نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی Watch Fit

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی Watch Fit

ظاهر هواوی واچ فیت (Watch Fit) ترکیبی از ظاهر هواوی بند 4 پرو (Band 4 Pro) و هواوی واچ جی تی 2 (Watch GT 2) است و به اپل واچ‌ها هم شباهت دارد. این وسیله بیشتر به پوشیدنی‌های مدرن شبیه است تا بررسی‌کنندگان فعالیت‌های ورزشی یا ساعت‌های هوشمند. با همه اینها امکانات هوشمندانه‌ای دارد تا نسبت به سری هواوی بند، راحت‌تر جزو ساعت‌های هواوی به شمار برود.

اینک در تبلت‌فون می‌خواهیم این ساعت را به صورت تخصصی بررسی کنیم. در این میان، باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر نبود تکنولوژی شارژ بیسیم، بدنه تیتانیومی، پوشش شیشه‌ای بسیار سخت و قاب سرامیکی برایتان در اولویت قرار ندارد، هواوی Watch Fit می‌تواند اکثر انتظارات شما را از یک بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی که کمتر از 200 دلار قیمت خورده، برآورده سازد.

 

طراحی

درست حدس زدید؛ هواوی واچ فیت شبیه یک اپل واچ کشیده و لاغر می‌باشد. متأسفانه این شیوه طراحی در میان وسایل پوشیدنی ارزان قیمت رواج پیدا کرده چرا که امروزه دیگر شاهد آن ظاهر خاص در این ساعت‌ها نیستیم. امیدوار بودیم که با توجه به سابقه‌ای که هواوی دارد، با تولید این محصولش از اپل تقلید نکند ولی به هر حال فعلاً با یک ساعت این شکلی روبه‌رو هستیم بنابراین باید با آن کنار بیاییم.

هواوی Watch Fit مطمئناً مورد علاقه کسانی خواهد بود که شیوه طراحی محصولات پوشیدنی این کمپانی را دوست دارند ولی زیاد از ساعت‌های بزرگ خوششان نمی‌آید. با این وجود، حتی افرادی که به ساعت‌های بزرگ علاقه دارند نیز شاید از ظاهر باجزئیات واچ فیت استقبال کنند. یک نکته که پس از پوشیدن این ساعت متوجه خواهید شد این است که Watch Fit به لباس‌ها گیر نمی‌کند زیرا دکمه‌های کناری آن زیاد بزرگ نیستند.

در مجموع، ظاهر این ساعت بد نیست ولی اگر دوست دارید آن را با سبک پوشش‌تان هماهنگ کنید، می‌توانید بندهای مختلف آن که با قیمتی مناسب در تبلت‌فون به فروش می‌رسند را خریداری کنید.

 

سخت‌افزار

یک دکمه صاف و صیقلی در سمت راست این ساعت مشاهده خواهد شد و یک پین مغناطیسی هم روی کابل شارژر USB جای‌گیری کرده بنابراین در صورتی که Watch Fit را خریداری کردید، مراقب باشید که آن را نشکنید یا گم نکنید. این پین به یک طرف پلاستیکی ساعت و به کنار سنسور شمارنده ضربان قلب وصل می‌شود. شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که آیا می‌توان همزمانی که واچ فیت را پوشیده‌اید، آن را به شارژ بزنید و تعداد ضربان قلب را بشمارید؟ میزان اکسیژن خون را بررسی کنید؟ و مقدار استرس را اندازه‌گیری نمایید؟ در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم که بله چنین چیزی امکان‌پذیر است.

یکی از بهترین نمونه‌های رنگی هواوی Watch Fit آن است که خودِ ساعت رنگ صورتی – طلایی دارد و بند آن نارنجی می‌باشد. در این بین، سه نمونه دیگر از این ساعت وجود خواهند داشت که عبارتند از: بدنه صورتی – طلایی و بند صورتی، بدنه مشکی و بند خاکستری تیره، و بدنه نقره‌ای و بند سبز. لازم به ذکر است که شاسی بدنه واچ فیت از جنس پلیمر با ظاهری مات ساخته شده است.

بند سیلیکونی ساده را می‌توان با گذاشتن ناخن انگشت درون محل اتصال بند و ساعت باز و جدا کرد. باید مراقب باشید که این قفل یا قلاب را نشکنید زیرا برای وصل کردن بندهای رسمی هواوی Watch Fit به بدنه، به حضور آن احتیاج خواهید داشت. احتمال اینکه این شیوه طراحی پلاستیکی مورد استقبال برخی از افراد قرار نگیرد، بسیار زیاد است.

در پایان اشاره کنیم که واچ فیت بسیار سبک است زیرا کلاً 34 گرم (21 گرم بدون بند) وزن دارد.

 

صفحه نمایش

نمایشگر 1.64 اینچی و OLED ساعت هواوی Watch Fit می‌تواند تقریباً همان مقدار اطلاعاتی را نشان دهد که ساعت‌های دایره‌ای پخش می‌کنند ولی باز هم امکان دارد برخی از اوقات محتواهایی که می‌بینیم بسیار فشرده به نظر برسند. این نکته در مواقعی که می‌خواهید تعداد ضربان قلب یا میزان استرس را ببینید، بیشتر به چشم می‌آید. پس از مدتی، به این نوع صفحه نمایش عادت خواهید کرد و تنها تفاوتی که متوجه خواهید شد این است که فونت نمایش داده شده کوچکتر از فونت دیگر ساعت‌های بزرگتر خواهد بود و فضای افقی هم برای پخش نمودارها وجود نخواهد داشت.

رزولوشن این پنل 280*456 و تراکم پیکسلی آن 326 است. یک جین تصویر پس‌زمینه از پیش قرار داده شده در این ساعت وجود دارند که برخی از آنها را می‌توان شخصی‌سازی و یا برخی دیگر را از اپلیکیشن Health هواوی دانلود کرد. به طور کلی وقتی ساعت را راه‌اندازی کردید، با شش تصویر پس‌زمینه از پیش قرار داده شده روبه‌رو خواهید شد که استفاده کردن از آنها دوام باتری را به نصف کاهش خواهد داد. لازم به ذکر است که برای بررسی میزان دوام باتری، در این مقاله نقد و بررسی تخصصی ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) فعال نشده است.

در حالی که انحنای نمایشگر باعث می‌شود که روش‌های ناوبری با استفاده از حرکات انگشتان سریع‌تر از دیگر وسایل پوشیدنی انجام گردد ولی انعکاس نور در اطراف آن کمی تجربه مثبت را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد. با همه اینها، در مجموع انعکاس نور مشکل زیاد حادی نیست و رنگ‌هایی که در صفحه نمایش پخش می‌شوند سرزنده و نقاط مشکی رنگ عمیق هستند. ضمن اینکه روشنایی ایجاد شده در نمایشگر در فضاهای سر باز قابل‌قبول بود.

 

سیستم عامل و دوام باتری

هواوی Watch Fit از سیستم عامل LiteOS بهره می‌برد که پیش‌تر در دیگر وسایل پوشیدنی ساخت هواوی دیده بودیم. رابط کاربری این پلتفرم کمی تغییر کرده تا در نمایشگر مستطیل شکل این ساعت قرار گیرد و اتفاقاً هم ظاهر خوبی دارد. احتمالاً شما نیز این رابط کاربری را نسبت به ظاهر فشرده‌تری که در سری هواوی بند (Huawei Band) دیده بودیم ترجیح خواهید داد ولی همان‌طور که گفتیم، در مقایسه با ساعت‌های بزرگتر هواوی، سرعت پایین‌تری دارد.

بر خلاف آن چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کنند، چیپست هواوی واچ فیت DK3.5+ST است و نه کایرین A1. در این میان، بسیاری از افراد هنوز با این تراشه آشنا نیستند. با این حال، علی‌رغم اینکه به خاطر قیمت پایین Watch Fit به نظر می‌رسد قیمت این چیپست پایین باشد ولی نسبت به واچ جی تی 2 پرو (Watch GT2 Pro) که از حضور کایرین A1 بهره می‌برد سرعت بالاتری دارد. با این اوصاف، چنان‌چه فکر و گمان در خصوص سرعت پایین ساعت‌های هوشمند هواوی شما را از خرید آنها منصرف کرده، باید این را بگوییم که چنین چیزی به هیچ عنوان در Watch Fit مطرح نیست.

هواوی وعده داده که دوام باتری 180 میلی‌آمپری این ساعت به 10 روز خواهد رسید. بر این اساس، اگر همان روز اولی که این ساعت را خریدید، آن را به شارژ زدید، مشاهده خواهید کرد که کمی پس از یک ساعت باتری آن کامل شارژ خواهد شد و بعد یک هفته استفاده نیز 15 درصد از انرژی آن باقی مانده است بنابراین وعده دوام باتری 10 روزه تقریباً عملی خواهد شد. لازم به ذکر است که در واچ جی تی 2 پرو هم پس از یک هفته، 10 درصد انرژی باتری باقی خواهد ماند و به جای اینکه 14 روز استقامت داشته باشد، دوام آن به 9 یا 10 ساعت می‌رسد.

 

ظاهر سیستم نرم‌افزاری

تجربه‌ای که از کار کردن با سیستم عامل LiteOS نصب شده در Watch Fit به دست خواهید آورد، برای کسانی که پیش‌تر از ساعت‌های هوشمند هواوی استفاده کرده‌اند، بسیار آشنا خواهد بود. کشیدن انگشتان به صورت افقی شمارنده ضربان قلب، میزان استرس، وضعیت آب و هوا، دکمه‌های کنترل فایل صوتی در حال پخش و داشبورد فعالیت‌های ورزشی را نمایان می‌سازد.

بر خلاف واچ جی تی 2 پرو، شما تنها می‌توانید فایل‌های صوتی که در گوشی در حال پخش شدن هستند را کنترل و مدیریت کنید و امکان انتقال آنها به حافظه داخلی ساعت وجود ندارد. با توجه به اینکه هر دو ساعت نامبرده ظرفیت 4 گیگابایتی دارند، احتمال می‌دهیم که هواوی چنین امکانی را در واچ فیت به وجود نیاورده تا در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی به عمل آید و شاید هم چیپست آن نمی‌تواند اتصال بلوتوثی برقرار کند و شاید هم اصلاً در این ساعت اسپیکری حضور ندارد.

داشبورد فعالیت‌های ورزشی حاوی اطلاعاتی در مورد تعداد قدم‌های برداشته شده، مدت زمان انجام فعالیت و ساعات فعال روزانه می‌باشد. دیگر تصاویر پس‌زمینه مقداری از این اطلاعات را در صفحه اصلی پخش می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانید از آنها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که جزئیات بیشتر پیرامون فعالیت‌های ورزشی را می‌توانید در اپلیکیشن Health هواوی بخوانید.

وقتی در یک اپلیکیشن یا منوی خاصی قرار دارید، با فشردن دکمه قرار گرفته در سمت راست ساعت، به هوم اسکرین بازخواهید گشت. اگر هم وقتی که در هوم اسکرین هستید آن را فشردید، به منوی انتخاب‌کننده نرم‌افزارها خواهید رفت و به امکاناتی مانند اطلاعات کیفیت خواب، میزان اکسیژن خون، وضعیت تنفس، تایمر، ساعت‌های هشدار و . . . دسترسی خواهید داشت. کشیدن انگشتان در سمت چپ یا راست صفحه نمایش نیز حکم دکمه بازگشت را خواهد داشت.

اگر Watch Fit را به یک گوشی هواوی وصل کنید، می‌توانید از این ساعت به عنوان کنترل از راه دور دوربین بهره ببرید. واقعاً از واکنش‌گرا بودن این قابلیت شگفت‌زده خواهید شد زیرا در ابتدا فکر می‌کنید که تأخیر زیادی میان لحظه فشردن دکمه و گرفتن عکس وجود خواهد داشت اما به هیچ عنوان چنین چیزی نخواهد بود.

کشیدن انگشتان در کناره‌های نمایشگر به سمت بالا و پایین، لیست اعلانات را نمایان خواهد ساخت؛ لیستی که امکان شخصی‌سازی آن از طریق اپلیکیشن Health وجود دارد. شما می‌توانید در آنِ واحد دو نوتیفیکیشن را ببینید تا پس از اینکه روی یکی از آنها ضربه زدید، در نمای تمام صفحه اجرا گردد و شش خط از متون را پیش روی چشمانتان قرار دهد و بتوانید اسکرول کنید و متن را بخوانید. البته فقط باید این نوتیفیکیشن‌ها را بخوانید و خبری از گزینه‌ای برای پاسخ دادن به آنها نیست.

کشیدن انگشت از بالای صفحه نمایش به سمت پایین، میانبرهای تنظیمات سریع را نشان می‌دهد. این میانبرها شامل دکمه تنظیمات، حالت لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode)، نمایش ساعت، پیدا کردن گوشی و ساعت هشدار می‌شوند. به علاوه، از اینجا امکان مشاهده مقدار انرژی باقی مانده در باتری در قالب درصد، نشانگر بلوتوث و تاریخ فراهم خواهد بود هرچند احتمال خیلی زیاد پیش‌تر این اطلاعات نمایش داده می‌شدند.

منوی تنظیمات را می‌توان با کشیدن انگشتان از بالای نمایشگر به سمت پایین مشاهده کرد و یا از منوی انتخاب‌کننده اپلیکیشن‌ها آن را اجرا نمود. شما قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به صفحه نمایش نظیر مدت زمانی که خودبه‌خود خاموش می‌شود، تصاویر پس‌زمینه، حساسیت بازخورد لمسی، نمایه‌های لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) و غیرفعالسازی تشخیص خودکار فعالیت‌های ورزشی را تغییر دهید. حساسیت پیش‌فرض بازخورد لمسی روی “شدید” تنظیم شده که بسیار جذاب است. حال اگر آن را روی “ضعیف” تنظیم نمایید، فقط صدای آرامی پخش می‌کند. در این میان، می‌توانید این حساسیت را به کلی خاموش نمایید.

اگر با سیستم عامل LiteOS و ظاهر هوم اسکرین و روش‌های ناوبری آشنا باشید، بدون شک تجربه کار کردن با این ساعت را دوست خواهید داشت. باید این نکته را به کسانی که با این پلتفرم آشنا نیستند بگوییم که اگر نمی‌دانید فلان گزینه چه کاری انجام می‌دهد، می‌توانید از بخش انتخاب‌کننده اپلیکیشن‌ها، هر قسمتی که دوست دارید را در ابعاد وسیع‌تر و گسترده‌تری ببینید.

برای مثال، صفحه اصلی وضعیت آب و هوا فقط دمای فعلی و حداقل و حداکثر دمای روزانه را نمایش می‌دهد ولی اگر از بخش انتخاب‌کننده اپلیکیشن‌ها به این صفحه بروید، می‌توانید با کشیدن انگشتان به سمت بالا، تغییرات جوی را در هر ساعت و پیش‌بینی‌های روزانه را برای هفته پیش رو مشاهده نمایید. همین‌طور، صفحه بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی فقط نوار پیشرفت را نشان می‌دهد ولی اگر همین صفحه را از بخش انتخاب‌کننده اپلیکیشن‌ها اجرا کنید، همان داشبورد را خواهید دید اما با کشیدن انگشتان به سمت بالا اطلاعات کامل‌تری را نیز خواهید خواند.

 

ویژگی‌های بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی و وضعیت جسمانی

هواوی Watch Fit می‌تواند تا 96 فعالیت ورزشی را بررسی کند که از آن جمله می‌توانیم به تشخیص خودکار پیاده‌روی، دو، حرکات نامنظم و قایقرانی اشاره کنیم. پس از آنکه به مدت طولانی بی‌تحرک نشستید، این ساعت به صورت مداوم به شما یادآوری خواهد کرد که بلند شده و حرکات کششی انجام دهید هرچند می‌توانید این پیام هشدار را نادیده بگیرید. در واقع این یکی از دلایل مهمی است که به خاطر آن می‌گوییم باید حساسیت لمسی را روشن نگه دارید.

دیگر حالات بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی شامل دو در فضاهای باز و بسته، دوچرخه‌سواری، هاکی، شنا در آب‌های آزاد و . . . می‌شوند. ضمناً، برای افزودن ورزش مورد علاقه خود به لیست دسترسی سریع، فقط کافی است از پایین روی دکمه +Add ضربه بزنید و فعالیت‌هایی مانند یوگا، بوکس، حرکات کششی، حرکات رزمی و . . . را بیفزایید.

هواوی برای ارتقای دقت بررسی فعالیت‌های ورزشی، GPS را بهبود بخشیده و این یعنی نیازی نیست در زمانی که دارید می‌دوید، گوشی‌تان را با خودتان ببرید. متأسفانه نمی‌توان به فایل‌های صوتی ذخیره شده در حافظه این ساعت از طریق هدفون‌های بلوتوثی گوش داد. هواوی می‌گوید که اگر GPS در تمام مدت زمان دویدن روشن باشد، دوام باتری به 12 ساعت خواهد رسید.

اینک اگر به آموزش ورزش نیاز دارید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی بهره ببرید تا نحوه انجام دادن برخی از فعالیت‌ها را مشاهده نمایید. چنان‌چه با این قابلیت کار کنید، بدون شک هم ایده قرارگیری آنها را تحسین خواهید کرد و هم شیوه اجرا شدن آنها را. فکر نمی‌کنیم که افراد زیادی با این ویژگی کار کنند اما هر چیزی که به افزایش تحرک کمک می‌کند، قابل‌توجه است.

به علاوه، یک تقویم چرخه عادت ماهانه برای زنان وجود دارد که شما می‌توانید با لمس دکمه ویرایش (Edit) در پایین صفحه اصلی داشبورد اپلیکیشن Health، تقویم مدنظر خود را بیفزایید.

ویژگی اعلام میزان اکسیژن خون (SpO2) تنها زمانی نمایش داده می‌شود که به آن نیاز است. در حالی که هواوی مدعی شده اطلاعاتی که از این قابلیت به دست می‌آیند با اطلاعات به دست آمده از ابزارهای حرفه‌ای و بالارده همسطح هستند ولی اسناد خودش صراحتاً اعلام می‌دارد که Watch Fit به هیچ عنوان یک دستگاه پزشکی نیست و فقط از داده‌های آن باید برای ارجاع و کسب آگاهی استفاده شود. با توجه به مدرک دریافت شده، این یک ضرورت قانونی است که کاربران از واچ فیت به عنوان یک وسیله پزشکی سود نبرند. با این حال، بررسی‌کننده اکسیژن خون می‌تواند در 24 ساعت 7 ساعت را زیر نظر گرفته و به کاربران در مورد افت کیفیت خواب هشدار دهد.

Watch Fit به خاطر اخذ تأییدیه 5ATM ضد آب است. این یعنی شما می‌توانید با خیالی آسوده آن را به درون استخر ببرید. در گذشته خیلی از ساعت‌ها بودند که نمی‌توانستند به‌درستی ورزش شنا را آنالیز کنند و اینک نمی‌دانیم آیا این ساعت می‌تواند جبران مافات کند یا خیر. متأسفانه امکان انجام دادن این فعالیت ورزشی فراهم نبود بنابراین نمی‌توانیم در این مورد اظهارنظر کنیم.

به طور کلی، به این نتیجه خواهید رسید که توانایی‌های بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی ساعت‌های هوشمند هواوی بسیار کارآمد هستند. همین قضیه برای واچ فیت نیز صدق می‌کند. شما می‌توانید ورزش دوچرخه‌سواری (خودِ ساعت به صورت اتوماتیک تشخیص می‌دهد) و ورزش‌های استقامتی انجام دهید. خوشبختانه دقت داده‌ها با اطلاعاتی که در هواوی واچ جی تی 2 پرو ثبت شده بودند، برابری می‌کردند و دقت داده‌های به دست آمده از GPS و . . . هم از دقت بالایی برخوردار بودند.

همان‌طور که گفتیم، مطمئناً از عملکرد هواوی Watch Fit شگفت‌زده خواهید شد. با توجه به اینکه یک ساعت هوشمند به نام گلکسی واچ اکتیو 2 (Galaxy Watch Active 2) برخی اوقات فعالیت‌های ورزشی را به شدت ضعیف آنالیز می‌کند، باید از عملکرد این محصول هواوی راضی باشیم زیرا علی‌رغم داشتن قیمت مقرون به صرفه، در حد و اندازه ساعت‌های گران‌قیمت‌تر کار می‌کند. از SpO2 گرفته تا تعداد ضربان قلب و میزان استرس و کیفیت خواب، این ساعت در تمام مدت بررسی فعالیت ورزشی خیلی خوب کار کرد و آماری که به ثبت رساند همانند آماری بود که ساعت گران‌تر واچ جی تی 2 پرو ثبت کرده بود.

 

اکوسیستم نرم‌افزاری

یک نکته که شاید برای خیلی از افراد مهم به نظر بیاید، عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متفرقه می‌باشد. اگر به شدت به اکوسیستم نرم‌افزاری برنامه استراوا وابسته هستید، باید توجه داشته باشید که داده‌های به دست آمده از Watch Fit را نمی‌توانید با آن نرم‌افزار همگام‌سازی کنید. در دیگر ساعت‌های ساخت هواوی، می‌توانید اطلاعات را با گوگل فیت به اشتراک بگذارید ولی متأسفانه این اتفاق در واچ فیت شدنی نیست. در این میان، یکی از نمایندگان هواوی اعلام کرده که امکان اشتراک‌گذاری داده‌ها در کشورهای خارجی (احتمالاً خارج از چین) وجود ندارد.

به هر ترتیب، این ساعت با بلوتوث نسخه 5 یا بلوتوث LE به گوشی‌های اندرویدی یا iOS وصل می‌شود و حافظه داخلی 4 گیگابایتی دارد. همان‌طور که گفتیم، نمی‌توانید در این ساعت فایل‌های صوتی دلخواه خود را ذخیره کرده و یا هدفون‌های بلوتوثی خود را به این ساعت وصل کنید. به علاوه، هیچ خبری از NFC برای انجام پرداختی‌ها به صورت بیسیم یا اسپیکر برای پاسخ دادن به تماس‌ها نیست.

چنان‌چه این ساعت را به یک گوشی آیفون وصل کنید، بعضی از امکانات اولیه نظیر میزان استرس، دکمه‌های کنترل فایل‌های صوتی و یا تقویم عادت ماهانه زنان در دسترس نخواهند بود. ضمن اینکه برخی از امکانات پیشرفته‌تر مانند دکمه شاتر از راه دور هم تنها زمانی کار می‌کند که Watch Fit با یک گوشی هواوی جفت شده است.

بدون شک واچ فیت به اندازه ساعت‌های گران‌قیمت‌تر امکانات ندارد ولی به ویژگی‌های مبتدی و اولیه‌ای مجهز شده تا اگر شما گوشی ساخت هواوی یا گوشی اندرویدی دارید، بتوانید از آنها بهره‌مند شوید.

 

رقبا و آلترناتیوها

قیمت واچ فیت 129 یورو تعیین شده است. با این قیمت، می‌توانید هواوی Watch Fit را با رقبایی مانند فیت‌بیت شارژ 4 (Fitbit Charge 4) و یا گلکسی فیت 2 (Galaxy Fit 2) مقایسه کنید. به خاطر کارایی‌های محدودی که این ساعت هنگام وصل شدن به گوشی‌های آیفون دارد، خرید آن را به کاربران سیستم عامل iOS توصیه نمی‌کنیم ولی برای دارندگان موبایل‌های اندرویدی، این ساعت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در این میان، مهمترین چیزی که باید توجه داشته باشید این است که همان اول متوجه شوید که سیستم عامل LiteOS چیست و چه امکاناتی دارد زیرا نباید انتظاراتتان را از آن در حد و اندازه ساعت‌های هوشمند بالارده بالا ببرید.

 

نظر نهایی

Watch Fit بسیاری از امکانات ساعت‌های گران‌تر هواوی را با قیمتی پایین‌تر در اختیار ما قرار می‌دهد. این ساعت به ویژگی‌های بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی متعدد، دوام باتری طولانی مدت و عملکرد سریعی مجهز است. در این بین، سیستم عامل LiteOS زیاد باب میل همگان نخواهد بود و عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متفرقه و ناکارآمد بودن ویژگی‌های پیشرفته در گوشی‌های آیفون هم برای خیلی‌ها آزاردهنده می‌باشد. با این حال، این ساعت مبتدی‌ترین امکانات را برای یک گوشی اندرویدی یا گوشی‌های ساخت هواوی عرضه کرده است.

 

نقاط قوت

  • صفحه نمایش AMOLED و باکیفیت
  • بررسی‌کننده قابل‌اعتماد فعالیت‌های ورزشی
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • دوام باتری 10 روزه

 

نقاط ضعف

  • شیوه طراحی تکراری و غیر اصل
  • تأخیر در زمان اسکرول کردن در نمایشگر
  • کارایی محدود سیستم عامل LiteOS
  • نحوه اتصال عجیب بند به ساعت

خرید لوازم جانبی هواوی Fit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *