نقد و بررسی هدفون آنر Earbuds 2 Lite

نقد و بررسی هدفون آنر Earbuds 2 Lite

آنر حالا یک برند مستقل است که می‌تواند بدون نظارت کمپانی‌های بزرگتر مانند هواوی، محصولاتش را به صورت آزادانه تولید کند.

اینک امروز در تبلت‌فون می‌خواهیم سراغ یکی از تولیدات این شرکت چینی یعنی هدفون ایربادز 2 لایت (Earbuds 2 Lite) برویم که امکاناتی مانند اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) و دوام باتری طولانی دارد و با قیمت پایینی به فروش می‌رسد.

این وسیله پوشیدنی که تنها به رنگ سفید تولید شده، برای نوشتن این مقاله نقد و بررسی به کار رفته بنابراین می‌توانید در ادامه با مزایا و معایب این محصول آنر آشنا شوید.

 

طراحی

ایربادز 2 لایت در یک قاب مستطیل شکلی قرار گرفته که در پایین آن پورت USB-C و در کنار آن دکمه فیزیکی مشاهده می‌شود تا به وسیله آن بتوانیم دستگاه‌های جدید را وصل کنیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت، خبری از تکنولوژی شارژ بیسیم نیست اما خبر خوش آنکه آنر همراه با این محصولش یک کابل 5 ولتی یا 3 آمپری به فروش می‌رساند.

 

وقتی Earbuds 2 Lite را از قاب شارژر بیرون می‌آورید، متوجه خواهید شد که شباهت بسیار زیادی به هواوی فری‌بادز 4 آی (Huawei Freebuds 4i) دارد با این تفاوت که دو شرکت حالا مستقل از هم کار می‌کنند. حتی پس از بررسی‌های فراوان به این نتیجه خواهید رسید که دو هدفون نامبرده نه تنها به یکدیگر شبیه هستند بلکه هیچ فرقی هم با هم ندارند و اگر هم در آنها اختلافی دیده می‌شود در حد چندین میلی‌متر خواهد بود.

کاری که آنر زیاد خوب انجام نداده آن است که هدفون‌ها را درست درون قاب جای نداده است. هر دو شرکت آنر و هواوی در قاب شارژر، آهنرباهای کوچکی قرار داده‌اند تا پایه محصولاتشان به راحتی در آن جای‌گیری کند اما اقدام آنر کمی تعجب‌برانگیز و غیر طبیعی می‌باشد به طوری که نمای جلویی هدفون به سمت کاربر و پایه آن در سمت دیگر خواهد بود. خیلی بهتر می‌شد که هدفون‌ها با فاصله کمتری از هم در قاب می‌نشستند اما اگر این اتفاق می‌افتاد، شیوه طراحی داخلی قاب تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت و باتری فضای بیشتری را اشغال می‌کرد.

با این اوصاف، کمی ممارست و تمرین نیاز دارد تا بتوانید هدفون‌ها را به درستی درون قاب بگذارید چرا که روش آسانی برای بیرون آوردن هدفون از قاب و گذاشتن در گوش آن هم با یک حرکت دست وجود ندارد.

حداقل اما، اگر روی سَری ایربادز 2 لایت پوشش‌های سیلیکونی را قرار دهید، خیلی راحت در گوش قرار می‌گیرند. روی بدنه بیرونی آنها یک سنسور حساس به لمس جای‌گیری کرده که از طریق آن می‌توانید روش‌های ناوبری مختلف را امتحان کنید، به تماس‌ها پاسخ دهید و فایل‌های صوتی در حال پخش را کنترل نمایید.

ضمن اینکه در قسمتی که داخل گوش قرار می‌گیرد هم یک سنسور نشسته که تشخیص خواهد داد چه زمانی یکی از هدفون‌ها بیرون آمده تا بلافاصله فایل صوتی یا ویدیویی در حال پخش را متوقف کند.

 

ویژگی‌ها

ایربادز 2 لایت یک وسیله پوشیدنی و بلوتوثی استاندارد است و این یعنی می‌توان آن را به هر دستگاه دیگری وصل کرد اما برای اینکه بتوانید از تمام ویژگی‌های آن به نحو احسن بهره ببرید، می‌بایست اپلیکیشن Huawei AI Life را دانلود کنید.

به خاطر جدید بودن این محصول، باید حتماً آخرین و جدیدترین ورژن نرم‌افزار نامبرده را از اپ‌گالری هواوی بارگذاری نمایید هرچند این احتمال نیز وجود دارد که ورژنی از آن که در گوگل پلی استور وجود دارد هم به زودی آپدیت خواهد شد.

تفاوتی که این برنامه ایجاد می‌کند به نحوه روش‌های ناوبری لمسی Earbuds 2 Lite مربوط می‌شود. این یعنی شیوه دو بار ضربه زدن را می‌توان برای هر کدام از هدفون‌ها به کار برد. در این میان، روش لمس کردن و نگه داشتن به صورت پیش‌فرض مخصوص کنترل نویز خواهد بود.

حال که صحبت از نویز شد، بد نیست بگوییم که آنر در اینجا خیلی خوب کار کرده زیرا تکنولوژی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) در این محصولش قرار داده است. کاربران می‌توانند از میان یکی از سه آپشن Awareness، Off و Noise Cancelling یکی را برگزینند ولی این اجازه را نیز دارند که هر کدام از آنها را از طریق AI Life هواوی حذف کنند.

اولین گزینه میکروفون‌های بیرونی را فعال می‌کند تا افراد بتوانند صداهای اطراف را بشنوند و دومین گزینه هم اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) را خاموش خواهد کرد؛ آپشنی که به صورت پیش‌فرض روشن است. خوشبختانه ANC موجود در این محصول آنر خیلی خوب کار می‌کند و جدی‌ترین رقیبش در این زمینه هم همزاد او یعنی فری‌بادز 4 آی هواوی می‌باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) تنها در صورتی کار خواهد کرد که هدفون‌ها به‌درستی درون حفره گوش قرار گرفته‌اند بنابراین اگر از گوش بیرون بیایند، کارایی آن به شدت افت خواهد کرد.

 

دوام باتری

یکی دیگر از نقاط قوت ایربادز 2 لایت، دوام باتری آن است. هر کدام از هدفون‌ها یک باتری 55 میلی‌آمپری دارد و قاب شارژر به باتری 410 میلی‌آمپری مجهز است. آنر مدعی شده که دوام باتری کلی این محصولش می‌تواند به 32 ساعت برسد. البته در حالی به این عدد اشاره شده که مدت زمان شارژ دوباره هدفون‌ها در نظر گرفته نشده است. سرعت شارژ هدفون بسیار زیاد بوده و خودِ قاب شارژر را می‌توان با استفاده از کابل عرضه شده همراه با آن، در مدت زمان بسیار سریعی پر کرد.

آن‌طور که آنر می‌گوید، در صورت خاموش بودن اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) و تنظیم شدت صداها روی 50 درصد، می‌توانید به مدت 10 ساعت فایل‌های صوتی مدنظر را پخش کنید. هیچ‌وقت نباید برای چنین مدت طولانی به آهنگ و . . . گوش کنید ولی برای اینکه بتوانیم نتایج بررسی‌های خود را با شما به اشتراک بگذاریم، این کار انجام شد. خبر خوب آن است که حتی در یک گوشی غیر آنر هم Earbuds 2 Lite توانست به مدت 10 ساعت آهنگ پخش کند.

با روشن کردن ANC و افزایش شدت صدا و تنظیم تمامی پارامترها روی حداکثر، دوام باتری به 4 ساعت خواهد رسید. بر اساس تجربه به دست آمده پس از کار کردن با هدفون‌های بلوتوثی و سیمی مختلف، پیشنهاد می‌شود که هر وقت فرصت مهیا شد، قاب شارژر این وسایل را شارژ کنید. لازم به ذکر است، همانگونه که گفتیم، سرعت شارژ هدفون‌ها و قاب شارژر آنها بسیار بالاست.

 

کیفیت صدا

همیشه بزرگترین سؤال پیرامون هدفون‌های بلوتوثی ارزان قیمت کیفیت صدای آنها بوده است. آنر ایربادز 2 لایت درایورهای 2 میلی‌متری دینامیک دارد که صدای بسیار واضح و شفافی را به گوش شما می‌رساند؛ صدایی که با قیمت تعیین شده برای این وسیله پوشیدنی به خوبی سازگار است.

افراد علاقه‌مند به گوش دادن به آهنگ‌ها، کسانی که به شنیدن پادکست علاقه زیادی دارند و آن‌هایی که در حین انجام کار هدفون می‌پوشند، مطمئناً به خاطر اتصال پایدار و کیفیت صدای بالا، از این محصول آنر رضایت پیدا خواهند کرد. متأسفانه اپلیکیشن AI Life هیچ گزینه افزایش دهنده صدا یا چیزی شبیه به آن ندارد بنابراین خودِ کاربر می‌بایست از همان آپشنی که در گوشی وجود دارد، استفاده کند. در مورد اتصال پایدار بگوییم که Earbuds 2 Lite می‌تواند در آنِ واحد به دو دستگاه وصل و یا میان دستگاه‌های مختلف سوئیچ شود. انجام این اتفاق به خاطر وجود بلوتوث 5.2 میسر شده و سبب گردیده روند راه‌اندازی این وسایل بسیار سریع‌تر شود.

حتی با وجود اینکه باتری بسیاری از فضای درونی هدفون‌ها را اشغال کرده اما سخت‌افزارها برای پخش صداهای ضعیف و شدید به اندازه کافی تعبیه شده‌اند. ضمناً، از آن جایی که داریم در دوران همه‌گیری شیوع کرونا زندگی می‌کنیم و همیشه روی صورتمان ماسک زده‌ایم، ایربادز 2 لایت می‌تواند هر چیزی که گفته می‌شود را بشنود و خوشبختانه پایه آن نیز زیاد بلند نیست که به بند یا کش ماسک گیر کند.

 

جمع‌بندی

تا کنون از نحوه عملکرد و کارکرد فری‌بادز 4 آی هواوی شگفت‌زده شده بودیم و حالا با Earbuds 2 Lite تجربه‌مان از این وسایل پوشیدنی هوشمند به شدت ارتقا یافته است. این محصول آنر فوق‌العاده می‌باشد زیرا صداها را با کیفیت بسیار بالایی پخش می‌کند و از نظر اکتیو نویز کنسلینگ (ANC)، دوام باتری و سرعت شارژ هم یکی از بهترین هدفون‌ها در این رنج قیمت خواهد بود.

تنها یک مشکل در مورد این هدفون وجود دارد و آن هم موجودیتش است. ایربادز 2 لایت که با اسم ایربادز 2 اس ای (Earbuds 2 SE) در چین فروخته خواهد شد، به سختی در بازار پیدا می‌شود. در پایان اشاره کنیم که قیمت تقریبی این وسایل 70 دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *