نقد و بررسی ساعت هوشمند وان‌ پلاس واچ OnePlus Watch

نقد و بررسی ساعت هوشمند وان‌ پلاس واچ OnePlus Watch

پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی، وان‌ پلاس واچ – OnePlus Watch بالأخره معرفی شد. با توجه به اینکه وان‌ پلاس دارد به تدریج وارد بازار دیگر کشورها می‌شود، احتمالاً به زودی شما نیز خواهید توانست این ساعت را خریداری کنید. البته این نکته نیز کمی تعجب‌برانگیز است که ابتدا وان‌ پلاس تی‌وی (OnePlus TV) معرفی شد و بعد وان‌ پلاس واچ. با نقد و بررسی ساعت هوشمند وان‌ پلاس واچ OnePlus Watch همراه باشید تا مشخصات کامل و تخصصی این اسمارت واچ را باهم ببینیم.
باید اعتراف کنیم که اصلاً چیزی به اسم وان‌ پلاس واچ وجود نداشت. ایده اولیه تولید یک ساعت هوشمند توسط این کمپانی چینی در سال 2015 یا 2016 لغو شد و بعدها کارل پی (Carl Pei)، مدیرعامل وان‌ پلاس در یک توییت، تصویری از شیوه طراحی یک ساعت منتشر کرد که هیچ‌گاه تولید نشد. اما از آن زمان تاکنون، نظر این شرکت در مورد وسایل پوشیدنی عوض شده است زیرا پارسال شاهد معرفی اولین دستبند ساخت وان‌ پلاس بودیم و امسال می‌بینیم که از ساعت هوشمند او رونمایی به عمل آمده است.

اما وان‌ پلاس واچ چیست؟ با در نظرگیری جنبه‌های مختلف، این ساعت یک دستبند هوشمند است که از سیستم عامل WearOS ساخت گوگل بهره نمی‌برد و سیستم نرم‌افزاری آن را خودِ وان‌ پلاس توسعه داده است. این نکته باعث خواهد شد تا برخی از وعده‌هایی که وان‌پلاس به آن اشاره داشته (از جمله دوام باتری 14 روزه) تحقق یابد. ضمن اینکه، همه این امکانات با قیمت 159 دلاری فروخته می‌شوند.
با این تفاسیر، آیا وان‌ پلاس واچ یک ساعت هوشمند یا یک دستبند هوشمند است؟ با تبلت‌فون همراه باشید تا پاسخ این سؤال را دریافت کنید.

ظاهر و طراحی ساعت Oneplus Watch

اسمارت واچ OnePlus Watch دارای شیوه طراحی کلاسیک و دایره‌ای است. بدنه آن از جنس استیل ضد زنگ جلا داده شده است که دو قطعه فلزی کوچک در بالا و پایین آن وظیفه نگه داشتن بندها را بر عهده دارند. لازم است بدانید که وان پلاس واچ قابلیت تعویض بند هم دارد. می‌توانید با خرید لوازم جانبی وان پلاس واچ OnePlus Watch بند ساعت‌تان را عوض کنید. ظاهر تازه‌ای برای آن در نظر بگیرید و از صفحه نمایش این گجت محافظت کنید.


شیشه رویی این ساعت که لبه‌های منحنی دارد، مشخص نیست با چه نوع پوشش ضد خشی محافظت شده است. در زیر آن هم یک نمایشگر با حاشیه مشکی رنگ مزین به حلقه‌های دایره‌ای قرار گرفته که شباهت زیادی به حلقه‌های موجود در دیگر لوازم جانبی ساخت وان‌ پلاس دارند.


در سمت راست ساعت، دو دکمه دیده می‌شوند که بالایی برای انجام کارهای مختلف استفاده خواهد شد و پایینی برای خاموش و روشن کردن ساعت به کار خواهد رفت. روی دکمه بالایی برند ONEPLUS حک شده که به نوعی ما را به یاد لوگوی اپراتور آمریکایی Verizon روی دکمه هوم گلکسی نوت 2 (Galaxy Note 2) می‌اندازد. البته خوشبختانه این لوگو بسیار کوچک است و زیاد در چشم نیست.


عقب ساعت لایه پلاستیکی دارد که روی تمامی سنسورهای اپتیکال را پوشانده است. در اینجا برای شارژر مغناطیسی، دو پین تعبیه شده است. وقتی وان‌پلاس واچ را از روی نمایشگر روی زمین می‌گذارید، در سمت چپ آن اسپیکر بلند و در پایین آن میکروفون دیده می‌شوند.
بندها با استفاده از یک میله شبیه فنر به قطعات فلزی بالا و پایین OnePlus Watch وصل می‌شوند تا کاربران بتوانند آنها را با هر بند سنتی دیگری که دوست دارند، عوض کنند. سگک یا قلاب بند شبیه بندهای اسپورت اپل واچ‌ها است اما از نظر گشادی و برجسته بودن یک تفاوت بسیار جزئی دارد. لازم به ذکر است که وان‌ پلاس در جعبه این ساعت تنها یک قلاب بند گذاشته است.
همان‌طور که از یک ساعت تولید شده برای بررسی فعالیت‌های ورزشی انتظار می‌رود، وان‌پلاس واچ تأییدیه ضد آب و خاک IP68 و مدرک ضد آب 5ATM را دریافت کرده است.


با طول 46 میلی‌متری، OnePlus Watch نسبتاً بزرگ است به همین دلیل به طور قطع روی دست‌های کوچک چندان زیبا نخواهد بود. بند تک سایزی این ساعت هم بزرگ است و احتمال خیلی زیاد دو بار دور مچ‌تان خواهد پیچید. گویا به هنگام طراحی این بند، وان‌ پلاس فکر کرده که همه دست بزرگی دارند و این ساعت برای همه مناسب است.
این کمپانی چینی نمونه‌ای از وان‌ پلاس واچ را تحت عنوان لیمیتد ادیشن (Limited Edition) تولید کرده که بدنه آن به جای اینکه استیل ضد زنگ باشد، از جنس فلز کبالت ساخته شده است و همزمان با آن دو بند سیلیکونی و چرمی به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است که این نسخه در تاریخ دیگری به بازار خواهد آمد و قیمتش نیز هنوز مشخص نیست.
به عقیده خیلی از افراد، ظاهر Oneplus Watch زیاد جدید نبوده و کلیشه‌ای است و شبیه به ساعت‌های قدیمی می‌باشد. کسانی که به ساعت‌های اسپورت علاقه دارند، مطمئناً کار سختی خواهند داشت که بخواهند به شکل دایره‌ای این وسیله پوشیدنی عادت کنند.
نکته ناامیدکننده‌تر این است که تصاویر مفهومی و مدل‌های اولیه‌ای که در سال 2015 منتشر شده بود، از محصول نهایی ظاهر جذاب‌تری داشتند. اگرچه در این عکس‌ها هم ساعت همچنان دایره‌ای است ولی در شیوه طراحی آن ایده‌های جذابی به چشم می‌خورد. ظاهر کلی این ساعت (به خصوص نمونه مشکی رنگ) بسیار رایج و معمولی است و زیاد جلب توجه نخواهد شد.

صفحه نمایش ساعت هوشمند وان پلاس واچ

وان‌ پلاس واچ یک نمایشگر لمسی 1.39 اینچی AMOLED با رزولوشن 454*454 پیکسلی دارد. اندازه بزرگ ساعت به کمپانی سازنده اجازه داده صفحه نمایشی را در آن به کار ببرد که بزرگ است و به راحتی بتوان با لمسش، کارهای مختلف را انجام داد و در آنِ واحد اطلاعات زیادی را خواند.


از نظر کیفیت تصویر، به خاطر تراکم پیکسلی 326، این نمایشگر بسیار درخشان است. متون با فونت کوچک و آیکون‌ها، همچون دیگر ساعت‌های هوشمند ظاهر مستحکم و خشنی دارند. استفاده از یک پنل AMOLED یعنی حالت تیره سرتاسری همواره پیکسل‌های پس‌زمینه مشکی را خاموش نگه می‌دارد و ظاهر رابط کاربری را بسیار جذاب نشان می‌دهد.
جالب‌تر آنکه، OnePlus Watch یکی از معدود ساعت‌هایی است که پنل AMOLED او چندان اشباع شده نیست. اکثر رنگ‌ها سرزنده بوده و زیاد شدید نیستند. خودِ صفحه نمایش هم عمق زیادی دارد ولی در برخی از تصاویر پس‌زمینه که گرادیان هستند، شاهد کشیدگی لبه‌ها هستیم.
واکنش‌گرا بودن صفحه نمایش لمسی نه خوب است و نه بد. در واقع وقتی انگشتتان به ساعت می‌خورد، این نمایشگر زیاد سریع واکنش نشان نمی‌دهد. این یعنی اگر قبلاً با یک گوشی کار کرده‌اید که با لمس آن به سرعت کارهایتان انجام می‌شدند، حالا کمی طول خواهد کشید تا به نحوه عملکرد وان‌ پلاس واچ عادت کنید.
این نمایشگر پنج حالت روشنایی دستی و یک حالت روشنایی اتوماتیک دارد. همچنین، شما می‌توانید به سرعت یکی از سه حالت دستی و یا حالت اتوماتیک را از پنل باز شونده به سمت پایین انتخاب و فعال کنید. این صفحه نمایش در زیر نور خورشید درخشندگی زیادی خواهد داشت ولی عملکرد آپشن تنظیم خودکار روشنایی بسیار محافظه‌کارانه است. بعضی وقت‌ها این پنل در فضاهای بسته تاریک می‌شود و شما را مجبور خواهد کرد تا نورش را به صورت دستی زیاد کنید. با این حال، باید با این قضیه کنار بیاییم زیرا پیش از این گوشی‌های وان‌ پلاس نیز نشان داده بودند با این مشکل مواجه هستند.
صفحه نمایش وان‌ پلاس واچ دو محدودیت اصلی دارد. یکی اینکه در آن خبری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) نیست تا مجبور شوید هر بار که می‌خواهید ببینید ساعت چند است، مچ دستتان را بلند کنید. دوم هم آنکه، نمی‌توانید روی نمایشگر ضربه بزنید تا روشن شود. بنا به دلایلی، وقتی صفحه نمایش خاموش است، قابلیت لمس شوندگی آن از بین می‌رود به همین خاطر راه‌های روشن کردن آن، همان بلند کردن مچ دست یا زدن دکمه پاور در قاب کناری است.
حال که ویژگی بلند کردن و روشن شدن صفحه نمایش نیز در دسترس قرار گرفته، انتظار داشتیم حداقل عملکرد آن خوب باشد ولی متأسفانه این‌گونه نیست و بعضاً از وان‌ پلاس بند (OnePlus Band) که با کوچکترین حرکت مچ روشن می‌شد نیز بدتر می‌باشد. بر این اساس، وان‌ پلاس واچ را باید خودتان بلند کنید تا روشن شود. با همه اینها، هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) راحت باشد.

سیستم نرم‌افزاری و ویژگی‌ها

وان‌ پلاس واچ دارای سیستم عامل سفارشی‌سازی و توسعه داده شده توسط خودِ شرکت سازنده می‌باشد. احتمالاً این مشابه همان پلتفرمی است که در وان‌ پلاس بند دیده بودیم با این تفاوت که به آن چندین ویژگی اضافه شده است.


شما می‌توانید رابط کاربری را از دو طریق لمس نمایشگر یا یکی از دو دکمه موجود در قاب کناری کنترل و مدیریت کنید. یک بار فشردن دکمه مربوطه لانچر اپلیکیشن‌ها را اجرا می‌کند و دو بار فشردنش شما را از هر جای رابط کاربری به هوم اسکرین بازمی‌گرداند. همچنین می‌توانید روی آیتم‌های مدنظر ضربه زده و سپس انگشتتان از سمت چپ بکشید تا به منوی قبل برگردید.
در منوی کشویی اپلیکیشن‌ها شاهد تمامی امکانات و قابلیت‌های ساعت مانند بررسی فعالیت‌های ورزشی، بررسی وضعیت خواب، شمارنده ضربان قلب، بررسی میزان استرس، بررسی اکسیژن خون، ساعت‌های هشدار، تایمر و . . . هستیم. نمایشگر بزرگ OnePlus Watch کار ما را برای جابه‌جا شدن و مشاهده قابلیت‌ها آسان کرده و ما را بی‌نیاز از اسکرول کردن در میان منوها می‌کند؛ درست مانند وان‌ پلاس بند. رابط کاربری بسیار واکنش‌گراست. به علاوه، سرعت آن 60 هرتزی می‌باشد به همین دلیل روان خواهد بود.
در هوم اسکرین می‌توان انگشت را به سمت پایین کشید تا مرکز کنترل اجرا گردد. در اینجا میانبرهایی برای دستیابی به حالت لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode)، تنظیم‌کننده روشنایی نمایشگر، پیدا کننده گوشی، تنظیم‌کننده ساعت هشدار، استفاده از ساعت به عنوان چراغ فلاش (نور بسیار ضعیفی دارد اما می‌تواند در جاهایی که کاملاً تاریک است کمک حال باشد) و تنظیمات تعبیه شده است.
همچنین، می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا به اعلانات دست یابید. به نظر می‌رسد نوتیفیکیشن‌ها با موبایل همگام‌سازی نمی‌شوند. این یعنی اگر برخی از موارد را از گوشی حذف کردید، تغییری در تعداد نمایش داده شده در ساعت به وجود نمی‌آید.
فشردن و نگه داشتن انگشت روی نمایشگر ساعت سبب خواهد شد تا تصویر پس‌زمینه رابط کاربری تغییر کند. این نوع پوسته نرم‌افزاری تا کنون در بسیاری از ساعت‌های هوشمند مشاهده شده است به همین دلیل کاملاً استاندارد می‌باشد. عکس‌های پس‌زمینه متعددی وجود دارد که امکان انتخاب یکی از آنها فراهم شده است. همچنین، برای سفارشی‌سازی هوم اسکرین می‌توان از دکمه تنظیمات نیز بهره برد. با توجه به تصویر انتخاب شده، امکان تغییر طراحی، ظاهر ساعت و سایر موارد مربوطه به وجود آمده است.
در زمانی که این مقاله نقد و بررسی نوشته شده، 15 تصویر پس‌زمینه در دسترس قرار گرفته است که می‌توانیم هر زمان که خواستیم، 14 عدد از آنها را نصب کنیم. اگر هم می‌خواهید عکس بیشتری بیفزایید، باید تصویر فعلی را حذف کنید. فرآیند تغییر عکس پس‌زمینه بسیار سریع‌تر از چیزی است که در وان‌پلاس بند دیده بودیم.
از آن جایی که سیستم عامل وان‌پلاس واچ WearOS نیست، نمی‌توان در آن اپلیکیشن‌های متفرقه نصب کرد. هر نوع قابلیت اضافی دیگر را باید خودِ کمپانی سازنده ارائه کند و به خاطر آنکه هیچ‌گونه بسته نرم‌افزاری خاصی را برای توسعه‌دهندگان عرضه نکرده است، کسی نمی‌تواند برای آن برنامه بسازد. احتمال می‌دهیم که در آینده به تعداد تصاویر پس‌زمینه OnePlus Watch اضافه خواهد شد اما بعید است امکانات این وسیله بیشتر شوند. همین موضوع سبب می‌گردد که به سختی عنوان ساعت هوشمند را به این دستگاه بدهیم.


با این وجود، وان‌ پلاس واچ ویژگی‌های متعددی دارد. جدای از همه قابلیت‌های بررسی فعالیت ورزشی، در آن یک پخش‌کننده فایل‌های صوتی قرار گرفته است. شما می‌توانید تمامی فایل‌های صوتی که دارید را از طریق اپلیکیشن به ساعت منتقل و سپس یک هدفون بلوتوثی به آن وصل کنید و به فایل‌های صوتی گوش دهید. اگر لیست پخش‌تان 2 گیگابایت حجم دارد، وقتی می‌خواهید برای انجام فعالیت‌های ورزشی به پارک بروید، حتماً نیازی نیست گوشی‌تان را با خودتان ببرید زیرا خودِ ساعت می‌تواند آنها را برایتان پخش کند.
وان‌ پلاس واچ می‌تواند با هر مدلی از تلویزیون‌های هوشمند وان‌ پلاس تعامل داشته باشد به طوری که امکان کنترل رابط کاربری وان‌ پلاس تی‌وی از طریق ساعت وجود دارد. همچنین، اگر ساعت تشخیص دهید که حین فیلم دیدن خواب رفته‌اید، پس از 30 دقیقه تلویزیون را خاموش خواهد کرد.
OnePlus Watch می‌تواند برای گوش دادن به مکالمات صوتی نیز به کار برود. اگرچه خودش قابلیت اتصال شبکه‌ای ندارد اما می‌توان از آن به عنوان یک رابط برای هدست بلوتوثی متصل بهره برد و از طریق آن تماس‌ها را دریافت کرد. بر این اساس، اگر هدستی به ساعت وصل کرده‌اید، نگران شنیده شدن صدایتان توسط اطرافیان نباشید.


وان‌ پلاس واچ سنسور فشارسنج و قطب‌نما دارد. در آن حسگر NFC نیز به کار رفته اما در زمان نوشتن این مقاله، هیچ شیوه خاصی برای استفاده از آن مشخص نبوده است. احتمالاً وان‌ پلاس یک روش پرداخت را در آینده عرضه خواهد کرد تا از این ویژگی محصولش بهره ببرد.
برای متصل کردن ساعت به گوشی، به همان اپلیکیشن OnePlus Health نیاز دارید که از آن برای وصل کردن وان‌ پلاس بند استفاده می‌شد. با استفاده از این نرم‌افزار، شما می‌توانید تصویر پس‌زمینه اضافه یا حذف کنید، اپلیکیشن‌هایی را برگزینید تا اعلانات آنها همگام‌سازی شوند و یا تنظیمات ساعت را تغییر دهید. از همه مهمتر آنکه، این برنامه به عنوان یک رابط کار می‌کند تا تمامی اطلاعات مربوط به فعالیت‌های ورزشی را ثبت کرده و شما را در جریان چم و خم آنها قرار دهد.
OnePlus Health را می‌توان از پلی استور دانلود کرد. این کار باعث خواهد شد بتوانید این ساعت را به هر گوشی اندرویدی وصل و با آن کار کنید. با این حال، هنوز ورژن iOS برای آن عرضه نشده به همین دلیل فعلاً امکان وصل کردن وان‌ پلاس واچ به آیفون‌ها آیپدها وجود ندارد. این در حالی است که امکان اتصال ساعت‌های هوشمند سامسونگ به پلتفرم WearOS فراهم می‌باشد.
در مجموع رابط کاربری وان‌ پلاس واچ به خوبی طراحی شده و کار کردن با آن آسان است. به علاوه، ویژگی‌های متعددی در آن وجود دارد. متأسفانه نمی‌توان در آن اپلیکیشن اضافه‌ای نصب و یا تصویر پس‌زمینه اضافه کرد چرا که همه این موارد باید توسط کمپانی سازنده عرضه شوند. همچنین، این ساعت با آیفون‌ها و آیپدها سازگار نیست.

وان پلاس واچ برای مانیتور فعالیت‌های جسمانی همراه شما خواهد بود.

اگر از وان‌پلاس بند استفاده کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که نسبت به قیمتی که دارد، وسیله پوشیدنی مناسبی برای بررسی فعالیت‌های ورزشی است. حالا ساعت هوشمند وان‌ پلاس واچ نیز همان امکانات را دارد با این تفاوت که به تعداد آنها اضافه شده است.


به صورت پیش‌فرض، وقتی ساعت را می‌پوشید خودش فعالیت‌های ورزشی شما را بررسی می‌کند. این فعالیت‌ها شامل شمارنده گام‌ها و ثبت کالری‌های سوزانده شده می‌شوند. این ساعت یک سنسور GPS درونی و چندین حسگر از جمله شتاب‌سنج، ژیرسکوپ، ژئومغناطیس، فشارسنج، اندازه‌گیر اکسیژن خون و شمارنده ضربان قلب دارد تا راحت‌تر فعالیت‌ها را بررسی نماید.
این ساعت می‌تواند فعالیت‌هایی را آنالیز کند که امکان پیدا و فعال کردن آنها از طریق منوی Workout وجود داد. در اینجا گزینه‌هایی مانند دویدن در فضای باز، دویدن در فضای بسته، دو آهسته، دوچرخه‌سواری در فضای باز، دوچرخه‌سواری در فضای بسته، پیاده‌روی در فضای باز، شنا، نرمش، دوچرخه الکترونیکی، بدمینتون، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری کراس کانتری، کریکت، یوگا و ورزش آزاد به چشم می‌خورد. این دقیقاً همان لیستی است که در وان‌پلاس بند دیده بودیم.


متأسفانه OnePlus Watch بنا به دلایلی گزینه‌های مربوط به ورزش‌های درون باشگاهی را ندارد به همین دلیل امکان بررسی فعالیت‌هایی مانند دمبل زدن و . . . فراهم نیست.
ویژگی بررسی فعالیت‌های ورزشی به خوبی کار می‌کند و رابط کاربری آن بسیار ساده است. نمایشگر بزرگ نیز مشاهده اطلاعات لازم را به کار آسانی تبدیل خواهد کرد ولی نبود قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) بار دیگر شما را مجبور خواهد کرد برای اینکه ساعت را روشن کنید، آن را لمس و یا بلند نمایید.
جدای از بررسی فعالیت‌های ورزشی، ساعت هوشمند وان‌ پلاس می‌تواند وضعیت خواب شب را آنالیز کند و هر نوع اختلال در آن را در اپلیکیشن Health به ثبت برساند. به علاوه، این ساعت قادرست میزان اکسیژن خون را در خواب بررسی نماید.


درست مانند وان‌ پلاس بند، قابلیت بررسی وضعیت خواب خیلی خوب کار می‌کند به طوری که در آن هیچ‌گونه انحرافی دیده نمی‌شود و همان داده‌هایی که انتظار داریم ثبت می‌گردند.
یک ویژگی جدیدی که در OnePlus Watch وجود دارد ولی در وان‌ پلاس بند نبود، بررسی‌کننده میزان استرس است. این قابلیت مقدار اضطراب شما را بین 0 تا 100 مشخص می‌کند که 1 تا 29 کم، 30 تا 59 نرمال، 60 تا 79 مناسب و 80 تا 100 زیاد است. البته در خودِ ساعت عبارات توصیفی نمایش داده می‌شود بنابراین برای اینکه نمره دقیق را متوجه شوید، می‌بایست اپلیکیشن Health را اجرا نمایید و عدد مربوطه را ببینید.
یکی از ویژگی‌هایی که خبری از آن در ساعت وان‌ پلاس واچ نیست، بررسی عادت ماهانه بانوان است؛ قابلیتی که برخی دیگر از شرکت‌های سازنده آن را در محصولات پوشیدنی‌شان به کار برده‌اند. متأسفانه جای خالی این ویژگی همچنان OnePlus Watch احساس می‌شود. البته این قابلیت زیاد مهمی نیست ولی اگر ساعت وان‌ پلاس واچ آن را به کار گیرد، حداقل نیمی از جمعیت جهان می‌توانند از آن استفاده کنند. در واقع چنان‌چه این گزینه در اپلیکیشن Health وجود داشت، دیگر نیازی نبود بابت خرید برنامه اختصاصی آن پولی پرداخت شود.
به طور کلی وان‌پلاس واچ یک وسیله بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی است که فراتر از خودش کار می‌کند. برای اکثر مردم عادی، امکانات این ساعت زیاد هستند ولی باید توجه داشته باشید که به غیر از دویدن، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل ورزشی الکترونیکی، امکان آنالیز سایر فعالیت‌های فیزیکی وجود ندارد. همین موضوع می‌تواند بسیاری از افرادی که مدام ورزش می‌کنند را از خرید این وسیله منصرف کند. همچنین، در آن ویژگی بررسی عادت ماهانه بانوان هم وجود ندارد که صرفاً قابل قبول نیست.

دوام باتری ساعت هوشمند وان پلاس واچ

طبق ادعای وان‌ پلاس، همچون وان‌ پلاس بند، دوام باتری وان‌ پلاس واچ نیز می‌تواند به 14 روز برسد. بر این اساس، دقیقاً مانند دستبند وان‌ پلاس، این عدد و رقم برای ساعت هوشمند وان‌ پلاس نیز قابل قبول است.


مطمئناً اگر از تنظیمات پیش‌فرض این ساعت استفاده کنید، احتمالاً باتری آن به مدت دو هفته دوام خواهد آورد اما اگر روشنایی نمایشگر را به صورت دستی تنظیم نمایید (تنظیم خودکار روشنایی نور زیادی ندارد)، گزینه خاموش شدن نمایشگر روی 8 ثانیه تنظیم گردد، شمارنده ضربان قلب فعال و سنسور بررسی‌کننده میزان اکسیژن خون حین خوابیدن آماده به کار باشد، با هر بار شارژ کامل، دوام باتری آن به یک هفته می‌رسد.
در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند، این دوام باتری فوق‌العاده است. با این وجود، برخی‌ها ترجیح می‌دهند این ویژگی‌ها در ساعت وجود نداشته باشند ولی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) به آن اضافه گردد. در واقع به نظر می‌رسد استراتژی وان‌ پلاس در قبال گوشی‌هایش در اینجا نیز دارد دنبال می‌شود و می‌خواهد پس از گذشت مدتی طولانی، چندین قابلیت را به این وسیله پوشیدنی بیفزاید.


همراه با OnePlus Watch یک شارژر مغناطیسی با پین‌های شارژر به فروش می‌رسد. این باعث خواهد شد ساعت با سرعت زیادی شارژ گردد. کمپانی سازنده مدعی شده که با هر 20 دقیقه شارژ می‌توان از این ساعت به مدت یک هفته استفاده کرد. نمی‌توان گفت که این ادعا کاملاً درست است اما حداقل این امکان را داریم که بگوییم سرعت شارژ ساعت زیاد می‌باشد.

جمع‌بندی

وان‌ پلاس واچ یک ساعت هوشمند معمولی است. در واقع به خاطر اینکه نمی‌توان در آن اپلیکیشن متفرقه یا تصویر پس‌زمینه اضافه‌ای نصب کرد، به سختی می‌توان آن را یک ساعت هوشمند نامید. با این حال، می‌توانیم بگوییم که این وسیله یک بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی قهار است.
به عنوان یک وسیله پوشیدنی بررسی‌کننده فعالیت ورزشی، این دستگاه عملکرد قابل‌قبولی دارد. البته شاید در آن برخی از قابلیت‌هایی که در دیگر رقبای همرده هست، وجود نداشته باشد اما اگر می‌خواهید صرفاً از آن برای بررسی فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید، باید ابتدا ببینید فعالیت مدنظرتان را پشتیبانی می‌کند یا خیر.


به عنوان یک ساعت اما، OnePlus Watch زیاد خوب نیست. شیوه طراحی آن رایج و معمولی بوده و در آن خبری از صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) نیست و تعداد تصاویر پس‌زمینه ابتدایی نیز کم است و حتی این عکس‌ها هم جلب توجه نمی‌کنند. خالی بودن دستمان برای انتخاب بند مورد نظر یعنی اینکه باید ساعت بزرگی را روی دستتان ببندید. دوام باتری یک هفته‌ای تنها مزیت این وسیله به شمار می‌آید هرچند باز هم نسبت به ادعای 14 روزه کمپانی سازنده زیاد قابل‌توجه نیست.
اگر شیوه طراحی این وسیله را دوست دارید، با قیمت 159 یورویی، وان‌ پلاس واچ از ارزش خرید بالایی برخوردارست. البته در مناطقی که می واچ ریوالو (Mi Watch Revolve) به فروش می‌رسد که صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) دارد، محصول وان‌ پلاس کار سختی برای رقابت خواهد داشت.
در مجموع، ساعت OnePlus Watch یک محصول وسوسه کننده نیست. حتی اگر طراحی آن نیز قابل قبول بود ولی همچنان نمی‌توانیم نسبت به رقبایش، پیشنهاد خرید آن را ارائه کنیم. به این ترتیب، با قیمتی که دارد، دلیل خاصی نمی‌بینیم که بخواهیم خرید وان‌ پلاس واچ را به شما پیشنهاد دهیم. با مراجعه به صفحه وبلاگ تبلت فون می‌توانید در مورد نقد و بررسی ساعت هوشمند بیش‌تر بدانید. با خرید ساعت هوشمند می‌توانید قدم بزرگی برای هرچه آسان‌تر کردن فعالیت‌های روزمره‌تان بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *