و کیفیتی که با خود به همراه دارد، عملکرد خوب و قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و ویدیو هایی با کیفیت خوب را ثبت می کند. ویدیوهای گرفته شده با این گوشی با نرخ بیتی 17Mbps و صدای ویدیوها با نرخ 256Kbps کد گذاری شده و در گوشی ذخیره می شوند.

ویدیوهای ثبت شده در حالت FullHD نیز دارای کیفیت و سطح جزئیات بسیار خوب و همچنین مقدار کمی نویز بوده و رنگ ها بسیار خوب و طبیعی می باشند. اما بهترین عملکرد دوربین این گوشی هنگام فیلم برداری با کیفیت FullHD را باید مربوط به صداهای بسیار واضح و شفاف و بدون نویزی که همراه با ویدیوها ثبت می شوند دانست.

جمع بندی:

با توجه به تمامی مواردی که گفته شد، باید اعتراف کرد که سامسونگ یک گوشی میان رده بسیار قدرتمند را ساخته و روانه ی بازار کرده است. گوشی های میان رده ای که سامسونگ در سال 2017 رونمایی کرده است به اندازه ای قدرتمند و خوب می باشند که می توان ادعا کرد فاصله بین این گوشی های میان رده سامسونگ و برخی پرچمدارهای موجود در بازار بسیار کم می باشد که یک اقدام غیر طبیعی و نامعقولی به حساب می رود و همچنین به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا شما وقت زیادی را برای انتخاب از بین گوشی های این شرکت صرف کنید. اما با بررسی های بیشتر و دقیق تر به نظر می رسد که هدف از انجام این کار و ساخت گوشی های میان رده قدرتمند در واقع مربوط به سیاست های این شرکت در بازار گوشی های همراه هوشمند می باشد.

گوشی Galaxy A7 2017 در بازارهای اروپایی و غربی به فروش نخواهد رسید، حداقل در ابتدا این چنین خواهد بود. اتفاق مشابه این اتفاق در مورد گوشی های سری Galaxy C نیز افتاد و این گوشی ها نیز فقط در بازار شرق و آسیایی عرضه شدند. بازاری که در آن استقبال خوبی از پرچمدارها در مقایسه با غرب به عمل نمی آید. با توجه به این موارد می توان دلیل قدرتمند بودن این گوشی های میان رده را کمی درک کرد.

Galaxy-a7-2017-five

طراحی و استایل زیبا، کیفیت ساخت فوق العاده، گواهی نامه IP68 که به معنی ضد آب و ضد گرد و غبار بودن گوشی می باشد، صفحه نمایش با اندازه بسیار خوب و همچنین پنل SuperAMOLED که کیفیت تصویر عالی را به همراه دارد، چیپست بسیار خوب و کارآمد که توانایی انجام کارهای سنگین و همچنین انجام چندین وظیفه به طور همزمان را به خوبی دارد و در آخر عمر باتری بسیار عالی و فوق العاده، همگی امکاناتی هستند که گوشی Galaxy A7 2017 را به یک گوشی قدرتمند تر از یک میان رده تبدیل می کنند. تنها موردی که این گوشی شاید کمی در آن ضعیف عمل کرده است، دوربین گوشی می باشد که البته با این وجود یک دوربین مورد قبول و عالی برای یک میان رده می باشد اما امکانات عالی که این گوشی با خود به همراه دارد انتظارات را بالا برده و کمی ایرادات را به دوربین این گوشی وارد کرده است.

با توجه به موارد گفته شده، اگر یک طرفدار عکاسی حرفه ای نباشید و یا نسبت به عملکرد دوربین این گوشی مقدار زیادی حساس نبوده و سخت گیری نکنید، بدون شک گوشی A7 2017 با همراه داشتن امکانات فوق العاده ای که به آن ها اشاره شد یکی از بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار بوده و پیدا کردن رقیبی با این امکانات و قیمت برای این گوشی کمی سخت به نظر می رسد. پس اگر موارد گفته شده و امکانات این گوشی توانسته نظر مثبت شما را به خود جلب کند، بدون شک انتخاب این گوشی یک انتخاب بسیار خوب بوده و این گوشی توانایی برآورده کردن تمام نیازها و انتظارات شما را داشته و شما نیز از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A7 2017"

  1. بسیار سپاسگزارم
    بنده A7 2017 خریداری کردم
    در حال حاضر گوشی با گیفیت و کارآمد 2017 کدام است؟