نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های 5G دنیا که می‌توان آن را خریداری کرد می 10 لایت (Mi 10 Lite) با قیمت 350 دلاری است تا نشان داده شود که برای بهره‌مندی از نسل بعد ارتباطات حتماً نیازی نیست پول‌های زیادی بپردازیم. حالا با توجه به اینکه چند ماهی از معرفی این دستگاه می‌گذرد و یک رقیب سرسخت برای موتو جی 5G پلاس (Moto G 5G Plus) به حساب می‌آید، می‌خواهیم آن را بررسی کنیم.

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است: شیائومی به غیر از فرصت اتصال به 5G و استفاده از اینترنت پرسرعت، چه امکانات دیگری را در این موبایل محصول خودش قرار داده است؟. در ابتدا باید به پردازنده اسنپدراگون 765G اشاره کنیم. در ادامه حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 6 گیگابایتی قابل ذکر هستند. در ادامه به دوربین توانمند متشکل از لنز 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو می‌رسیم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

صفحه نمایش هم واقعاً چیزی کم ندارد. پنل OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و پشتیبانی از کیفیت HDR10+ (البته بدون نرخ بازسازی سریع) همان چیزهایی هستند که از یک موبایل باکیفیت انتظار داریم. باتری نیز 4160 میلی‌آمپر می‌باشد تا هم هنگام اتصال به 5G انرژی را به‌درستی مصرف و هم از تکنولوژی شارژ نسبتاً سریع 20 واتی پشتیبانی کند.

 

محتویات درون جعبه و آنباکسینگ

گوشی Mi 10 Lite 5G همانند مدل‌های خانواده Mi 10 و Mi Note 10 در یک جعبه سیاه رنگ قرار گرفته که همراه آن یک شارژر، کابل و قاب ژله‌ای به چشم می‌خورد. مطابق معمول، خبری از هندزفری بیسیم همراه با این موبایل شیائومی نیست.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

شارژر فروخته شده 22.5 واتی است اما دستگاه از توان 20 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین، یک کابل USB-A در اختیار شما قرار می‌گیرد. ضمناً، قاب ژله‌ای نیز سیلیکونی بوده و شفاف است.

 

طراحی

شاید در نگاه اول Mi 10 Lite 5G همان Mi 10 باشد اما اضافه شدن پسوند لایت نشان می‌دهد که این موبایل از برخی جهات ضعیف‌تر است. برای مثال، بر خلاف مدل‌های می 10 (Mi 10)، می 10 پرو (Mi 10 Pro)، می نوت 10 (Mi Note 10) و می نوت 10 لایت (Mi Note 10 Lite) فریم آن فلزی نیست و پلاستیکی می‌باشد. شاید این چارچوب زیاد درجه پایین نباشد اما نمی‌توان آن را یک فریم باکیفیت نسبت به موارد شیشه‌ای بدانیم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

دیگر مورد قابل ذکر دوربین قرار گرفته در قاب پشتی می‌باشد. علی‌رغم اینکه سایر اعضای این خانواده لنزها را به صورت عمودی در زیر یکدیگر جای داده‌اند اما در اینجا سنسورها در یک مربع مشکی 2*2 مشاهده می‌شوند. برآمدگی این قسمت نهایتاً به چند میلی‌متر می‌رسد بنابراین اگر موبایل خود را در اکثر مواقع روی یک سطح صافی می‌گذارید، کمی لرزش احساس خواهید کرد در غیر این صورت تکان تکان‌ها زیاد آزاردهنده نخواهند بود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

شیائومی دقیقاً در مورد جنس قاب پشتی این محصولش صحبت نکرده اما شرکت کورنینگ (Corning) اسم آن را در سایت خودش برده بنابراین می‌توان گفت جلو و عقب این موبایل با گوریلا گلس 5 پوشانده شده است. این گوشی در رنگ‌های آبی، سفید و خاکستری تولید شده و انصافاً همه آنها ظاهر جذابی دارند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

در جلوی این دستگاه یک نمایشگر 6.57 اینچی AMOLED حضور یافته و حاشیه‌های مشکی نسبتاً باریکی در اطراف آن به چشم می‌خورند و در بالا و پایین آن کمی ضخامت بیشتری احساس می‌شود. در مجموع نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی زیاد نیست اما در حد و اندازه خودش قابل‌قبول است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

درست در وسط نوار سیاه رنگ بالای نمایشگر، دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای جای‌گیری کرده است. بریدگی این بخش زیاد مزاحم پخش محتواها نخواهد شد ولی کاربران می‌توانند در صورت نیاز و از طریق تنظیمات، نوار روی آن را روشن کنند.

در بالای دوربین و تقریباً در چپ‌ترین قسمت ممکن، بریدگی مخصوص اسپیکر مشاهده می‌شود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

با توجه به OLED بودن پنل، شیائومی تصمیم گرفته یک سنسور اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش را به کار گیرد. خوشبختانه این حسگر عالی کار می‌کند و سرعت زیادی دارد.

در سمت راست Mi 10 Lite 5G، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و در پایین آنها دکمه پاور مشاهده می‌گردد. جنس این دکمه‌ها پلاستیکی است و نزدیکی آنها به یکدیگر هنگام استفاده مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

پورت USB-C در پایین گوشی حاضر شده و میکروفون اصلی هم در سمت راست آن قرار گرفته است. در سمت چپ هم محل قرار دادن سیمکارت تعبیه شده تا بتوان در آن دو سیمکارت نانو جای داد. لازم به ذکر است که شیائومی می 10 لایت 5G اسلات قرار دادن مموری کارت ندارد.

در بالا هم جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون اضافه و سنسور IR یافت می‌شوند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

طول، عرض و ارتفاع این محصول کمپانی چینی به ترتیب 163.7*74.8*7.9 میلی‌متر و وزن آن 192 گرم است. این اعداد و ارقام باعث می‌شوند تا Mi 10 Lite به عنوان یک گوشی 5G کاملاً استاندارد باشد. برای مثال، دو رقیب محصول مورد بحث ما یعنی موتو جی 5G پلاس (Moto G 5G Plus) 207 و ال جی ولوت (LG Velvet) 180 گرم وزن دارند. چیزی که شیائومی ساخته، همچون ال جی ولوت جزو باریک‌ترین دستگاه‌ها به شمار می‌آید حال آنکه سایر رقبا به میزان 1.4 میلی‌متر ضخیم‌تر هستند. شایان ذکر است که گلکسی A51 5G (Galaxy A51 5G) با طول 158.9 میلی‌متری و ضخامت 8.7 میلی‌متری، بزرگ‌تر و سنگین‌تر است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

 

صفحه نمایش

شیائومی Mi 10 Lite 5G از یک نمایشگر 6.57 اینچی AMOLED که ظاهراً در ردمی 10 ایکس (Redmi 10X) و ردمی 10 ایکس پرو (Redmi 10X Pro) به کار رفته استفاده کرده است. این پنل نسبت به نمونه‌های موجود در سایر اعضای سری می نوت 10 به میزان 0.1 اینچ بزرگتر می‌باشد. دلیل این اتفاق هم نسبت بدنه به تصویر کشیده است. رزولوشن این نمایشگر با نسبت 20:9 به 2400*1080 پیکسل می‌رسد بنابراین این‌بار هم در مقایسه با دیگر هم‌خانواده‌هایش ضعیف‌تر است زیرا وضوح تصویر در آنها 2340*1080 پیکسل می‌باشد. کمی تراکم بیشتر در این صفحه نمایش باعث شده تا در هر اینچ 401 پیکسل حضور یافته باشد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

به هر حال، فرقی نمی‌کند که نمایشگر استفاده شده توسط شیائومی 6.57 اینچی است یا 6.47 اینچی زیرا تمام AMOLEDهای این دستگاه‌ها از نظر نهایت روشنایی یکسان هستند و با سایر رقبا نیز از این جهت فرقی ندارند. در صورت روشن کردن گزینه حداکثر روشنایی و اتکا به سنسور حساس به نور، رکوردی که با این گوشی به ثبت می‌رسد 610 نیت بوده و اما اگر خودتان به صورت دستی اسلایدر را تا آخر بکشید، نهایت روشنایی 442 پیکسلی را ثبت خواهید کرد.

در کنار گزینه‌های اتوماتیک و دستی، آپشن حالت نور آفتاب (Sunlight Mode) هم وجود دارد. در واقع این گزینه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد که دکمه اتوماتیک خاموش است. خوشبختانه حالت مذکور به شما اجازه می‌دهد در اکثر اوقات میزان روشنایی را به صورت دستی کنترل کنید اما خودِ گوشی هم در شرایطی که نور زیادی وجود دارد، به افزایش روشنایی کمک خواهد کرد و آن را به رکورد حالت اتوماتیک خواهد رساند.

علاوه بر اینها، گزینه‌های مربوط به تنظیمات رنگ‌ها هم به چشم می‌خورند. در منوی Color Scheme، شما می‌توانید گزینه از پیش تعیین شده Auto (اتوماتیک)، Saturated (اشباع شده) و اصلی (Original) را تغییر دهید. هر کدام از این موارد دارای آپشن‌های پیش‌فرض (Default)، گرم (Warm) و سرد (Cool) هستند و یک اسلایدر هم در نظر گرفته شده تا شدت آنها را کم و زیاد کنید.

شاید با همه اینها کاربران به گزینه‌های بیشتری نیاز داشته باشند. برای چنین افرادی خوشبختانه تنظیمات پیشرفته (Advanced) به همراه زیرمجموعه‌های متعددی از جمله Enhanced، Original، P3 و sRGB مشاهده می‌شوند و اسلایدرهایی مانند RGB، Hue، Saturation، Valve، Contrast و Gamma تعبیه شده‌اند. درست است که تعداد این امکانات بسیار فراتر از نیاز کاربران می‌باشد اما یک گزینه بازیابی موارد پیش‌فرض (Restore Defaults) هم در نظر گرفته شده تا وقتی اشتباهی رخ داد آن را به حالت اول برگردانید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

در حالت پیش‌فرض Auto و با آزمایش DCI-P3، تفاوت رنگی به ثبت رسیده 3.6 است اما اگر گزینه Warm را برگزینید، این عدد به 2.3 کاهش خواهد یافت و چنان‌چه اسلایدر را کم و زیاد کنید، نمره ثبت شده به 1.9 می‌رسد. با حالت اشباع شده هم تقریباً همین نتایج حاصل می‌شوند.

با حالت Original و در آزمایش sRGB، تفاوت رنگی 2.1 می‌رسد. این نمره از حالات sRGB و P3 موجود در زیر منوی پیشرفته بهتر است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

صفحه نمایش Mi 10 Lite 5G توانایی پشتیبانی از کیفیت HDR10 را دارد بنابراین می‌توانید در سایت‌های پخش فیلم مانند یوتیوب، آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس فیلم و سریال مورد علاقه‌تان را با وضوح زیاد به تماشا بنشینید.

تنها چیزی که واقعاً جای خالی‌اش را احساس خواهید کرد، نرخ بازسازی زیاد است چرا که می 10 لایت 5G نهایتاً نرخ نوسازی 60 هرتزی خواهد داشت. البته باید اعتراف کنیم که از یک گوشی میان‌رده 5G ارزان‌قیمت نباید چنین انتظاری داشته باشیم.

 

دوام باتری

این محصول شیائومی یک باتری 4160 میلی‌آمپری دارد که برای یک گوشی 5G میان‌رده نسبتاً کم ظرفیت است. گلکسی A51 5G و موتورولا موتو جی 5G پلاس به ترتیب باتری‌های 4500 و 5000 میلی‌آمپر بر ساعتی دارند. حتی دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر که توانایی اتصال به شبکه نسل 5 ارتباطات را دارند از منابع نیروی قدرتمندتری بهره می‌برند. مثلاً موتورولا اج (Motorola Edge) و ال جی ولوت دارای باتری‌های 4500 و 4300 میلی‌آمپری هستند.

با اشاره به این نکات، باید اعتراف کنیم که باتری Mi 10 Lite 5G توانست امتیازات قابل‌قبولی به ثبت برساند. برای وبگردی این موبایل به مدت 15 ساعت دوام می‌آورد تا از این نظر تقریباً شبیه گلکسی A51 5G، ال جی ولوت و موتورولا اج باشد. در زمینه پخش ویدیوها اما، این محصول شیائومی با رکورد 21 ساعتی خود برای رقبای نامبرده‌اش کاملاً دست‌نیافتنی است. در مجموع همه این مدل‌ها عملکرد مناسبی دارند اما علی‌رغم اینکه این موبایل از کم‌ظرفیت‌ترین باتری در میان موارد اشاره بهره می‌برد، باید به عملکرد مناسب او امتیاز مناسبی بدهیم.

در صورت برقراری تماس با اتصال 3G، این محصول شیائومی 26 ساعت و 34 دقیقه دوام خواهد آورد تا باز هم نمایندگان سامسونگ و ال جی را شکست دهد اما در برابر نماینده موتورولا حرفی برای گفتن نداشته باشد.

در نهایت، استقامت کلی این موبایل 103 ساعت خواهد بود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

شارژر فروخته شده همراه با این دستگاه می‌تواند انرژی 0 درصدی باتری را در عرض 76 دقیقه به 100 درصد برساند و در عرض 30 دقیقه 55 درصد را شارژ کند. اگرچه این اعداد و ارقام زیاد سریع نیستند اما در مقایسه با گوشی‌های همرده مانند گلکسی A51 5G، ال جی ولوت و موتورولا اج بسیار بهتر هستند.

لازم به ذکر است که خبری از تکنولوژی شارژ بیسیم در Mi 10 Lite 5G نیست حال آنکه مدل می 10 و می 10 پرو چنین قابلیتی را دارند. از میان موارد اشاره شده در پاراگراف قبل هم تنها محصول ال جی این ویژگی را داراست اما توجه داشته باشید که برای خرید آن هم باید تقریباً 2 برابر هزینه کنید.

 

کیفیت صدا

این محصول شیائومی همچون مدل می نوت 10 و می نوت 10 لایت یک اسپیکر در پایین خود دارد تا کیفیت صداهایی که پخش می‌کند همچون دو برادر بزرگترش باشند بنابراین از نظر بیس و شفافیت نسبت به برخی گوشی‌های غیر پرچمدار عملکرد بهتری به ثبت می‌رساند. در زمینه شدت صدا هم نمره کسب شده توسط Mi 10 Lite 5G امتیاز کاملاً معمولی است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

 

سیستم عامل و رابط کاربری

در می 10 لایت 5G ترکیب آشنای رابط کاربری MIUI 11 و اندروید 10 به کار رفته‌اند که تا کنون در بسیاری از گوشی‌های شیائومی دیده‌ایم. البته این پوسته نرم‌افزاری در برخی جهات تفاوت‌هایی دارد اما به طور کلی امکانات MIUI در اکثر موبایل‌های ساخت کمپانی چینی یکسان هستند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

گوشی مورد بحث ما یک گزینه صفحه نمایش همیشه روشن دارد که می‌توانید ساعت روشن یا خاموش شدن آن را زمانبندی کرده و یا کلاً روشن یا خاموشش کنید. MIUI 11 تم‌های زیادی برای انتخاب کردن و سفارشی‌سازی دارد. ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن از قابلیت Breathing Light پشتیبانی می‌کند تا وقتی اعلان جدیدی دریافت می‌کنید لبه‌های نمایشگر روشن گردد. شاید این گزینه نسبت به چیزی که در دستگاه‌های دارای صفحه نمایش‌های لبه‌دار دیده‌ایم چندان جذاب نباشد اما در بسیاری از مواقع به کارمان می‌آید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

از نظر روش‌های بیومتریکی Mi 10 Lite 5G دو گزینه تشخیص چهره و سنسور اسکنر اثر انگشت را داراست. حسگر قرار گرفته در زیر صفحه نمایش به خاطر سرعت و دقت بالایی که دارد یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده است. ضمن اینکه سیستم تشخیص چهره زیاد امن نیست اما اگر به دنبال راحتی استفاده از موبایل هستید گزینه مناسبی است.

از آن جایی که شیائومی بسیار زیاد به جزئیات دقت می‌کند، حالا انیمیشن‌های متعددی برای استفاده هنگام بازگشایی قفل صفحه نمایش تدارک دیده است. بهتر اینکه، چند میانبر مبتنی بر سنسور اسکنر اثر انگشت در دسترس قرار گرفته‌اند تا راحتی کار کردن با گوشی دو چندان شود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

در سمت چپ صفحه قفل نمایشگر، میانبرهای دسترسی سریعی جای‌گیری کرده‌اند. در اینجا شما می‌توانید ابزارهای دارای سنسور مادون قرمز را با اپلیکیشن Mi Remote کنترل کرده و یا چراغ فلاش LED را روشن کنید.

این نسخه از رابط کاربری همچنین، یک گزینه منوی کشویی اپلیکیشن‌ها را دارد که پیش از این در می 10 و می 10 پرو ندیده بودیم هرچند در اعضای خانواده می نوت 10 آن را مشاهده کرده بودیم. در واقع این آپشن در لانچر پوکو (Poco Launcher) وجود داشت اما حالا راه خود را به یک گوشی غیر پوکو باز کرده است. این گزینه سبب مرتب شدن اپلیکیشن‌ها بر اساس دسته‌بندی‌ها می‌گردد هرچند خودِ کاربران می‌تواند با تغییر تنظیمات، ترتیب خاصی برایشان رقم بزند و یا همه آنها را یکجا ببیند.

شاید عادت کردن به نحوه کارایی قسمت سوئیچ‌کننده میان برنامه‌ها کمی زمان‌بر باشد اما پس از خو گرفتن با آن تمام امکانات مورد نیاز را در اختیارمان قرار خواهد داد. حالت چند پنجره‌ای کمی عجیب است زیرا برای وارد شدن به حالت تقسیم صفحه نمایش حتماً باید دکمه مربوط به آن را بفشارید حال آنکه گرفتن و کشیدن نرم‌افزار به سمت خالی نمایشگر نیز دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. البته باید اشاره کنیم که در پوسته اندروید خام این گزینه بسیار ضعیف‌تر است.

درست مانند سایر گوشی‌های شیائومی، به صورت پیش‌فرض شیوه ناوبری دکمه‌ای روشن شده ولی خوشبختانه روش مبتنی بر حرکات نیز تعبیه شده است. با اتخاذ چنین شیوه‌ای، دیگر نواری که در پایین نمایشگر وجود دارد دیده نخواهد شد بنابراین همچون شیوه ناوبری مبتنی بر حرکات اندروید 10 برای سوئیچ کردن و بازگشت به برنامه‌ها باید از این بخش بهره گرفته شود. در MIUI، سوئیچ شدن میان دو اپلیکیشن اخیراً اجرا شده، با کشیدن انگشت از کنار صفحه نمایش صورت می‌گیرد اما به جای وقتی که دارید به منوی قبل برمی‌گردید، باید کمی انگشتتان را نگه دارید. البته اگر به این قابلیت اعتقادی ندارد و اصطلاحاً با آن کنار نمی‌آیید، می‌توانید آن را از تنظیمات غیرفعال کنید.

همچنین، فرصت مخفی کردن ناچ بالای نمایشگر نیز وجود دارد بنابراین یا باید آیکون‌های آن قسمت را درون یک نوار سیاه رنگ جای دهید و یا اینکه گزینه نوار مشکی را خاموش کنید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

حالت تیره سرتاسری هم در Mi 10 Lite 5G یافت می‌شود و خوشبختانه شیائومی ناملایمات نسخه‌های پیشین MIUI مانند ناسازگاری برخی منوها را حالا از بین برده است.

در این پوسته نرم‌افزاری همچنین، می‌توانید از تم‌های متعدد بهره گیرید. واقعیت آن است که در MIUI امکان تغییر دادن هر چیزی مانند تصاویر پس‌زمینه، آیکون‌ها، فونت‌ها و . . . فراهم می‌باشد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

در این رابط کاربری، برای بررسی وضعیت ایمنی دستگاه برنامه‌ای به نام Security نصب شده که گوشی را از وجود بدافزارها پاک خواهد کرد و لیست سیاه برنامه‌ها را نیز مدیریت، مصرف اینترنت داده بسته‌ای را محدود و مقداری از فضای رم را آزاد می‌کند. این اپلیکیشن همچنین، گزینه مدیریت نرم‌افزارهای نصب شده را در اختیارتان می‌گذارد و شیوه مصرف باتری توسط برخی برنامه‌ها را در نظر می‌گیرد و محدودیت‌هایی را برای برخی نرم‌افزارها که شما تعیین می‌کنید، اعمال خواهد کرد.

در MIUI، برای پخش فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی به ترتیب از اپلیکیشن‌های Music، Gallery و Video استفاده می‌شود که در برنامه‌های اول و سوم (در صورتی که امکان آن در کشور محل سکونت فراهم باشد) امکان خرید اشتراک وجود دارد. لازم به ذکر است که برنامه Mi Remote نیز نصب شده تا بتوانید از گوشی به عنوان کنترل از راه دستگاه‌هایی بهره ببرید که سنسور IR دارند. نرم‌افزار رادیو FM نیز برای پخش زنده رادیو و گوش دادن به ایستگاه‌های صوتی کارایی خواهد داشت. البته توجه کنید که این اپلیکیشن از ویژگی RDS پشتیبانی نمی‌کند و این یعنی باید خودتان به صورت دستی ایستگاه‌های مختلف را نام‌گذاری کنید.

 

عملکرد و امتیازات بنچمارک

مغز متفکر شیائومی می 10 لایت 5G تراشه اسنپدراگون 765G می‌باشد که یکی از بهترین محصولات میان‌رده و 5G کووالکوم به حساب می‌باشد. این چیپ‌ست با فرآیند لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و بر خلاف اسنپدراگون 865، یک مودم درونی دارد.

ترکیب هسته‌های این تراشه 1+1+6 است و این یعنی هسته اصلی آن 2.4، دیگر هسته آن 2.2 و شش هسته دیگر 1.8 گیگاهرتز سرعت دارند. پردازنده گرافیکی نیز Adreno 620 نامیده می‌شود. مدل‌های تولید شده از Mi 10 Lite 5G عبارتند از:

  • 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

آزمایش Geekbench که بیشتر خودِ تراشه را مورد بررسی قرار می‌دهد، نشان خواهد داد که این محصول شیائومی در تست‌های چند هسته‌ای صدرنشین خواهد بود و سایر موبایل‌های رقیب مانند گلکسی A51 5G که تراشه اگزینوس 980 دارند پس از او جای‌گیری می‌کنند. در تست‌های تک هسته‌ای اما، محصول سامسونگ بهتر کار خواهد کرد ولی نماینده شیائومی هم عملکرد خوبی از خودش به ثبت می‌رساند. ضمناً، سایر گوشی‌هایی که تراشه سری اسنپدراگون 720 یا 730 دارند هم در اینجا به چشم می‌خورند اما باید توجه کنید که هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند به شبکه 5G وصل شوند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

در آزمایش AnTuTu هم شیائومی Mi 10 Lite 5G صدرنشین می‌گردد و با اختلاف ناچیزی از گلکسی A51 5G پیشی می‌گیرد. این دستگاه رقبایی همچون اوپو رنو 3 پرو 5G (Oppo Reno3 Pro 5G)، موتورولا اج و ال جی ولوت را کنار می‌زند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

این عملکرد درخشان تا جایی ادامه دارد که گوشی مورد بحث خود را در آزمایش‌های گرافیکی نیز بررسی می‌کنیم. می 10 لایت 5G نشان داد که بهترین موبایل از نظر سرعت اجرای برنامه‌هاست. بر این اساس، رقبای زیادی در بازار وجود ندارد که یارای رقابت با این محصول کمپانی چینی را داشته باشد به همین دلیل واقعاً خوشحالیم که شیائومی کاری کرده تا از تمام پتانسیل تراشه این محصول 5G و میان‌رده خود بهره گیرد.

 

دوربین

دوربین Mi 10 Lite 5G تقریباً شبیه دوربین به کار رفته در دستگاه‌های سری ردمی (Redmi) است زیرا تنها امکانات بنیادین را ارائه کرده و چیز خاص دیگری ندارد. لنز اصلی این قسمت 48 مگاپیکسلی تتراسل (یا به عبارتی دیگر کواد بایر) ساخت سامسونگ می‌باشد که دریچه دیافراگم f/1.8 را داشته و 26 میلی‌متری است. یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و قابلیت پوشش زوایای 120 درجه‌ای هم در این ماژول مشاهده می‌شود.

در مجموع چهار لنز در قاب عقبی می 10 لایت 5G یافت خواهد شد. دو لنز دیگر که به آنها اشاره نکردیم نیز عبارتند از 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو. مورد اول به تنهایی نمی‌تواند عکس بگیرد و تنها مواقعی که می‌خواهید تصاویر سلفی به ثبت برسانید به کارتان خواهد آمد. مورد دوم هم برای گرفتن عکس‌های کلوزآپ کارآمد خواهد بود و به خاطر بهره‌مندی از تکنولوژی فوکوس خودکار عملکرد مناسبی دارد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

برای تصاویر سلفی هم یک لنز 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 رایج در محصولات شیائومی استفاده شده است. جالب آنکه در می نوت 10 لایت و پوکو ام 2 پرو (Poco M2 Pro) نیز همین لنز حضور دارد.

 

اپلیکیشن دوربین

همان‌طور که بارها و بارها دیده‌ایم، اپلیکیشن دوربین شیائومی ظاهر یکسانی دارد و سعی کرده همواره این ثبات را حفظ نماید بنابراین تعداد لنزها در نحوه قرارگیری امکانات آن تغییری ایجاد نمی‌کند. شما برای تغییر حالات عکسبرداری فقط باید انگشتتان را به کناره‌ها بکشید. یکی از نکات آزاردهنده اینجا آن است که با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست، تنها یک حالت انتخاب خواهد شد. مثلاً برای انتخاب آپشن عکسبرداری در شب (Night Mode) باید سه بار انگشتتان را به کنار بکشید. البته برای انتخاب هر گزینه می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا مستقیماً سوئیچ شود. کشیدن انگشت به بالا یا پایین هم تأثیری در سوئیچ کردن میان دوربین جلو و عقب نخواهد داشت بنابراین فقط باید دکمه کنار شاتر را لمس کنید تا این کار صورت پذیرد.

تقریباً در انتهایی‌ترین قسمت منظره‌یاب دوربین، دکمه مربوط به دوربین عقب را مشاهده خواهید کرد که به دو شکل کار می‌کند. اول اینکه لمس دایره باعث خواهد شد میزان بزرگنمایی 1 برابری (1x)، 2 برابری دیجیتالی (2x) و 0.6 برابری (0.6x) تغییر کند. دو مورد اول با لنز اصلی و مورد آخر با لنز اولترا واید صورت می‌پذیرد. به جای این روش هم امکان لمس نقاط سیاه رنگ برای انتخاب مقدار زوم وجود دارد.

در دیگر قسمت منظره‌یاب، دکمه مخصوص کنترل فلاش LED (خاموش، اتوماتیک، روشن، شدید، ملایم)، دکمه HDR (خاموش، اتوماتیک، روشن) دکمه هوش مصنوعی، دکمه حالت مکرو و دکمه افکت‌ها و فیلترهای زیبایی مشاهده می‌شود. در منوی همبرگری شکل هم چندین گزینه و میانبرهای تنظیمات را خواهید دید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

ضمناً، یک حالت پیشرفته (Pro) کاملاً توانمند نیز تعبیه شده تا خودتان تنظیمات مربوط به عکسبرداری را تغییر دهید. شما باید یکی از چهار حالت میزان تعادل نور سفید را انتخاب و یا مقدار حرارت نور را با یک اسلایدر کم و زیاد کنید. همچنین، گزینه‌هایی برای تغییر میزان ISO با توجه به دوربین در حال استفاده هم وجود دارد. به علاوه، این فرصت نیز فراهم شده تا در حالت پیشرفته از لنزهای اصلی، اولترا واید و مکرو بهره ببرید. در زیر دکمه A هم آپشن‌های تعیین نحوه نورپردازی و فوکوس قرار گرفته‌اند. متأسفانه خبری از گزینه هیستوگرام زنده نیست. یک حالت اندازه‌گیری هم در دسترس قرار دارد.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز

تصاویر گرفته شده با لنز اصلی Mi 10 Lite 5G از نظر کیفی عالی هستند. وضوح و جزئیات در آنها زیاد و نویز بسیار کم می‌باشد اما اگر از نمای نزدیک به آنها نگاهی بیندازید مطمئناً متوجه کمی خط و خش خواهید شد. رنگ‌ها نسبت به ظاهر واقعی‌شان بسیار سرزنده‌اند. رنج دینامیک گسترده است ولی اگر بخواهیم ریزبینانه نظر بدهیم، باید بگوییم که می‌توانست قسمت‌های سایه‌دار کمی باکیفیت‌تر شوند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

روشن کردن گزینه عکسبرداری با هوش مصنوعی (AI) باعث خواهد شد تا گوشی نوع لوکیشن را شناسایی کند و تنظیمات لازم را تعیین نماید. در نهایت و در خروجی که حاصل کارتان می‌شود، رنگ‌ها کنتراست خواهند داشت و جزئیات تا حدودی از بین خواهند رفت بنابراین بهتر است استفاده از آن را در دستورکار قرار ندهید مگر در برخی شرایط خاص.

از آن جایی که شیائومی امکانات سفارشی‌سازی زیادی در سیستم نرم‌افزاری خودش گنجانده، خوشبختانه در اپلیکیشن دوربین هم شاهد این اتفاق هستیم؛ این یعنی امکان تصویربرداری با رزولوشن 48 مگاپیکسلی وجود دارد. با بهره‌مندی از این آپشن عکس‌هایی خواهید گرفت که از نظر جزئیات قابل قبول بوده و نورپردازی در آنها به خوبی انجام شده است هرچند در آنها هاله‌های رنگی متفاوتی به چشم خواهد خورد و نویزها زیاد خواهند شد.

در این حالت همچنین، گزینه‌های زوم 1 و 2 برابری تعبیه شده‌اند بنابراین می‌توانید از آپشن 2x بهره بگیرید تا به صورت دیجیتالی سوژه‌های مدنظرتان را بزرگ کنید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

استفاده از حالت زوم 2 برابری با رزولوشن 12 مگاپیکسلی کار نسبتاً منطقی‌تری می‌باشد زیرا به میزان جزئیات ثبت شده در تصاویر افزوده خواهد شد هرچند به عنوان یک دوربین تله فوتو عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

عملکرد لنز اولترا واید می 10 لایت 5G به هیچ عنوان با لنز اصلی برابر نخواهد بود و رنج دینامیک آن بسیار محدود است اما در مجموع نمی‌توانیم کیفیت تصاویر گرفته شده با آن را زیر سؤال ببریم. این سنسور در عکس‌های 8 مگاپیکسلی، جزئیات را به میزان کافی نشان خواهد داد و از این نظر تا حدود شبیه لنز اصلی کار می‌کند.

وقتی سیستم نرم‌افزاری به میان می‌آید، کیفیت تصاویر کمی منحرف خواهد شد. لازم به ذکر است که گزینه تصحیح خودکار عکس‌ها به صورت پیش‌فرض روشن می‌باشد. تنها در صورتی این آپشن به درد بخور است که می‌خواهید تصاویر هنری بگیرید.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب

عملکرد این محصول شیائومی هنگام عکسبرداری در شب با رقبای همرده خود برابری می‌کند. تصاویر گرفته شده با لنز اصلی تا حدودی کشیده هستند و رنج دینامیک در آنها محدود بوده و نورپردازی هم به خوبی انجام نشده است. وضوح رنگ‌ها پایین می‌باشد اما به طور کلی باید Mi 10 Lite 5G را جزو بهترین موبایل‌هایی بدانیم که رنگ‌های گرم نظیر نارنجی و قرمز را به شکل مناسبی نشان می‌دهد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

گزینه عکسبرداری در شب (Night Mode) به گسترده‌تر شدن رنج دینامیک کمک کرده و سایه‌ها را از بین می‌برد و برخی قسمت‌های نورانی را بهتر نشان می‌دهد. البته شاید در مجموع عملکرد این لنز در شب با آن چیزی که در روز از آن می‌بینیم فرق نکند ولی باز هم باید این تلاشش را تحسین کنیم. احتمالاً شما هم به این نتیجه برسید که کیفیت تصاویر گرفته شده در شب واضح‌تر و کم‌نویزتر هستند.

عکس‌های به ثبت رسیده با گزینه زوم 2 برابری برای یک گوشی میان‌رده کیفیت مناسبی دارند اما همچنان نسبت به آن چیزی که با لنز اصلی می‌گیریم، ضعیف‌تر عمل می‌کند بنابراین حضور یک لنز تله فوتو می‌توانست بر بهتر شدن تصاویر تأثیر مثبت بگذارد. طبیعتاً بزرگنمایی 1 برابری زیاد چشمگیر نخواهد بوده ولی با توجه به محدودیت و سایز نمایشگر، آپشن زوم 2 برابری عکس‌های باکیفیتی پیش روی چشمانتان قرار خواهد داد.

با توجه به اینکه لنز اصلی این عکس‌ها را می‌گیرد و آپشن عکسبرداری در شب برای این حسگر در نظر گرفته شده، یک گزینه تصویربرداری در شب با قدرت زوم 2 برابری هم وجود دارد. در خروجی این بخش به راحتی می‌توانید وضوح افزایش یافته را مشاهده کنید. بار دیگر تکرار می‌کنیم که حاصل کارتان قابل استفاده اما غیرقابل تحسین است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

با گفتن این جمله که تصاویر گرفته شده در شب با لنز اولترا واید غیرقابل استفاده هستند، باید خیالتان را راحت کنیم. نورپردازی نامناسب در این عکس‌ها به شدت احساس می‌شود و نویز زیادی در آنها به چشم می‌خورد.

 

کیفیت تصاویر پرتره

خوشبختانه این محصول شیائومی در گرفتن تصاویر پرتره خوب کار می‌کند و بسیار توانمند است. تشخیص سوژه از پس‌زمینه به بهترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد و مشکلی در آن احساس نخواهد شد و فرقی نخواهد داشت که شما می‌خواهید از یک انسان عکسبرداری کنید و یا اشیاء و حیوانات. مقدار تار بودن تصاویر به صورت پیش‌فرض افکت زیبایی به وجود می‌آورد. ضمن اینکه گزینه HDR هم در دسترس قرار دارد و خودِ گوشی نیز در اکثر مواقع اولویت را به شناسایی چهره انسان‌ها می‌دهد.

یک اعتراض کوچک که می‌توانیم به این آپشن داشته باشیم این است که تصویر پیش‌نمایش پخش شده زیاد دقیق نیست و قسمت‌های تار شده که باید کمی تار باشند را صاف نشان خواهد داد. البته در نهایت این خروجی‌ها کیفیتی که لازم است را دریافت خواهند کرد. تنها بحث ما سر این قضیه است که ای کاش عکسی که می‌گرفتیم، بلافاصله خودِ آن را به صورت پیش‌نمایش می‌دیدیم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

خبر خوش اینکه گزینه عکسبرداری پرتره روی سوژه‌های غیرانسانی هم کارایی دارد و خروجی کار آن فوق‌العاده است هرچند به ندرت ممکن است برخی خطوط مصنوعی به نظر برسند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

کیفیت تصاویر کلوزآپ

به خاطر وجود لنز مکرو و تکنولوژی فوکوس خودکار، می‌توانید از فواصل مختلف عکس‌های کلوزآپ بگیرید. تصاویر به ثبت رسیده در این حالت حیرت‌انگیز است اما اگر آنها را در یک نمایشگر بزرگتر ببینید، به آنها ایراد خواهید گرفت و جزئیات زیادی نخواهید دید. ضمن اینکه رنج دینامیک در آنها تا حدودی محدود است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

کیفیت تصاویر سلفی

تصاویر سلفی گرفته شده با Mi 10 Lite 5G کیفیت مناسبی دارند. میزان جزئیات در آنها قابل قبول است ولی نورپردازی کمی بیش از حد صورت پذیرفته است. نکته‌ای که تعجب ما را برمی‌انگیزد نتایج متفاوت این موبایل با می نوت 10 لایت می‌باشد چرا که هر دو دستگاه از سخت‌افزار یکسانی بهره می‌برند. به هر حال، در این گوشی رنگ‌ها دقیق هستند و رنج دینامیک زیاد گسترده نیست اما می‌توانیم نسبت به این قضیه چشم‌پوشی کنیم زیرا خودِ دستگاه تمایل دارد تا کمی روی تصاویری که در فریم جای‌گیری کرده‌اند نورپردازی نماید.
نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

تصاویر سلفی پرتره چه از نظر جداسازی سوژه از پس‌زمینه و چه از نظر کیفیت کلی زیاد تعریفی نیستند. اگر می‌خواهید با این حالت عکس‌های باکیفیتی بگیرید، باید کمی موبایل را این‌طرف و آن‌طرف ببرید و چند بار عکسبرداری کنید تا آن چیزی که دلتان می‌خواهد را به ثبت برسانید.

 

ضبط و کیفیت ویدیو

حداکثر توانایی شیائومی Mi 10 Lite 5G فیلمبرداری با کیفیت 4K با 30 فریم بر ثانیه توسط لنز اصلی و 1080p با 30 یا 60 فریم بر ثانیه توسط لنز اولترا واید است. ضمن اینکه گزینه زوم 2 برابری هم در دسترس قرار گرفته که به وسیله لنز اصلی 48 مگاپیکسلی انجام می‌شود. سیستم رمزگشای پیش‌فرض h.264 است اما در صورت تمایل امکان تغییر و تنظیم آن روی h.265 وجود دارد.

ویدیوهای 4K با لنز اصلی از نظر میزان جزئیات قابل قبول و از نظر مقدار نویز مناسب هستند. شاید به نظر برخی افراد این فیلم‌ها کنتراست زیادی داشته و بهتر می‌بود سایه‌ها مشخص‌تر باشند. به هر ترتیب، رنگ‌ها در این ویدیوها پویا هستند و اعتراضی در این زمینه نداریم. با روشن کردن گزینه 1080p@30fps، نتایج کارتان نویزدار می‌گردد تا این‌گونه احساس کنید که شیائومی کمی برای بهبود نورپردازی زیاده‌روی کرده هرچند نباید به این قضیه زیاد حساس باشیم. ویدیوهای 1080p@60fps به گونه‌ای محتاطانه ضبط شده‌اند و در نتیجه طبیعی جلوه خواهند کرد. لازم به ذکر است که قسمت‌های تاریک در هر دو حالت فیلم‌های 1080p یکسان نمایش داده خواهند شد.

همان‌طور که گفتیم، یک گزینه زوم 2 برابری برای فیلمبرداری در نظر گرفته شده است. ویدیوهای 4K ضبط شده با این آپشن نسبت به آن چیزی که در حالت معمولی ضبط می‌کنیم کیفیت خوبی ندارند اما در مقایسه با همین گزینه با کیفیت 1080p آنها را قابل قبول می‌دانیم. بر این اساس، اگر فیلمبرداری 1080p با بزرگنمایی 2 برابری همان چیزی است که دوست دارید، این گزینه در اختیارتان قرار گرفته و کیفیتش نسبت به فیلم‌های ضبط شده در حالت زوم 1 برابری قابل قیاس می‌باشد.

مطابق معمول، لنز اولترا واید رنج دینامیک باریکی دارد و رنگ‌های ثبت شده در فیلم‌هایی که ضبط می‌کند، نسبت به خروجی لنز اصلی اشباع شده هستند. این لنز نهایتاً می‌تواند ویدیوهای 1080p با 30 فریم بر ثانیه ضبط نماید و در مجموع باید آنها را باکیفیت بدانیم.

سیستم ثابت‌سازی تصاویر برای تمامی اوقاتی که در هر ثانیه 30 فریم ثبت می‌شود در نظر گرفته شده و این موضوع هم شامل آپشن زوم 2 برابری نیز می‌گردد. بنابراین خبری از این فناوری در ویدیوهای 1080p@60fps نخواهد بود هرچند ویدیوهایی که در حالات 1x و 0.6x بسیار باثبات هستند. در صورت یکجا ماندن و فیلمبرداری با گزینه 2x هم فیلم‌های ثابتی نصیبمان خواهد شد.

 

رقبا و آلترناتیوها

مهمترین رقیب Mi 10 Lite 5G، موتورولا موتو جی 5G پلاس است که همچون محصول شیائومی 350 یورو ارزش دارد. با در نظرگیری مشخصات فنی و مشاهده گزینه نبود نمایشگر OLED، شاید در نگاه اول این موبایل ارزش خرید پایینی داشته باشد اما نرخ بازسازی در آن به 90 هرتز می‌رسد. ضمن اینکه محصول موتورولا یک لنز ثانویه اولترا واید برای دوربین سلفی دارد که ویژگی مناسبی است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

آلترناتیو دیگر یعنی هواوی پی 40 لایت 5G (Huawei P40 Lite 5G) از می 10 لایت 5G تقریباً 50 یورو گران‌تر است که با توجه به صفحه نمایش LCD و کیفیت HRR، باید محصول شیائومی را برتر از آن بدانیم. البته نماینده هواوی حافظه داخلی 64 گیگابایتی قابل ارتقا دارد اما مموری کارتی که قرار خواهید داد باید حتماً NM (نانو مموری) باشد. لنز اصلی آن دستگاه نیز 64 مگاپیکسلی است اما به خاطر اینکه در آن خبری از مجوزهای گوگل برای اندروید نیست، انتخاب آن را یک تصمیم تقریباً نابخردانه جلوه تلقی می‌کنیم.

گلکسی A51 5G هم دیگر گوشی 5G مقرون به صرفه بازار است که تقریباً 100 یورو بیشتر می‌ارزد. مدل پایه نماینده سامسونگ نسبت به محصول شیائومی حافظه داخلی دو برابری دارد و در آن اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD هم تعبیه شده است. نکته عجیب اما، Mi 10 Lite 5G از صفحه نمایش باکیفیت‌تری بهره می‌برد و دوام باتری‌اش هم طولانی‌تر و سرعت شارژ آن نیز سریع‌تر می‌باشد و اسپیکر آن هم بهتر است.

اگر حاضرید تقریباً دو برابر پول بپردازید تا یک گوشی 5G بخرید، ال جی ولوت دقیقاً همانی است که می‌خواهید. در مجموع نماینده کمپانی کره‌ای دستگاه برتری می‌باشد که ظاهر مدرن‌تری هم دارد و برایش تأییدیه ضد آب و خاک IP68 نیز دریافت شده است. حافظه داخلی آن هم در مدل پایه 128 گیگابایتی قابل ارتقا با مموری کارت میکرو SD می‌باشد و کیفیت صدای پخش شده از اسپیکرهای آن بیشتر است. با همه اینها، محصول شیائومی از ارزش خرید بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

نظر نهایی

صحبت‌های نهایی خود را با اشاره به نمایشگر باکیفیت و دوام باتری طولانی‌مدت شروع می‌کنیم تا این‌گونه نشان دهیم که محصول شیائومی بنیه قوی دارد. در کنار اینها، دوربین توانمند یک فاکتور تعیین‌کننده دیگر است هرچند شاید برخی‌ها نسبت به نبود لنز تله فوتو از شیائومی شاکی باشند. البته باید اعتراف کنیم که عملکرد دوربین این گوشی در شرایط کم نور زیاد قابل قبول نیست و تصاویر سلفی هم زیاد واضح نخواهند بود ولی این موارد دلیلی نیستند که بخواهیم به خاطرشان محصول شیائومی را زیر سؤال ببریم و به آن ایراد بگیریم. در کنار نقاط ضعف اشاره شده، باید به امکانات سفارشی‌سازی رابط کاربری MIUI، سنسور IR و رادیو FM اشاره کنیم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

هدف شیائومی از تولید Mi 10 Lite 5G این بوده تا شبکه نسل 5 ارتباطات را با قیمتی کمتر به دست مشتریان برساند و به نظر می‌رسد این شرکت توانسته به این موفقیت دست پیدا کند. ضمن اینکه در مجموع و با توجه به قیمتی که اکثر موبایل‌های 5G و پرچمدار بازار دارند، می 10 لایت 5G بسیار مقرون به صرفه و گوشی‌ای باارزش خرید بالایی است.

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب برای یک گوشی 5G
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • دوام باتری طولانی‌مدت و سرعت شارژ بالا
  • کیفیت مناسب تصاویر گرفته شده در روز
  • عملکرد فوق‌العاده گزینه ثابت‌سازی ویدیوها
  • امکانات زیاد سفارشی‌سازی در رابط کاربری MIUI
  • مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، رادیو FM و سنسور IR

 

نقاط ضعف

  • نداشتن لنز تله فوتو
  • عملکرد نه چندان راضی‌کننده دوربین در شب‌ها و شرایط کم نور
  • کیفیت نامناسب تصاویر سلفی
  • نداشتن اسلات مموری کارت

لوازم جانبی گوشی شیائومی می ده لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *