نقد و بررسی ساعت هوشمند Asus ZenWatch 3:

نقد و بررسی ساعت هوشمند Asus ZenWatch 3

ساعت هوشمند ZenWatch 3 یکی از اصلی ترین محصولاتی می باشد که Asus در مراسم IFA از آن در کنار برخی دیوایس های دیگر خود رونمایی کرد. با رونمایی از این ساعت هوشمند به نظر می رسد که شرکت تایوانی Asus طراحی مستطیل شکل دو نسل قبلی ساعت های هوشمند خود را کنار گذاشته و به طراحی گرد که کلاسیک تر و کاربر پسند‌تر نیز می باشد رو آورده است.

نسل قبلی ساعت هوشمند Asus یعنی ZenWatch 2 علی رغم داشتن مشکلاتی مانند عملکرد ضعیف باتری و قاب مستطیل شکل با حاشیه بزرگ، به دلیل قیمت بسیار مناسبی که با خود به همراه داشت، موفق به قرار گرفتن در لیست محبوب ترین گجت های پوشیدنی از دید کاربران شد. اما ZenWatch 3 قیمتی بالاتر از قیمت نسل قبلی خود به همراه دارد که البته با توجه به مواردی مانند طراحی زیبا، کیفیت ساخت به مراتب بهتر و بالاتر، صفحه نمایش بسیار زیبا و با کیفیت و در نهایت سیستم عامل جدیدتر Android Wear 2.0، به نظر می رسد ارزش پرداخت قیمت در نظر گرفته شده را داشته باشد.

نقد و بررسی ساعت هوشمند Asus ZenWatch 3:

ماده به کار رفته در ساخت ساعت Zenwatch 3، فلز ضد زنگ به کار رفته در صنعت طلا و جواهر سازی و همچنین ساعت های آنالوگ قدیمی می باشد. به کار بردن چنین ماده با کیفیتی در ساخت این ساعت، علاوه بر اینکه کیفیت ساخت بالایی را برای آن به ارمغان می آورد، طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی را نیز به این ساعت هوشمند می بخشد و یکی از دلایلی می باشد که ارزش خرید ZenWatch 3 را بالا می برد. در مورد وزن این ساعت نیز باید گفت که وزن ZenWatch 3 به مقدار کمی سبک تر از ساعت های هم اندازه خود بوده و برابر با 48 گرم می باشد.

نقد و بررسی ساعت هوشمند Asus ZenWatch 3:

صفحه نمایش گرد 1.39 اینچ این ساعت هوشمند از نوع AMOLED بوده و با رزولوشن 400x400px، تراکم پیکسلی 287 پیکسل بر اینچ را با خود به همراه دارد. کیفیت، دقت و شفافیت رنگ ها در صفحه نمایش این ساعت هوشمند به قدری بالا می باشد که یکی از دلایل برتری این ساعت در مقایسه با ساعت های دیگر محسوب می شود. محافظ Gorilla Glass 3 نیز برای محافظ از صفحه نمایش با کیفیت این ساعت هوشمند به کار رفته است.

اما سخت افزار های به کار رفته در ZenWatch 3 را نیز می توان از قدرتمند ترین سخت افزارهای موجود برای گجت های پوشیدنی توصیف کرد. چیپست در نظر گرفته شده برای این ساعت، چیپست Snapdragon Wear 2100 می باشد که مخصوص گجت های پوشیدنی طراحی شده و از یک پردازنده چهار هسته  با کلاک 1.2GHz نیز بهره می برد. چیپست Snapdragon Wear 2100 در کنار حافظه رم 512MB این ساعت هوشمند، قدرت پردازشی بالا و مناسبی را برای اجرا برنامه های گجت های پوشیدنی برای ZenWatch 3 به ارمغان می آورد. حافظه داخلی 4GB نیز مقدار مناسبی برای ذخیره فایل های موسیقی یا نصب برنامه ها و حالت های نمایش ساعت در ZenWatch 3 محسوب می شود.

 

از نظر نرم افزاری نیز عرضه ساعت هوشمند ZenWatch 3 با سیستم عامل Android Wear 2 یکی دیگر از موارد مثبت این ساعت هوشمند می باشد. سیستم عاملی که بهینه سازی های مناسب و قابل توجهی را در مقایسه با نسخه قبل خود به همراه داشته است.

با روشن کردن ساعت هوشمند ZenWatch 3، تعدادی برنامه و حالت نمایش ساعت که به صورت پیش فرض در این ساعت نصب شده است مشاهده می شود. با متصل شدن به شبکه Wi-Fi کاربر می تواند حالت های نمایش و برنامه های بیشتری را نیز روی ساعت خود نصب نماید هر چند امکان نصب موارد گفته شده و شخصی سازی حالت های نمایش ساعت از طریق نصب برنامه پشتیبان روی گوشی همراهی که با ساعت هوشمند اتصال دارد نیز ممکن می باشد.

نقد و بررسی ساعت هوشمند Asus ZenWatch 3:

همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، یکی از مشکلات ساعت ZenWatch 2، عملکرد باتری آن محسوب می شد اما Zenwatch 3 با داشتن باتری 341mAh و همچنین مجهز بودن به چیپست Snapdragon Wear 2100 که به مقدار 25% مصرف بهینه تری دارد، عملکرد بسیار بهتری را در زمینه باتری در مقایسه با ساعت هوشمند نسل قبل خود به نمایش می گذارد. باتری این ساعت هوشمند توانایی دو روز روشن نگه داشتن ساعت را در استفاده معمول از آن دارد که مقدار قابل قبولی محسوب می شود. یکی دیگر از موارد بسیار جالب توجه ساعت هوشمند ZenWatch 3، پشتیبانی این ساعت از فناوری شارژ سریع می باشد به طوری که باتری این ساعت هوشمند در مدت 15 دقیقه به مقدار 60% شارژ می شود.

ساعت ZenWatch 3 مجهز به سه دکمه در قسمت راست ساعت نیز می باشد اما سیستم عامل Android Wear به طور پیش فرض از یک دکمه در ساعت های هوشمند پشتیبانی می کند. به منظور گرفتن کارایی و کاربردی کردن دکمه های دوم و سوم این ساعت، شرکت Asus شخصی سازی هایی را در سیستم عامل اندروید اعمال کرده است و در نتیجه هر سه دکمه موجود در ساعت هوشمند ZenWatch 3 به دکمه هایی کاربردی تبدیل شده اند. البته با توجه به این که هدف اصلی از قرار دادن این دکمه ها در این ساعت زیباتر کردن طراحی آن می باشد، عملکرد دکمه های دوم و سوم ساعت بیشتر مورد توجه Asus قرار نگرفته است و در نتیجه این دکمه ها برای تنظیم کردن میان برهایی برای اجرا سریع برنامه ها به کار می روند و کاربرد جلب توجه کننده ای ندارند.

نقد و بررسی ساعت هوشمند Asus ZenWatch 3:

ZenWatch 3 به طور پیش فرض با دو بند چرمی و با رنگ های متفاوت عرضه می شود و بندهای فلزی یا سیلیکونی به صورت پیش فرض از طرف Asus برای این ساعت در نظر گرفته نشده است. اما بندهای چرمی ارایه شده همراه با این ساعت هوشمند نیز به قدری نرم و راحت می باشند که استفاده از آن ها حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می نماید.

جمع بندی:

نقد و بررسی ساعت هوشمند Asus ZenWatch 3:

با در نظر گرفتن مواردی مانند به کار رفتن بروزترین سخت افزارهای گجت های پوشیدنی در این ساعت، طراحی بسیار زیبا، صفحه نمایش با کیفیت و از همه مهم تر قیمت بسیار معقول و مناسبی که برای این ساعت در نظر گرفته شده است، ZenWatch 3 را می توان یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار نام برد که ضمن داشتن اکثریت کاربردهای ساعت های موجود در بازار، از قیمت بسیار مناسبی نیز بهره مند می باشد. امری که ارزش خرید بالایی را برای این ساعت هوشمند به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *